Βαψιμο τοιχου για οθονη

ΒΑΣΗ ΠΡΟΤΖΕΚΤΟΡΑ
IMG_8179.jpg
ΤΟΙΧΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
1.
IMG_8180.jpg
2.
IMG_8181.jpg
3.
IMG_8182.jpg
ΧΡΩΜΑ ΤΟΙΧΟΥ
IMG_8183.jpg
ΘΕΣΗ ΠΡΟΤΖΕΚΤΟΡΑ
IMG_8184.jpg
 
Last edited:
Καλώς ήλθες στην παρέα μας!!:smile:

Γνώμη μου είναι ότι ένας καλοφτιαγμένος τοίχος και βαμμένος κατάλληλα, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την καλύτερη οθόνη. Απ' ότι καταλαβαίνω, το θέμα είναι καθαρά διάταξης. Αν μπορούσες με κάποιον τρόπο να παραμερίσεις την τηλεόραση, θα σου έλεγα πήγαινε στον τοίχο με τα 1000. Όμως, απ' όσο γνωρίζω, τα lift για τις τηλεοράσεις είναι αρκετά ακριβά. Έχεις κάνει μια έρευνα αγοράς?

Σκοπός δεν είναι ό,τι γλιτώσεις από την οθόνη να το χρυσοπληρώσεις για lift.

Αν δεις ότι είναι εκτός μπάτζετ σου, πας αναγκαστικά σε ηλεκτρική. Το χρώμα θα το δούμε στην πορεία.
 
Μόλις τσέκαρα το χρώμα σου. Είναι ένα αρκετά ουδέτερο γκρίζο, μόνο που είναι αρκετά σκούρο (παίζει κάπου στο Ν6 της κλίμακας Μούνσελ). Αυτό σημαίνει ότι θα σου κόψει ~50-55% φωτός. Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, μιας και ο 9000 είναι φωτεινός προβολέας. Το μόνο πρόβλημα είναι το 3D. Βέβαια, αν δεν ανοίξεις πολλές ίντσες και αυτό ψιλοβολεύεται επιλέγοντας ένα πιο φωτεινό mode.
 
Καλά μιλάμε για ανταπόκριση αστραπή
Το λιφτ το υπολογίζω στα 200-300 κατασκευή δική μου τώρα όσον αφορά τον τοίχο περιμένω άποψη για το πόσες ίντσες πρέπει να δουλέψω για να έχω ένα καλό αποτέλεσμα.
Το 3d ενδιαφέρει βεβαία πάρα πολύ και το θέμα με τα border και τις ίντσες είναι ένα θέμα που έχω και δεν θέλω να κάνω κάποιες υποχωρήσεις .
Τι ρυθμίσεις πρέπει να στήσω στον προτζεκτορα όσον αφορά τις ίντσες και φωτεινότητα για να έχω ένα καλό αποτέλεσμα?
Τα χαρακτηριστικά του χρώματος είναι καλά?
Στην τελική για αρχή θα μπορώ να παραμερίζω την τηλεόραση για να γράψει καμία ώρα ο έρημος.
Αποστάσεις που σκέπτομαι είναι καλές?
Να σε ενημερώσω ότι ταινίες βλέπω μόνο βράδυ και με απόλυτο σκοτάδι μεχρι τωρα βεβαια.
 
Last edited:
Το χρώμα το τοίχου είναι μια χαρά, απλά, όπως είπα λίγο σκούρο. Αν έπαιζες με λιγότερο φωτεινό προβολέα, θα υπήρχε θεματάκι. Θα σου πρότεινα να ανοίξεις 100-110 ίντσες (2,2 -2,4 μέτρα πλάτος) και να δοκιμάσεις την φωτεινότητα του προβολέα και σε 2D αλλά και σε 3D φορώντας τα γυαλιά.

Οι αποστάσεις σου, επίσης, είναι μια χαρά!

Δοκίμασε να παίξεις σε cinema ή standard mode. Αν σε ενδιαφέρει να ρυθμίσεις ως προς τα βασικά τον προβολέα σου, ρίξε μια ματιά:

http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/271-Βασικές-ρυθμισεις-ενός-προβολικού-μεσου

http://www.projectorjunkies.com/?p=366
 
Απάντηση: Re: Βαψιμο τοιχου για οθονη

Τα border Είναι Απαραίτητα ;για πιο λογο;

Κυρίως για αισθητικούς λόγους και για να καλύπτουν μια μικρή διάχυση φωτός που έχει ο φακός περιμετρικά του κάδρου (2-3 πόντους). Πιθανολογώ ότι στον γκρίζο σου τοίχο, μάλλον, δεν θα φαίνεται καν.
 
@trainman
Ωραίος χώρος..
Ωραία ηχεία..
Ο προβολεας στο κουτι;;;;!!!!!
Η τηλεόραση να εξαφανιστεί :)

Λοιπόν,προσωπικά θα έβαζα όσο πιο άκρη γίνεται τα ηχεία έτσι ώστε να κάνω την μεγαλύτερη δυνατόν οθόνη σε τοίχο (Franky) και με τα μαύρα border και θα αγόραζα lift για την τηλεόραση..
Με τέτοιο προβολέα καλό θα ήταν να έχεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οθόνη,δεν του λείπει φως,έχει super μαύρα και με τον Franky θα είναι και καλύτερα αλλά και χρωματικά σε μία ουδέτερη σταθερή οθόνη..
 
Απάντηση: Re: Βαψιμο τοιχου για οθονη

χρωματικά σε μία ουδέτερη σταθερή οθόνη..

Μια και μιλάμε για χρωματικά ουδέτερες οθόνες, παραθέτω μερικές ενδεικτικές τιμές σε ουδέτερα χρώματα. Τα νούμερα μας λένε το RGB του χρώματος, η τιμή L είναι το που τοποθετείται αυτό στην κλίμακα Μούνσελ (Ν0 - Ν10) και το Υ μας λέει πόσο φως ανακλά σε σχέση με το λευκό 255,255,255.

Ξεκινάμε, λοιπόν, με την βάση μας (κιμωλία), η οποία δεν έχει RGB 255,255,255. Παρά ταύτα, θεωρείται το απόλυτο λευκό με gain 1 στις οθόνες προβολής. Επομένως, όταν υπολογίζετε πόσο φως σας κόβει το τάδε χρωματάκι, ξεκινάτε με τις τιμές της κιμωλίας:


rgb(247, 247, 247)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 93.011
L: 97.232, a: 0.005, b: -0.01



Ας δούμε μερικές ενδεικτικές τιμές. Ξεκινάω από το Ν7.3 που κόβει αρκετό φως (55%). Φυσικά και μπορούν να υπολογιστούν και πιο σκοτεινά γκριζάκια, αλλά, για οθόνες προβολής σε πολλές ίντσες είναι μάλλον απαγορευτικά (μην ξεχνάτε και το 3D).


rgb(180, 180, 180)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 45.641
L: 73.312, a: 0.004, b: -0.008


rgb(185, 185, 185)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 48.515
L: 75.149, a: 0.004, b: -0.008


rgb(190, 190, 190)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 51.492
L: 76.976, a: 0.004, b: -0.008


rgb(195, 195, 195)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 54.572
L: 78.794, a: 0.004, b: -0.009


rgb(200, 200, 200)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 57.758
L: 80.604, a: 0.004, b: -0.009


rgb(205, 205, 205)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 61.05
L: 82.405, a: 0.004, b: -0.009


rgb(210, 210, 210)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 64.448
L: 84.198, a: 0.005, b: -0.009


rgb(215, 215, 215)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 67.954
L: 85.984, a: 0.005, b: -0.009


rgb(220, 220, 220)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 71.569
L: 87.761, a: 0.005, b: -0.009


rgb(225, 225, 225)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 75.294
L: 89.531, a: 0.005, b: -0.009


rgb(230, 230, 230)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 79.13
L: 91.293, a: 0.005, b: -0.01



rgb(235, 235, 235)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 83.077
L: 93.048, a: 0.005, b: -0.01


rgb(240, 240, 240)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 87.137
L: 94.796, a: 0.005, b: -0.01


rgb(245, 245, 245)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 91.31
L: 96.537, a: 0.005, b: -0.01


rgb(250, 250, 250)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 95.597
L: 98.272, a: 0.005, b: -0.01

rgb(255, 255, 255)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 100
L: 100, a: 0.005, b: -0.01
 
Πολύ ωραία Γιάννη..εύγε!
Μία ερώτηση:το Y με ποια μονάδα μέτρησης αντιπροσωπεύεται;
 
Απάντηση: Re: Βαψιμο τοιχου για οθονη

Πολύ ωραία Γιάννη..εύγε!
Μία ερώτηση:το Y με ποια μονάδα μέτρησης αντιπροσωπεύεται;

Το Υ, Κώστα, όπως και το L συμβολίζουν φωτεινότητα. Όμως, το πρώτο είναι ικανότητα ανάκλασης φωτεινότητας σε σχέση με το λευκό-λευκό (100). Φαντάσου τα νούμερα επί τοις εκατό. Π.χ. παίρνουμε τον Φρανκεστάιν:


rgb(190, 190, 190)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 51.492
L: 76.976, a: 0.004, b: -0.008

Το Υ είναι χοντρικά 52%. Δηλαδή, κόβει 48% από το λευκό. Επειδή, όμως, το λευκό μας υπολογίζεται βάσει της κιμωλίας και όχι του (255,255,255) αφαιρούμε άλλο ένα 7%. Σύνολο 41% πτώση φωτεινότητας. Στις μετρήσεις που έκανα το μέτρησα 40%.
 
Ευτυχως που τα διορθωσες γιατι νομιζα οτι ειχε κανει λαθος η μπεντζαμιν κι ετοιμαζομουν να τους στειλω μειλ ! :flipout::ernaehrung004:
 
Ευτυχως που τα διορθωσες γιατι νομιζα οτι ειχε κανει λαθος η μπεντζαμιν κι ετοιμαζομουν να τους στειλω μειλ ! :flipout::ernaehrung004:

Προφανώς, δεν είχε κάνει λάθος. Βέβαια, υπάρχει μια απόκλιση μεταξύ των τιμών που δίνει η B.M. και το easyrgb. Αν δεν μετρηθεί το χρώμα, δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι. Ωστόσο, η ονομασία παραπέμπει στις χρωματικές ιδιότητες της κιμωλίας, δηλαδή, του gain 1.

Αν τους στείλεις μέιλ, ζήτα τους κιόλας να το ξαναμετρήσουν για να μην πληρώνω λεφτά τζάμπα!!:Banane0:
 
Μετά από ολονύκτιες (στην κυριολεξία...:flipout:) διαβουλεύσεις με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και με παλληκάρια τα οποία πραγματικά είναι άριστοι γνώστες όλων των θεμάτων, gain, χρωμάτων, φινιρισμάτων, ανακλάσεων, RGB κ.λ.π., διορθώνω για τελευταία φορά (ελπίζω!!:Banane0:), τις τιμές που αφορούν την κιμωλία, δηλαδή, την αναφορά όσον αφορά το κέρδος 1. Την λεγόμενη Λαμπερτιανή επιφάνεια αναφοράς. Τα στοιχεία έχουν ως εξής:

L*= 99.60 a*= -0.69 b*= 3.31; Y = 99.89 and RGB = 255.3, 254.0, 247.3. If you notice the R value is over 255 which is theoretically impossible. The reason is that my MgCO block has impurities in it that fluoresce (convert invisible light to visible light) enough to throw the readings off very slightly. You can also see that the MgCO block isn't neutral in color, but more the color of a white paint.

Επομένως, παρακαλώ πολύ τους συντονιστές να διαγραφεί το ποστ μου 293 το οποίο μπερδεύει περισσότερο τα πράγματα παρά βοηθάει.

Απ' ό,τι φαίνεται....θα το στείλω εκείνο το μέιλ στην Μπέντζαμιν με τα 235 chalk white της!!!:furious3::smash::D
 
Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να ξεχωρίσουμε λίγο τις έννοιες:

1. RGB τιμές
2. Lab τιμές
3. Gain
4. Γυαλιστερή υφή (φινίρισμα) των πλαστικών χρωμάτων (gloss level).


Το κομμάτι του RGB και Lab το έχουμε συζητήσει πολλές φορές και δεν επανέρχομαι. Οι τιμές αυτές αφορούν τις ιδιότητες του χρώματός μας (ουδετερότητα - φωτεινότητα).

Τώρα, το πόσο φως ανακλάται στις βαμμένες επιφάνειες έχει και άμεση συνάρτηση με τον δείκτη γυαλάδας (gloss level). Όπως φαίνεται ακόμα και τα ματ φινιρίσματα έχουν μια πιο γυαλιστερή υφή από την φλατ επιφάνεια της κιμωλίας που τους προσδίδει παραπάνω κέρδος (gain). Έτσι το κέρδος ανεβαίνει από ματ σε φλατ, από φλατ σε eggshell, σε σατινέ κ.λ.π.

Επομένως, για να γνωρίζουμε ακριβώς πόσο gain έχουμε στην βαμμένη οθόνη μας πρέπει να γνωρίζουμε όλα τα παραπάνω. Το κομμάτι του RGB/Lab είναι εύκολο. Αυτή τη στιγμή ερευνώ πόσο κέρδος προσδίδουν τα διάφορα φινιρίσματα σε σχέση με την επιφάνεια αναφοράς (φλάτ) ώστε να φθάσουμε σε ασφαλή συμπεράσματα περί gain των βαφών.
 
Re: Απάντηση: Βαψιμο τοιχου για οθονη

Μετά από ολονύκτιες (στην κυριολεξία...:flipout:) διαβουλεύσεις με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και με παλληκάρια τα οποία πραγματικά είναι άριστοι γνώστες όλων των θεμάτων, gain, χρωμάτων, φινιρισμάτων, ανακλάσεων, RGB κ.λ.π., διορθώνω για τελευταία φορά (ελπίζω!!:Banane0:), τις τιμές που αφορούν την κιμωλία, δηλαδή, την αναφορά όσον αφορά το κέρδος 1. Την λεγόμενη Λαμπερτιανή επιφάνεια αναφοράς. Τα στοιχεία έχουν ως εξής:

L*= 99.60 a*= -0.69 b*= 3.31; Y = 99.89 and RGB = 255.3, 254.0, 247.3. If you notice the R value is over 255 which is theoretically impossible. The reason is that my MgCO block has impurities in it that fluoresce (convert invisible light to visible light) enough to throw the readings off very slightly. You can also see that the MgCO block isn't neutral in color, but more the color of a white paint.

Επομένως, παρακαλώ πολύ τους συντονιστές να διαγραφεί το ποστ μου 293 το οποίο μπερδεύει περισσότερο τα πράγματα παρά βοηθάει.

Απ' ό,τι φαίνεται....θα το στείλω εκείνο το μέιλ στην Μπέντζαμιν με τα 235 chalk white της!!!:furious3::smash::D

Γιάννη,με τα νέα δεδομένα ο Franky πόσο φως "κόβει"?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Βαψιμο τοιχου για οθονη

Γιάννη,με τα νέα δεδομένα ο Franky πόσο φως "κόβει"?

Καλησπέρα Κώστα!!

Ο Φρανκεστάιν είναι εδώ:

rgb(190, 190, 190)
x: 0.313, y: 0.329, Y: 51.492
L: 76.976, a: 0.004, b: -0.008

Δηλαδή, αν είχαμε μη γυαλιστερή επιφάνεια χρωματικά, θα έκοβε περί το 48,5%. (100% - 51,5%)

Επειδή, όμως, το χρώμα που βάψαμε έχει ποσοστό γυαλάδας (flat finish) και μάλιστα λίγο παραπάνω από το απλό ματ, δεν μπορώ να σου πω ακριβώς-ακριβώς, αλλά, μόνον κατά προσέγγιση. Αυτό γιατί δεν γνωρίζω πόσο % προσθέτει στο κέρδος του χρώματος το κάθε φινίρισμα. Χοντρικά υπολογίζω να κόβει ~40% (επανήλθαμε, λοιπόν, στις αρχικές προβλέψεις!!). Όταν υπάρχουν νέα περί των τιμών γυαλάδας των βαφών και πως αυτές επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα σε κέρδος, θα τις γράψω.:a0210:
 
Ευχαριστώ Γιάννη,
οπότε η μέτρηση που είχες κάνει στο -40% αποδείχθηκε σωστή..
 
Απάντηση: Re: Βαψιμο τοιχου για οθονη

Ευχαριστώ Γιάννη,
οπότε η μέτρηση που είχες κάνει στο -40% αποδείχθηκε σωστή..

Πιθανότατα. Όμως, τότε δεν είχα υπολογίσει τον παράγοντα γυαλάδας που αυξάνει το gain στα φινιρίσματα. Ωστόσο, χονδρικά, εκεί είμαστε.