Βάψιμο ξύλου....

Καλυτερα να παρεις μια πλαστικη παλετα/πιατακι για χρωματα, κοστιζει μισο ευρω.
paleta-zwgrafikhs-no-3-oval-9-thesewn.jpg


Τωρα, αναλογα τι πυκνοτητα χρωματος θες να δωσεις στο ξυλο, ειτε βαζεις απευθειας απο το σωληναριο, ειτε βαζεις ελαχιστο νερο για να αραιωσεις.
Ειναι πολυ απλο να κανεις μια δυο δοκιμες με αραιωση η χωρις για να δεις τι ειναι καλυτερο για σενα. Εγω παντως σπανια το αραιωνω το χρωμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Βάψιμο ξύλου....

εδώ ο τύπος αφού έτριψε μέχρι 220 γκριτ στη συνέχεια εφαρμόζει πολλαπλά χέρια βερνίκι πολυουρεθάνης με ενδιάμεσο τρίψιμο για να καλύψει τους πόρους και στη συνέχεια με κρέμα μάλλον χονδρή και μετά ψιλή σαν αυτές που γυαλίζουν τα αυτοκίνητα. είναι πολύ χρονοβόρο γιατί σε κάθε χέρι πολυουρεθάνης πρέπει να περιμένεις να στεγνώσει.

το βιντεο με την διαδικασια φινιρισματος shellac (French Polish) σας το εχω δειξει? μονο για ψυχαναγκαστικους.
..
επισης μια αλλη τεχνικη εινια αυτοι που κανουν οι μαχαιροποιοι.
Βαζουν τα παλκιδια της λαβης σε βαζo με βερνικι πολυουρεθανης και μετα δημιουργουν κενο (με αυτοσχεδια αντλια συνηθως).. ολος ο αερας βγαινει απο τους πορους του ξυλου και αντικαταστιθεται με βερνικι.
 
Στο χρωματοπωλείο Αφοι Σ. Πούλιου ΑΕ στην Βριλησσού 78 σε λίγο (στις 4) ξεκινάει σεμινάριο βαψίματος, χρώματα κιμωλίας κλπ. Θα καρατήσει μέχρι τις 7.
Είχα σκοπό να πάω αλλά είμαι ψόφιος... Όποιος μένει κοντά και έχει χρόνο μπορεί να πάει, πιστεύω οτι θα είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον.
 
Καλυτερα να παρεις μια πλαστικη παλετα/πιατακι για χρωματα, κοστιζει μισο ευρω.


Τωρα, αναλογα τι πυκνοτητα χρωματος θες να δωσεις στο ξυλο, ειτε βαζεις απευθειας απο το σωληναριο, ειτε βαζεις ελαχιστο νερο για να αραιωσεις.
Ειναι πολυ απλο να κανεις μια δυο δοκιμες με αραιωση η χωρις για να δεις τι ειναι καλυτερο για σενα. Εγω παντως σπανια το αραιωνω το χρωμα.

Ευχαριστώ Μιχάλη γιά άλλη μιά φορά :ernaehrung004:


Καλυτερα ακρυλικα Δημήτρη.

Πάνο γιατί καλύτερα τά ακρυλικά από τίς τέμπερες ?
 
Στο χρωματοπωλείο Αφοι Σ. Πούλιου ΑΕ στην Βριλησσού 78 σε λίγο (στις 4) ξεκινάει σεμινάριο βαψίματος, χρώματα κιμωλίας κλπ. Θα καρατήσει μέχρι τις 7.
Είχα σκοπό να πάω αλλά είμαι ψόφιος... Όποιος μένει κοντά και έχει χρόνο μπορεί να πάει, πιστεύω οτι θα είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον.
Αν το πετύχεις πουθενά να πας Μπάμπη.
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και υλοποιεί κατασκευές με τα προϊόντα της ΤΙΤΆΝ του μας πρωτοεδειξες.
Αύριο θα πάω να πάρω ένα 100ml κρακελε για μια υλοποίηση.
 
παιδια εγω ακομα δεν εχω καταλαβει πως δουλέυει το danish oil. (που ειναι μιγμα λαδιου και βενικιου πολυουρεθανης)
απο την μια εχουμε το λαδι που παει στους πορους και απο την αλλη το βερνικι που κανει στρωμα πανω απο το ξυλο.
Δηλαδη να υποθεσω οτι το μιγμα τους αφηνει ολο το λαδι να εμποτισει, και μετα το βερνικι καθεται πανω στο εμποτισμενο ξυλο?
δεν θα υπαρχει και η περιπτωση το βερνικι να κλεινει πορους πριν το λαδι μπει μεσα?
 
To danish oil περιεχει λιγο βερνικι πολυουρεθανης, στεγνωτικο και πολυ λινελαιο/tung oil αναλογα τον κατασκευαστη.
Κλεινει τους πορους οπως ακριβως το λαδι. Για να αρχιζει να παιρνει ομως καπως γυαλιστερη υφη πρεπει να το περασεις αρκετα χερια, πανω απο 3.

Επειδη η βαση ειναι το λαδι, το βερνικι ειναι πολυουρεθανης και οχι νερου.
Mπορεις και μονο σου να φτιαξεις 'danish oil' αναμιγνυοντας λινελαιο με βερνικι σε αναλογια που θες.

Το danish oil απλωνεται πολυ ευκολα οπως το λαδι, δεν κολλαει οπως το βερνικι. Ειτε με πινελο ειτε με πανακι.
Το πρωτο χερι καλυτερα να μπει μπολικο με πινελο και να σκουπιστει με πανακι μετα απο λιγα λεπτα και μετα τα επομενα χερια με πανακι.
 
μπερδευτηκα γιατι ενα βιντεο λεει 1 μερος απο το καθενα.
λοιπον, αν περασεις ενα επιπλο κηπου με τετοιο, πως θα κανεις την επομενη συντηρηση μετα απο χρονια?
 
Δεν υπαρχει δεσμευτικη δοσολογια για βερνικολαδο τυπου 'danish oil' και οι παραγωγοι/εταιρειες παρασκευης δεν δινουν την ακριβη συνθεση.

Για επιπλα κηπου ειτε το περνας με τικ οιλ και τα συναφη λαδια και το ξαναπερνας με λιγο τριψιμο καθε 1-2 χρονια, ειτε το περνας βερνικι που διαρκει καμποσα χρονια.
Στο βερνικι ομως για να το ξαναπερασεις πρεπει να τριψεις καλα την επιφανεια να φυγει η παλια στρωση.

Εγω τα επιπλα κηπου τα συντηρω με teak oil.
 
Καλημέρα σε όλους.
Σε μία λεία επιφάνεια (περασμένη με 2 χέρια βερνίκι εμποτισμού και τρίψιμο με Ρ400 ανάμεσα στα χέρια) όταν περνάω βερνίκι πολυουρεθάνης (πάλι δύο χέρια με Ρ400 ανάμεσα) η επιφάνεια αγριεύει στην αφή - από εμφάνιση μου φαίνεται οκ. Υπάρχει κάποιο κόλπο για να βγει πιο λεία; Πιστόλι δεν υπάρχει, όλα γίνονται με πινέλο.
 
Εξαρταται πως γυαλοχαρταρεις ενδιαμεσα, να χαιδευεις χωρις να επιμενεις σε σημεια.
Εαν εφαρμοσεις με παχυ πινελο και γρηγορα πριν στεγνωσει η πολυουρεθανη?
 
Ίσως να επέμεινα με το γυαλόχαρτο περισσότερο απ' ότι έπρεπε. Το πινέλο είναι 5εκ πλατύ και 2 φαρδύ, φυσική τρίχα. Παχύ εννοείς να είναι πιο πυκνή η τρίχωσή του;
 
Έχετε να προτείνετε καμιά καλή μάρκα για πινέλα (και από που). Μέχρι σήμερα δεν έχω δώσει παραπάνω από 5 για πινέλο...
 
Μόλις τσέκαρα το εντελώς στεγνό 2ο χέρι και δεν είναι άσχημο στην αφή όπως εχθές. Οπότε όλα οκ.
 
Έχω διαβάσει το εξής.

Όταν το ξύλο βρέχεται, φουσκώνουν οι ίνες του.

Αυτό σημαίνει πως όταν γιαλοχαρτάρεις παίρνεις μια λεία επιφάνεια, ωραία στην αφή.
Όταν όμως πας μετά και βάζεις λάδι εμποτισμού, βερνίκι κ.λπ. οι ίνες του ξύλου φουσκώνουν και πολλές από αυτές που ήταν κομμένες (από το γυαλόχαρτο) σηκώνονται προς τα πάνω.
Το κόλπο είναι το εξής:
Πριν βάλεις το βερνίκι/λάδι/κλπ. να ψεκάσεις με νερό ελαφρά την επιφάνεια του ξύλου και μετά να γυαλοχαρτάρεις.
Αυτό υποτίθεται "παίρνει" τις τελευταίες αυτές ίνες (που θα φουσκώνανε με το λάδι/βερνίκι) και όταν βάλεις το λαδάκι σου θα έχεις πιο λεία επιφάνεια.

Makes sense.
 
Last edited: