Διακρίνω μία κούραση μήπως ;

Εγω απολαμβανω ενα κλασσικο εργο και απο τρανσιστορακι, αυτα τα εχουμε ξαναγραψει, να μην μπερδευουμε την μουσικη με το τεχνικο μερος. Το τελευταιο δεν ειναι παρα ο ταχυδρομος, εμας μας ενδιαφερει το γραμμα
 
Απάντηση: Re: Διακρίνω μία κούραση μήπως ;

Εγω απολαμβανω ενα κλασσικο εργο και απο τρανσιστορακι, αυτα τα εχουμε ξαναγραψει, να μην μπερδευουμε την μουσικη με το τεχνικο μερος. Το τελευταιο δεν ειναι παρα ο ταχυδρομος, εμας μας ενδιαφερει το γραμμα

Συμφωνώ.:a0210:

Υπάρχει και η Hi End για τα περαιτέρω..
 
πριν απο λιγο τελειωσα και εγω το δευτερο γραμμα του Μαλλερ, σε επαναληψη απο εχτες αλλα αξιζει να το διαβαζεις επανηλειμενα μεχρι να τον συναντησεις εκει πανω
 
Απάντηση: Re: Διακρίνω μία κούραση μήπως ;

Εγω απολαμβανω ενα κλασσικο εργο και απο τρανσιστορακι, αυτα τα εχουμε ξαναγραψει, να μην μπερδευουμε την μουσικη με το τεχνικο μερος. Το τελευταιο δεν ειναι παρα ο ταχυδρομος, εμας μας ενδιαφερει το γραμμα

και εμενα τα γραμματα μ ενδιεφεραν ....αλλα ο ταχυδρομος τα πεταγε !


.
 
Απάντηση: Re: Διακρίνω μία κούραση μήπως ;

Όσο οι βασικοί πυρήνες της κατηγορίες καλύπτονται πίσω από τους καλούς τρόπους και τα σας και τα σεις ...θα μας φάει η πλήξη εδώ μέσα...

τωρα εγω που συμφωνω με την προταση σου ..
γνωριζεις οτι δημιουργω αντιπαθειες ?



.
 
Πάντως τα τελευταία χρόνια , μου είναι ολοένα και πιό δύσκολο να απολαύσω ένα έργο του οποίου η ηχογράφηση δεν είναι του γούστου μου . Προσέξτε δεν λέω καταπληκτική , λέω του γούστου μου . Και πραγματικά απορώ με την αντίθετη άποψη. Αμα δηλαδή ακούγεται το πνευστό σαν φρένα που στριγγλίζουν στην άσφαλτο , γιατί πρέπει να το εκτιμήσω μόνο ως προς την συνθετική του πλευρά ; Και πως να το κάνω αφού μ' ενοχλεί ο ήχος , άρα δυσκολεύομαι όσον αφορά στην προσπέλαση του ;
 
Το εχω ξαναγραψει αρκετες φορες. Η "κουραση" οφειλεται στο γεγονος πως ειμαστε λιγοι και πλεον τα περισσοτερα εχουν ειπωθει. Επισης, εναν παρουσιαζομενο δισκο θα τον διαβασουν 30 ατομα, θα ενδιαφερθουν 5, θα το ακουσουν 1-2 και θα γραψει κατι γι'αυτον ο ενας ή και κανενας. Συνηθως γινεται οτι και με το νεο του McCartney. Αντι να τον εχουν ακουσει 5-10 ατομα και να γινει κουβεντα για τον συγκεκριμενο δισκο, αναλωνεται η συζητηση για τα παλια του ή για τους Μπιτλς. Χιλιοειπωμενα πραγματα δηλαδη.
 
Πάντως τα τελευταία χρόνια , μου είναι ολοένα και πιό δύσκολο να απολαύσω ένα έργο του οποίου η ηχογράφηση δεν είναι του γούστου μου . Προσέξτε δεν λέω καταπληκτική , λέω του γούστου μου . Και πραγματικά απορώ με την αντίθετη άποψη. Αμα δηλαδή ακούγεται το πνευστό σαν φρένα που στριγγλίζουν στην άσφαλτο , γιατί πρέπει να το εκτιμήσω μόνο ως προς την συνθετική του πλευρά ; Και πως να το κάνω αφού μ' ενοχλεί ο ήχος , άρα δυσκολεύομαι όσον αφορά στην προσπέλαση του ;

Μην απορείς Ντοκ, είναι θέμα προδιάθεσης. Αγόρασα και κατέβασα από το Διαδίκτυο την πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση του Τραγουδιού της Γης του Μάλερ, του 1936. Γνώριζα εκ των προτέρων πως έπρεπε το μυαλό μου να δουλέψει 'ανασυνθετικά' σε ότι μου είχε στερήσει η τεχνολογία της ηχογράφησης. Ήθελα όμως να αντιληφθώ το ύφος και την ατμόσφαιρα της ερμηνείας, όχι τόσο επειδή υπήρξε ιστορικό ορόσημο, αλλά κυρίως επειδή πιστεύω πως οι ερμηνείες του Βάλτερ με τη Φιλαρμονική της Βιέννης τη δεκαετία του '30 έχουν μια μοναδικότητα, ένα ανεξίτηλο ίχνος και σηματοδοτούν το τέλος ενός κεφαλαίου στη ιστορία του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Αυτά λοιπόν νομίζω πως τα πήρα από τη συγκεκριμένη ερμηνεία, ανεξάρτητα από τους περιορισμούς της ηχογράφησης. Βοήθησε βέβαια και η πολύ καλή δουλειά που έκαναν στην 'αναστήλωση' του υλικού, από δίσκους 78 στροφών.
 
Τό ίδιο ακριβώς συμβαίνει σε μένα μέ τίς ερμηνείες τού Cortot στόν Chopin και στον Schumann.
Aκουγα χτές απο την Naxos Historical τά Κοντσέρτα για Πιάνο τού Schumann και τού Chopin(Νο2)απο τον Cortot σε ηχογραφήσεις τής δεκαετίας τού 30 καθώς και τά πρελούδια του Chopin απο τον ιδιον πιανίστα(ΕΜΙ) τού 34...
Ναί μέν οι Ηχογραφήσεις είχαν ´προβλήματα´αλλά οι ερμηνείες του ήταν ανυπέρβλητες και σέ παρέπεμπαν στον Κλίμα τής Εποχής και στό πώς ερμηνεύονταν τετοιοι Συνθέτες πρίν εμφανιστούν οι ´body-builders'´τής Πιανιστικής Τεχνης..
Ε λοιπόν αυτήν την μέθεξη που ένοιωσα απο αυτές τίς ´μέτριες´ηχογραφήσεις´γιά τά συγκεκριμένα έργα δεν τήν αλλάζω μέ τίποτα.
 
Tο προβλημα ισως ειναι οτι αν καποιος γραψει κατι για μια συγκεκριμενη εκτελεση, οι υπολοιποι πρεπει να την βρουν και ισως αυτο δεν ειναι το ευκολωτερο πραγμα, ειναι δυσκολο να μεταφρασεις σε λογια την μουσικη και τα συναισθηματα που δημιουργει σε καποιον. Τεχνικα υπαρχει λυση αλλα με τους νομους που εχουν περασει οι πουλημενοι Βρυξελιωτες και με αυτους που ετοιμαζουν σαν συμπληρωμα ειναι παρακινδυνεμενο. Τουλαχιστον εδω απο 1η Απριλιου.
Παντως εγω εχω βρει πολλες απο τις εκτελεσεις που εχουν αναφερθει εδω μεσα στην Βιβλιοθηκη και εχω αποκομισει πολλα ωφελη και μουσικα αλλα και κοι κοινωνικα διαβαζοντας αυτην την κατηγορια.
 
Μην απορείς Ντοκ, είναι θέμα προδιάθεσης. Αγόρασα και κατέβασα από το Διαδίκτυο την πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση του Τραγουδιού της Γης του Μάλερ, του 1936. Γνώριζα εκ των προτέρων πως έπρεπε το μυαλό μου να δουλέψει 'ανασυνθετικά' σε ότι μου είχε στερήσει η τεχνολογία της ηχογράφησης. Ήθελα όμως να αντιληφθώ το ύφος και την ατμόσφαιρα της ερμηνείας, όχι τόσο επειδή υπήρξε ιστορικό ορόσημο, αλλά κυρίως επειδή πιστεύω πως οι ερμηνείες του Βάλτερ με τη Φιλαρμονική της Βιέννης τη δεκαετία του '30 έχουν μια μοναδικότητα, ένα ανεξίτηλο ίχνος και σηματοδοτούν το τέλος ενός κεφαλαίου στη ιστορία του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Αυτά λοιπόν νομίζω πως τα πήρα από τη συγκεκριμένη ερμηνεία, ανεξάρτητα από τους περιορισμούς της ηχογράφησης. Βοήθησε βέβαια και η πολύ καλή δουλειά που έκαναν στην 'αναστήλωση' του υλικού, από δίσκους 78 στροφών.


Δαμιανέ ( αλλά και ξάδελφε ) και λοιπές κλασσικές δυνάμεις
Εσείς , όταν μιλάμε για ηχογραφήσεις και εκτελέσεις , το μυαλό σας πηγαίνει στην κλασσική . Εμένα , καθόλου .
Εγώ μιλάω για δίσκους της λοιπής μουσικής , που δεν πρόκειται κανείς να επανεκτελέσει το έργο . Οτι γράφτηκε , γράφτηκε και ενδεχομένως μόνο ένα remaster θα είχε πιθανότητες να βελτιώσει την κατάσταση ( καλή ώρα Third ).
Δεν υπάρχουν ερμηνείες εδώ , ανάλογα με την εποχή. Το 99% των εκτελέσεων γίνεται μιά κι έξω και άπαξ δια παντός . Αν ευτύχησε , έχει καλώς , ειδ' άλλως την βάψαμε .
Από την άλλη , πιστεύω ότι πλέον σε ηλικία 48 ετών δεν υπάρχει περίπτωση να αγαπήσω την κλασσική όπως εσείς και να γίνει τμήμα μου . Ορισμένα πράγματα δεν αλλάζουν και δεν εκβιάζονται . Οπότε π.χ το 2ο κονσέρτο του Ραχμάνινοφ με τον ίδιο τον συνθέτη στο πιάνο που πήρε σε Naxos , έχει πάρει την θέση του εκεί που του αρμόζει εν σχέσει με την ποιότητα της ακουστικής του , δηλαδή στο ράφι με αυτά που δεν θα ακουστούν ποτέ ξανά μετά την πρώτη φορά .
Αυτά τα ολίγα .
Με φιλικούς χαιρετισμούς -bye-:a0210:
 
Re: Απάντηση: Διακρίνω μία κούραση μήπως ;

Ναί μέν οι Ηχογραφήσεις είχαν ´προβλήματα´αλλά οι ερμηνείες του ήταν ανυπέρβλητες και σέ παρέπεμπαν στον Κλίμα τής Εποχής και στό πώς ερμηνεύονταν τετοιοι Συνθέτες πρίν εμφανιστούν οι ´body-builders'´τής Πιανιστικής Τεχνης..

Θα μου πέσουν τα μαλλιά και είμαι νέος ακόμη!!:antlers:

Θεωρείς τον Barenboim ή τον Ζimerman πχ body-builders??? Προσωπικά μιλώντας φυσικά, ο Zimerman μου εχει δώσει τον καλύτερο Chopin που έχω ακούσει στη ζωή μου... (κι εχω ακούσει αμέτρητους), και ο Βarenboim έχει αφήσει τη σφραγίδα του στον Beethoven και στον Brahms....

Κάθε εποχή σαφώς έχει και το ερμηνευτικό στυλ της, όμως δε νομίζω ότι οι μεγάλοι μουσικοί του σήμερα ή του πρόσφατου χθες μπορούν να ισοπεδωθούν μόνο στην κατηγορία των body builders...
 
Last edited:
Ε ,καλά μήν σού πέσουν και τά μαλλιά.
O Βarenboim δέν έχει αφήσει καμιά σφραγίδα στον Beethoven(έχω καμιά δεκαριά πάνω απο αυτόν)και στον Brahms(καλά σε αυτόν ούτε κάν υπάρχει ως αναφορά).
Kαι στον Chopin φυσικά ποιός Zimerman???Ο Zimerman εχει κάνει συμπαθητικά κοντσέρτα Brahms..
Eιδικά για Chopin είναι κάτω απο τήν πρώτη πενηντάδα.
Και η Τουρκάλα η Idi Biret η μαθήτρια τού Kempff είναι πολύ καλύτερη.
Και αφού στά 25 σου έχεις ακούσει παμπολλες εκτελέσεις στον Brahms στον Chopin και στον Beethoven ,Αφεριμ.
Ακομα και ο Pollini πού θεωρείται μεγάλος ερμηνευτής τού Chopin έχει παρουσιάσει ερμηνείες ´μπρατσωμένες´πού αλλοιώνουν το πνεύμα τού Chopin.
Y.G.
Kαι καλά απο την στιγμή πού σχολιάζεις περί ´πτώσεως μαλλιών´σε χαλασε τοσο ενα σχολιο στο Now Playing(το οποίο δεν το γνωρίζω κάν)γιά να εξάγεις και συνολικά συμπεράσματα??
 
Re: Απάντηση: Διακρίνω μία κούραση μήπως ;

Τελος πάντων αυτό με τα μαλλιά ήταν απλό χιούμορ δεν είχα καμιά πρόθεση να παρεξηγηθείς.

Σ'αυτά που λες υπεισέρχεται το θέμα του γούστου και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί είσαι τόσο απόλυτος... Πχ κι εμένα ο Pollini που ανέφερες είναι από τους πιο αδιάφορους πιανίστες για μένα ειδικά στον Chopin. Για άλλους είναι αξεπέραστος.
Στο now playing όχι δε με πείραξε κάτι, απλά θεωρώ άδικο τον χαρακτηρισμό σαβούρας του οτιδήποτε συνέβη μετά το 1950..

Για να μη κουράζουμε το thread αυτό όμως άνοιξα άλλο ειδικά γι'αυτό το θέμα:

http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?p=741574#post741574
 
Μά οταν λές πώς έχεις ακούσει πάμπολλες εκτελέσεις ήδη,εσύ ορίζεις τό Απόλυτο τού Πλαισίου τής Κουβέντας.
Και όταν μάλιστα έχεις αποφανθεί ήδη γιά τίς ερμηνείες πάλι το Πλαίσιο ορίζεται ως Απολυτο..