Carmina burana

έχεις ασήμαντα έργα αγαπητέ, αμελητέες ποσότητες, μη αντιπροσωπευτικά του ανδρός....-bye-
 
Στα Τέμπη αγαπητέ μου, ΠΑΝΤΑ αργά....-bye-


τί είπαμε για το νήμα?:BDGBGDB55:

Ότι θα ήταν πιο ταιριαστό να φύγει το νήμα από τον Fidelio και να έρθει στα Carmina Burana για να είναι on-topic. Πιο πετυχημένη αποτυχία δεν υπήρξε πάντως (διότι το on-topic δεν επήλθε τελικώς, αλλά η μετακίνηση ήτο άκρως επιτυχημένη).

Συνεχίζοντας στο ύφος περί ανέμων και υδάτων (να ένας σωστός τίτλος), έσπασα την νηστεία που επέβαλα στον Mahler, διότι είδα κάτι καινούργιο, διαφορετικό και που τελικά μ' άρεσε. Δεν λέω ακόμα πιο και τι είναι, λεπτομέρειες κ.λπ, περιμένω τον ΑΛΛΟ να τσιμπήσει...
 
έχεις ασήμαντα έργα αγαπητέ, αμελητέες ποσότητες, μη αντιπροσωπευτικά του ανδρός....-bye-

τι μας λες ; Η "Μυθωδία" άρεσε και στον Εβερτ :damnyou:
 
Συνεχίζοντας στο ύφος περί ανέμων και υδάτων (να ένας σωστός τίτλος), έσπασα την νηστεία που επέβαλα στον Mahler, διότι είδα κάτι καινούργιο, διαφορετικό και που τελικά μ' άρεσε. Δεν λέω ακόμα πιο και τι είναι, λεπτομέρειες κ.λπ, περιμένω τον ΑΛΛΟ να τσιμπήσει...

Πες μας ότι είναι κάτι τέτοιο να μας αποτελειώσεις...
:D
... μ'αυτό ίσως τσιμπήσει ο έτερος ΑΛΛΟΣ...
 
Πες μας ότι είναι κάτι τέτοιο να μας αποτελειώσεις...
:D
... μ'αυτό ίσως τσιμπήσει ο έτερος ΑΛΛΟΣ...

Όχι αλλά αυτό το έχω παλαιόθεν και τρελάθηκα όταν το άκουσα. Ειδικά αυτό που κάνει με την 1η...

Αυτό πάντως που άκουσα είναι πολύ latest και αρκετά μακριά από τα πανηγύρια των εποχών.
 
Για θυμίστε με, Μυθωδία το λέγανε ή Δυσοσμία; Πάντα το μπερδεύω...

δεν νομίζω να σχετίζονται αυτά. Πάντως είναι λιγότερο βαρετό από την 1η.
 
Last edited:
Ποια από όλες της 1ες

Δεν καταλαβαίνω ποιό το νόημα να εκφράζεσαι υποτιμητικά - άκου "δυσοσμία" - για μουσικές που δεν σου αρέσουν ( από τον Ελτον στον Βαγγέλη κι από τον Ρέι στους Doors συνολικά ).

H 1η αναφέρεται στον Τιτάνα.
 
Δεν καταλαβαίνω ποιό το νόημα να εκφράζεσαι υποτιμητικά - άκου "δυσοσμία" - για μουσικές που δεν σου αρέσουν ( από τον Ελτον στον Βαγγέλη κι από τον Ρέι στους Doors συνολικά ).

H 1η αναφέρεται στον Τιτάνα.

Το νόημα μόλις το είπες. Δεν μου αρέσουν. Το υποτιμητικά το βάζει όποιος νομίζει και όποιος θέλει να συγκρουσθεί. Δεν με ενοχλεί προσωπικά καθόλου και αν εκφράζεσαι αντίστοιχα έτσι για τον Τιτάνα (π.χ. βαρετός). Η αντίληψη της υποκειμενικότητας της μουσικής μας αρέσκειας νομίζω οφείλουμε να την αναγνωρίσουμε.

Προτιμώ να πω "Δυσοσμία" και να ακούσω αντίλογο παρά να αντιληφθεί κάποιος χλεύη ή υποτιμητικότητα. Αποδέχομαι ότι το γεγονός ότι το "σινάφι" της κλασσικής είναι έτσι και για αυτό εδώ και καιρό έχω απομακρυνθεί από αυτό. Πιστεύω δεν είμαι έτσι όπως επίσης πιστεύω οτι εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά από όσο κατάλαβα και έκπληκτος παρατηρώ ότι μου βγαίνει αυτό το πράγμα από αλλού.

Στα περί Elton John είδα ότι μάλλον παρεξηγήθηκες για αυτό στο αντίστοιχο νήμα σταμάτησα, γιατί δεν ήθελα να πάει αλλού. Είχα δίκιο τελικά, είσαι ευαίσθητος σε τέτοια θέματα και το αποδέχομαι. Όμως για να ξεκαθαρίσουμε μια και καλή τα πράγματα δεν υποτιμώ τίποτα και κανέναν, έχω όμως προτιμήσεις τις περισσότερες φορές διαφοροποιημένες, ακόμα και για από τον κύκλο τον "κλασσικόφιλων". Σκοπός δεν είναι η προσβολή, αλλά η ανταλλαγή απόψεων, η διαφωνία πολλές φορές και μέσα από αυτό να ανασύρουμε ότι μπορούμε. Σε αυτή την βάση μπορώ προσωπικά να συνεχίσω και γιατί όχι να κάνουμε και πλάκα (αρκετά πειράγματα στέλνω, δέχομαι και πολλές φορές τα προκαλώ). Αν μπορούμε να αποδεχθούμε αυτή την βάση, τότε μπορούμε να συνεχίσουμε, ή αν θέλεις με αγνοείς και αν δεν γίνεται πολύ εύκολα μπορώ να το βουλώσω. Όλα είναι εφικτά φίλε μου, αν είναι να σε χαλάσω την καρδιά σου.

Κάτι για μένα και ίσως κάτι για σένα. Τον Παπαθανασίου τον άκουσα και έγω γνώμη για την μουσική του από μόνος μου και όχι από άλλων τις παραινέσεις. Στο βαθμό που γνωρίζω το έργο του, κατά την άποψη μου είναι ελλειματικό και ανεπαρκές με βάση αυτά που περιμένω. Εξαίρεση φωτείνη και τρανταχτή το 666 των Aphrodites Chlid (η τελευταία συνεργασία τους).

Τώρα για τον Mahler και την κλασσική. Έχω την αίσθηση ότι σε παρότρυναν ίσως και σε "πίεσαν" άλλοι να το ακούσεις, πολύ λιγότερο ήταν προσωπική επιλογή που κάπως έπρεπε να προκύψει και αυτό σου δημιούργησε βαρεμάρα και απέχθεια. Αν σε γνώριζα προσωπικά, θα σου έλεγα don't, stay away from this, μια χαρά σε βρίσκω, δεν το θέλεις δεν το χρειάζεσαι αυτό όσο και αν το λατρεύω εγώ. Το καταλαβαίνω και το αποδέχομαι και αν έχω μια αντίληψη το έχεις ήδη υλοποιήσει. Δεν χρειάζεσαι τίποτα άλλο. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα σε υποτιμήσω κ.λπ κ.λπ. Άσχημη γενίκευση είναι αυτή. Οι καλύτεροι φίλοι μου να το γνωρίζετε όλοι αν και προσωπικό δεδομένο, δεν ακούν ούτε έχουν ιδέα από αυτό που λέμε "κλασσική".

Και νομίζω ότι προσωπικά δεν σε πείραξα ή έθιξα ενώ σε άλλους (π.χ. τον Skakinen, τους Σπύρους, Κώστηδες, Δαμιανούς κ.λπ) μπορούν να μου προσάψουν πειράγματα προσωπικού επιπέδου (κατάλαβα ότι τα δέχθηκαν). Στην δικιά σου περίπτωση δεν ήταν προσωπικό, αυτό τουλάχιστο είναι αντιληπτό νομίζω. Θίγεσαι για τον Elton και τον Παπαθανασίου;

Πάρα πολύ φιλικά και ξέρεις το βουλώνω οποιαδήποτε στιγμή αν είναι να στεναχωρώ ή θίγω άτομα εδώ μέσα. Όμως δεν θίγω ιδιωτικά και προσωπικά. Σχολίαζω και υποβάλω τις θέσεις μου για δημόσια εκτιθέμενα θέματα

Πάρα πολύ φιλικά.

Εμμανουήλ-Νικόλαος ή Νικόλαος-Εμμανούηλ
 
Νίκο....συγνώμη, αλλά...
μερικά σοβαρά του Βαγγέλη έχεις ακούσει?

πχ l' apocalypse des animaux, earth, 1492?

ακόμα και το rain and tears ήταν πολύυυυ μα πολύυυ μπροστά στην εποχή του...
 
πάντως...
αλλιώς ακούγεται η λέξη βαρετός γιά μουσική και...αλλιώς η δύσοσμος....-bye-
 
Ναι supersonic και η αίσθηση που μου αφήνει ότι τόσα χρόνια στην σόλο καριέρα του, από την αρχή ως και σήμερα δεν έχει κατά την γνώμη μου μουσική ταυτότητα. Αυτό όμως μπορεί να γοητεύει και κάποιους. Από ένα σημείο και μετά έχω την αίσθηση ότι δεν τον ενδιέφερε αυτό το θέμα

Είναι ως ένα σημείο ενδιαφέρον ο πειραματισμός του Bladerunner, apocalypse des animaux κ.λπ και η συνεχόμενη αυτή πορεία με αφήνει αδιάφορο. Και ξέρεις αυτές οι καταστάσεις φέρνουν "Δυσοσμία" και κάνεις και πλάκα με αυτό (νομίζω το ότι το είχα σε ομοιωματικά υποδείκνυε κάτι). Για αυτούς τους λόγους αναγνωρίζω ως πολύ σπουδαίο έργο του το 666, όπου εκεί βλέπω ένα πειραματισμό άκρως ενδιαφέροντα, όπου θα μπορούσε να είχε μια εξέλιξη που τελικά δεν ήταν αυτό που θα περίμενα ή θα ήθελα εγώ.

Ίσως να μην συμφωνείς, αλλά τουλάχιστο μέσα από την διαδικασία εκφράσαμε τις απόψεις και ίσως εξηγήσαμε κάτι. Η όλη πορεία σε fora είναι εξεληκτική τελικά. Δεν πειράζει νομίζω να "προκαλούμε" αρκεί να γίνει εξ' αρχής αντιληπτό ότι δεν προσβάλουμε (το τόνισα αρκετές φορές πιστεύω).

Αδιάφορος για μένα, λυπάμαι.
 
δεν συμφωνούμε...
το 666 είναι πολύ πιό αδιάφορο από την αποκάλυψη των ζώων, δεν συζητάμε καν γιά το 1492.

Η πρόκληση είναι "ανεκτή" στην μουσική κατηγορία, αρκεί να γίνει ένα εκ των προτέρων "ξεκαθάρισμα" και φυσικά καταναλωθούν αρκετοί καφέδες, κουλουράκια ή έστω μπύρες.
Κανείς δεν έχει υποχρέωση να ανέχεται τις "προτιμήσεις" των άλλων (αρκεί και μόνο ο σεβασμός) ,ενδεχομένως ούτε καν τους άλλους, αν και τελικά το τελευταίο έχει αποδειχτεί ότι είναι αδιάφορο, γιά χάρη μιας εποικοδομητικής συζήτησης.
 
To 1492 δεν ήξερα καν για τι είναι ενώ στην ταινία μου δημιούργησε πονοκέφαλο. Sorry but that's me. Ας συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε, που τελικά εκεί καταλήγουμε.
 
Αγαπητέ Brucknerian

Ασφαλώς και δεν υπήρξε θέμα προσωπικής ευθιξίας όσον αφορά τον Βαγγέλη Παπαθανασίου , τον οποίο πρώτος εγώ κατηγόρησα ως βαρετό με τα ελάχιστα ακούσματα του έργου του που έχω . Δεν είμαι fan του Βαγγέλη λοιπόν. Απλά με ενόχλησε ο χαρακτηρισμός «δυσοσμία» ο οποίος ακριβώς λόγω του ότι δεν περιέχει κάποιο υπονοούμενο ή δεν υποκρύπτει κάποιο λογοπαίγνιο με το «Μυθωδία» ( πέραν μιας ημιαποτυχημένης ,θα το ομολογήσεις και συ , ρίμας ) παραπέμπει ευθέως στο προϊόν που ευθύνεται συνήθως για την δυσοσμία. Ηταν λοιπόν λίγο άκομψος ο χαρακτηρισμός , έχοντας δε υπʼ όψιν τα όσα υποτιμητικά αναφέρθηκαν παλιότερα για τον δύσμοιρο τον Ελτον Τζων , προερχόμενα μάλιστα από την πλευρά εκείνη των μουσικόφιλων που κατʼ εμέ- και το τονίζω αυτό , μόνον κατʼ εμέ- εμφανίζει μία συνολική απαξίωση για μουσικές ζωντανές , ήθελα να επισημάνω – όπως παλαιότερα έχει επισημανθεί πλειστάκις εδώ μέσα – ότι αν δεν καταλαβαίνεις ή αν δεν έχεις ακούσματα από ένα μουσικό είδος καλόν είναι να μην το υποτιμάς .

Ετσι κι εγώ έχω πάψει να ασχολούμαι με την κλασική – παρά το ότι ένα σχετικά σημαντικό τμήμα της δισκοθήκης μου περιλαμβάνει και έργα αυτού του ρεπερτορίου. Τον Τιτάνα κανένας δεν με πίεσε να αποκτήσω – μόνος μου το διέπραξα το ατόπημα και τον αγόρασα σε ηλικία 18 ετών ( βινύλιο DG με Kubelik ) και έκτοτε προσπάθησα πολλές φορές να τον ακούσω αλλά στάθηκε αδύνατον να το ολοκληρώσω. Ορισμένοι φιλομαλερικοί εδώ μέσα μου πρότειναν και άλλα έργα του , φευ όμως , δεν ακούγεται. Αλλά προσπαθώ να μην το κάνω και θέμα . Για δύο λόγους εκ των οποίων ο ένας είναι ο βασικότερος : ουδείς επιτρέπεται να πεί κακή κουβέντα για τον Μάλερ ειδικά ή την κλασική γενικά , διότι θα στιγματισθεί ως αδαής , ακαλαίσθητος , άσχετος , αδύναμος να αντιληφθεί το «μεγαλείο» αυτής της μουσικής ( όχι εδώ μέσα τώρα πιά – αλλοίμονο , ο καλός μου φίλος Σπύρος έχει ακούσει δια ζώσης πολύ χειρότερα πράγματα για τέτοιες μουσικές ) . Ο δεύτερος είναι ότι δεν έχει νόημα μια συζήτηση μεταξύ όσων αρέσκονται σε ένα μουσικό είδος και όσων δεν αρέσκονται ( αυτό ισχύει και για μένα , απλώς είμαι καλός στις αρνητικές κριτικές και όχι στις θετικές ) .

Τελικώς θα πρέπει να το παραδεχθώ. Δεν κατάφερα να βρω κάποιο συναισθηματικό συνδετικό στοιχείο με την κλασική. Κάποια μέρα θα μαζέψω όλους τους δίσκους μου και θα τους βγάλω στο σφυρί – τζάμπα χώρο πιάνουν και ήδη συμπλήρωσα το κριτήριο της ώριμης έως υπερώριμης ηλικίας που ήθελα να πιστεύω ότι αποτελεί ορόσημο για να αρχίσει να μου αρέσει αυτή η μουσική.

Κατόπιν όλων αυτών , μπορείς να εκφράζεσαι ελεύθερα για αυτούς που δεν σου αρέσουν , αλλά ενδέχεται να το κάνω κι εγώ γι αυτούς που σου αρέσουν ( one manʼs food is another manʼs poison ) . Αμα τσιγκλιστώ δηλαδή …..που δεν το κάνω και πολύ συχνά πιά , μια και οι ώρες που αφιέρωνα γενικώς στην μουσική έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Η τέχνη στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε , για μένα δεν είναι καν αποκούμπι....δυστυχώς. Μάλλον κενή περιεχομένου παρουσιάζεται πιά σε στιγμές κρίσης .
 
Last edited: