Bridgestone, Michelin ή Pirelli?

Μετά απο 10 μέρες και περίπου 900χλμ (τα περισσότερα στην Εγνατία) με τα Michelin Energy Saver έχω να πω τα εξής:

1. Πολύ καλά στο φρενάρισμα.

2. Όχι και τόσο καλά στις στροφές. Αισθάνομαι λίγο σαν τον Button, δεν ξέρω που ακριβώς θα πάει το αυτοκίνητο. :p
Τα Toyo ήταν καλύτερα σε αυτό τον τομέα

3. Μάλλον είναι όντως "Energy Saver". Δεν έχω ψηφιακό μετρητή στο αμάξι αλλα πρέπει να βελτιώθηκε λίγο η κατανάλωση. Είχα κάνει το ίδιο δρομολόγιο πριν έξι μήνες με συντηρητική οδήγηση (~130χλμ/ωρα). Την προηγούμενη εβδομάδα, με ταχύτητες 140-150χλμ/ωρα και γύρω στη μία ώρα χρήση AC, η κατανάλωση ήταν ίδια ή και μικρότερη.

4. Το μόνο πρόβλημα είναι οτι νιώθω ο αμάξι αρκετά βαρύ. Ίσως φταίει η αλλαγή μεγέθους απο 175/65 σε 185/60 και πρέπει να το συνηθίσω.
 
Απάντηση: Re: Bridgestone, Michelin ή Pirelli?

Μετά απο 10 μέρες και περίπου 900χλμ (τα περισσότερα στην Εγνατία) με τα Michelin Energy Saver έχω να πω τα εξής:

1. Πολύ καλά στο φρενάρισμα.

2. Όχι και τόσο καλά στις στροφές. Αισθάνομαι λίγο σαν τον Button, δεν ξέρω που ακριβώς θα πάει το αυτοκίνητο. :p
Τα Toyo ήταν καλύτερα σε αυτό τον τομέα

3. Μάλλον είναι όντως "Energy Saver". Δεν έχω ψηφιακό μετρητή στο αμάξι αλλα πρέπει να βελτιώθηκε λίγο η κατανάλωση. Είχα κάνει το ίδιο δρομολόγιο πριν έξι μήνες με συντηρητική οδήγηση (~130χλμ/ωρα). Την προηγούμενη εβδομάδα, με ταχύτητες 140-150χλμ/ωρα και γύρω στη μία ώρα χρήση AC, η κατανάλωση ήταν ίδια ή και μικρότερη.

4. Το μόνο πρόβλημα είναι οτι νιώθω ο αμάξι αρκετά βαρύ. Ίσως φταίει η αλλαγή μεγέθους απο 175/65 σε 185/60 και πρέπει να το συνηθίσω.

Να βελτιώθηκε η κατανάλωση με μεγάλωμα διάστασης είναι αδύνατο...
Άσε που δεν είναι εύκολα μετρίσημο ακόμα και με Η/Υ ταξιδιού.
 
Re: Απάντηση: Re: Bridgestone, Michelin ή Pirelli?

Να βελτιώθηκε η κατανάλωση με μεγάλωμα διάστασης είναι αδύνατο...
Άσε που δεν είναι εύκολα μετρίσημο ακόμα και με Η/Υ ταξιδιού.

Γι' αυτό έβαλα το "μάλλον". Κάνω τη συγκεκριμένη διαδρομή αρκετά συχνά και ξέρω πάνω-κάτω πως είναι η κατανάλωση ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.
 
Να αναφέρω πάντως πως η Pirelli δίνει 3 χρόνια ή 100 χιλ. χμ εγγύηση αντικατάστασης για ζημιά στα ελαστικά, την οποία και έχει τιμήσει σε 2 περιπτώσεις που γνωρίζω.
Φίλος πάτησε κομματάκι λάμας που σφηνώθηκε στο λάστιχο και έκανε μεγάλο κόψιμο, του αντικατέστησαν το λάστιχο δωρεάν.
Τα φοράει σε Ford Mondeo 1.8 και δηλώνει ευχαριστημένος από την οδήγηση και πως είναι πολύ πιο αθόρυβα τα λάστιχά του από τα προηγούμενα.

Από όσα έχω συζητήσει με φίλους και επαγγελματίες, το συμπέρασμά μας είναι πως τα Michelin είναι λάστιχα με αρκετά καλό κράτημα αλλά όχι πολλά χιλιόμετρα αντοχή στους κακούς Ελληνικούς δρόμους και πολύ ευπαθή σε άτσαλο παρκάρισμα κ.λ.π
Τα Bridgestone τα επιλέγουν ως πιο ανθεκτικά σε κακό οδόστρωμα, καλά για τα λεφτά τους λάστιχα γενικής χρήσης όταν μάλιστα δεν τα αλλάζουν πολύ συχνά αλλά τα κρατάνε για περισσότερα χλμ.
Τα Pirelli φαίνεται να δίνουν βάρος στην αθόρυβη κύλιση και την οικονομία.
Τα παραπάνω για τα συνήθη "στάνταρ" μοντέλα κάθε μάρκας, καθώς τα πολύ ακριβά "κορυφαία" μάλλον αποδίδουν παραπλήσια καλά.
 
Η Pirelli για την εγγύηση της θέλει να γυρνάς τα λάστιχα χιαστί και να μπορείς να το αποδείξεις αυτό.
Και φυσικά όλα αυτά να γίνονται σε επίσημο συνεργάτη τους.
Δεν είναι τόσο απλό.
 
Η Pirelli για την εγγύηση της θέλει να γυρνάς τα λάστιχα χιαστί και να μπορείς να το αποδείξεις αυτό.
Και φυσικά όλα αυτά να γίνονται σε επίσημο συνεργάτη τους.
Δεν είναι τόσο απλό.

Για τον επίσημο συνεργάτη νομίζω ισχύει, αλλά για το χιαστί; Τα λάστιχα πλέον μόνο μπρος πίσω αλλάζουν, δεν αντιστρέφεται η φορά περιστροφής τους. Εννοείς πως θα σε χρεώσει το συνεργείο για το μπρος-πίσω;
 
Nαι πλεον τουλαχιστο σε ολα τα προσθοκινητα τα λαστιχα ερχονται μπρος -πισω ,σ οσα πισωκινητα δεν ξερω τι συμβαινει -αλλα με τοσα abs,asr κλπ,κλπ το πιθανοτερο ειναι να ερχονται και σ αυτα μπρος-πισω
 
Μάλλον έχω καταλήξεις στα Bridgestone Turkana t001 σε διάσταση 185/60/15 αλλά επειδή είμαι εκτός Ελλάδας δεν τα έχω φορέσει ακόμη. Ολες τα βάλω θα σας πω εντυπώσεις!!!!
 
Επαναφέρω το νήμα γιατί έχω μια σχετική ερώτηση.

Πρέπει άμεσα να βάλω χειμερινά λάστιχα (είναι στην Γερμανία εδώ και δυο χρόνια υποχρεωτικό απο Νοέμβρη μέχρι Μάρτιο με νόμο) στο αυτοκίνητο. Είναι μια BMW 325Ci και όπως είναι η μόδα έχει Runflat ελαστικά. To θέμα που με απασχολεί είναι αν πρέπει να βάλω πάλι RunFlat στα χειμερινά ή να πάω στην νορμάλ εκδοχή και να κουβαλάω μια ρεζέρβα μαζί.

Έχω καταλήξει κατα 90% στα Continental ContiWinterContact TS830P με εναλλακτική στα Michelen Alpin A4.
Και στα δύο ελαστικά, η μή RunFlat εκδοχή τους είναι φθηνότερη, έχει καλύτερη συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες (και πάνω απο όλα στον πάγο και την βροχή που με ενδιαφέρει λόγω του χειμώνα εδώ) και είναι και πιο άνετα στο δρόμο.
Αν έχω λοιπόν μια ρεζέρβα μαζί μου (θα κρατήσω ένα απο τα χειμερινά σε ατσάλινη ζάντα), σκέφτομαι οτι θα είμαι καλυμμένος.
Ή μήπως επειδή το αμάξι σχεδιάστηκε με σκοπό να έχει RunFlat, μια τετοια αλλαγή θα επηρεάσει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου αρνητικά? Η BMW επισήμως τουλάχιστον κάτι τέτοιο ισχυρίζεται...
Τι θα μου προτείνατε?
 
Θα σου πρότεινα να πας by the book. Εκεί πάνω αν σε σταματήσουν δεν αστειεύονται... Εκτός αν μπορείς να πάρεις κάποιου είδους βεβαίωση από την τοπική αντιπροσωπεία....
 
Προχθές έβαλα τα Pirelli P7 205/60 R16 σε Suzuki SX4. Καθώς ελάχιστα κυκλοφόρησα δεν μπορώ να μεταφέρω ακόμη εντυπώσεις, εκτός από το ότι είναι εμφανώς πιο αθόρυβα από τα εργοστασιακά Bridgestone, νιώθεις αμέσως αυτό που λένε "ποιότητα κύλισης".
Ένα θετικό για μένα η ημερομηνία παραγωγής, 42η εβδομάδα του 2012, σχεδόν μιας εβδομάδας !!! ?
Η τιμή τους ήταν σχετικά κοντά σε Michelin και Bridgestone, αν και τα πήρα λίγο φθηνότερα λόγω αντιπροσώπου Pirelli.
Δεν θέλω να κάνω διαφήμιση, αν διαπιστώσω κάτι αρνητικό θα ενημερώσω. Αυτό που ισχύει είναι 18 μήνες ή 20000 χλμ εγγύηση για χτύπημα πεζοδρομίου, σκίσιμο ή φωτιά, για ένα ή δυο λάστιχα από την τετράδα αν θυμάμαι. Για όσους μαζεύετε πόντους Shell, μπορείτε να εξαργυρώσετε 3000 πόντους και να πάρετε έκπτωση 50 ευρώ (ή να βάλετε 1000 πόντους στη κάρτα) στα καταστήματα Driver Club και εναλλακτικά δίνουν και δωροεπιταγές για μάρκετ. Μετά από περισσότερη χρήση θα μεταφέρω εντυπώσεις.

Τα Bridgestone δεν τα επέλεξα ξανά γιατί, χωρίς να είναι απογοητευτικά, είχαν μια μέτρια αίσθηση και πολλές φορές σπινιάραν στην εκκίνηση με την τετρακίνηση εκτός. Το πέλμα τους δεν φαγώθηκε καθόλου και φαινόταν να έχουν ψηθεί και σκληρύνει. Τέτοια λάστιχα ίσως είναι ιδανικά για ευρωπαϊκούς δρόμους με σωστούς συντελεστές τριβής, αλλά φαίνεται πως εδώ με τις υψηλές θερμοκρασίες και τη γυαλισμένη άσφαλτο δεν λειτουργούν άψογα.
Τα Michelin τα θεωρώ εφάμιλλα με τα Pirelli (ίσως να έχουν και το χαρακτηρισμό Α στη βροχή, ενώ τα Pirelli έχουν Β, ενεργειακά είναι και τα δύο C) αλλά πολλές φορές έχω ακούσει παράπονα πως είναι ευπαθή και εγώ πατάω και λίγο σε κακοσυντηρημένους ορεινούς δρόμους.

Όσον αφορά στην οικονομία, διαβάζοντας στη σελίδα της Michelin, αν οδηγείτε με 80 χλμ/ω ένα ελαστικό ενεργειακού δείκτη Α, σε σύγκριση με ένα ελαστικό F, στη διάρκεια ζωής του ελαστικού εξοικονομείτε 80 λίτρα καυσίμου...
 
Θα σου πρότεινα να πας by the book. Εκεί πάνω αν σε σταματήσουν δεν αστειεύονται... Εκτός αν μπορείς να πάρεις κάποιου είδους βεβαίωση από την τοπική αντιπροσωπεία....

Δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Νόμιμος είμαι ότι και αν βάλω, αρκεί να είναι χειμερινά. Το θέμα είναι αν αξίζει να βάλω FlatRun ή όχι. Προφανώς μόνο με την προυπόθεση οτι θα έχω μαζί μου ρεζέρβα.
 
Φίλε για τα run flat βασικό είναι να αποφασίσεις αν σε ενδιαφέρει να έχεις τη δυνατότητα μετακίνησης για κάποια χλμ χωρίς να αναγκαστείς να αλλάξεις ρεζέρβα και αντίστοιχα να πληρώσεις την μεγαλύτερη τιμή. Αν πάθεις λάστιχο όμως και οδηγήσεις το run flat μέχρι το συνεργείο, η σωστή πρακτική είναι να αντικαταστήσεις και όχι απλά να επισκευάσεις το λάστιχο. Αν το επισκευάσεις θα σου ζητηθεί από το συνεργείο να υπογράψεις ότι αναλαμβάνεις προσωπικά την ευθύνη για τη χρήση του επισκευασμένου ελάστικού (συνέβη μπροστά μου προχθές). Στην περίπτωση που έχεις και σου είναι εύκολο να αλλάξεις ρεζέρβα όταν χρειαστεί, επιλέγοντας το κατάλληλων χαρακτηριστικών συμβατικό ελαστικό για το αυτοκίνητό σου, δεν νομίζω πως τίθεται θέμα. Έχεις όμως ρεζέρβα, ή θα πρέπει να αγοράσεις; Προβλέπεται στο αυτοκίνητό σου η μεταφορά της;
Αν δε βαριέσαι να αλλάζεις ρεζέρβα, έχοντάς τη μαζί σου την τοποθετείς και συνεχίζεις το ταξίδι σου κανονικά.
Αλλιώς με το run flat περιορισμένη μετακίνηση θα έχεις. Αν δεν φοβάσαι μη λερώσεις το κοστούμι σου, να προτιμήσεις συμβατικά λάστιχα και ρεζέρβα ;)
 
Last edited:
Δόξα τω θεό, έχουμε αλλάξει λάστιχο στην μέση του δρόμου περισσότερες φορές απο όσες θα έπρεπε... Χώρο δεν έχει ειδικό το αμάξι (άλλη βλακεία και αυτή) αλλά μεγάλο χώρο αποσκευών και σκοπεύω να την έχω εκεί μέσα. Λάστιχο θα κρατήσω ένα απο τα καλοκαιρινά που ακόμα έχουν λίγα χιλιόμετρα μπροστά τους, αλλά δεν βγάζουν σεζόν ώστε να τα χρειάζομαι για του χρόνου.
Απλά όσο τα διαβάζω, έχω την εντύπωση οτι τα αρνητικά του RunFlat υπερσκελίζουν τα θετικά. Αλλά δεν είμαι και ιδιαίτερα σχετικός με το θέμα, οπότε γιαυτό ρωτάω, αν κάποιος που ξέρει με σιγουριά τι ισχύει, τί άποψη έχει.
 
Το προηγούμενο μου αυτοκίνητο είχε runflat. Διάσταση 255/35/18
Μετα απο 2 αλλαγές (και καμμιά 80αρια χιλιάδες χλμ, έβαλα μη ρανφλατ. Πολυ πολυ καλύτερη η οδική συμπεριφορά.
Το ρανφλατ είναι τουβλο. Όχι στο πέλμα, αλλα στα πλαινα. Στην πράξη, αυτο το λάστιχο δεν απορροφά κραδασμούς καθολου
Μια μπισνα των εργοστασίων προκειμένου να μην επισκευαζεται το λάστιχο και να σου πουλησουν άλλο. Αν περάσει καρφι (πχ) στο πλάι δεν επισκευαζεται.

ΕΑΝ πας για κάποια χλμ με ρανφλατ που έχει λίγο αέρα μέσα, παει στα σκουπιδια
 
Μόλις έβγαλα τα Conitinental Sport Conti 3. Καλά λάστιχα αλλά μόνο για κάποιον που δεν κάνει πολλά χλμ. Τα μπροστινά δικά μου άντεξαν μόλις 28.000 χλμ. Το αυτοκίνητο είναι πολύ βαρύ αλλά δεν το σπινάρω καθόλου. Είχα διαλέξει μάλιστα και τη διάσταση με τα ενισχυμένα πλαινά. Το αυτοκίνητο τα έφαγε κανονικά. Είναι τα πρώτα λάστιχα που βγάζω από αυτοκίνητο τόσο νωρίς (και μέχρι τώρα είχα ένα PEUGEOT 205 1.4 με 103.000 χλμ., ένα RENAULT MEGANE 1.6 με 170.000 χλμ. ένα OPEL ZAFIRA 1.8 με 270.000 χλμ.)
 
Τα σπορ λάστιχα, πάντα τρώγονται γρήγορα... Αυτή είναι η δουλειά τους... Να κρατάνε... καλό κράτημα = μεγάλες τριβές + μαλακή γόμα = μεγάλη φθορά. Υποτίθεται οτι θα τα βάλει κάποιος σε ενα αυτοκίνητο για επιδόσεις, κρατήματα και ασφάλεια σε οριακά σημεία , όχι για χιλιόμετρα...
 
Last edited:
Εν τέλει έβαλα κανονικά λάστιχα πάντως. Τα Michelin Alpin A4 σε 225/45 17.
Η διαφορά σε ποιότητα κύλισης είναι χαώδης... Απλά πρέπει να βρώ μια λύση αντί ρεζέρβας. Είτε να πάρω ένα σετ επιδιόρθωσης με αφρό είτε αν δίνει η BMW αυτά λεπτά ελαστικά ανάγκης...