Χώρος, σάυρες και άλλες ιστορίες με DACs

Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

dalanik στο χώρο σου δοκίμασες να ακούσεις ποτέ ηχεία (ακόμα και μαζεμένες κολώνες) με οπή μπροστά? Πως συμπεριφέρθηκαν? Τον αριστερό τοίχο τον έχεις ντύσει με τίποτα? Για τα πλάγια αυτό που έχω καταλάβει είναι πως αν είναι κοντά οι τοίχοι δεν είναι ακουστές οι ανακλάσεις καθώς φτάνουν πάρα πολύ γρήγορα αλλά κουράζουν.
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

α, συμφωνουμε. Εγω ακουσα 2 μπαφαλα με το mdac. Στην καλυτερη του εκδοχη φαινοταν οτι ειχε περισσοτερο μπασσο, αλλα ουσιαστικα ηταν πιο παχυ ενω το mdac ηταν λιγοτερο παχυ αλλα πιο στακατο. Προτιμω το 2ο εντελως υποκειμενικα μιλωντας.

Τα βουβάλια που άκουσες ποιο στάδιο εξόδου είχαν;
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

dalanik στο χώρο σου δοκίμασες να ακούσεις ποτέ ηχεία (ακόμα και μαζεμένες κολώνες) με οπή μπροστά? Πως συμπεριφέρθηκαν? Τον αριστερό τοίχο τον έχεις ντύσει με τίποτα? Για τα πλάγια αυτό που έχω καταλάβει είναι πως αν είναι κοντά οι τοίχοι δεν είναι ακουστές οι ανακλάσεις καθώς φτάνουν πάρα πολύ γρήγορα αλλά κουράζουν.

Αν είναι κοντά οι τοίχοι και δεν είναι "φροντισμένοι" άστα να πάνε........
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

Θανάση

1) Έβαλα βάσεως με 7άρι γουφερ και αρκεί... καφρίλα το μπουμάρισμα... δεν ακούς...
Να βάλω μεγαλύτερη καμπίνα δε παίζει, εκτός και να μου το φέρουν σπίτι να το δοκιμάσω και να το πάρουν οι ίδιοι πίσω.
Πιστεύω δεν αξίζει ούτε το κουβάλημα για δοκιμή...

2) Ο αριστερός τοίχος και το ταβάνι περιμένουν επέμβαση ακόμα... ιδέες υπάρχουν και μάλιστα τέτοιες που μπορεί να ομορφύνουν το χώρο (αναλόγως γούστων βέβαια!), αλλα θα χρειαστούν μετρήσεις, προ και μετά... είμαστε σε καλό δρόμο και για αυτό. Θα δούμε...

Η "κούραση" που αναφέρεις έγινε με τα προηγούμενα ηχεία (elac 244) Kάπου στο τρίμηνο, δυστυχώς... και όχι απο την αρχή.
Τα ίδια ηχεία έπαιζαν παπαδες σε άλλο χώρο. Να τα χαίρεται το παλικάρι που τα πήρε!
Με τα chario lynx δεν υπάρχει ούτε ιδέα κούρασης στα αυτιά μου. Λύθηκε αυτό... ανέλπιστα, γιατί είχα πειστεί ότι οι ανακλάσεις θα ήταν πρόβλημα ότι και να έβαζα.

Τώρα αν είναι πιο έντονες ή όχι οι ανακλάσεις όταν είναι κοντά σε τοίχο τα ηχεία δεν το ξέρω.
Αυτή τη στιγμή το σύστημα έχει έτσι κι αλλιώς ανισορροπία και η μικρή απόσταση της θέσης ακρόασης απο τον πίσω τοίχο (μόλις 30-40 cm) δεν αφήνει να βγουν συμπεράσματα.

Τέλος έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο συγκεκριμένος χώρος δεν ενδείκνυται για πάνω απο 5άρι woofer.
Προσωπικά είμαι και ιδιότροπος με τις μεσουψηλές συχνότητες... τα lynx θα αλλαχθούν μόνο με θαύμα...

+++
Βλέποντας το χώρο σου, αλλά χωρίς να γνωρίζω τα γούστα σου και πως θα ματσάρουν με τον roksan, δεν θα παρέλειπα να ακούσω τα lynx...
Στενούς χώρους και μικρές αποστάσεις ακρόασης τις κάνουν νταντά τα άτιμα... θα ξαφνιαστείς αν ακούσεις που μπορεί να φτάσουν, ακόμα και συγκριτικά με ηχεία δαπέδου...
Δεν σου λέω για τα delphinus... γιατί μάλλον θα υπεφορτίσουν το χώρο... περισσότερο και απο αυτό που αντέχεις τώρα...
Βέβαια θα έχεις αισθητή διαφορά στις υψηλές. όπου αυτό που έχεις συνηθίσει με το τουιτερ των tannoy απλά ξέχνα το.
Αν μάλιστα το επιδιώκεις, μην τα δοκιμάσεις καθόλου. Καμία απολύτως σχέση.
Και δεν έρχεται αυτό, ούτε με ενισχυτή, ούτε με πηγή, ούτε με καλώδια... Είναι θέμα tweeter...
 
Last edited:
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

Τα βουβάλια που άκουσες ποιο στάδιο εξόδου είχαν;

Έχει ακούσει το ivy III, salas του μπακ και legatoII του Aλεξ (τουλάχιστον...) Σε κάποια απο τις ακροάσεις είμασταν και μαζί βρε!

Αν είναι κοντά οι τοίχοι και δεν είναι "φροντισμένοι" άστα να πάνε........

...να πάνε και να έρχονται Μήτσε!
Έχεις απόλυτο δίκιο.

Και είναι φαύλος κύκλος τελικά... τι φτιάχνεις πρώτα?
Το σύστημα και προσαρμόζεις το χώρο και ότι γίνει?
Ή το χώρο και μπορεί να μη σου κάτσει το αγαπημένο σου ηχείο...

θέστα...:p:D
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

βασικά εννοούσα τους τοίχους κοντά στη θέση ακρόασης, όχι τους τοίχους κοντά στα ηχεία. Και για τις ανακλάσεις των μεσαιουψηλών έλεγα ότι γίνονται κουραστικές. Μπασοπαγίδες δοκίμασες ποτέ στο χώρο? Δανεικές κλπ...Πάντως μου κάνει εντύπωση, είχα την εντύπωση πως θεωρητικά το τζάκι έπρεπε να εξαφανίζει τις χαμηλές ενώ εσύ αντιμετωπίζεις το ακριβώς αντίθετο. Και τελικά δε μου απάντησες, από περιέργεια βασικά, με οπή μπροστά δοκίμασες?
Πλέον η απόσταση δεν είναι και μικρή, ενώ ανοίγωντας την πίσω πόρτα επικρατεί αρκετή ηρεμία από πίσω. Απλά ως εκ θαύματος εκεί που έπηζα στα μπάσα πριν, μη σου πω πως τώρα μου λείπουνε. Κατάλαβα τι εννοούσε ο Παντελής για προβολικό. Εκτός αν υπάρχει ακύρωση στο χώρο σε κάποιες συχνότητες που σα να λάμπουν δια της απουσίας τους όπως ανέφερε και ο Δημήτρης. Ως προς το μέλλον, επειδή το πράγμα έχει ισορροπήσει σχετικά, δε με βλέπω να το σκαλίζω το σύστημα πέρα από καλώδια και χαζά. Και αυτό γιατί αφενός όντως μου αρέσουν πολύ κάποια στοιχεία όπως οι υψηλές των ηχείων και αφετέρου γιατί έχω την εντύπωση πως ότι και να βάλω θα πρέπει να μαλώνω με τη σύμβια για να το ακούω όπως του πρέπει. Ίσως κανένα harbeth που είναι σεταρισμένο να παίζει χαμηλά όπως λένε... Αλλά και πάλι, υπάρχει μια ομοιομορφία στο home cinema που δεν ψήνομαι να χαλάσω. Ούτε να μπω στη διαδικασία αγοράς άλλου κεντρικού μετα κλπ κλπ κλπ. Μάλλον θα το αφήσω έτσι και θα τη δω λίγο καλύτερα με κανένα focal cms 65, adam AX7 κλπ. Πιστεύω πως το mdac έχει αρκετή γεύση audiolab και δε θα γίνουν κουραστικά τα μονιτόρια. Γλυτώνεις και από τις δυσκολίες του χώρου, παίζουν και με μεγαλύτερη πληρότητα σε φυσιολογικές εντάσεις...Κανένα εισαγωγικό ζευγάρι ακουστικών ίσως... Και όταν έχω ευκαιρία θα πηγαίνω για ξύλο στην τωρινή θέση ακρόασης που πάνω από 90db το πράγμα είναι ικανοποιητικό.
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

παρεμπιπτόντως τα "nearfield" ηχεία μέχρι ποιες αποστάσεις θεωρητικά φτάνουν χωρίς να έχεις μπέρδεμα στη σκηνή? Φτάνουν στο ενάμισυ μέτρο ή μετά το ένα μέτρο αρχίζουν οι απώλειες?
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

Η θέση ακρόασης κοντά σε τοίχο είναι λάθος και για τις υψηλές και για τις χαμηλές. Το απόλυτο λάθος θα έλεγα...

Το τζάκι είναι κλειστό εσωτερικά με καπάκι, το έγραψα και πριν. Σαν ενισχυτικό του αριστερού καναλιού λειτουργεί...

Με οπή μπροστά έχω δοκιμάσει κάποια παλαιά ιδιοκατασκευή. Είναι μεγαλύτερο όμως το woofer και γενικά μετριότατο ηχείο, οπότε δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα.
Άλλο όχι, δεν έχω δοκιμάσει.

Ωραία αυτά που σκέφτεσαι! :ernaehrung004:

απλά ότι κάνεις, δοκίμασε, δοκίμασε, δοκίμασε... :grandpa:
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

Έχει ακούσει το ivy III, salas του μπακ και legatoII του Aλεξ (τουλάχιστον...) Σε κάποια απο τις ακροάσεις είμασταν και μαζί βρε!

Είχα την εντύπωση ότι αναφερόταν σε ακρόαση ταυτόχρονα με το mdac, όχι γενικότερα..

Έχω πει την άποψή μου για το "άκουσα τον τάδε ενισχυτή εκεί, το άλλο dac αλλού, τα ηχεία στου Τάκη, κτλ κτλ". No point.


...να πάνε και να έρχονται Μήτσε!
Έχεις απόλυτο δίκιο.

Και είναι φαύλος κύκλος τελικά... τι φτιάχνεις πρώτα?
Το σύστημα και προσαρμόζεις το χώρο και ότι γίνει?
Ή το χώρο και μπορεί να μη σου κάτσει το αγαπημένο σου ηχείο...

θέστα...:p:D

Τα συστήματα μπορεί να αλλάζουν, αλλά ένας φροντισμένος χώρος μένει και πάντα βοηθάει. Διαφορετικά απλά δεν μπορείς να κρίνεις σωστά / αντικειμενικά τα μηχανήματα.
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

σε τετοιες δυσκολες για το χαμηλο θεσεις, μεγαλυτερα μεγαφωνα μπορεις να βαλεις μονο αν ειναι κλειστου τυπου ή γραμμης μεταφορας, εκει ομως αποχαιρετας το μπασσο στις χαμηλες σταθμες ακροασης.

...


Harbeth εχουν αλλα θεματα...


...

Τα nearfield ηχεια για 1.5 μετρο αποσταση μια χαρα ειναι.
 
Last edited:
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

Τα συστήματα μπορεί να αλλάζουν, αλλά ένας φροντισμένος χώρος μένει και πάντα βοηθάει. Διαφορετικά απλά δεν μπορείς να κρίνεις σωστά / αντικειμενικά τα μηχανήματα.

γι αυτό εγω ακούω με τα ακουστικα.
αντε να κρίνεις πηγη σε χωρο κουκουρουκου.
εχω μια καραφλατ απόκριση και ξερω τί υπαρχει στο δίσκο.
 
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

Είχα την εντύπωση ότι αναφερόταν σε ακρόαση ταυτόχρονα με το mdac, όχι γενικότερα..

Έχω πει την άποψή μου για το "άκουσα τον τάδε ενισχυτή εκεί, το άλλο dac αλλού, τα ηχεία στου Τάκη, κτλ κτλ". No point.

μα για ακροαση δυο βουβαλιων σε αντιπαραθεση με το mdac μιλαω. Του Νικου και του Φραγκ, με διαφορα μηνων. Δε θα μιλουσα ποτε για διαφορες μεταξυ μηχανηματων σε αλλα συστηματα και χωρους, μιας και οι μεγαλυτερες διαφορες θα ερχονταν απο τα διαφορετικα συνοδα-χωρο.
 
Last edited:
Re: Σαύρες...αγγλικής σχολής...

Είχα την εντύπωση ότι αναφερόταν σε ακρόαση ταυτόχρονα με το mdac, όχι γενικότερα..

Έχω πει την άποψή μου για το "άκουσα τον τάδε ενισχυτή εκεί, το άλλο dac αλλού, τα ηχεία στου Τάκη, κτλ κτλ". No point.

Τα συστήματα μπορεί να αλλάζουν, αλλά ένας φροντισμένος χώρος μένει και πάντα βοηθάει. Διαφορετικά απλά δεν μπορείς να κρίνεις σωστά / αντικειμενικά τα μηχανήματα.

Σε αυτά τα δύο θα διαφωνήσουμε Δημήτρη.
Αν και οι ακροάσεις έγιναν συγκριτικά και με το mdac οπότε τα συμπεράσματα δεδομένα, μιας και δεν άκουγε μόνος του.

Η πρώτη διαφωνία μας έγκειται στη πίστη μου ότι μια πηγή οφείλει να παίζει καλά με όλα τα συστήματα.
Ασχέτως αν προσωπικά προσπαθώ να την χρησιμοποιήσω σαν "equalizer" η σωστή πηγή οφείλει να παίξει σωστά σε οποιοδήποτε καλό σύστημα.
Μπορείς να ξεκινήσεις ή να τελειώσεις με την πηγή.

Επιπρόσθετα αν έχεις συγκρίνει δύο diy sabre με το mdac, εστιάζοντας σε 3-4 σημεία, εύκολα μπορείς να κάνεις τη σύγκριση με άλλα sabre που θα ακούσεις οπουδήποτε, αρκεί να γίνει σύγκριση στον ίδιο χώρο με τα πρώτα...
Δεν είναι δυνατόν πχ το δικό μου ή του Frag να έχουν μικρότερη σκηνή απο το Mdac, την ίδια ή μεγαλύτερη απο κάποιο τρίτο και το τρίτο να έχει μεγαλύτερη ή ίδια σκηνή με το MDAC...
Σε οποιοδήποτε χώρο ή σύστημα όλα αυτά, αρκεί να γίνεται η σύγκριση των πηγών μαζί / ταυτόχρονα.

Φυσικά συμφωνώ ότι, εδώ άκουσα αυτό και εκεί άκουσα το άλλο, απλά δεν έχει νόημα. Καμία αμφιβολία για αυτό.

+++
Δεύτερον imo ένα φροντισμένος χώρος πιθανόν να δουλέψει σωστά για κάποιο ηχείο και λάθος για άλλο...
Δε νομίζω ότι φτιάχνει κανένας σοβαρός άνθρωπος το χώρου, χωρίς να μετρήσει τη συμπεριφορά των ηχείων του σε αυτόν.

Εκεί για μένα βρίσκεται και ο φαύλος κύκλος.
Ότι η απόδοση του ηχείου εξαρτάται απο το χώρο και η συμπεριφορά του χώρου απο το ηχείο

Αυτό που σκέφτομαι ώς λύση που na αξίζει, είναι να ισοσταθμίζεται (για να είναι vfm) η φροντίδα του χώρου, με την αξία των ηχείων... να πάει πακέτο.
Πιστεύω με την όποια αλλαγή των ηχείων χρειάζονται αντίστοιχα νέες μετρήσεις και νέα φροντίδα.
Ίσως όχι δραστικά διαφορετική, αλλά πάντως η ίδια δεν θα φτάνει. Δεν διεγείρουν με τον ίδιο τρόπο όλα τα ηχεία, συγκεκριμένο χώρο.


μα για ακροαση δυο βουβαλιων σε αντιπαραθεση με το mdac μιλαω. Του Νικου και του Φραγκ, με διαφορα μηνων. Δε θα μιλουσα ποτε για διαφορες μεταξυ μηχανηματων σε αλλα συστηματα και χωρους, μιας και οι μεγαλυτερες διαφορες θα ερχονταν απο τα διαφορετικα συνοδα-χωρο.

Έτσι ακριβώς.
 
Last edited:
Η πηγή πάντα ανασύρει το ίδιο σήμα απο τον δίσκο, όπως ακριβώς πάντα στην έξοδό της θα βρείς το ίδιο σήμα, ανεξάρτητα απο την υπόλοιπη αλυσίδα και τον χώρο. Ομως η εκάστοτε αλυσίδα απο εκεί και μετά αλλάζει τα φώτα στο σήμα κατά το δοκούν και της συνέργειας συμφωνούσης και του χώρου επιτρέποντος. Δυστυχώς ο χώρος επηρρεάζει πολύ το ηχητικό αποτέλεσμα. Οπότε η εκτίμηση της πηγής πρέπει να γίνει τελευταία αφού έχουν λυθεί τα υπόλοιπα προβλήματα.
 
Απάντηση: Re: Χώρος, σάυρες και άλλες ιστορίες με DACs

Η πηγή πάντα ανασύρει το ίδιο σήμα απο τον δίσκο, όπως ακριβώς πάντα στην έξοδό της θα βρείς το ίδιο σήμα, ανεξάρτητα απο την υπόλοιπη αλυσίδα και τον χώρο. Ομως η εκάστοτε αλυσίδα απο εκεί και μετά αλλάζει τα φώτα στο σήμα κατά το δοκούν και της συνέργειας συμφωνούσης και του χώρου επιτρέποντος. Δυστυχώς ο χώρος επηρρεάζει πολύ το ηχητικό αποτέλεσμα. Οπότε η εκτίμηση της πηγής πρέπει να γίνει τελευταία αφού έχουν λυθεί τα υπόλοιπα προβλήματα.

Καλησπερα Βαγγελη,δεν ξερω αν ανασυρει το ιδιο σημα η πηγη [πιθανον και οχι],αλλα σιγουρα δεν βγαζει το ιδιο σημα στην εξοδο της-ανεξαρτητως των υπολοιπων παραμετρων που θεωρουμε οτι ειναι οι ιδιες.Για τα υπολοιπα συμφωνουμε
 
Δυστυχώς Βαγγέλη... εξ ου και η αναφορά μου καθ' υπερβολή σε πηγές "equalizer"...
Με ακριβώς αυτή τη λογική και ελλείψει χρημάτων για κάτι "σωστό" την άφησα και εγώ τελευταία, όπως αναφέρεις.

Συμφωνούμε απόλυτα.
 
Νικο ομως υπαρχει και ο αντιλογος.Με σχεδον παντα δεδομενο το χωρο μας ,εκεινο που πιθανον να μπορουμε να κανουμε ειναι να τον βελτιωσουμε οσο μπορουμε ακουστικά,δεν ειναι ομως σχεδον ποτε δυνατον να εξαλειψουμε ολες τις ατελειες του -ιδιως αν υπαρχει δεδομενη τοποθετηση ηχειων.Το ιδανικο βεβαια ειναι να υπαρχει ιδιαιτερος χωρος ακροασεων ,αλλα και εκει μπορει να υπαρξουν προβληματα.
Επειδη εχεις εσυ τα δεδομενα του χωρου σου και αν δεν προκειται να <εξαφανισεις> το τζακι ,πρεπει να βρεις την καλλιτερη δυνατη λυση με τα υπαρχντα δεδομενα
 
Ποιος αντίλογος βρε Πέτρο? Δε διαφωνώ σε αυτά που έγραψες... τα ίδια νομίζω και εγώ...-bye-

Φυσικά απο την αρχή οι αναφορές μου είναι για δεδομένους χώρους και όχι dedicated. Φυσικά το τζάκι, η ασύμμετρη τοποθέτηση και η θέση ακρόασης πάνω σε τοίχο είναι προβλήματα δυσεπίλυτα (αν όχι καταδικαστικά...)

Αν υπάρχει μία διαφωνία, αυτή είναι στο παραπάνω ποστ. Για μένα η σωστή πηγή οφείλει να διαβάζει και να δίνει την ηχογράφηση όπως είναι.
Αυτές που (ίσως) τα καταφέρνουν είναι ακριβές για τα δεδομένα μου... όπως και τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος...
πάω με αλχημείες και υποχωρήσεις να κάνω όσο καλύτερα γίνεται το κέφι μου (όχι πως τώρα δεν το κάνω... απλά ξέρεις... ο εχθρός του καλού το καλύτερο... όπως όλοι μας φαντάζομαι)

:ernaehrung004:
 
Η πηγη μαλλον θα πρεπει να θεωρουμε δεδομενο οτι θα εχει ηχητικη υπογραφη-εστω και αχνή,και επειδη μαλλον θα κοστιζει αρκετα ,συνηθως προασπαθουμε να προσαρμοσουμε την επιλογη της στα γουστα μας.Ας θεωρησουμε σχεδον δεδομενο ,οτι οι περισσοτεροι απο εμας ακουμε με σοβαροτατες υποχωρησεις και εκεινο που συνηθως κανουμε ειναι να προσαρμοζουμε την αλυσιδα αναπαραγωγης στις προτιμησεις μας.
Προφανεστατα υπαρχουν και καποιοι εξ υμων που εχουν κανει ελαχιστοτατες παραχωρησεις και αυτοι ειναι οι τυχεροι και οι σχετικα ευτυχεις