Δείτε χάλι

Για το θέμα των ηχογραφήσεων η γνώμη μου είναι ότι δεν είναι αδυναμία του ηχολήπτη, ούτε βγαίνει έτσι γιατί βαριέται ...:HTEHETH63:

1. Το που απευθύνεται (αγοραστικό κοινό) ο συγκεκριμένος δίσκος και με ποιο τρόπο ακούει μουσική (στατιστικά)(αναπαραγωγή-ποιότητα-μέσο), καθορίζουν το αποτέλεσμα.

2. Ο ήχος τροποποιείται για να αποδίδει καλύτερα στα απλά συστήματα που πωλούνται πολλαπλάσια των "ειδικών συστημάτων" και σκοπός του παραγωγού είναι να ακουστεί 'καλά' από τους 'πολλούς'.

3. Την ίδια εντύπωση έχει και ένας πιτσιρικάς (κακή ηχογράφηση) όταν το cd που ακούει στο φορητό player του, 'τρίζει', 'μπουκώνει' γιατί αδυνατεί να παίξει τις χαμηλές συχνότητες πχ. , που παίζει ένα ηχείο Hi-Fi.

4. Έχω όμως την εντύπωση ότι δεν γίνεται τόσο μεγάλη παρέμβαση στην ηχογράφηση αλλά στο τελικό 'mixing' (Δυναμικά-εύρος συχνοτήτων)

Δεν θα συμφωνήσω μαζί σου διότι:

1. Το πρόβλημα δεν συναντάται μόνο στον συγκεκριμένο δίσκο ή τέλος πάντων σε δίσκους που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό π.χ. 16χρονα πιτσιρίκια. Το πρόβλημα συνατάται σχεδόν σε όλους του δίσκους που απευθύνονται σε όλα τα αγοραστικά κοινά.

2. Ελα όμως που δεν αποδίδει ούτε εκεί καλύτερα. Ακόμα και στα πιο μικρά ηχειάκια Creative των 20 στο PC αυτές οι εγγραφές ακούγονται πολύ πιο χάλια από ότι μία σωστή εγγραφή προηγουμένων 10ετιών. Εγώ στο γραφείο δεν έχω καν ηχεία στο PC μου. Είναι ένα Hewlett-Packard που παίζει μέ ένα μονοφωνικό μεγαφωνάκι κρυμένο μέσα στο case. Aκόμα και εκεί φαίνεται ο ψαλιδισμός και η άθλια εγγραφή. Πιο κάτω ηχητικά δεν μπορεί να υπάρξει κάτι άλλο.

3. Ούτε αυτό ισχύει γιατί πάντα οι πιτσιρικάδες από τέτοια φτηνά συστήματα άκουγαν. Δηλαδή την 10ετία του '80 που άκουγαν από φορητά ραδιοκασετόφωνα ή από άθλια φτηνά κασετοφωνάκια walkman αυτά δεν έτριζαν και δεν μπούκωναν άμα προσπαθούσαν να κατέβουν κάτω από τα 200Hz; Η μήπως ισχυρίζεται κανείς ότι αυτά τα φορητά ραδιοκασετόφωνα ή τα mini "ηχοσυστήματα" είχαν μεγαλύτερη δυναμική περιοχή από τα σημερινά mp3όφωνα; Οχι βέβαια. Αρα λοιπόν τα άθλια ηχοσυστήματα πάντα υπήρχαν. Τότε γιατί δεν τα χρησιμοποιούσαν σαν δικαιολογία για τις εγγραφές τους;

4. Πράγματι, στο mixing γίνεται η ζημιά. Αλλά τι σημασία έχει; Αφού τελικά το προϊόν φθάνει στα χέρια μας γαμ....ο, παίζει ρόλο ποιά στιγμή έγινε; Το αποτέλεσμα μετράει.
 
Last edited:
Δυστυχώς τα Cd που απευθύνονται στο ευρύ κοινό έχουν κάκιστη ποιότητα ηχογράφησης, μόνο αυτά που απευθύνονται σε ποιό ειδικό κοινό έχουν αξιοπρεπή ηχογράφηση. Εδώ και δύο χρόνια ηχογραφώ από βινύλια τα Cd μου. Ένα εξαιρετικό pick up και ένας άριστος εγγραφέας κάνουν τη δουλειά.
 
Κάθε mastering engineer απ' ότι εχω καταλάβει και απο προσωπική πείρα,
θυμίζει εναν σχεδιαστή αυτοκινήτων.

Εχει το απόλυτο σχέδιο στο μυαλό του, για ενα πανεμορφο όχημα.

Μετά, μπαίνουν μέσα οι marketeers και τον αρχίζουν για το τι θα κάνει τον τελικό καταναλωτή να "αγοράσει", πως δλδ το προιόν θα "πουλήσει": για τον ογκο των επιβατών στα πίσω καθίσματα, για τον χώρο αποσκευών, για την παθητική ασφάλεια, για τα ABS-EBD-ESP, για τους κανονισμους που περιορίζουν την τελική, το ύψος απο το οδόστρωμα, την θέση και το σχήμα των φωτών, ερχεται και η Ncap στο τέλος και τον κάνει να μετρά ...αστεράκια, και το τελικό προιόν που βγαίνει στην παραγωγή ντρέπεται και ο ίδιος να το υπογράψει δίπλα στο κωλοφάναρο.....

Ετσι είναι κύριοι. πονά το πόση κουραση πάει χαμένη οταν σε τραγούδι που ενώ ήταν τέλειο, του περνάς απο normalisation ta tracks πριν το Final mix του mastering.
Και αξαφνα χάνεται όλη η μαγεία που ειχαν τα 40dB δυναμικής περιοχής, η εκφραση στο πιάνο, το Vibrato στην ηλεκτρική γίνεται ...wah, οι φωνές στεγνώνουν και η ερμηνεια ισοπεδώνεται....

σε πιάνει το παάπονο, μαλακώνεις τα release και το ξαναπας στον παραγωγό, και αυτός απαντά "ακόμα χαμηλά ακούγεται" συγκρίνοντας την στάθμη του με το τελευταίο -εξ αμερικής- Live CD του Mπουγά....:p
 
Με τις δισκογραφικές είμαι αγανακτισμένος εδώ και χρόνια...
Εκτός απ'τις κακές εγγραφές που πετυχαίνω κατά καιρούς ρε παιδιά αυτοί στα τμήματα μάρκετινγκ πρέπει να είναι ολότελα καθυστερημένοι...
Δεν μπορούν να συνείδητοποιήσουν ότι αν τα ακριβά cd παίζαν στα 10-12 ευρώ ότι οι πωλήσεις τους θα διπλασιόντουσαν? Είναι τραγικό να δίνεις 18-20-22 ευρώ για ένα cd...

Εγώ τα μόνα cd που αγοράζω είναι κάτι jazzίες που τα έχει στο public 6 ευρώ... (Βλέπετε ο Miles Davis δεν πουλάει σαν τη Χρύσπα... Που πάει ο τρομπέτας να κοντράρει την ερμηνεύτρια του "Ενα το ψέμα"..??? :P ) Πάω που λέτε μία φορά τη βδομάδα παίρνω 2 albumάκια με 12 ευρώ και είμαι κύριος.
 
Last edited:
Δεν θα συμφωνήσω μαζί σου διότι:
.....
...
Εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου σε γενικές γραμμές σε ότι έχεις γράψει σε αυτό το thread :smile: (εκτός στο να κατεβάζω...)

Τώρα για την διαφωνία σου δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα τι προσπαθείς να συγκρίνεις..πως ακούγαμε την 10ετία του 80 και σήμερα ;
Ήταν η περίοδος που αγόραζα τα πρώτα μου βινύλια, τελείως διαφορετική κατάσταση με τα σημερινά δεδομένα και γενικά με την βιομηχανία της μουσικής, όπου το LP κυριαρχούσε. Άλλο σκεπτικό, άλλη μουσική, άλλος σκοπός......

Τα φορητά δεν έπαιζαν δίσκους αλλά κασέτες (γραμμένες από δίσκους).
Τα ψηφιακά και ο κόσμος τους δεν είχαν φτάσει στον δικό μας.

Σίγουρα υπάρχουν εταιρείες που και στις μέρες μας 'βγάζουν' άριστο προϊόν (στο θέμα ποιότητα ήχου) - !! π.χ. ECM (σε όλα της τα στάδια) - οι περισσότερες Jazz - αλλά και σύγχρονοι μουσικοί που δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις πχ. mezzanine -massive attack.

- - - - - -
Εγώ θέλω να σε ρωτήσω πως 'διορθώνεις' το μουσικό κομμάτι την εικόνας που έχεις παραθέσει στο πρώτο μήνυμα ; (Επιγραμματικά)
 
Αυτή είναι η κυμματομορφή από το τελευταίο CD του Bruce Springsteen που αγόρασα πρόσφατα. (Αυθεντικό από το Metropolis, όχι από αράπη)
quote]

!!! (Γερμανικός πολιτισμός?)
 
Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

Με τις δισκογραφικές είμαι αγανακτισμένος εδώ και χρόνια...
Εκτός απ'τις κακές εγγραφές που πετυχαίνω κατά καιρούς ρε παιδιά αυτοί στα τμήματα μάρκετινγκ πρέπει να είναι ολότελα καθυστερημένοι...
Δεν μπορούν να συνείδητοποιήσουν ότι αν τα ακριβά cd παίζαν στα 10-12 ευρώ ότι οι πωλήσεις τους θα διπλασιόντουσαν? Είναι τραγικό να δίνεις 18-20-22 ευρώ για ένα cd...

Εγώ τα μόνα cd που αγοράζω είναι κάτι jazzίες που τα έχει στο public 6 ευρώ... (Βλέπετε ο Miles Davis δεν πουλάει σαν τη Χρύσπα... Που πάει ο τρομπέτας να κοντράρει την ερμηνεύτρια του "Ενα το ψέμα"..??? :P ) Πάω που λέτε μία φορά τη βδομάδα παίρνω 2 albumάκια με 12 ευρώ και είμαι κύριος.


και εγω βρισκω τα 16 /18 ευρω παρα πολλα για ενα σιντι μουσικης και με αμφιβολη ενγραφη :HTEHETH63:


γιαυτο αγοραζω μονο μεταχειρισμενα πλεον με την μιση τιμη το ανωτερο .....:SFGSFGSF:

εχω βρει ενα μαγαζακι που εχει τα παντα ...
εξαλου υπαρχουν και οι προσφορες ..αλλα και το εβαυ..
 
Για να μην λέμε όμως μόνο τα στραβά, ας πούμε και κάτι καλό.
Παρόλο που είχα πει ότι δεν θα ξαναγοράσω CD και μόνο θα κατεβάζω, τελικά μπήκα στον πειρασμό και αγόρασα original αυθεντικό (όχι από μαύρο, νέγρο, αράπη, blackman, σκυλάραπα ;) ) το Pictures της Katie Melua.
Πολύ καλή δισκοκριτική στο πρότελευταίο τεύχος του Ηχου, και όντως αξίζει.
Το βασικότερο που συζητάμε εδώ:
ΑΨΟΓΗ εγγραφή! Εύγε, επιτέλους.
Δεν χρειάζεται καν να κάτσεις να κάνεις ακρόαση. Είναι τόσο τεράστια η διαφορά της εγγραφής από τους δίσκους που συζητούσαμε παραπάνω που γίνεται αμέσως αντιληπτή από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα που θα πατήσεις το play. Ακόμα και στα φθηνά Creative ηχειάκια των 20 στο PC φαίνεται η διαφορά!!!

Και ορίστε τα στατιστικά από το Sony SoundForge:
RMS level: -16.58 dB
Maximum Peak Level: -0.07dB
και φυσικά ΟΥΤΕ ΜΙΑ κορυφή ψαλιδισμένη δεν υπάρχει. Χαίρεσαι να το ακούς.
 

Attachments

  • melua2.jpg
    melua2.jpg
    29.6 KB · Views: 14
  • melua1.jpg
    melua1.jpg
    141.9 KB · Views: 15
εγώ πάντως θυμάμαι και LP's ελληνικής κοπής που ήταν για τα σκουπίδια...
 
Απάντηση: Re: Δείτε χάλι

εγώ πάντως θυμάμαι και LP's ελληνικής κοπής που ήταν για τα σκουπίδια...

Σαφώς! Την 10ετία του '80 και σχεδόν όλη την 10ετία του '90 μέχρι να το απαξιώσουν τελείως το βυνίλιο είχαν κυκλοφορήσει πολλές εγγραφές σκουπίδια. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και κακής ποιότητος ανακυκλωμένο βυνίλιο, και δίσκοι που ζύγιζαν μόλις και μετά βίας 90gr που αν η τρύπα στο κέντρο ήταν λίγο πιο σφιχτή ήταν αδύνατον να το βγάλεις από το πλατώ χωρίς να στραβώσει.