blu ray ανωριμη παγιδα

Φίλε eNeRGy, το LPCM δεν είναι αναλογικό, είναι ασυμπίεστο ψηφιακό. Η δε μετατροπή από bitstream σε LPCM θα γίνει ούτως ή άλλως, είτε στο player, είτε στον προβολέα.
 
Re: Απάντηση: blu ray ανωριμη παγιδα

Φίλε eNeRGy, το LPCM δεν είναι αναλογικό, είναι ασυμπίεστο ψηφιακό. Η δε μετατροπή από bitstream σε LPCM θα γίνει ούτως ή άλλως, είτε στο player, είτε στον προβολέα.

Λευτέρη, σωστό αυτό που λές, άσχετα αν ο προβολέας ΔΕΝ χειρίζεται ήχο ! Μάλλον εννοούσες στον ενισχυτή αν κατάλαβα καλά ... Για πες όμως, με τις συχνότητες υπερδειγματοληψίας τι γίνεται ! Γιατι το Lossless PCM πάει μέχρι 192 KHz δειγματίζοντας 24 bit (maximum) τη φορά ...
Το bitstream λογω της δειγματοληψίας ανα bit ξεκινάει απο τα 2.2 MHz ...

Και μην ξεχνάς οτι όσο πιο κοντά στο τελικό στάδιο γίνει ο "υποβιβασμός" τόσο καλύτερα για το σήμα ...
 
Μισό λεπτό.. Ποια υπερδειγματοληψία; Εάν γίνεται κάπου υπερδειγματοληψία θα γίνεται στα DACs, πουθενά αλλού.

Επίσης δεν καταλαβαίνω τι σχέση μπορεί να έχει ο τρόπος διαμόρφωσης του σήματος bitstream με το υλικό το οποίο είναι τελικά αποθηκευμένο μέσα σε αυτό. Ποιος νοιάζεται πως μεταφέρεται το σήμα bitstream, τη στιγμή που το περιεχόμενό του είναι και στις δυο περιπτώσεις ακριβώς το ίδιο σε βάθος / δειγματοληψία με το LPCM;
 
Μισό λεπτό.. Ποια υπερδειγματοληψία; Εάν γίνεται κάπου υπερδειγματοληψία θα γίνεται στα DACs, πουθενά αλλού.

Επίσης δεν καταλαβαίνω τι σχέση μπορεί να έχει ο τρόπος διαμόρφωσης του σήματος bitstream με το υλικό το οποίο είναι τελικά αποθηκευμένο μέσα σε αυτό. Ποιος νοιάζεται πως μεταφέρεται το σήμα bitstream, τη στιγμή που το περιεχόμενό του είναι και στις δυο περιπτώσεις ακριβώς το ίδιο σε βάθος / δειγματοληψία με το LPCM;

Δημήτρη, για να πάρεις ήχο στα ηχεία, θα πρέπει το σήμα να γίνει αναλογικό (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων). Ο Λευτέρης συζήτησε για το που γίνεται η μετατροπή, στο player ή στον ενισχυτή. Μετατροπή = DAC.

Απο εκεί ξεκίνησα το θέμα ....

Το περιεχόμενο, είναι όντως ίδιο. Αλλά η επεξεργασία στο DAC ΔΕΝ είναι !
Το bitstream στο DAC έχει διαφορετικό τρόπο processing απο το Lossless PCM ... Αυτό έλεγα παραπάνω ....

Ελπίζω να το ξεκαθάρισα (κάπως) -bye-
 
Εγώ έχω την εντύπωση ότι πριν γίνει η μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό μεσολαβεί η μετατροπή από bitstream σε κάποιου είδους PCM. Αυτό το σήμα PCM μετά περνάει στα DACs ώστε να μετατραπεί σε αναλογικό. Δηλαδή έχω την εντύπωση ότι οι σημερινοί ενισχυτές δεν είναι λύσεις one chip, αλλά decoder chipset -> DACs.

Μπορεί βέβαια να μην έχω καταλάβει σωστά.
 
Εγώ έχω την εντύπωση ότι πριν γίνει η μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό μεσολαβεί η μετατροπή από bitstream σε κάποιου είδους PCM. Αυτό το σήμα PCM μετά περνάει στα DACs ώστε να μετατραπεί σε αναλογικό. Δηλαδή έχω την εντύπωση ότι οι σημερινοί ενισχυτές δεν είναι λύσεις one chip, αλλά decoder chipset -> DACs.

Μπορεί βέβαια να μην έχω καταλάβει σωστά.

Εγώ είχα την εντύπωση οτι όλη η βαβούρα γίνεται ακριβώς γιατι το bitstream digital-to-analogue conversion είναι one-stop-shop ! Αλλιώς τι χρειάζεται ? Περνάς κατευθείαν το PCM και τέλος !


Πάντως, συμφωνώ οτι αυτό χρίζει ψαξίματος. Θα επανέλθω με περισσότερες πληροφορίες....
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: blu ray ανωριμη παγιδα

Λευτέρη, σωστό αυτό που λές, άσχετα αν ο προβολέας ΔΕΝ χειρίζεται ήχο ! Μάλλον εννοούσες στον ενισχυτή αν κατάλαβα καλά ...

:bang:

Thanx Φίλιππε, καλά κατάλαβες! :blush:
 
Τώρα, όσον αφορά στις μετατροπές, η διαδικασία, όπως την έχω καταλάβει, είναι η εξής (ανεξαρτήτως αν γίνεται στο player, στον ενισχυτή, στον προβολέα ή στο... rack):

1. Αποκωδικοποίηση: Είναι η μετατροπή της συμπιεσμένης πληροφορίας που βρίσκεται στο δισκάκι σε ασυμπίεστη LPCM.
2. Επεξεργασία: Equalization, bass management, delay κ.λπ., όλα γίνονται σε ψηφιακό επίπεδο.
3. DAC: Μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό σήμα.

Βέβαια, από υλοποίηση σε υλοποίηση ενδέχεται να υπάρχουν διαφορές. Π.χ. γράφτηκε για τους Onkyo ότι όταν δέχονται LPCM παρακάμπτουν κάποια στάδια επεξεργασίας, με αποτέλεσμα το bitstream να ακούγεται καλύτερα. Από την άλλη, σε υλικό PiP η αποκωδικοποίηση θα πρέπει να γίνει στο player, διότι εκεί γίνεται μείξη δύο σημάτων - του original της ταινίας και του extra.

Κάπως έτσι τα είχα διαβάσει στο παρελθόν, με αντικείμενο εργασίας το HD DVD.
 
Re: Απάντηση: blu ray ανωριμη παγιδα

Τώρα, όσον αφορά στις μετατροπές, η διαδικασία, όπως την έχω καταλάβει, είναι η εξής (ανεξαρτήτως αν γίνεται στο player, στον ενισχυτή, στον προβολέα ή στο... rack):

1. Αποκωδικοποίηση: Είναι η μετατροπή της συμπιεσμένης πληροφορίας που βρίσκεται στο δισκάκι σε ασυμπίεστη LPCM.
2. Επεξεργασία: Equalization, bass management, delay κ.λπ., όλα γίνονται σε ψηφιακό επίπεδο.
3. DAC: Μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό σήμα.

Βέβαια, από υλοποίηση σε υλοποίηση ενδέχεται να υπάρχουν διαφορές. Π.χ. γράφτηκε για τους Onkyo ότι όταν δέχονται LPCM παρακάμπτουν κάποια στάδια επεξεργασίας, με αποτέλεσμα το bitstream να ακούγεται καλύτερα. Από την άλλη, σε υλικό PiP η αποκωδικοποίηση θα πρέπει να γίνει στο player, διότι εκεί γίνεται μείξη δύο σημάτων - του original της ταινίας και του extra.

Κάπως έτσι τα είχα διαβάσει στο παρελθόν, με αντικείμενο εργασίας το HD DVD.

Να διορθωθώ και να συμπληρώσω (μετά το ψάξιμο που έκανα) :

Το DTS-HD MA (και το Dolby TrueHD που έιναι απο παρεμφερές μέχρι όμοιο με αυτό) δεν είναι παρά lossless codecs ήτοι zipαρισμένα LPCM. Με τη διαφορά οτι λόγω μειωμένου μεγέθους, τα studios μπορούν να "χωρέσουν" ολόκληρη την πληροφορία του 24bit/48KHz 5.1(7.1) recorded master στον ίδιο χώρο που για να χωρέσει το LPCM πρέπει να γίνει downconverted σε 16bit/48KHz 5.1(7.1).

Εκεί ανάγεται και η διαφορά στον ήχο !

Όσο για την Onkyo, δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να κάνει κατι άλλο απο απλό unzipping για να πάρει LPCM, αλλά πάλι ποτέ κανείς δεν ξέρει....

Θα επανέλθω με περισσότερα ...

Φίλιππος
 
Να επανέλθω βάζοντας και ένα γλωσσάρι για να συζητάμε σε ίδια βάση...

Bitstream: Allows the digital audio signal to be sent unprocessed to an HDMI 1.3 receiver with onboard decoding of lossless codecs.

PCM, LPCM: Pulse-Code Modulation, Linear Pulse-Code Modulation. This is a digital format that can be used to transmit audio over HDMI to a digital receiver. Technically it is a digital representation of an analog signal. Some Blu-ray Discs use PCM to encode uncompressed audio tracks, but it is inefficient and takes a lot of space. Players with multi-channel analog outputs can decode PCM audio tracks to analog and output the audio that way.

Dolby TrueHD: Lossless multi-channel audio codec from Dolby Laboratories. Optical and coax S/PDIF connections don’t have the bandwidth to carry this codec, so it requires HDMI (for either bitstream or PCM transmission to the receiver) or on-board decoding for multi-channel analog output. TrueHD is more space efficient than a PCM audio track, but otherwise identical when decoded.

DTS-HD Master Audio: Lossless multi-channel audio codec from Digital Theater System. Optical and coax S/PDIF connections don’t have the bandwidth to carry this codec, so it requires HDMI (for either bitstream or PCM transmission to the receiver) or on-board decoding for multi-channel analog output. DTS-HD MA is more space efficient than a PCM audio track, but otherwise identical when decoded.
 
Απάντηση: Re: blu ray ανωριμη παγιδα

Bitstream: Allows the digital audio signal to be sent unprocessed to an HDMI 1.3 receiver with onboard decoding of lossless codecs.

Μια διόρθωση: Bitstream είναι το κωδικοποιημένο σήμα, είτε lossless (DTS MA, Dolby TrueHD) , είτε απωλεστικό (DD+, DTS HR, DTS, DD κ.α.). Απλώς, επειδή στο HighDef τα "λεφτά" είναι στα lossless, στο πλείστον των περιπτώσεων που χρησιμοποιούμε τον όρο, αναφερόμαστε σε αυτά.
 
Σωστά. Bitstream είναι γενικά το stream ήχου όπως το διαβάζουμε από το δισκάκι και θέλουμε να περάσουμε στον ενισχυτή. Είναι το "native" υλικό που βρίσκεται στο κάθε δισκάκι, και μπορεί να είναι από DD μέχρι LPCM.
 
Δεν θα έπρεπε να είναι. Αν για κάποιο λόγο και σε κάποιο σύστημα είναι, κάποιο λάκκο έχει η φάβα.

Δημήτρη, το είπα και πιό πάνω ...

Τα LPCM κανάλια είναι σε 16bit/48KHz. Τα compressed (DTS-HD MA, Dolby TrueHD) είναι 24bit/48KHz.
Αν μπορείς να ακούσεις για παράδειγμα τη διαφορά μεταξύ των 16 και 24 bit σε ένα 2κάναλο CD (direct vs upsampled) τότε θα μπορείς να την ακούσεις και στο πολυκάναλο !

Το οτι το CD δειγματίζει στα 44.1KHz ενώ τα συγκεκριμένα στα 48KHz, δεν έχει τόση σημασία...

Μια δοκιμή θα σε πείσει !

Φίλιππος
 
Εγώ αναφέρομαι σε σύγκριση ίδιων πραγμάτων, π.χ. LPCM 24/48 με DTS-HD MA 24/48. Προφανώς αν υπάρχουν διαφορές στα χαρακτηριστικά του υλικού θα δικαιολογούνται (θεωρητικά) διαφορές και στον ήχο.

OK ! Τότε είμαστε σύμφωνοι. Αν μπορείς να ακούς διαφορά σε ίδια σήματα (γιατι το compressed DTS-HD MA γίνεται uncompressed LPCM στο DAC) τοτε ΣΙΓΟΥΡΑ κάτι τρέχει ...