CD Vs LP

Σωστό. Την ζημιά την κάνει αυτό το loudness που αυξάνει την στάθμη και όταν φτάσει να κλιπάρει το ψηφιακό, παραμορφώνει πολύ άσχημα.
Εαν βασιστούμε και στο σχέδιο, τότε πάει περίπατο και η δυναμική περιοχή...

Μα αν βασίζουμε την γνώμη μας για το μέσο στην ποιότητα εγγραφής των δισκακίων, μπορείς πανεύκολα να βρεις άπειρα βινύλια που ακούγονται τρισχειρότερα κι από τα χειρότερα cd. (εγώ έχω πολλά τέτοια).
 
Μα αν βασίζουμε την γνώμη μας για το μέσο στην ποιότητα εγγραφής των δισκακίων, μπορείς πανεύκολα να βρεις άπειρα βινύλια που ακούγονται τρισχειρότερα κι από τα χειρότερα cd. (εγώ έχω πολλά τέτοια).
Στείλε μου ένα βινύλιο που δεν έχει καλό ήχο να το ακούσω.Λ.Σ.
 
:grandpa: Πλακωθείτε λίγο ακόμη στο ξύλο να μείνει στα αρχεία να το διαβάζουνμε όταν θα πλακώνονται τα παιδιά μας για το αν είναι καλύτερο το mp3 από το flac...
 
Τώρα αστειεύεσαι, έτσι δεν είναι ? :chinscratch:
Όχι δεν αστιεύομαι. Αν μπορείς στείλε μου και περισσότερους. Θα σου τους επιστρέψω σε καλύτερη κατάσταση από αυτήν που θα μου τους στείλεις.
Έχω την περιέργεια. Γράψε και τί δεν σου αρέσει και το σύστημα στο οποίο τους άκουσες. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Μα θέλει και ρώτημα;
Γιατί η μέση στάθμη είναι υψηλότερη, γιατί η υπεροχή του cd ως προς τη δυναμική περιοχή πάει περίπατο έτσι όπως γίνεται η τελική μίξη και γιατί το άτιμο το cd κλιπάρει.
Τη λύση θα μπορούσε να την δώσει η "καταρραμένη" ψηφιακή τεχνολογία, αρκεί να αρχίσουν να ακούγονται "φωνές διαμαρτυρίας" και από όσους δεν ασχολούνται με το hi-fi. Έτσι κι αλλιώς τα περισσότερα μέσα αναπαραγωγής που χρησιμοποιεί ο κόσμος σήμερα έχουν κι από ένα dsp στα σωθικά τους. Ας αναλαμβάνει εκείνο τη συμπίεση όταν απαιτείται και να μην είναι "ενσωματωμένη" στο ίδιο το μέσο ώστε να έχει τη δυνατότητα επιλογής και ο ακροατής στο πώς απολαμβάνει τη μουσική.

Φίλτατε, έφτασες πολύ κοντά στο να περιγράψεις την ιδανική για εμένα λύση.
Ελπίζω να το αναλύσω απλά και να είναι κατανοητό.

Οι εταιρίες κρατάνε κλειδαμπαρωμένα τα Multi-track master recordings. Το κοινό έχει την ευκαιρία να ακούσει μόνο το τελικό mix προϊόν. Σίγουρα υπάρχουν τεχνικοί ήχου που το κοινό έχει εκτιμήσει (Rudy Van Gelder) αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι η εκπληκτική δουλειά τους είναι και η τέλεια.

1/ Στην ψηφιακή τεχνολογία καταρχάς ας πούμε ότι είναι δυνατό να μεταφέρουμε όλα τα κανάλια του master σε ένα συγχρονισμένο multichannel φόρμα αρχείου. (έστω 192/24 pcm αν και μπορώ να σκεφτώ και καλύτερα). Σίγουρα υπάρχει απώλεια κατά την μεταφορά, αλλά ας θεωρήσουμε ότι αυτό είναι ένα μικρό πρόβλημα για την συνέχεια.

2/ Σήμερα σε αρκετά studio η όλη επεξεργασία του ήχου γίνεται με ψηφιακά φίλτρα. Παίρνουμε στην ουσία το αποτέλεσμα του 1 και ξεκινάμε να κάνουμε μίξη, να περνάμε φίλτρα κ.ο.κ.
Πολλές σύγχρονες κονσόλες επιτρέπουν στον χειριστή να αποθηκεύσει το configuration και αργότερα να το ανακαλέσει (save/load).

3/ Δεν είναι δύσκολο δε να αποθηκευτεί τόσο το πρωτότυπο Multitrack όσο και το configuration σε ένα φορμα το οποίο από την μία περιέχει το πρωτότυπο master και από την άλλη το configuration του μεικτή/πολύεφέ.

4/ υπάρχουν software τα οποία με τον ένα η με τον άλλο τρόπο υποστηρίζουν κάτι το αντίστοιχο.

Για εμένα η επανάσταση θα ήταν να δώσουν οι εταιρίες στο κοινό όλα τα παραπάνω. Δηλαδή το Master + Mix + Effects, σε ένα φορμα.
Καταυτό τον τρόπο, οι εταιρίες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν σε ένα άλμπουμ την επιλογή να ακούσεις το αμιξάριστο (απαράδεκτο), το mix για ipod (η καθημερινότητα του μετρό), την έκδοση του Rudy, και την έκδοση του νέου υποσχόμενου μηχανικού ΧΥΖ.
Άλλωστε κατ αυτό τον τρόπο θα είχαμε και τα παρακάτω θετικά:
Πραγματικά lossless περιεχόμενο καθώς δεν χάνουμε καμία πληροφορία που χάθηκε κατά το mix. (έπ! είπαμε πάντα κάτι χάνετε)
Θα μπορούσαμε τελικά να καταλάβουμε τι είναι αυτό το ‛κιχ’ που τόσα χρόνια προσπαθούμε να καταλάβουμε αν ήταν μπακέτα ή νύχι στην κιθάρα. (αλλάξαμε ηχεία, αλλάξαμε τα πάντα, το πήραμε σε cd και δίσκο και ακόμα δεν καταλάβαμε)
Θα μπορούσε ο νεαρός ΧΥΖ να παρουσιάσει το δικό του 7.1 mix του τραγουδιού που τόσο αγαπήσαμε.

Όλα αυτά προϋποθέτουν horsepower. Τουλάχιστον τα πολυεφέ της Yamaha που ελάχιστα γνωρίζω έχουν κάποια εφέ σε dsp που δύσκολα τα καταφέρνει ένας μοντέρνος all-purpose cpu realtime. Αλλά σήμερα είμαστε κοντά, στο να μπορούμε να το κάνουμε σπίτι μας. Και σε λίγα χρόνια θα έχουμε την δύναμη και στα φορητά players. Είδη τα dsp είναι πανίσχυρα.

Υπάρχουν αρκετές παραδοχές που κάνω παραπάνω. Αλλά, έστω σαν άσκηση επιστημονικής φαντασίας είναι καλό να καταγραφεί. Το όραμα άλλωστε στο μέλλον μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Είναι τεχνικά εφικτό να γίνουν τα παραπάνω. Λυπάμαι που οι εταιρίες ποτέ δεν θα σκέπτονταν να μας δώσουν τα master!
 
Όχι δεν αστιεύομαι. Αν μπορείς στείλε μου και περισσότερους. Θα σου τους επιστρέψω σε καλύτερη κατάσταση από αυτήν που θα μου τους στείλεις.
Έχω την περιέργεια. Γράψε και τί δεν σου αρέσει και το σύστημα στο οποίο τους άκουσες. Λ.Σ.

Κοίτα, να ξεκαθαρίσω ένα δυο πράγματα. Τις απόψεις μου τις έχω, όπως κι οι περισσότεροι άλλωστε, μου αρέσει να γίνεται κουβέντα (έστω κι αν απλά τη διαβάζω), αλλά από κει και πέρα δεν με καίει τόσο το θέμα, ώστε να μπαίνω σε τέτοια διαδικασία.
Για το θέμα των lp τώρα, έχω πολλούς ελληνικής κατασκευής δίσκους, αγορασμένους τη δεκαετία του 80, οι οποίοι ηχητικά είναι για πέταμα. Και επειδή δεν μπορεί να είμαι τόσο γκαντέμης, θεωρώ ότι τέτοιοι δίσκοι είναι εύκολο να βρεθούν από τον καθένα.
Επίσης, αν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν καλοί και κακοί δίσκοι, καλά και κακά cd, ή μόνο το ένα, ή μόνο το δύο, τότε μάλλον θα πρέπει να τα χώνουμε στις εταιρίες που μας τα πουλάνε κι όχι να τρωγόμαστε μεταξύ μας. Κι ακόμα περισσότερο επειδή η ποιότητα του δίσκου επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι η αλλαγή του όποιου καλωδίου, φίλτρου, κλπ (μερικές φορές ακόμα και μηχανήματος).


Sorry για το σεντόνι :ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: CD Vs LP

αν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν καλοί και κακοί δίσκοι, καλά και κακά cd, ή μόνο το ένα, ή μόνο το δύο, τότε μάλλον θα πρέπει να τα χώνουμε στις εταιρίες που μας τα πουλάνε κι όχι να τρωγόμαστε μεταξύ μας. Κι ακόμα περισσότερο επειδή η ποιότητα του δίσκου επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι η αλλαγή του όποιου καλωδίου, φίλτρου, κλπ (μερικές φορές ακόμα και μηχανήματος).


Sorry για το σεντόνι :ernaehrung004:

Περιέργως, συμφωνούμε!
 
@tmjuju
Καλά τα λες αλλά αυτό για το αμιξάριστο υλικό είναι μάλλον απίθανο.
Ούτε η δυνατότητα να έχουμε 3-4 εκδοχές του ίδιου δίσκου σε ψηφιακή μορφή φαίνεται πιθανή.
Εδώ ούτε ο φωτογράφος της γειτονιάς δεν θα δώσει το πρωτότυπο από ένα γάμο, θα το δώσουν οι πολυεθνικές εταιρείες;
Ας το πάρουν απόφαση πως δεν πάει άλλο να πετσοκόβουν τις ηχογραφήσεις (ως προς το loudness) και πως το κλιπάρισμα είναι φτου κακά (εδώ μια απλή μεταφορά-ψηφιοποίηση κανω από αναλογικό στο pc και πάντα προσέχω να μην μπαίνω στα κόκκινα και οι επαγγελματίες το κλιπάρισμα το'χουν ψωμοτύρι). Αν γίνει ποτέ αυτό θα είναι ένα μεγάλο βήμα....προς τα πίσω :antlers:.
 
Υπάρχουν και cd υψηλής ποιότητας από audiophile εταιρείες [που βγάζουν λαμπάτα βινύλια] χωρίς επεμβάσεις
και άλλα κακά. Σαν cd είναι τα μόνα που *ανέχομαι*. Φυσικά προτιμώ και αποκλειστικά ακούω βινύλιο. Λ.Σ.
 
Δυστυχώς, για να το λέτε αυτό πρέπει να έχετε προβληματικό σύστημα.
Μπορεί να είναι και έτσι όπως το λές, αλλά στο συμπέρασμά μου αυτό κατέληξα μετά από πολύ ψάξιμο και πάντα έχοντας σαν αναφορά τις εμπειρίες μου από ζωντανή ακουστική μουσική που με οδήγησε στο να θεωρώ το αναλογικό και το βινύλιο ως καλύτερο του ψηφιακού και ποι κοντά στον αληθινό ζωντανό ήχο.

Θα ήθελα και εσύ να μας πεις, αν φυσικά επιθυμείς, το γιατί και πώς έχεις βγάλει άλλο συμπέρασμα. Θα ήταν πολύ διαφωτιστικό, νομίζω. Λ.Σ.
 
Μπορεί να είναι και έτσι όπως το λές
Τι πάει να πει 'μπορεί';Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για να μην μπορεί να ανεχτεί κάποιος τον ήχο του cd σε ένα σύστημα, αυτό είναι προβληματικό.Ίσως ο συνδυασμός soundlab+atmasphere τελικά δεν είναι τόσο μαγικός όσο νομίζεις.Τα μειωμένα δυναμικά/συχνοτική περιοχή του βινυλίου, απλα κάνουν το πρόβλημα λιγότερο ακουστό.Κι εμένα μου αρέσει το βινύλιο αλλά οι αλήθειες πρέπει να λέγονται.Ελπίζω τουλαχιστον να ακους χωρίς να χρησιμοποιείς το equalizer των ηχείων σου.
 
Τι πάει να πει 'μπορεί';Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για να μην μπορεί να ανεχτεί κάποιος τον ήχο του cd σε ένα σύστημα, αυτό είναι προβληματικό.Ίσως ο συνδυασμός soundlab+atmasphere τελικά δεν είναι τόσο μαγικός όσο νομίζεις.Τα μειωμένα δυναμικά/συχνοτική περιοχή του βινυλίου, απλα κάνουν το πρόβλημα λιγότερο ακουστό.Κι εμένα μου αρέσει το βινύλιο αλλά οι αλήθειες πρέπει να λέγονται.Ελπίζω τουλαχιστον να ακους χωρίς να χρησιμοποιείς το equalizer των ηχείων σου.
Μάλλον θα έχεις δίκιο πρέπει να βρω κάτι πιο μαγικό. Την πάτησα από τα πολλά Golden Ear Awards που πήραν.
Είναι graphic ή parametric το equalizer των Soundlabs;
Εσύ θα ξέρεις. Θα έλεγα ότι μια ζωή ξυπνάς και κοιμάσαι μαζί τους!!!. Λ.Σ.