Δείτε χάλι

1) Μην εμπλέκετε πολιτικά μηνύματα στο thread...παρακαλώ τους διαχειριστές...
2) Ρε Κόγια όταν λες..'θα καταντήσει μια άθλια ηχογράφηση, αλλά ο όγκος της θα παραμείνει ο ίδιος.'....τι εννοείς...Η ηχογράφηση μετριέται και ως προς τον όγκο της?? Δηλαδή πόσα κυβικά cm είναι το Umbehagen της Nina Hagen που άκουσα χθες(για 500_στή φορά)????...
 
ρε ποιόν είπες ρε, ρε ?:grinning-smiley-043


αυτά μεταξύ μας δεν χρειάζονται ε ?:operator:
 
Το 'ρε' έχει και την επαινετική του έννοια κε αναπληρωτά...
Όπως λέμε..Ρε τον π__στη το Νικοπολίδη τι έπιασε πάλι προχθές!!!!
 
2) Ρε Κόγια όταν λες..'θα καταντήσει μια άθλια ηχογράφηση, αλλά ο όγκος της θα παραμείνει ο ίδιος.'....τι εννοείς...Η ηχογράφηση μετριέται και ως προς τον όγκο της?? Δηλαδή πόσα κυβικά cm είναι το Umbehagen της Nina Hagen που άκουσα χθες(για 500_στή φορά)????...

Εντάξει, δεν είσαι υποχρεωμένος να ξέρεις τί εννοώ, ούτε ως dj, ούτε ως χαϊεντάς. Κάποια στιγμή θα μάθεις.
 
πάντως θα υπενθυμίσω ότι στο τεστ Κόγια, mp3 με ασυμπίεστο και σε πολύ καλό σύστημα (όντως) παιδεύτηκα επί 20 λεπτά γιά να ξεχωρίσω το mp3 και η απάντησή μου ήταν (την θυμάμαι επί λέξει): το mp3 μάλλον είναι αυτό, αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στη φωτιά.

Και αυτό λέει πολλά....
 
Μολις θυμηθηκα κατι που μου ειπε καποιος που δουλευε σε ρ/σταθμο ...... οντως υπαρχουν ειδικα γραμμενα CDs για ραδιοφωνικους σταθμους (με πολυ φροντισμενες και ποιοτικες εγγραφες) με την ενδειξη "for broadcast only" ;;
 
Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

πάντως θα υπενθυμίσω ότι στο τεστ Κόγια, mp3 με ασυμπίεστο και σε πολύ καλό σύστημα (όντως) παιδεύτηκα επί 20 λεπτά γιά να ξεχωρίσω το mp3 και η απάντησή μου ήταν (την θυμάμαι επί λέξει): το mp3 μάλλον είναι αυτό, αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στη φωτιά.

Και αυτό λέει πολλά....

Το σωστο τεστ γινεται με μουσικο περιεχομενο που περιλαμβανει πολλα οργανα , φωνες και ειναι και σχετικα σοβαρη παραγωγη ηχητικως .

Αν καποιος θελει να δυσκολεψει αυτους που θα τα ξεχωρισουν

θα βρει το πονηρο κομματι με την ενοχλητικα γραμμενη μουσικη της Deutsche Grammofon , που κουραζει ακομα και στη μια ακροαση ,

θα επιμεληθει ιδιαιτερα τηv εγγραφη του mp3 ( π.χ. γραφει το πρωτοτυπο σε x52 και το mp3 σε x4 ) .
και

πολλα αλλα κολπακια , προκειμενου να αποδειξει οτι οι περισσοτεροι ειναι ολιγον η πολυ ημικουφοι και αυτος :afro: ειναι ο μεντορας περι του ηχου .
 
Re: Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

Το σωστο τεστ γινεται με μουσικο περιεχομενο που περιλαμβανει πολλα οργανα , φωνες και ειναι και σχετικα σοβαρη παραγωγη ηχητικως .

Αν καποιος θελει να δυσκολεψει αυτους που θα τα ξεχωρισουν

θα βρει το πονηρο κομματι με την ενοχλητικα γραμμενη μουσικη της Deutsche Grammofon , που κουραζει ακομα και στη μια ακροαση ,

θα επιμεληθει ιδιαιτερα τηv εγγραφη του mp3 ( π.χ. γραφει το πρωτοτυπο σε x52 και το mp3 σε x4 ) .
και

πολλα αλλα κολπακια , προκειμενου να αποδειξει οτι οι περισσοτεροι ειναι ολιγον η πολυ ημικουφοι και αυτος :afro: ειναι ο μεντορας περι του ηχου .


δεν νομίζω ότι υπήρχε τέτοια πρόθεση....
σαν working case ίσως να ισχύει...
Το κομμάτι είχε απ´όλα τα καλά που λες...
 
-Ρένο μήπως εννοείς τα promo's??
-Παναγιωτίδη...Αναλόγως την κωδικοποίηση...αν ήταν από 192 και πάνω και με frhfr_prof codec(τον έχω νόμιμο και τον δίνω αν ενδιαφέρεται κάποιος) δύσκολο...πάντως δε με φωνάξατε κι εμένα ρε σεις...εδώ χωρά και κάτι που είπε ο 'πρόεδρος'...τα ψηφιακά δεν έχουν μεγάλες διαφορές...
-Κόγια...Η ένταση του ήχου είναι το πλάτος της κυματομορφής...Όσο το μεγαλώνουμε (με αύξηση του gain ή με compression-expansion) και το πλησιάζουμε στα 0db και μόνον άν υπάρχουν κορυφές(εξάρσεις,crescendi) αυτές ξεφεύγουν(καβαλάνε τα 0db) με ολέθριες συνέπειες στο ψηφιακό σήμα...Στο αναλογικό δεν τρέχει τίποτα αρκεί να μην το παρακάνουμε...
-Αλλά και αν το παρακάνουμε πάλι η 'αναλογική παραμόρφωση' είναι γλυκειά...Γι αυτό και όλοι οι κιθαρίστες παίζουν με λαμπάτους και φουλ παραμόρφωση..Μη ξεχνάμε ότι όλο το rock χτίστηκε πάνω σ' αυτόν τον ήχο..
-Είναι συνηθισμένη η ερώτηση προς ροκάδες χαιεντάδες 'γιατί ρε φίλε θες να πάρεις ακριβό μόνιτορ σύστημα αφού θ'ακούς παραμορφωμένες κιθάρες'???
Απάντηση...'για ν' ακούω καθαρά την παραμόρφωση'...Προσωπικά δηλώνω υποστηριγκτής της θεωρίας...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

....
.......'για ν' ακούω καθαρά την παραμόρφωση'...Προσωπικά δηλώνω υποστηριγκτής της θεωρίας...
Αφού πιάνεσαι από τις κουβέντες και δεν κατάλαβες τον 'όγκο', πες μας για την καθαρότητα το μέσο μέτρησης της.
 
-Κόγια...Η ένταση του ήχου είναι το πλάτος της κυματομορφής...Όσο το μεγαλώνουμε (με αύξηση του gain ή με compression-expansion) και το πλησιάζουμε στα 0db και μόνον άν υπάρχουν κορυφές(εξάρσεις,crescendi) αυτές ξεφεύγουν(καβαλάνε τα 0db) με ολέθριες συνέπειες στο ψηφιακό σήμα...Στο αναλογικό δεν τρέχει τίποτα αρκεί να μην το παρακάνουμε...

Η σύνδεση της "έντασης του ήχου" με τον όγκο της ηχογράφησης, όσο και ο όρος, αυτός καθ' εαυτόν, είναι ορολογία για dj's και όχι για εμένα. Όσον αφορά τον όγκο των ψηφιακών δεδομένων, ίσως ένα ECDL να σε βοηθήσει.
 
Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

Μην εμπλέκετε πράγματα άσχετα μεταξύ τους. Η απωλεστική συμπίεση του όγκου ενός ψηφιακού αρχείου και η συμπίεση της δυναμικής περιοχής μιας ηχογράφησης είναι δύο πράγματα τελείως διαφορερικά μεταξύ τους.

Μια εξαιρετική ηχογράφηση μπορεί να συμπιεσθεί σε ένα εξαιρετικής ποιότητας ήχου αρχείο mp3, ή wma, ή flac. Η ίδια εξαιρετική ηχογράφηση, εάν υποστεί συμπίεση της δυναμικής περιοχής της προς τα επάνω, περί της οποίας το παρόν θέμα, θα καταντήσει μια άθλια ηχογράφηση, αλλά ο όγκος της θα παραμείνει ο ίδιος.

Σωστός, πολύ καλά έκανες και τους το ξεκαθάρισες.
Την μεγάλη ζημιά την κάνει η συμπίεση της δυναμικής περιοχής.

Μεταξύ ενός καλού .wav και ενός καλού .mp3 πολλές φορές αδυνατείς να ξεχωρίσεις την διαφορά. Π.χ. ο lame αλγόριθμος με την μέγιστη ποιότητα (q=0) και 192 kbps bitrate δίνει αρχείο που με πάρα πολύ δυσκολία θα ξεχωρίσει σε ένα πολύ καλό σύστημα.

Αντίθετα η σύγκριση μεταξύ ενός σωστού .wav και ενός .wav με συμπιεσμένη δυναμική περιοχή και ψαλιδισμένες κορυφές είναι η μέρα με την νύχτα. Είναι ακουστή η διαφορά ακόμα και στα πιο φθηνά ηχειάκια των PC.

Γι αυτό δεν πιστεύω την δικαιολογία ότι τις κάνουν έτσι επίτηδες οι εταιρίες τις εγγραφές επειδή ο πολύς κόσμος θα τις ακούσει στα PC ή στα iPods γιατί ακόμα κι εκεί ακούγονται χάλια. Απλώς δεν τους ενδιαφέρει τίποτα άλλο παρά μόνο να πουλήσουν και έχουν βρει σαν δικαιολογία αυτό.
 
Το θέμα είναι σύνθετο, καθ' όσον ψυχοσωματικό. Αυτό που φοβάται ο παραγωγός είναι η έμφυτη τάση (*) να συνδέουμε τη χαμηλότερη στάθμη με τη χειρότερη ποιότητα, ή την ήσσονα σημασία, και οπωσδήποτε φοβούνται το zapping. Εκεί που κάποιος, ακούγοντας κάτι ασθενέστερο από το προηγούμενο, θα σηκώσει τη στάθμη, οι περισσότεροι πάνε το χέρι τους στην αλλαγή σταθμού.

(*) Έτσι όπως την αναπαριστούν οι καμπύλες Fletcher - Munson.
 
Re: Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

Αυτό δεν λέει τίποτα. Με ποιό αλγόριθμο τα μετατρέπεις και με ποιές παραμέτρους;

με τον μανίσιο aac...
 
Re: Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

...................Μεταξύ ενός καλού .wav και ενός καλού .mp3 πολλές φορές αδυνατείς να ξεχωρίσεις την διαφορά. Π.χ. ο lame αλγόριθμος με την μέγιστη ποιότητα (q=0) και 192 kbps bitrate δίνει αρχείο που με πάρα πολύ δυσκολία θα ξεχωρίσει σε ένα πολύ καλό σύστημα.........
Πάνω που πάμε να σοβαρευτούμε λίγο το...αντε να μην πω... Μέγιστη ποιότητα και 192 και lame!!!!!

Σας είπα να σας δώσω τον Fraunhofer proffesional codec (0-320kbps)... Απ' αυτούς που εφεύραν το mp3...
 
Για το θέμα των ηχογραφήσεων η γνώμη μου είναι ότι δεν είναι αδυναμία του ηχολήπτη, ούτε βγαίνει έτσι γιατί βαριέται ...:HTEHETH63:

Το που απευθύνεται (αγοραστικό κοινό) ο συγκεκριμένος δίσκος και με ποιο τρόπο ακούει μουσική (στατιστικά)(αναπαραγωγή-ποιότητα-μέσο), καθορίζουν το αποτέλεσμα.

Ο ήχος τροποποιείται για να αποδίδει καλύτερα στα απλά συστήματα που πωλούνται πολλαπλάσια των "ειδικών συστημάτων" και σκοπός του παραγωγού είναι να ακουστεί 'καλά' από τους 'πολλούς'.

Την ίδια εντύπωση έχει και ένας πιτσιρικάς (κακή ηχογράφηση) όταν το cd που ακούει στο φορητό player του, 'τρίζει', 'μπουκώνει' γιατί αδυνατεί να παίξει τις χαμηλές συχνότητες πχ. , που παίζει ένα ηχείο Hi-Fi.

Έχω όμως την εντύπωση ότι δεν γίνεται τόσο μεγάλη παρέμβαση στην ηχογράφηση αλλά στο τελικό 'mixing' (Δυναμικά-εύρος συχνοτήτων)
 
Re: Απάντηση: Δείτε χάλι

Έχω όμως την εντύπωση ότι δεν γίνεται τόσο μεγάλη παρέμβαση στην ηχογράφηση αλλά στο τελικό 'mixing' (Δυναμικά-εύρος συχνοτήτων)

ακριβώς.
η ψυχοακουστική παίζει τεράστιο ρόλο.
Όλα ηχογραφούνται πλέον σχετικά συμβατικά, χωρίς να υπερβαίνονται τα όρια.
Στη συνέχεια όλα γίνοντα στο μάστερ.

Δεν θυμάμαι αν σας ανέφερα γιά ένα συγχρονο και απλό σπιτικό μηχάνημα ηχογράφησης που πήρα πρόσφατα, της Roland.
Ηχογραφεί σε 8 κανάλια και έχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο γιά το mastering.
Ως mastering περιγράφει και δικαιολογείται, λέγοντας ότι η ηχογράφηση αν μείνει όπως ηχογραφήθηκε στο στούντιο (στο σπίτι στην προκειμένη) είναι "dull" και "lifeless" (τα εισαγωγικά δικά μου) και πρέπει να χρησιμοποιηθούν εξελιγμένες τεχνικές mastering.
Σ αυτές περιλαμβάνει τα κλασικά panning, reverb, delay κλπ αλλά προχωράει σε διαχωρισμό του φάσματος σε υποπεριοχές παραμετροποιημένες, με διαφορετικές επεμβάσεις eq σε κάθε μιά αλλά και άλλες enhancing τεχνικές που που κάνουν "livelier" τον ήχο.
Και αν αυτά τα κάνει αυτό που είναι γιά ερασιτέχνες, σκεφτείτε τι κάνουν οι επαγγελματίες...

Σε μιά συγκεκριμένη περίπτωση θέλησα να κάνω sampling ένα τμήμα από ένα δίσκο.
Εβαλα το δίσκο να παίζει και τον ηχογράφησα.
Δοκιμάζοντας να ακούσω πως γράφηκε, έπαθα πλάκα διότι έπαιζε καταπληκτικά. Σκέφτηκα ότι πρέπει να έχει πολύ καλό dac. Ετσι έβαλα τα ακουστικά πάλι στο ίδιο το cd να συγκρίνω. Το cd ήταν γιά πέταμα μπροστά στο ήδη ηχογραφημένο. Μετά παρατήρησα ότι είχε ήδη γραφτεί με ένα default set παραμέτρων mastering που έδινε ελάχιστα ποσοστά reverb, panning και δεν θυμάμαι τι άλλο που έκανε το ήδη έτοιμο προϊόν πολύ πιό εύγευστο...