Calibration

Ωραία..πολυ καλα ολα αυτά και αποδεκτά..συμφωνούμε όλοι στο λογικό πως ένας ακριβοτερος προβολεας έχει σαφώς καλυτερη εικόνα για τους παραπανω λόγους που ειπώθηκαν,4k,εξελιγμένα panel,καλυτερη λαμπα,ποιότητα κατασκευής κλπ..
Αλλάζω λίγο το ερώτημα και ρωτώ:
στους φθηνοτερους κάνουμε calibration ενω στους ακριβοτερους κάνουμε εμείς κάποιες ρυθμίσεις η ο φίλος "γνωστης" και με το μάτι βλέποντας σκηνές αναφοράς.Ποιος έχει καλυτερη ποιότητα εικόνας;
 
Re: Απάντηση: Re: Calibration

Κώστα, αν καταλαβαίνω καλά, ρωτάς κατ' ουσίαν πως και πόσο αξιολογείται η όποια διαφορά απόδοσης στα προβολικά σε σχέση με την τιμή τους. Έτσι, συνεχίζοντας το ποστ του Τάσου με το οποίο συμφωνώ απολύτως, θα ξαναφέρω ένα παράδειγμα που είχα κάνει και στο παρελθόν:

Υπάρχουν χιλιάδες δρομείς που κάνουν τα 100 μέτρα σε 10''.
Υπάρχουν εκατοντάδες δρομείς που τα κάνουν σε 9.90''.
Υπάρχουν και δυο-τρεις στον κόσμο που πετυχαίνουν 9.80''

Η διαφορά μεταξύ των πρώτων και των τρίτων είναι μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου. Η διαφορά, όμως, στις τραπεζικές τους καταθέσεις μπορεί να είναι και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Θέλω να πω, ότι η διαφορά στην εικόνα, δεν μετριέται αναλογικά με τα χρήματα όταν και τα entry level μηχανήματα έχουν φτάσει σε τόσο ψηλό σημείο. Κινούμαστε, δηλαδή, περισσότερο σε Hi End καταστάσεις.

Φοβερό το παράδειγμα σου...:grinning-smiley-043
Βασικά όλο το σκεπτικό μου δεν έχει να κάνει με το πόση διαφορά έχει η εικόνα σε σχέση με του αλλου και εάν ειναι μετρήσιμη..
 
Αν συμβωνησουμε οτι καλιμπραρισμα = οσο κοντινοτερα σε συγκεκριμενα στανταρντς, ολοι οι προβολεις "χρειαζονται" καλιμπραρισμα.

ΑΛΛΑ, δεν ειναι απαραιτητο αυτα τα στανταρντς να αρεσουν σε όλους.

Πχ, η γνησια ιταλικη καρμοναρα δεν εχει κρεμα γαλακτος αλλα ωμο αυγο. Ε, δεν αρεσει σε όλους

Δευτερον το κρατουμενο, 10 ιδιοι προβολεις, καλιμπραρισμενοι με τα ιδια ακριβως στανταρντς απο τον ιδιο ανθρωπο, σε 10 διαφορετικους χωρους (αποσταση προβολης, οθονη, περιβαλλοντες τοιχοι, ταβανια και μωσαικα), δεν θα δειχνουν το ιδιο στα ματια των θεατων
 
Απάντηση: Re: Calibration

στους φθηνοτερους κάνουμε calibration ενω στους ακριβοτερους κάνουμε εμείς κάποιες ρυθμίσεις η ο φίλος "γνωστης" και με το μάτι βλέποντας σκηνές αναφοράς.Ποιος έχει καλυτερη ποιότητα εικόνας;

Χρειάζεται πάλι να ορίσεις τι εννοείς με το ''καλύτερη ποιότητα''. Μιλάς γενικά για όλες τις παραμέτρους ή απλά για κάτι που κάνει μπαμ ο ένας από τον άλλο και σε default mode π.χ. το κόντραστ?

Αν ορίζεις την ποιότητα της εικόνας ως πιστότητα, θα σου έλεγα ότι ο πρώτος είναι καλύτερος παρότι π.χ. μπορεί να έχει χειρότερη αντίθεση, μόνο και μόνο επειδή έχει ρυθμιστεί σύμφωνα με τα πρότυπα. (εξυπακούεται ότι τα ρυθμιστικά του δουλεύουν και δεν είναι εκεί για φιγούρα...συμβαίνει σε μηχανήματα να μην ''ακούνε'' τίποτα)
 
Αν συμβωνησουμε οτι καλιμπραρισμα = οσο κοντινοτερα σε συγκεκριμενα στανταρντς, ολοι οι προβολεις "χρειαζονται" καλιμπραρισμα.

ΑΛΛΑ, δεν ειναι απαραιτητο αυτα τα στανταρντς να αρεσουν σε όλους.

Πχ, η γνησια ιταλικη καρμοναρα δεν εχει κρεμα γαλακτος αλλα ωμο αυγο. Ε, δεν αρεσει σε όλους

Δευτερον το κρατουμενο, 10 ιδιοι προβολεις, καλιμπραρισμενοι με τα ιδια ακριβως στανταρντς απο τον ιδιο ανθρωπο, σε 10 διαφορετικους χωρους (αποσταση προβολης, οθονη, περιβαλλοντες τοιχοι, ταβανια και μωσαικα), δεν θα δειχνουν το ιδιο στα ματια των θεατων

Ντίνο σίγουρα τα μηχανήματα θα έχουν μικροδιαφορες αλλα δεν είπαμε να τα βάλουμε και στο μικροσκόπιο..
 
Re: Απάντηση: Re: Calibration

Χρειάζεται πάλι να ορίσεις τι εννοείς με το ''καλύτερη ποιότητα''. Μιλάς γενικά για όλες τις παραμέτρους ή απλά για κάτι που κάνει μπαμ ο ένας από τον άλλο και σε default mode π.χ. το κόντραστ?

Αν ορίζεις την ποιότητα της εικόνας ως πιστότητα, θα σου έλεγα ότι ο πρώτος είναι καλύτερος παρότι π.χ. μπορεί να έχει χειρότερη αντίθεση, μόνο και μόνο επειδή έχει ρυθμιστεί σύμφωνα με τα πρότυπα. (εξυπακούεται ότι τα ρυθμιστικά του δουλεύουν και δεν είναι εκεί για φιγούρα...συμβαίνει σε μηχανήματα να μην ''ακούνε'' τίποτα)
Βασικούς παραμέτρους όπως κοντραστ,χρωματα,λεπτομέρεια,βάθος κλπ
Να καταλαβαίνεις την διαφορά..
 
Απάντηση: Re: Calibration

Και οχι μόνο. Πολύ μεγάλο ρόλο παίζει και ο χώρος. Λευκοί - ανοιχτόχρωμοι τοίχοι επηρεάζουν πάρα πολύ την εικόνα.

Και οχι μονο
και τα δαπεδα με ανοιχτοχρωμα πλακακια η λευκα μαρμαρα ειδικα σε μεγαλες οθονες οπου τα πανια σχεδον ακουμπανε στο δαπεδο και επιβαλεται η καλυψη με σκουροχρωμα χαλια η μοκετες μπροστα απο το πανι
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Calibration

Βασικούς παραμέτρους όπως κοντραστ,χρωματα,λεπτομέρεια,βάθος κλπ
Να καταλαβαίνεις την διαφορά..

Δεν χτυπάνε πάντα τα ίδια πράγματα στο μάτι με ίδιο τρόπο Κώστα. Π.χ. η αντίθεση είναι ένα θέμα που κάνει μπαμ. Αν ένας προβολέας έχει μαύρο 0,1 nits και ο άλλος 1 nit, ακόμα και αν πρώτος έχει λάθος κλίμακα του γκρι (ελαφρώς μιλάμε και όχι ''άντε γεια..'') ή υπερκορεσμένα χρώματα και φωτεινότητες ή λάθος gamma, πολύς κόσμος θα υποστηρίξει ότι είναι καλύτερος του δεύτερου που είναι π.χ. καρφωμένος στην αναφορά. Μπαμ επίσης κάνει και το φως. Ένας προβολέας με 1000 λουμιέν δίπλα σ' έναν με 500.
 
Να ρωτήσω και εγώ κάτι. Σε οικιακό περιβάλλον με λευκά ταβάνια-τοίχους είναι σωστότερο να κυνηγάμε τη χαμηλότερη δυνατή-αποδεκτή φωτεινότητα, καθώς έτσι θα επιτύχουμε και τις μικρότερες ανακλάσεις από τον περιβάλλοντα χώρο, ή φως δυνατό για να καλύψουμε τις απώλειες contrast λόγω ανακλάσεων; Εγώ για την ώρα με την μικρή μου εμπειρία προσπαθώ να πετύχω το πρώτο.
 
Απάντηση: Re: Calibration

Να ρωτήσω και εγώ κάτι. Σε οικιακό περιβάλλον με λευκά ταβάνια-τοίχους είναι σωστότερο να κυνηγάμε τη χαμηλότερη δυνατή-αποδεκτή φωτεινότητα, καθώς έτσι θα επιτύχουμε και τις μικρότερες ανακλάσεις από τον περιβάλλοντα χώρο, ή φως δυνατό για να καλύψουμε τις απώλειες contrast λόγω ανακλάσεων; Εγώ για την ώρα με την μικρή μου εμπειρία προσπαθώ να πετύχω το πρώτο.

Σωστά κάνεις!!:smile:

Πιάνεις τα 12 FL και είσαι μια χαρά.
 
Απάντηση: Re: Calibration

Αν συμβωνησουμε οτι καλιμπραρισμα = οσο κοντινοτερα σε συγκεκριμενα στανταρντς, ολοι οι προβολεις "χρειαζονται" καλιμπραρισμα.

ΑΛΛΑ, δεν ειναι απαραιτητο αυτα τα στανταρντς να αρεσουν σε όλους.

Πχ, η γνησια ιταλικη καρμοναρα δεν εχει κρεμα γαλακτος αλλα ωμο αυγο. Ε, δεν αρεσει σε όλους

Δευτερον το κρατουμενο, 10 ιδιοι προβολεις, καλιμπραρισμενοι με τα ιδια ακριβως στανταρντς απο τον ιδιο ανθρωπο, σε 10 διαφορετικους χωρους (αποσταση προβολης, οθονη, περιβαλλοντες τοιχοι, ταβανια και μωσαικα), δεν θα δειχνουν το ιδιο στα ματια των θεατων

Γενικα, συνφωνω.
Απλα λαβε υποψιν σου οτι αυτος που εφτιαξε την ταινια, την εφτιαξε με αυτα τα στανταρ. Οποτε θεωρω οτι για να δεις αυτο που θελει ο "ποιητης" "πρεπει" να τ'ακολουθησεις !
 
Last edited:
1:27:35
τόση ήταν η τηλεφωνική διάρκεια που είχα με τον Γιάννη Χατζηγεωργίου για να σετάρουμε το ColorMunki (χρωματόμετρο) με το HCFR (δωρεάν πρόγραμμα για calibration) και να κάνουμε τα βασικά αλλά και να με "βάλει'' στο κλίμα της όλης διαδικασίας...
τελικό συμπέρασμα?δεν είναι τόσο τρομακτικό όσο φαντάζει και ακούγεται...
για τον Γιάννη ότι λόγια και να πω θα είναι λίγα...
Γιάννη απλά::grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Κωστα για calibration εχω το DVD VIDEO ESSENTIALS και επισης το Disney WOW World of Wonder 2bd,πμ αν τα θες για το σεταρισμα