Χρήσιμα βίντεο, έξυπνες ιδέες, βελτιώσεις εργαλείων

δεν νομιζω, γιατι να καει?
δεν εχουν ηλεκτρονικα κυκλωματα τα εργαλεια αυτα. για αυτο αλλωστε ειναι και ρυθμιζομενα (με ροοστατη) απο τη μανα τους τα περισσοτερα

η πτωση τασης καιει τα ηλεκτρονικα, οχι τα ηλεκτρολογικα στοιχεια ενος εργαλειου
αλλο ενας πριντερ 3Δ, αλλο ενας γωνιακος τροχος.
οχι δεν υπαρχει κανενα θεμα, για αυτο αλλωστε και οι κατασκευαστες χρησιμοποιουν ενσωματομενα ντιμερακια (ρυθμιστες στροφων)

μαλιστα αν δεις για παραδειγμα ενα γωνιακο τροχο, ο ιδιος σε απλο ή ρυθμιζομενο, οταν ολα τα αλλα στοιχεια ειναι ιδια, εχουν ελαχιστη διαφορα σε κοστος η total και η ingco για παραδειγμα.
και η διαφορα ειναι ελαχιστη γιατι ενσωματωμενα ντιμερακια του διευρο χρησιμοποιουν.
για λογους πολιτικης πωλησεων συνηθως ομως οι εταιριες μας δινουν ρυθμιζομενα τα εργαλεια τους οταν αυτα ειναι ακριβοτερα ( και μεγαλυτερα)
υπαρχει βεβαια λογος για αυτο και τουτο ειναι οτι στις μισες στροφες θα εχει μιση δυναμη. αρα τα 800 βαττ θα γινουν 400 οπότε τι να λειανει ο τροχος των Φ125?
αν ομως το εργαλειο ειναι 1200 βαττ, στις μισες στροφες εχει (αν εχω δικιο στην αναλογια στροφων-ισχυος) 600 βαττ. οπότε μπορει να λειανει

με τα ντιμερακια τα κινεζικα καταλαβα επιπλεον το γιατι οι μεγαλοι γωνιακοι δεν εχουν ρυθμιστη στροφων ενω εχουν οι μικροτεροι
και το ειχα απορια ;)
ισως το εχουν κι αλλοι φιλοι


διοτι οι μεγαλοι γωνιακοι ξεκινουν απο 2000 βατ και φτανουν 2600, οπότε δεν μπορουν να χρησιμοποιησουν τα μικρα ντιμερακια του διευρου που εχουν ανω οριο 2000 βαττ θεωρητικα (πρακτικα σιγουρα πιο κατω)
θα πρεπει να πανε σε μεγαλυτερα μοντελα.

τα μικρα ντιμερακια εχουν πολυ μικρες διαστασεις, μικρες ψυκτρες κλπ
τα μεγαλυτερα μοντελα που φτανουν τα 4000 βαττ, εχουν υπερτριπλασιο ογκο και δεν μπορουν να χωθουν μεσα στα σωματα των εργαλειων στις περιορισμενες διαστασεις που διαθετουν
επιπλεον οι αρκετα μεγαλυτερες ψυκτρες τους θελουν υψος και επειδη οι κατασκευαστες χρησιμοποιουν ετοιμους (σιγα μην κατσουν να σχεδιασουν-εξελιξουν αλλους με μορφη που να τους βολευει) , ολα τουτα δεν χωρουν μεσα στην ακρη του σωματος ενος γωνιακου ή ενος δραπανου κλπ

εγω για τον μεγαλο γωνιακο (και ισως για το φαλτσοπριονο) πηρα το μεγαλο ντιμερακι των 4kw. ολα τα αλλα γινονται με τα μικρα ντιμερακια
 
Last edited by a moderator:
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

δεν νομιζω, γιατι να καει?
δεν εχουν ηλεκτρονικα κυκλωματα τα εργαλεια αυτα. για αυτο αλλωστε ειναι και ρυθμιζομενα (με ροοστατη) απο τη μανα τους τα περισσοτερα

η πτωση τασης καιει τα ηλεκτρονικα, οχι τα ηλεκτρολογικα στοιχεια ενος εργαλειου
αλλο ενας πριντερ 3Δ, αλλο ενας γωνιακος τροχος.
οχι δεν υπαρχει κανενα θεμα, για αυτο αλλωστε και οι κατασκευαστες χρησιμοποιουν ενσωματομενα ντιμερακια (ρυθμιστες στροφων)

μαλιστα αν δεις για παραδειγμα ενα γωνιακο τροχο, ο ιδιος σε απλο ή ρυθμιζομενο, οταν ολα τα αλλα στοιχεια ειναι ιδια, εχουν ελαχιστη διαφορα σε κοστος η total και η ingco για παραδειγμα.
και η διαφορα ειναι ελαχιστη γιατι ενσωματωμενα ντιμερακια του διευρο χρησιμοποιουν.
για λογους πολιτικης πωλησεων συνηθως ομως οι εταιριες μας δινουν ρυθμιζομενα τα εργαλεια τους οταν αυτα ειναι ακριβοτερα ( και μεγαλυτερα)
υπαρχει βεβαια λογος για αυτο και τουτο ειναι οτι στις μισες στροφες θα εχει μιση δυναμη. αρα τα 800 βαττ θα γινουν 400 οπότε τι να λειανει ο τροχος των Φ125?
αν ομως το εργαλειο ειναι 1200 βαττ, στις μισες στροφες εχει (αν εχω δικιο στην αναλογια στροφων-ισχυος) 600 βαττ. οπότε μπορει να λειανει

Δεν μπορω να ελεγξω την θεωρια των οσων λες αφου δεν ειμαι ηλεκτρονικος αλλα την πραξη, λυπαμαι, αυτα δεν συμβαινουν .

Αν βαλεις dimmer και κανεις τις στροφες 12000 απο 25000 μολις ακουμπας το ξυλο πανω θα μειωνεται η ταχυτητα ακομα περισσοτερο γιατι για να την διατηρησει δεν μπορει με τα μισα watt=μιση ροπη. Στην προσπαθεια το εργαλειο να ανταπεξελθει το μονο που θα καταφερεις ειναι να προσπαθει να καταναλωσει τα 1200w αλλα με 120v που σημαινει οτι το μοτερ που εχει 1200w στα 240V= 5Α καταναλωση να προσπαθει να πλησιασει στα 10Α με τις μισες στροφες και ψυξη. Ειναι ο βασικος λογος που καιγονται τα εργαλεια, το ζορι που μεταφραζεται στα υπερβολιkα αμπερ που διατρεχουν το μοτερ. Και ειναι και ο βασικος λογος που υπαρχουν διαβαθμισεις στα watt των εργαλειων. Εσυ λες οτι θα βαλεις σε ρουτερ με 12αρι κολετ, αντιστοιχο κοπτικο και θα το δουλεψεις με watt ρουτερ περιθωριου και ταυτοχρονα θα κοβεις και με τις μισες στροφες και αντιστοιχα την μιση ψυξη (τα ρουτερ σταθερης ταχυτητας εχουν σχεδιαστει για μεγιστες στροφες για να ψυχονται). Τοτε γιατι ολοι αγοραζουν τις γκουμουτσες για ρουτερ με 1600w? Μπορει να ρουταρεις 5-10 ποντους καθε φορα αλλα σε ρουταρισμα με λιγο ζορι και καποιο αξιολογο μηκος, μετα απο 5-6 φορες θα ξεροψηθει σαν πανσετα.

Και τα ρουτερ μεταβλητης ταχυτητας δεν εχουν ντιμερακι. Εχουν και ηλεκτρονικα που αλλα με πολυ και αλλα με λιγοτερη επιτυχια διατηρουν τις στροφες στις αρχικες και ταυτοχρονα ελεγχουν και την υπερθερμανση.
Το GMF 1600 π.χ. με constant electronic διατηρει απολυτα τις στροφες κατα την κοπη και ταυτοχρονα εχει και Overload protection. (το οποιο παρεπιμτοντως εχει ενεργοποιηθει οταν ρουταριζα για πολυ ωρα τα mdf για το ελκηθρο του AI ΒΑΣΙΛΗ για οσους θυμουνται)


Αποδειξη ολων των παραπανω το παρακατω βιντεο.
https://www.youtube.com/watch?v=m2oyVvkvBiQ

Βεβαια, μπορεις οπως λες να δοκιμασεις. Και οταν δοκιμασεις βαλε και ενα βιντεακι. Θα ειναι χρήσιμο για τους επομενουν που θελουν να υλοποιησουν κατι παρομοιο.
 
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

Εγώ έχω τροχό αλοιφαδωρο Bosch μεγάλο με ρύθμιση στροφών. Δεν θυμάμαι watt

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
κατσε βρε γιαννη, εγω δεν μιλησα ουτε για ρουτερ σταθερων στροφων ουτε για ηλεκτρονικα. ισα-ισα που ειπα οτι τα ηλεκτρονικα καιγονται με πτωση τασης οχι τα ηλεκτρολογικα
ακομα και ενας γωνιακος τροχος πχ ενας metabo με ηλεκτρονικο ελεγχο στροφων μπορει να εχει προβλημα με ενα ντιμερακι δεν αντιλεγω. οπως και ενα ρουτερ σταθερων στροφων που εχει σχεδιασμενη ψυξη για αυτες τις στροφες. αλλά το ακριβο εργαλειο εχει ηδη ρυθμιση στροφων.

ομως σε καμια περιπτωση δεν θα εχει ηλεκτρονικα ενας φτηνος γωνιακος τροχος, ενα φτηνο δραπανο κλπ που εχουν μαλιστα εκδοσεις ρυθμιζομενων στροφων

για τετοια εργαλεια τα παιρνω τα δικα μου
εχεις δει εσυ ηλεκτρονικα μεσα στα φτηνα εργαλεια?

και φυσικα οι κατασκευαστες των φτηνων εργαλειων για το θεμα ψυξης, αφου οι ιδιοι χρησιμοποιουν ντιμερακια και ριχνουν τις στροφες, λες να μην εχουν υπολογισει το αν ψυχεται καπως το εργαλειο τους?
μαλιστα ενα απο τα συνηθη προβληματα ειναι οτι λογω κακα σχεδιασμενης ψυξης, παει σκονη πανω στο ντιμερ με αποτελεσμα η ρυθμιση στροφων να ειναι "γεια σου" οπως για παραδειγμα ο ευθης λειαντηρας του λιντλ, οι ρυθμιζομενοι τροχοι της εινχελ και αλλων κλπ
τι κανει η σκονη? επειδη σιγουρα δεν ειναι μονωμενα τα ντιμερακια, παει και επικαθεται πανω στις σπειρες του ροοστατη βραχυκυκλωνοντας σπειρες.
αυτο ειναι και το μεγαλο προβλημα των ενσωματομενων ρυθμιστων στροφων. αλλη σχεδιαση ενος dewalt, αλλη ενος εινχελ πανω στο θεμα αποβολη σκονης

τετοια προβληματα θα λυθουν με την χρηση εξωτερικων ντιμερ

τα μισα βαττ ειναι σιγουρα μιση ροπη
το αν τα μισα βαττ ειναι μισες στροφες θα το δω στη πραξη

οσων αφορα αυτο που λες για αυξηση των αμπερ με τις οποιες το εργαλειο θα ζοριστει, ναι πιθανα να συμβαινει αλλα στα DC μοτερ
στο ac οτι του βαλεις, νομιζω δουλευει , χωρις να αυξανει τα αμπερ. ομως επειδη ουτε κι εγω ειμαι ηλεκτρολογος, αυτο θα το δω στη πραξη μετρωντας αμπερ, βολτ, βαττ, στροφες κλπ

αν ειχες δικιο σε αυτο που λες , οσων αφορα τα φτηνα ΜΗ ηλεκτρονικα εργαλεια, τοτε δεν θα καιγονταν και οι φτηνοι γωνιακοι τροχοι οταν τους ριχνανε τα βολτ?

δεν ξερω, η πραξη θα δειξει τι συμβαινει, κι εγω για δοκιμη τα παιρνω
 
Last edited by a moderator:
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

Μια πολύ καλή λύση είναι το Black & Decker KW1600EKA Ρούτερ 1600W

Το έχουν αρκετοί εδώ, όπως κι εγώ. Το είχα πάρει στα 125 σε προσφορά από το χιώτικο μαγαζί.

Παύλο, αυτός έχει καταργηθεί εδώ και πολύ καιρό.

Νικόλα, ταπεινή άποψη, δεν αξίζει να πειράζεις έτσι τα εργαλεία σου, εκτός και αν έχεις κάποιο για πέταμα και θέλεις να πειραματιστείς. Με τις τιμές που έχουν πέσει τόσο πολύ στα φτηνά εργαλεία, ακόμα και να καταφέρεις κάτι, θα σου βγει ακριβότερα από ένα έτοιμο φτηνό εργαλείο.
 
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

κατσε βρε γιαννη, εγω δεν μιλησα ουτε για ρουτερ σταθερων στροφων ουτε για ηλεκτρονικα. ισα-ισα που ειπα οτι τα ηλεκτρονικα καιγονται με πτωση τασης οχι τα ηλεκτρολογικα
ακομα και ενας γωνιακος τροχος πχ ενας metabo με ηλεκτρονικο ελεγχο στροφων μπορει να εχει προβλημα με ενα ντιμερακι δεν αντιλεγω. οπως και ενα ρουτερ σταθερων στροφων που εχει σχεδιασμενη ψυξη για αυτες τις στροφες. αλλά το ακριβο εργαλειο εχει ηδη ρυθμιση στροφων.

ομως σε καμια περιπτωση δεν θα εχει ηλεκτρονικα ενας φτηνος γωνιακος τροχος, ενα φτηνο δραπανο κλπ που εχουν μαλιστα εκδοσεις ρυθμιζομενων στροφων

για τετοια εργαλεια τα παιρνω τα δικα μου
εχεις δει εσυ ηλεκτρονικα μεσα στα φτηνα εργαλεια?

και φυσικα οι κατασκευαστες των φτηνων εργαλειων για το θεμα ψυξης, αφου οι ιδιοι χρησιμοποιουν ντιμερακια και ριχνουν τις στροφες, λες να μην εχουν υπολογισει το αν ψυχεται καπως το εργαλειο τους?
μαλιστα ενα απο τα συνηθη προβληματα ειναι οτι λογω κακα σχεδιασμενης ψυξης, παει σκονη πανω στο ντιμερ με αποτελεσμα η ρυθμιση στροφων να ειναι "γεια σου" οπως για παραδειγμα ο ευθης λειαντηρας του λιντλ, οι ρυθμιζομενοι τροχοι της εινχελ και αλλων κλπ
τι κανει η σκονη? επειδη σιγουρα δεν ειναι μονωμενα τα ντιμερακια, παει και επικαθεται πανω στις σπειρες του ροοστατη βραχυκυκλωνοντας σπειρες.
αυτο ειναι και το μεγαλο προβλημα των ενσωματομενων ρυθμιστων στροφων. αλλη σχεδιαση ενος dewalt, αλλη ενος εινχελ πανω στο θεμα αποβολη σκονης

τετοια προβληματα θα λυθουν με την χρηση εξωτερικων ντιμερ

τα μισα βαττ ειναι σιγουρα μιση ροπη
το αν τα μισα βαττ ειναι μισες στροφες θα το δω στη πραξη

οσων αφορα αυτο που λες για αυξηση των αμπερ με τις οποιες το εργαλειο θα ζοριστει, ναι πιθανα να συμβαινει αλλα στα DC μοτερ
στο ac οτι του βαλεις, νομιζω δουλευει , χωρις να αυξανει τα αμπερ. ομως επειδη ουτε κι εγω ειμαι ηλεκτρολογος, αυτο θα το δω στη πραξη μετρωντας αμπερ, βολτ, βαττ, στροφες κλπ

αν ειχες δικιο σε αυτο που λες , οσων αφορα τα φτηνα ΜΗ ηλεκτρονικα εργαλεια, τοτε δεν θα καιγονταν και οι φτηνοι γωνιακοι τροχοι οταν τους ριχνανε τα βολτ?

δεν ξερω, η πραξη θα δειξει τι συμβαινει, κι εγω για δοκιμη τα παιρνω

Στους τροχους που αναφερεις , μολις ακουμπησεις με λιγη δύναμη για να κανεις δουλεια ο τροχος σταματαει τελειως. Αρα πως να καέι αφου τον σηκωνεις επειδη σταματησε? Δες βιντεο. εχει πολλα αν ψαξεις.
Ποιος εχει εδω μεσα μεταβλητη ταχ. με dimmer σε τροχο να μας πει? Δεν εχω δει κανενα.

παντως ειναι καλο που θα κανεις δοκιμη. Θα εχει ενδιαφερον αφου σκοπευεις να το κανεις σε πολλα εργαλεια.
Θλεω να δω το φατσοπριονο και τον τροχο με το μεγαλο dimmer. Ειδικα το φαλτσοπριονο σαν σταθερο εργαλειο θα βολευε να εχει ενα λειτουργικο μειωτη μονιμα.
 
δημητρη μου, θελω να το ψαξω για πολλους λογους
ενα να δω τι συμβαινει στη πραξη. καλο ειναι να μαθαινουμε. υπαρχουν τοσα πραγματα εκει εξω αναξιοποιητα.
ειδα ας πουμε σε ενα βιντεακι τον αλλον να εχει βρει μοτερ απο πολυ παλιο πλυντηριο (ολα τοτε σε αντιθεση με τα σημερινα ηταν brussless χαμηλων στροφων) και να το εχει μετατρεψει σε ημι-διδυμο ρυθμιζομενο τροχο των 800 βαττ

δευτερο να αξιοποιησω καποια εργαλεια οπως το δραπανο της σταγιερ που δεν εχει ρυθμιση στροφων ενω ειναι ενα εξαιρετικο εργαλειο με 2 ταχυτητες, ή ο μεγαλος γωνιακος για τριψιματα. ή ο ταινιολειαντηρας που ουτε αυτος εχει ρυθμιση, για να γινει πασπαρτου. αλλωστε μεγαλος γωνιακος με ρυθμιση δεν υπαρχει.

off the record, στα μηχανουργεια δεν θα βρεις παρα σπανια, μικρους γωνιακους τροχους. ο λογος ειναι οτι οι μεγαλοι, λογω ισχυος ακομα και με την ιδια γραμμικη ταχυτητα, εχουν τα διπλασια βατ και τελειωνουν πολυ πιο γρηγορα. για να μη πω καν τι συμβαινει στην λειανση σε μεταλλο. ομως φαντασου ποσο γρηγορα θα τελειωσεις μια δουλεια με μια βουρτσα ή βουρτσα-καμπανα με ενα τριβειο που στις 3.000 στροφες εχει 1000 βατ! σε αντιθεση με τα 300 βαττ στις ιδιες στροφες ενος Φ125

τριτο να κανω καλυτερα καποια άλλα εργαλεια, οπως ο ευθυς λειαντηρας του λιντλ. θα του δωσω πληρεις στροφες και θα παιζω με το εξωτερικο ντιμερ και ετσι ελπιζω να μην εχω το θεμα της μη γραμμικης ρυθμισης των στροφων του. το ιδιο συμβαινει και στο πολυτριβειο της λιντλ

τεταρτο ειναι ευκαιρια τουτες τις εποχες της καραντινας μαλιστα, να φτιαχνω ιδιοκατασκευουλες να μου περνα και ο χρονος, οταν μαλιστα τα εισοδηματα μου ειναι πενιχρα τουτους τους καιρους. και να βγεις που να πας? και καθε φορα θα σου φυγουν μπολικα


ολα αυτα, αν βεβαια τα εχω σκεφτει σωστα. αν τωρα κανω λαθος, θα κλαιω τον ευθη λειαντηρα των 25 ή τον εινχελ Φ125 που μου τον ειχαν χαρισει γιατι δεν τον γουσταραν.
που ουτε κι εγω τον γουσταρω γιατι σε τρομαζει οταν ξεκιναει, δεν εχει ασφαλεια αν βγει απο το ρευμα κλπ την πρωτη φορα που τον εβαλα μπροστα, συνηθισμενος απο τον σοφτ σταρτ στανλευ, μου κοπηκε η χολη ;)

εχω 3 τροχους ρευματος (κανενας ρυθμιζομενος) 2Χ125+1Χ230 και εναν μπαταριας του λιντλ με ρυθμιση. θα ηταν υπερβολη να αγορασω αλλον ενα.
με τα λεφτα ενος ρυθμιζομενου τροχου αγοραζω ολο των εξοπλισμο για τα ντιμερακια και ενα τριβειο της μπουλ που μου λειπει για να τριμαρω μεσα στο εργαστηρι να μη με τρωει το κρυο εξω με τους γωνιακους και τα δραπανα μεσα στο χειμωνα (καθως το πολυτριβειο της παρκ σου προκαλει παρκινσον ;) ). καρδιακος και με πνευμονιες, δεν λεει ;)

Ποιος εχει εδω μεσα μεταβλητη ταχ. με dimmer σε τροχο να μας πει? Δεν εχω δει κανενα.

με εξωτερικο ντιμερακι ουτε κι εγω. για αυτο ειπα να το ψαξω.
αλλά αν οι ρυθμισεις στροφων των φτηνων εργαλειων ειναι τελικα με ενσωματομενα ντιμερακια, τοτε ειναι πολλοι και δεν το ξερουν

υπαρχουν παλια εργαλεια που δεν χρησιμοποιουνται γιατι τους λειπει η ρυθμιση λειτουργιας. παλια τριβεια επαγγελματικα, παλιοι τροχοι κλπ

το φαλτσοπριονο θα το ανοιξω πρωτα να δω μην εχει κανα κυκλωμα μεσα (που δεν το νομιζω) και το κανω φλαμπε ;) ειναι και ακριβο το ατιμο
 
Last edited by a moderator:
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

αν τωρα κανω λαθος, θα κλαιω τον ευθη λειαντηρα των 25 ή τον εινχελ Φ125 που μου τον ειχαν χαρισει γιατι δεν τον γουσταραν.
που ουτε κι εγω τον γουσταρω

Σωστός, με δύο επιπλέον παρατηρήσεις:
- παίξε πρώτα με το δράπανο ή κάνα άλλο εργαλείο λιγότερο επικίνδυνο από τροχό/δισκοπρίονο
- δεν ξέρω πολλά από ηλεκτρικά, αλλά όλοι λένε πως όταν δίνεις λιγότερα βολτ στο εργαλείο/συσκευή (πχ αυξομειώσεις χάλια δικτύου, μεγάλες-ακατάλληλες μπαλαντέζες) χαλάει. Φαντάζομαι αν του κόψεις τα βολτ στο μισό θα καεί. Στη θέση σου θα έκανα πρώτα καμιά αναζήτηση στο ίντερνετ να βρω τι έχουν κάνει άλλοι σε παρόμοιες περιπτώσεις. Πάντως έχει ενδιαφέρον να μάθει κανείς πως δουλεύουν οι ρυθμιστές στροφών στα εργαλεία και πως γίνεται κάποιες συσκευές να γράφουν ότι δουλεύουν και στα 120V και στα 240V.
 
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

δεν ξερω, κι εγω δεν βγαζω πολυ νοημα αλλά να σου πω τι νομιζω

δεν ειμαι σιγουρος για τα επομενα που θα πω, αλλά απο οτι εχω καταλαβει.
οταν ειχα μετρησει με το μετρητη ρευματος διαφορα εργαλεια, εβλεπα οτι καταναλωναν τα μισα βατ και κατι περιπου απο οσα ελεγαν.

ας πουμε το B&D KR703 αντι για 700 βατ που λεει οτι ειναι, τραβαγε απο τη πριζα, περιπου αν θυμαμαι καλα γυρω στα 370 ή 390
υποθετω οτι αν βρει ζορι, θα ανεβασει τα αμπερ λογικα και καπου στα 700 θα καψει καποια ασφαλεια
αλλιως πως εξηγειται το να λεει οτι ειναι 700 βατ?
το ιδιο συνεβαινε με ολα τα εργαλεια που δοκιμασα

αρα τα εργαλεια μπορουν να τραβηξουν τα διπλασια αμπερ απο οσα τραβανε υπο κανονικες συνθηκες στα 220 βολτ. στο παραδειγμα μας, 370 πες / 220 = 1.7 αμπερ
πιστευω οτι αυτο συμβαινει για να ειναι τα ιδια ετοιμα και για το δικτυο των 110 βολτ

και στα 110 βολτ , παλι 370 βατ θα τραβαγε ισως, απλα με διπλασια αμπερ = 3,4 Χ 110 περιπου

βλεπω οτι οι αμερικανοι δεν αναφερονται στα εργαλεια με βατ αλλά δινουν τιμες αμπερ . πχ η σπαθοσεγα ταδε ειναι τοσα αμπερ, το δραπανο ταδε τοσα κλπ
για να το κανουν αυτο οι αμερικανοι, μαλλον στο προηγουμενο παραδειγμα σου λεει οτι το εργαλειο μου δεν θα ανεβασει ισχυ μεχρι τα 700 πραγματικα βατ και για αυτο δεν στο διαφημιζω ως 700 βατ αλλά ως 3.4 αμπερ. αν ομως τωρα το αμερικανικο μπορουσε να φτασει (οι καλωδιωσεις του) τα 6.8 αμπερ σε ενα ζορι, τοτε και στην ευρωπαικη εκδοση θα μπορουσε με ιδιες καλωδιωσεις να φτασει 6.8 Χ 220 = 1500 βατ!
τι θα γινει ομως αν βρει ζορι το αμερικανικο? θα καει? οχι βεβαια.
πιθανα λοιπον τα αμερικανικα εργαλεια να εχουν πιο χοντρες καλωδιωσεις ετσι που να μπορουν να φτασουν τα 6.8 αμπερ
ενα εργαλειο λοιπον που λεει οτι μπορει να δουλεψει και στα 220 και στα 110 βολτ, μπορει να φτασει πραγματι στο προηγουμενο παραδειγμα μας, στα 1500 βατ με 6.8 αμπερ Χ 220 = 1500 βατ

ενα εργαλειο σαν το B&D που ειναι ομως μονο για ευρωπη, ισως να φτανει μονο στα 750 βατ και μετα να καιει καποια ασφαλεια
αυτα οσον αφορα το ερωτημα σου


ακομα ξερουμε απο τη φυσικη οτι αν σε ενα κυκλωμα προστεθει μια ακομα αντισταση, δεν θα εχουμε ανοδο των αμπερ, απλα θα εχουμε πτωση τασης στο κυκλωμα
εν προκειμενου στο κυκλωμα με τα ντιμερακια, αν το εργαλειο δεν τραβαει ζορι, απλα θα εχουμε πτωση τασης αρα λιγοτερες στροφες.
χωρις να εχουμε ανοδο των αμπερ! ετσι χαλαρα το εργαλειο μας μπορει να δουλευει και με ελαχιστες εως μηδενικες στροφες χωρις ανοδο των αμπερ

στο παραδειγμα μας ,αν κατεβασουμε με ροοστατη τα βολτ στα 110, τοτε το εργαλειο μας θα εργαζεται με 110 Χ 1.7 αμπερ = περιπου 185 πραγματικα βατ αντι για 370


εδω ομως δεν εχουμε μονο αντιστασεις αλλά και μοτερ το οποιο θα ζοριστει σε καποια εργασια. τι θα συμβει τοτε?

ειχα ομως και μια αλλη απορια. αφου τα εργαλεια μας λειτουργουν με ac τοτε οι κινητηρες τους ειναι ac σκεπτομουν
αρα πως θα ρυθμισουμε την ταχυτητα τους αν δεν παρεμβουμε στη συχνοτητα ? μονο με μια πτωση τασης?
ή μηπως ειναι dc και χρησιμοποιουν κυκλωματα ανορθωσης?
κοιτουσα και τον κινητηρα του δραπανου και δεν μπρουσα να καταλαβω
μηπως στην σκανδαλη μεσα υπηρχε μηχανισμος ανορθωσης?
πολλα ερωτηματα

ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ να βρω την απαντηση σε αυτα τα ερωτηματα ειδα οτι εχω μεινει πισω
και εχω μεινει πισω γιατι εχουμε διαφορους τυπους κινητηρων πια, και οχι μονο αυτα που ξεραμε ως ac , dc
(τουλαχιστον στα χρονια που ημουν φοιτητης δεν ειχαμε μαθει τετοια πραγματα αν και δεν ημασταν ηλεκτρολογοι)

αυτο ειναι κινητηρες μονοφασικοι με συλλεκτη, διαφορων τυπων

και τα εργαλεια μας εχουν ακριβως αυτο!
αυτο ειναι που εχουν ολα τα συγχρονα μονοφασικα εργαλεια

ενας κινητηρας που λειτουργει και με AC και με DC !
διαφορα αρθρα υπαρχουν για αυτα

https://maredu.gunet.gr/modules/doc...NITIRES PLOION_KALAITZIDAKIS_MIXAIL(2016).pdf
μια ιδιαιτερη υποκατηγορια αυτων ειναι οι κινητηρες universal
https://webstarsnet.com/el/10-universal-motor-construction-working-and-characteristics.html

οι κινητηρες αυτοι ακριβως επειδη λειτουργουν σαν dc , δεν καιγονται με τις χαμηλες στροφες ακριβως οπως δεν καιγεται και το δραπανοκατσαβιδο μπαταριας οταν λειτουργει με λιγες στροφες. δεν εχει σημασια αν το δραπανοκατσαβιδο ειναι dc ενω τα εργαλεια ρευματος μας ειναι ac

κοιτουσα κι εγω το δραπανο το b&D και ελεγα τι σοι κινητηρας ειναι αυτος που εχει σπειρες και εσωτερικα και εξωτερικα
ειδα και κατι βιντεακια στο γιουτουμπ με κινητηρα πλυντηριου να λειτουργει ακομα με μπαταριες ΑΑ και κουφαθηκα και μετα καταλαβα διαβαζοντας

τωρα, αν γραφω κουκουναρια παιδια, συγχωρεστε με, ελαχιστα ξερω.




εν κατακλειδι για να μην σας ζαλιζω με πραγματα που ισως ξερετε αλλά εγω αγνοουσα, απο οτι φαινεται ολα μας τα εργαλεια μπορουν να λειτουργησουν χωρις να καουν με χαμηλες στροφες αν οι κινητηρες τους ειναι στη κατηγορια μονοφασικοι με συλλεκτη.

ελπιζω να ειναι και ο μεγαλος γωνιακος και το φαλτσοπριονο και να μην εχουν κινητηρες αμιγως ac
διαφορετικα αν ειναι μονο κινητηρες ac τοτε δεν μπορουμε να ρυθμισουμε την ταχυτητα τους απο ροοστατη, αλλά μονο μεσω διαφοροποιησης των Hz
λογικα πρεπει να ειναι και αυτοι του ιδιου τυπου με τα δραπανα

οι κινητηρες αυτοι χρησιμοποιουνται σε ολα τα συγχρονα εργαλεια ειτε ειναι ραπτομηχανες ειτε δραπανα ειτε σε ολες τις οικιακες συσκευες




υγ

μηπως θα ηταν καλυτερα , επειδη μαλλον θα εχουμε και στο μελλον αναφορες στο θεμα, τα ποστακια με το θεμα των ντιμερ να μεταφερθουν σε αλλο θρεντ πχ το "ερωτησεις για εργαλεια" ?
 
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

Τα αμερικανικα εργαλεια που δουλευουν 110 και 220 δεν ειναι ιδια με τα ευρωπαικα.
Εχουν 2 live γραμμες στα 220=2x110 διφασικο και οχι μια σαν τα δικά μας.

Oι Αμερικανοι γυρνανε (και δεν μπορουν να το κανουν αποτομα αφου οι περισσοτεροι εχουν 110V) στα 220 και φτιαχνουν εργαλεια με διπλο βολτατζ για να καλυψουν τις παροχες με 110. Αλλιως θα εφτιαχναν μονο 220 εργαλεια.

Και ο λογος που εγκαταλειπουν τα σχεδιασμενα για 110V εργαλεια τους ειναι και ο λογος (στο τετραγωνο) να μην δουλευεις ένα σχεδιαμενο για 220V με dimmer στα 110V.
 
στα ευρωπαικα ομως, γιατι δουλευουν πολλα φτηνα εργαλεια με ρυθμιστη στροφων? γωνιακοι, δραπανα, ηλεκτρικες σκουπες, σβουρακια κλπ?
τι ειναι αυτος ο ρυθμιστης στροφων, αν οχι ενα φτηνο ντιμερ οπως τουτο εδω?
https://www.banggood.com/3Pcs-2000W...-p-961543.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN


βρηκα και βιντεακια

https://www.youtube.com/watch?v=FkvN4nJUpHc

εδω εχει πλυντηριο να δουλευει ακομα και με μπαταριες ΑΑ !!
(προς το τελος)
αλλος κινητηρας θα μου πεις, άλλη συνδεσμολογια. αλλά αν μη τι αλλο ειναι εντυπωσιακο!

https://www.youtube.com/watch?v=E9o1aicfe9M

ακομα και οταν το φρεναρει, απο τις ηδη ελαχιστες στροφες που εχει, αυξανονται τα αμπερ αλλά δεν φαινεται να εχει προβλημα
 
Last edited by a moderator:
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

στα ευρωπαικα ομως, γιατι δουλευουν πολλα φτηνα εργαλεια με ρυθμιστη στροφων? γωνιακοι, δραπανα, ηλεκτρικες σκουπες, σβουρακια κλπ?
τι ειναι αυτος ο ρυθμιστης στροφων, αν οχι ενα φτηνο ντιμερ οπως τουτο εδω?
https://www.banggood.com/3Pcs-2000W...-p-961543.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

Αυτο δεν μπορω να σου το πω. Δεν ξερω τι ακριβως εχουν και πως ελεγχουν τις στροφες. Πιθανολογώ (και μαλλον ειμαι σιγουρος) οτι αν ειναι dimmer τοτε η πτωση δεν ειναι αναλογικη αλλα μαλλον κατι 1/4. Δηλαδη 10% πτωση σε volt δινει 40% πτωση σε στροφές. Ολα αυτα σε συναρτηση με καποιο αλλο κυκλωμα ελεγχου που επιτρεπει στιο εργαλειο να δουλευει στο περιπου στις στροφες που πρεπει.
Βλεπω το bulle με ρυθμιζομενες στροφες 2000-9000 χωρις φορτιο. Δηλαδη μου λες οτι με 220 εχει 9000 στροφες και για να παει 2000 δινουν με ντιμερ 2000/9000 = 0.22 X 220 = 49V !!!!
Και το GSB 13RE που εχει 0-2800, γυριζει με 10 στροφες με κατω απο 1V ?? !!!
Τελος παντων εγω δεν θα ασχοληθω αλλο με το θεμα.
Κανε τις δοκιμες σου και αν εισαι οκ με την αποδοση και δεν χαλανε τα εργαλεια, απλα κανε το ετσι.
 
Last edited by a moderator:
Απάντηση: Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

στα ευρωπαικα ομως, γιατι δουλευουν πολλα φτηνα εργαλεια με ρυθμιστη στροφων? γωνιακοι, δραπανα, ηλεκτρικες σκουπες, σβουρακια κλπ?
τι ειναι αυτος ο ρυθμιστης στροφων, αν οχι ενα φτηνο ντιμερ οπως τουτο εδω?
https://www.banggood.com/3Pcs-2000W...-p-961543.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN
η σωστη ρυθμιση στροφων χωρις να μειωθει η ζωη του εργαλειου/κινητηρα δεν γινεται με απλο ντιμερ. Και εδω μιλατε για κανονικη λειτουργια στα 110 μεσω ντιμερ απο 230 αν καταλαβα καλα.

εδω εχει πλυντηριο να δουλευει ακομα και με μπαταριες ΑΑ !!
(προς το τελος)
αλλος κινητηρας θα μου πεις, άλλη συνδεσμολογια. αλλά αν μη τι αλλο ειναι εντυπωσιακο!
ακομα και οταν το φρεναρει, απο τις ηδη ελαχιστες στροφες που εχει, αυξανονται τα αμπερ αλλά δεν φαινεται να εχει προβλημα
η ηλεκτρολογια εχει απειρη θεωρια που δεν εξηγηται σε 10 γραμμες ενος φορουμ.
 
Last edited by a moderator:
Και το GSB 13RE που εχει 0-2800, γυριζει με 10 στροφες με κατω απο 1V ?? !!!

στο μπουλ οπως και στα φτηνα εργαλεια ναι οταν πεφτουν οι στροφες πεφτει και η δυναμη.
ομως στο μπος, δεν ξερω, εκει ισως εχεις αυτο μιας και ειναι ακριβο εργαλειο για να μην χανει ροπη και δυναμη στις χαμηλες στροφες
ενα διαφορετικο ντιμερ, ενα DC με παλμους

https://www.youtube.com/watch?v=-cT5RFNTWac&t=489s

στην περιπτωση αυτη το ακριβο εργαλειο της μπος μαλλον θα λειτουργει με κυκλωμα ανορθωσης εσωτερικα οπότε λειτουργει μονιμως με dc παρα του οτι το βαζεις στην πριζα
ετσι λειτουργωντας μονιμως με dc στις ακρες του, μπορει με ενα τετοιο παλμικο ντιμερ να κατεβαινει σε τελειως χαμηλες στροφες με ΠΛΗΡΗ ισχυ!

σιγουρα οχι ομως ο τροχος της μπουλ ουτε τα υπολοιπα φτηνα εργαλεια καθως η λογικη προυποθεση ειναι η υπαρξη μετατροπης του ac σε dc

αλλωστε τι ειναι τα inverter αιρκοντισιον παρα a/c που λειτουργουν με συνεχες ρευμα με αποτελεσμα να μπορουν να λειτουργουν με πολυ λιγοτερες στροφες ΑΛΛΑ με πληρη ισχυ?
εκει ακριβως εγκειται το επιπλεον κοστος τους, ή με μετατροεις ρευματος ή με διαφορετικες συνδεσμολογιες για να μπορουν στη συνεχεια να λειτουργουν με παλμικα ντιμερ με πληρη ισχυ παρα τις λιγοστες στροφες τους

μηπως τελικα το επομενο βημα (αν δεν καψω τα εργαλεια μου με τα φτηνα ντιμερακια ac) , θα ηταν να αγορασω καποια κυκλωματα μετατροπης - ανορθωσης για να δινω συνεχες ρευμα και στη συνεχεια να βαλω παλμικα ντιμερ? ;)

να δω πρωτα τι συμβαινει με τα φτηνιαρικα και βλεπουμε
αν καποιος ομως συναδελφος εχει τη οικονομικη ανεση να αγορασει κυκλωματα ανορθωσης, δεν χανει τιποτα να πειραματιστει με τετοια κυκλωματα και φτηνα εργαλεια προκειμενου να τα κανει να δουλευουν με πληρη ισχυ και οχι οπως τα φτηνα που χανουν δυναμη οσο κατεβαινουν οι στροφες

η ηλεκτρολογια εχει απειρη θεωρια που δεν εξηγηται σε 10 γραμμες ενος φορουμ.

νεκταριε αυτο ειναι σιγουρο αλλά με ολα αυτα εγω πλεον βγαζω ενα συμπερασμα που ελπιζω να μην ειναι λαθος ;)

α) οτι ναι με τα φτηνα ντιμερακια-ροοστατες ac μπορεις να κατεβεις σε πολυ χαμηλες στροφες στα εργαλεια σου με ασφαλεια, ΑΛΛΑ χανοντας σε ισχυ. αυτο που θα κανω εγω σε πρωτη φαση

β) οτι σε ακριβα εργαλεια στυλ φαλτσοπριονου bosch που μπορουν να κατεβουν σε πολυ χαμηλες στροφες, υπαρχουν συνδεσμολογιες λειτουργιας με dc, αναλογων των κυκλωματων των ινβερτερ ερκοντισιον. στην συνεχεια τα μονοφασικα μοτερ με συλλεκτη που διαθετουν (όποιας κατηγοριας και αν ειναι- συνηθως universal) λειτουργουν με dc αφου πρωτα παρεμβαλονται παλμικα ντιμερ dc που επιτρεπουν στα ακριβα εργαλεια να λειτουργουν με πολυ χαμηλες στροφες αλλά με πληρη ισχυ!

θελω να συμπληρωσω οτι ετσι οπως το αντιλαμβανομαι, το μεγαλυτερο μερος του κοστους στο να χρησιμοποιησουμε παλμικα ντιμερακια dc, ειναι το κοστος του μετασχηματιστη εισοδου που πρεπει να ειναι μεγαλουτσικος και για αυτο ακριβος.
για παραδειγμα, στην οθονη του πισι εχω εναν μετασχηματιστη που νομιζω εκανε κανα 15 ευρω.
εχει ινπουτ 220-240 βολτ και 1.3 Α
και αουτπουτ 12 βολτ και 3.3 Α

και ενταξει το ντιμερακι μπορει να δινει αρκετα αμπερ (το συγκεκριμενο στο βιντεο δινει 15 αν θυμαμαι καλα) αλλά λογικα πρεπει και ο μετασχηματιστης να ειναι περιπου τοσο.
μετασχηματιστης 15 Α ειναι σιγουρα ακριβοτερος

ομως βλεπω οτι το τροφοδοτικο του πισι εχει κυρια γραμμη στα 12 βολτ (συνεχους ρευματος παντα) της ταξης των 38 Α αλλά στοιχιζει κανα 60 ευρω.

ενα εργαλειο οπως ενα φαλτσοπριονο ή ενας μεγαλος γωνιακος τροχος θελει ενα τροφοδοτικο της ταξης των 2.000 βατ αρα αν βαζαμε τροφοδοτικο πισι θα επρεπε να αντεχει στη γραμμη των 12 βολτ, 160 Α περιπου! ασε που θα πηγαινε κανα 300ευρω. και φυσικα δεν θα αντεχε το παλμικο ντιμερακι.

αρα πρεπει να βρουμε μετασχηματιστες με αρκετα παραπανω βολτ. αν βρουμε εναν των 60 βολτ θα μπορουμε δινοντας 35 Α να ειμαστε περιπου καλυμενοι. με το αντιστοιχο παλμικο ντιμερακι βεβαια. (και ακριβοτερο)

σιγουρα ομως αυτα κοστιζουν και αυτος ακριβως ειναι ο λογος που χρησιμοποιουν οι κατασκευαστες απλα ντιμερακια AC που ομως εχουν το μειονεκτημα να χανουν ισχυ παραλληλα με τις στροφες τους. για αυτο αλλωστε στις τελειως χαμηλες στροφες τα σταματαμε τα εργαλεια και με το χερι.
 
Last edited by a moderator:
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

παυλο μου εχω ενθουσιαστει που επιτελους καταλαβαινω πραγματα ακατονοητα μεχρι πριν λιγες μερες ;)
και για αυτο γραφω πολλα, για να σας κανω συμμετοχους στη χαρα μου ;)
να'ναι καλα αυτοι που ανεβαζουν βιντεακια στο γιουτουμπ!


στην ουσια για να λειτουργησει αψογα ενα εργαλειο των 2000 βατ, με ολη του την ισχυ, θελει τροφοδοσια επιπεδου μικρης ηλεκτοκολλησης! ;)
αν θυμαμαι καλα, οι ηλεκτροκολλησεις δουλευουν με 50-60 βολτ συνεχους ρευματος αρα ειναι σαν να δουλευεις ηλεκτροκοληση στα 40 Α περιπου
βαλε στο κοστος και ενα παλμικο ντιμερακι των 40 Α (που ειναι μικρο σαν κοστος μπροστα στην τροφοδοσια) και τοτε καταλαβαινουμε γιατι ενα εργαλειο αρκετων βατ (1600-2400) χρειαζεται περιπου κανα 150-200αρια ευρω παραπανω (σαν κοστος) για να γινει σωστα ρυθμιζομενο και να μπορει να δουλευει αψογα σε χαμηλες στροφες. αν βαλεις και το κερδος επι του τζιρου, τοτε ανετα πας σε 300-400 ευρω παραπανω αν αγορασεις εργαλειο αυτης της τεχνολογιας.

αφου λοιπον μετρησω και τελειωσω με τα φτηνα ντιμερακια ac σε κανα μηνα δυο, αν αργοτερα καποια στιγμη βρω ενα παλμικο ντιμερακι της ταξης των 40-50 Α , θα του δωσω ρευμα απο την ηλεκτροκολληση μου! και αν τελικα ο μεγαλος γωνιακος ειναι γιουνιβερσαλ μοτερ, θα μπορω να κατεβω ακομα και στις 1000 στροφες με 2000 βατ!

αυτο σημαινει οτι με μια βαση σταθερη, θα μπορω να τον κανω μεχρι και δισκοπριονο μεταλλου σαν και αυτα των 400-500 ευρω!


το μονο εμποδιο σε ολες αυτες τις μετατροπες ειναι μηπως με τα φτηνα ac ντιμερακια, καψω κανα μικρο εργαλειο σε ζορι (αν και το θεωρω απιθανο με αυτα που ειδα στα βιντεακια).
με τα ακριβοτερα dc αυτο αποκλειεται
 
Απάντηση: Εκπτώσεις-Προσφορές.

Νικολα μενει να κανεις μια δοκιμη...
Ολα τα παραπανω καλα ειναι αλλα η πραξη ειναι η καλυτερη απαντηση..μενει να βρεις εργαλειο να το κανεις...
 
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

ε ναι. πρωτα να ερθουν τα ντιμερακια, να παω χωριο, να κατσω να μετρησω, να συνδεσω κλπ
να ανοιξω και τα εργαλεια να δω τι τελικα ειδους μοτερ εχει το καθε ενα
εχω καιρο μεχρι να φτασω να παιξω με τα παλμικα ;)

αλλά θα χαρω αν καποιος συναδελφος μεχρι τοτε εχει ορεξη να ασχοληθει με αυτα και να μας πει τι ειδε
 
Re: Εκπτώσεις-Προσφορές.

ε ναι. πρωτα να ερθουν τα ντιμερακια, να παω χωριο, να κατσω να μετρησω, να συνδεσω κλπ
να ανοιξω και τα εργαλεια να δω τι τελικα ειδους μοτερ εχει το καθε ενα
εχω καιρο μεχρι να φτασω να παιξω με τα παλμικα ;)

αλλά θα χαρω αν καποιος συναδελφος μεχρι τοτε εχει ορεξη να ασχοληθει με αυτα και να μας πει τι ειδε

Πως θα εχεις σε οποιοδηποτε σημειο της καταναλωσης (εργαλειο ή ντιμερ) 40A? Με 16αρες ασφαλειες και καλωδια για 20A? Μετα τα 16Α πας για παραναλωμα αν μια ασφαλεια δεν πεσει. Δεν θα πρεπει να αλλαξεις καλωδιωση? Εργαλεια με 2500W με θεωρητικο 10A ριχνουν 16αρες ασφαλειες στην εκκινηση (σκουπες). Στις κουζινες οπως ξερεις που τραβανε 3000-4000 και φτανουν οριακα τα 20A βαζουν πολυ χοντρυτερα καλωδια και μεγαλυτερη ασφάλεια λογω των αμπερ και εκει δεν εχουν καν ρευμα εκκινησης.
 
με την ηλεκτροκολληση. δεν το εχω ξαναδει καπου αυτο αλλά υποθετω οτι γινεται.
οι ηλεκτροκολλησεις δουλευουν περιπου στα 60 βολτ dc γιατι λιγο πιο πανω ειναι το οριο του δερματος για να αρχισει να νιωθει το ρευμα
ετσι οι κατασκευαστες για να μην μας χτυπαει το ρευμα τις φτιαχνουν να λειτουργουν καπου εκει
οπως βλεπεις οι οικιακες φτανουν ανετα τα 200Α dc, σε ασφαλειες δικτυου 20Α

ενα "βαρυ" παλμικο ντιμερ dc μπορει να φτασει τα 40-50 Α λειτουργωντας στα 60 βολτ

αρα μεχρι την εξοδο του ντιμερ ειμαι οκ καθως το ντιμερ θα απορροφα μεχρι το οριο της ηλεκτροκολλησης στο οποιο θα την εχω ρυθμισει, αφου η ηλεκτροκολληση θα ρυθμιστει να του δινει λιγο λιγοτερα απο το οριο του. αν το ντιμερ εχει οριο 50 Α , θα του δινω ας πουμε 45 απο την ηλεκτροκολληση. αν του δωσω 55 θα καψει ασφαλεια το ντιμερ

απο εκει και μετα, το εργαλειο θα τραβηξει οσα αμπερ χρειαζεται μεχρι τα 50 αν το ντιμερ εχει αυτο το οριο. σε περιπτωση που το εργαλειο υπερβει αυτο το οριο, το ντιμερ θα καψει ασφαλεια.
αποκλειεται να το υπερβει ομως.

το ζητουμενο ειναι (και αυτο νομιζω ρωτας), το αν ενα εργαλειο θα μπορεσει να ζητησει τοσο ρευμα. νομιζω πως οχι τοσο πολυ, θα ζητησει λιγοτερο.
υπαρχουν εργαλεια μπαταριας, για παραδειγμα φαλτσοπριονα ή παγκοπριονα ειτε των 18 ειτε των 36 ή των 54 βολτ που λειτουργουν σχετικα καλα και δυνατα με παρομοια μοτερ. τα φαλτσοπριονα της ντεβαλτ αναγραφουν μαλιστα το ποσο αντιστοιχουν σε ισχυ. μπορει να ειναι καπως πιο αδυναμα απο του ρευματος αλλά και παλι ειναι αρεκτα
καπου ειχα δει οτι ενα κρουστικο της δραπανοκατσαβιδο (σειρα 9 νομιζω) εχει ισχυ 700 βατ. αρα διαχειριζεται 700/18 = περιπου 40 Α !!

αν λοιπον η υποθεση μου ειναι σωστη και τοσο το φαλτσοπριονο μπαταριας οσο και ρευματος εχουν παρομοια μοτερ (μονοφασικα με συλλεκτη), τοτε το ποσο ρευμα θα δωσει το ντιμερ, ρυθμιζεται απο το κουμπακι του ρυθμιστη του. φυσικα αν το ανοιξω τερμα, θα καψει το εργαλειο καθως δεν νομιζω οτι ενα συνηθες μοτερ μπορει να τραβηξει τοσο ρευμα.

αρα πρεπει πρωτα να δω το ποιο ειναι το οριο του μοτερ του εργαλειου. καπου θα το γραφει. σε αυτο το οριο (λιγο πιο κατω), θα ρυθμισω την πηγη (ειτε μετασχηματιστη ισχυος, ειτε ακομα και ηλεκτροκολληση αρκει να γραφει με ακριβεια την ενταση του ρευματος που δινει στην οθονη της)

με ανω οριο στροφων τις στροφες που θα εχει το εργαλειο στο οριο της εντασης του ρευματος που μπορει να διαχειριστει (παντα υπολογιζοντας ενα συντελεστη ασφαλειας) , θα μπορω να κατεβω στροφες με ολη την ισχυ που θα εχει στο οριο αυτο καθως τα παλμικα δεν αλλοιωνουν την κυματομορφη του ρευματος απλα αποκοπτουν τμηματα αυτης και τα δινουν στην εξοδο τους
ετσι απο εκει και μετα το κυκλωμα θα λειτουργει μεχρι το οριο του με ασφαλεια.

ολα αυτα βεβαια ειναι υποθεσεις με προυποθεση οτι τα μοτερ των ηλεκτρικων εργαλειων μπορουν να διαχειριστουν τοσο ρευμα . και οτι θα βρω τετοιο παλμικο ντιμερ
η πραξη θα δειξει αν και οταν ασχοληθω με παλμικα

τα υπολοιπα ομως για ac σιγουρα θα τα πειραματιστω σιγουρα