Αυτοκινητιστικά νέα

Συγνώμη αλλά με 18-19 κρυώνεις. 22 το έχω εγώ το χειμώνα, 24 με 25 το καλοκαίρι. Δε θα είμαστε με τα μπουφάν στο σπίτι για να μη πληρώσουμε λίγο ρεύμα
Διάβασα μια έρευνα πρόσφατα που έλεγε ότι η εσωτερική θερμοκρασία στο σπίτι μας πρέπει να είναι ρυθμισμένη στους 21 βαθμούς. Κι αυτό όχι μόνο για λόγους υγείας των κατοίκων, αλλά και για την καλύτερη συντήρηση της ίδιας της οικοδομής της οικίας.
 
Καλοί οι 21 βαθμοί αλλά έχει σημασία που είναι ο θερμοστάτης σου. Μπορεί πχ ο θερμοστάτης να διαβάζει 21 και στο γραφείο που κάθεσαι με τις ώρες και δουλεύεις και είναι δίπλα στη μπαλκονόπορτα να έχεις 19.
Γι'αυτό είναι καλή φάση οι θερμοστάτες με 2-3 έξτρα σενσοράκια (αρκεί βέβαια να δουλεύουν σωστά).
 
  • Like
Reactions: avpap
Κάποια πράγματα για τη θέρμανση είναι σχετικά, κάποια άλλα είναι απόλυτα. Για παράδειγμα η μεθοδολογία υπολογισμού ενεργειακής κλάσης (σωστά για εύκολη εφαρμογή) κάνει παραδοχές, αλλά όποτε κατανοήσεις τις παραδοχές μπορείς να "πειράξεις" τα αποτελέσματα. Συγκεκριμένο παράδειγμα:
- Έχεις φυσικό αέριο και split κλιματιστικά καινούργια με υψηλό COP. Αν "εξαφανίσεις" τον καυστήρα του φυσικού αερίου ακόμη και αν είναι συμπύκνωσης από τους υπολογισμούς και πεις ότι ο χώρος ζεσταίνεται από τα split, μπορείς να ανέβεις από κατηγορία Γ σε Β με όλα τα άλλα ίδια.
- Αν βάλεις και λίγα φωτοβολταϊκά μπαλκονιού (ναι είναι τυπικά παράνομα στην Ελλάδα) μπορείς να ανέβεις και σε κλάση Α. Για Α+ θες πολλά φωτοβολταϊκά και να πουλάς ενέργεια στο δίκτυο.

Επίσης έχω παίξει με σενσοράκια κλπ αλλά καταλήγω ότι σπάνια προσφέρουν ουσιαστική εξοικονόμηση σε ένα σπίτι μιας οικογένειας (ενώ έχουν τρελά ωφέλη σε επαγγελματικούς χώρους και κτίρια γραφείων). Σε ένα δωμάτιο που ζεσταινόταν περισσότερο από τα υπόλοιπα (για συγκεκριμένους λόγους) απλά έκλεισα 2 στροφές τη βάνα του καλοριφέρ και ήρθε ισορροπία. Βέβαια αν έχεις 1 θερμοστάστη πρέπει να δεις που θα τον τοποθετήσεις για να είναι σχετικά αντιπροσωπευτική η ένδειξη.
Αρκεί αν δεν χρειάζεται να ζεσταθεί όλο το σπίτι να ανάψεις το split κλιματιστικό του δωματίου που θες να θερμάνεις και να αφήσεις το θερμοστάτη του υπόλοιπου σπιτιού χαμηλά πχ στους 18.

Στο αυτοκίνητο όμως τι θερμοκρασίες βάζετε; (γιατί όντως το ξεσκίσαμε το Off-topic :P )
Θέρμανση θέλω 22.5 - 23 και ψύξη 21.
Α, και όταν παίρνω το παλιό μερικές φορές το κάνω σάουνα γιατί μπορώ :P
 
Κάποια πράγματα για τη θέρμανση είναι σχετικά, κάποια άλλα είναι απόλυτα. Για παράδειγμα η μεθοδολογία υπολογισμού ενεργειακής κλάσης (σωστά για εύκολη εφαρμογή) κάνει παραδοχές, αλλά όποτε κατανοήσεις τις παραδοχές μπορείς να "πειράξεις" τα αποτελέσματα. Συγκεκριμένο παράδειγμα:
- Έχεις φυσικό αέριο και split κλιματιστικά καινούργια με υψηλό COP. Αν "εξαφανίσεις" τον καυστήρα του φυσικού αερίου ακόμη και αν είναι συμπύκνωσης από τους υπολογισμούς και πεις ότι ο χώρος ζεσταίνεται από τα split, μπορείς να ανέβεις από κατηγορία Γ σε Β με όλα τα άλλα ίδια.
- Αν βάλεις και λίγα φωτοβολταϊκά μπαλκονιού (ναι είναι τυπικά παράνομα στην Ελλάδα) μπορείς να ανέβεις και σε κλάση Α. Για Α+ θες πολλά φωτοβολταϊκά και να πουλάς ενέργεια στο δίκτυο.

Επίσης έχω παίξει με σενσοράκια κλπ αλλά καταλήγω ότι σπάνια προσφέρουν ουσιαστική εξοικονόμηση σε ένα σπίτι μιας οικογένειας (ενώ έχουν τρελά ωφέλη σε επαγγελματικούς χώρους και κτίρια γραφείων). Σε ένα δωμάτιο που ζεσταινόταν περισσότερο από τα υπόλοιπα (για συγκεκριμένους λόγους) απλά έκλεισα 2 στροφές τη βάνα του καλοριφέρ και ήρθε ισορροπία. Βέβαια αν έχεις 1 θερμοστάστη πρέπει να δεις που θα τον τοποθετήσεις για να είναι σχετικά αντιπροσωπευτική η ένδειξη.
Αρκεί αν δεν χρειάζεται να ζεσταθεί όλο το σπίτι να ανάψεις το split κλιματιστικό του δωματίου που θες να θερμάνεις και να αφήσεις το θερμοστάτη του υπόλοιπου σπιτιού χαμηλά πχ στους 18.

Στο αυτοκίνητο όμως τι θερμοκρασίες βάζετε; (γιατί όντως το ξεσκίσαμε το Off-topic :P )
Θέρμανση θέλω 22.5 - 23 και ψύξη 21.
Α, και όταν παίρνω το παλιό μερικές φορές το κάνω σάουνα γιατί μπορώ :P
Για να μείνουμε on Topic, στο αυτοκίνητο επειδή ζεσταίνομαι με το παραμικρό ακόμα και τον χειμώνα, δεν ανοίγω ποτέ θέρμανση τον χειμώνα αν είμαι μόνος μου, αν είναι μέσα η οικογένεια, το βάζω και εγώ γύρω στο 22 και τραβάω μανίκια για να την παλέψω!!....το καλοκαίρι το βάζω στο 17 άντε 18....άλλα δεν είμαι κριτήριο καθώς ακόμα κυκλοφορώ έξω με αμάνικο μπλουζάκι και έτσι θα την βγάλω μάλλον και όλο τον Δεκέμβριο. Γενικά στην Αθήνα πέρα από μερικές μέρες εκει τον Φεβρουάριο δεν το λες ότι κάνει και κρύο.
 
Στο αυτοκίνητο όμως τι θερμοκρασίες βάζετε; (γιατί όντως το ξεσκίσαμε το Off-topic :P )
Θέρμανση θέλω 22.5 - 23 και ψύξη 21.
Α, και όταν παίρνω το παλιό μερικές φορές το κάνω σάουνα γιατί μπορώ :P
Το ίδιο, 22,5-23 χειμώνα, 21-21,5 καλοκαίρι
 
21 το καλοκαιρι, αλλα με τις μεγαλες ζεστες αυξανω το fan speed

20 ειμαι μεχρι στιγμης και αμφιβαλλω αν θα ανεβω παραπανω. Ετσι και αλλιως, τα χερια μου κρυωνουν συνηθως, οποτε μπορω να ενεργοποιησω το θερμαινομενο τιμονι και ολα καλα.
 
Για να μείνουμε on Topic, στο αυτοκίνητο επειδή ζεσταίνομαι με το παραμικρό ακόμα και τον χειμώνα, δεν ανοίγω ποτέ θέρμανση τον χειμώνα αν είμαι μόνος μου, αν είναι μέσα η οικογένεια, το βάζω και εγώ γύρω στο 22 και τραβάω μανίκια για να την παλέψω!!....το καλοκαίρι το βάζω στο 17 άντε 18....άλλα δεν είμαι κριτήριο καθώς ακόμα κυκλοφορώ έξω με αμάνικο μπλουζάκι και έτσι θα την βγάλω μάλλον και όλο τον Δεκέμβριο. Γενικά στην Αθήνα πέρα από μερικές μέρες εκει τον Φεβρουάριο δεν το λες ότι κάνει και κρύο.
Από εξωτερική θερμοκρασία 18 μέχρι 28 χοντρικά δεν βάζω ψύξη-θέρμανση, άντε ένα τσακ παράθυρο. Σε πιο υψηλές/χαμηλές μόνο το ενεργοποιώ.
Καλά είμαι πάντα με κοντομάνικο στο αυτοκίνητο σε ταξίδια το χειμώνα. Μόνο θέμα είναι αν έχω ξεχάσει να βάλω το αυτοκίνητο να ζεστάνει, να έχει 5 βαθμούς έξω και να θέλω να πάω ηλεκτρικά στο σχολείο των παιδιών. Ε, δεν βάζω τα παιδιά να βγάλουν μπουφάν. Αν έχει ΠΟΛΥ κρύο απλά βάζω sport mode που ενεργοποιεί και τον κινητήρα και μετά έχω άμεσα θέρμανση συμβατικά.
 

Σήμερα πάντως που είχαν απεργία τα ταξί η κατάσταση ήταν πολύ βελτιωμένη.

Αν φύγουν τα φορτηγά θα ανασάνουμε λίγο.
 
  • Like
Reactions: takisot and DimAsi

Σήμερα πάντως που είχαν απεργία τα ταξί η κατάσταση ήταν πολύ βελτιωμένη.

Αν φύγουν τα φορτηγά θα ανασάνουμε λίγο.

Μια απ' τα ίδια ήταν τις ώρες αιχμής. Σήμερα μάλιστα είχα την ευκαιρία να δω εκτός από τις ώρες αιχμής και πως είναι οι ώρες μη αιχμής, καθώς έκανα καμιά 80αριά χιλιόμετρα μέσα στο λεκανοπέδιο σε 4 διαδρομές. Τα συνηθισμένα όπως κάθε φορά ήταν.
 
Σήμερα ήταν πολύ καλύτερα, άρα δεν έχουν σχέση τα - πολύ λίγα έτσι κι αλλιώς - ταξί.

Βέβαια σήμερα είχε πολλούς τροχονόμους να ρυθμίζουν την κυκλοφορία.

Οι... προσευχές όλων για αύριο και μεθαύριο λόγω βροχής. Εκεί ξεκινήστε καμιά ωρίτσα νωρίτερα για να είστε στην ώρα σας.
 
Αν δεν μπαινοβγαίνουν τα ταξί στο κέντρο, με τόσους τουρίστες, ποιος θα μπαίνει;

Εν τω μεταξύ διαβάζω για έναν αριθμό κάπου στις 13 χιλιάδες ταξί. Τα Ι.Χ. στο λεκανοπέδιο πόσα εκατομμύρια είναι;
 
Όλοι από τις "προηγμένες" χώρες μέχρι τις "αναπτυσσόμενες" προωθούν στρατηγικές για πολυτροπικές μεταφορές. Μόνο εδώ δεν μας νοιάζει τίποτα. Φτιάχνουμε μετρό και όταν το φτιάξουμε κοιτάμε τα λεωφορεία να συνδεθούν. Φτιάχνουμε παράλληλες λεωφοριακές γραμμές με το μετρό και το τρόλευ. Έχουμε έναν προαστιακό ανέκδοτο με 1 δρομολόγιο την ώρα με τον βασικότερο κόμβο στον σιδηροδρομικό σχεδιασμό στο ΣΚΑ να είναι ένα μπάχαλο. Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για σοβαρή μικροκινητικότητα πέρα από το "γύρω από το σπίτι" (πατίνια, ποδήλατα). Δεν έχουμε κάνει τίποτα για να προωθήσουμε τα "γεμάτα" ΙΧ - car pooling χωρίς ουσιαστικά κίνητρα κανείς δεν θα μπει στον κόπο να κάνει. Δεν προωθούμε το περπάτημα εκεί που έχει νόημα. Τα ταξί / βανάκια / λεωφορία για τουριστική χρήση είναι εκτός εξίσωσης. Μέχρι πριν λίγο καιρό απλά άναβαν αλάρμ έξω από τη βουλή για να δουν οι τουρίστες την αλλαγή φρουράς.
ΤΙ να συζητήσουμε σε σχέση με αυτό το ΜΠΑΧΑΛΟ;
 
Αν δεν μπαινοβγαίνουν τα ταξί στο κέντρο, με τόσους τουρίστες, ποιος θα μπαίνει;

Εν τω μεταξύ διαβάζω για έναν αριθμό κάπου στις 13 χιλιάδες ταξί. Τα Ι.Χ. στο λεκανοπέδιο πόσα εκατομμύρια είναι;

Μπορεί τα Ι.Χ. να είναι πολύ περισσότερα, αλλά τα πιο πολλά ταξί είναι συνέχεια στο δρόμο. Οπότε η επιβάρυνση που προκαλούν είναι πολλαπλάσια.

Αυτό το βλέπουμε από την ανακούφιση του προβλήματος, όταν κάνουν απεργία.
 
  • Like
Reactions: takisot
Δε νομίζω να λέει κανείς να καταργηθούν τα Ταξί. Προφανώς δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.

Αυτό που λέμε είναι πόσο "στο όριο" είναι η κίνηση στην Αθήνα, που όταν λείπουν μόλις 10-15 χιλιάδες οχήματα από τους δρόμους αμέσως το καταλαβαίνουμε.
 
Εγώ πάντως έκανα τεστ τις τελευταίες φορές, και βρήκα σε κανονική μέρα (χωρίς βροχή δηλαδή) ότι με τα ΜΜΜ είναι εφικτό να φτάσω στη δουλειά σε μία ώρα και ένα τέταρτο. Αυτό είναι από 5 έως 15 λεπτά λιγότερη ώρα απ' ό,τι με το αυτοκίνητο σε κανονική ημέρα. Καθώς εκεί έχω μετρήσει από μία ώρα και είκοσι λεπτά έως μιάμιση ώρα.

Άμα βρέχει, δεν ασχολούμαι. Φεύγω νωρίτερα. Συνήθως αρκεί να πας με το προηγούμενο δρομολόγιο στα ΜΜΜ.