Διόδια

Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αυτό δεν μου λέει σχεδόν τίποτα έτσι όπως είναι διατυπωμένο.. Τι να το κάνουμε αν συνοδεύεται από π.χ. τριπλασιασμό της διάρκειας των συμβάσεων εκμετάλλευσης..

Επίσης, κοντεύουμε να κάνουμε πάρτι κάθε φορά που καταφέρνουμε να εφαρμόζεται ο νόμος.. τραγικό..
 
Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Ερχονται μειώσεις διοδίων έως 50% ! ! !

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=61700950

Αυτό δεν μου λέει σχεδόν τίποτα έτσι όπως είναι διατυπωμένο.. Τι να το κάνουμε αν συνοδεύεται από π.χ. τριπλασιασμό της διάρκειας των συμβάσεων εκμετάλλευσης..

Επίσης, κοντεύουμε να κάνουμε πάρτι κάθε φορά που καταφέρνουμε να εφαρμόζεται ο νόμος.. τραγικό..


καλό θα ήταν όντως να μην "χαιρόμαστε" απο το "ερχεται μείωση". ΑΝ πρόλαβα να ακούσω/διαβάσω σωστά, η "μειωση" θα χρηματοδοτήται/επιδοτήται από το κράτος, δηλαδή άντι να βγαίνουν από τη μία τσέπη θα βγαίνουν από την άλλη ΣΥΝ ότι παίζει και επιμήκυνση των συμβάσεων.
Θα μου πεις απο τη μία ακούγεται λογικό να χρηματοδοτεί το κράτος τα διόδια γιατι "λεφτά υπάρχουν" :Banane0:
αλλα τί να το κάνω όταν εγώ φαινομενικά δε θα πληρώνω "ακριβα" διόδια, αλλά θα τα δώσω με κάποια αυξηση ΦΠΑ του χρόνου? ή με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας ???
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Μειώσεις 25% - 30% στα διόδια προτείνει η κυβέρνηση

Τριετή μείωση των τιμών 25% έως 30% για το σύνολο των διοδίων της χώρας και 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα θα προτείνει το υπουργείο Υποδομών στις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων.

Την μείωση αυτή των τιμών, θα την επιβαρυνθεί το Δημόσιο έναντι των μελλοντικών του εσόδων ενώ σύμφωνα με τον Δ. Ρέππα, εάν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες οι μειωμένες τιμές μπορεί να εφαρμοστούν και μέσα στον Απρίλιο. Κάλεσε ακόμη τις εταιρείες, να προσφέρουν εκπτωτικά πακέτα και αναλογικές χρεώσεις, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων.

Στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι υπουργοί Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας προανήγγειλαν τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιριών, που κατασκευάζουν τα έργα.

Επίσης θα δημιουργηθεί μία ειδική εταιρεία του Δημοσίου, με τίτλο «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι» και με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια, τα οποία εκτιμώνται σε 20 δισ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=267398


ΥΓ. Παρακάτω είναι το σχόλιο ενός αναγνώστη της Ελευθεροτυπίας (για όσους βαριούνται να ανοίγουν links...).

Ο/Η Καραγιαννίδης Κώστας έγραψε:
Αναρωτιέμαι, αν η επόμενη μείωση των συντάξεων θα γίνει μετά από πρόταση της κυβέρνησης προς τους ... συνταξιούχους!
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Ο/Η Καραγιαννίδης Κώστας έγραψε:
Αναρωτιέμαι, αν η επόμενη μείωση των συντάξεων θα γίνει μετά από πρόταση της κυβέρνησης προς τους ... συνταξιούχους!

Μπορεί και σε αυτούς να ...τιτλοποιήσουν τις καταβληθησόμενες συντάξεις και αντί για ρευστό να τους δώσουν αέρα. Βέβαια και ο αέρας από την άποψη της φυσικής, ρευστό είναι εδώ που τα λέμε :flipout:
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.


Επίσης θα δημιουργηθεί μία ειδική εταιρεία του Δημοσίου,


Το μονο που θα γινει απο ολη την ιστορια...!!!

Στα πλαισια, βεβαιως βεβαιως, της καταργησης μερικων απο τις χιλιαδες κρατικες εταιρειες σφραγιδες ημετερων και της μειωσης του κρατους... αλλα οι ημετεροι παντα θριαμβευουν στο τελος... και ειναι και πολλοι οι ατιμοι...:music-smiley-005:
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

ΦΤΗΝΟΤΕΡΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Μνημόνιο εξασφάλισης για τους εργολάβους
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Στη «μαύρη τρύπα» του δημόσιου χρέους οδεύουν τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια των αυτοκινητόδρομων, με αφορμή τις μειώσεις των τιμών που χθες ανακοινώθηκαν και επίσημα.

Ως τώρα εισπράττονται από τους εργολάβους και διατίθενται εξ ολοκλήρου για τη χρηματοδότηση των έργων, αλλά από το 2013 και έως το 2037 σημαντικό ποσοστό τους, που κυμαίνεται από 65-93%, θα πηγαίνει στο Δημόσιο. Τα έσοδα, που υπολογίζονται άνω των 20 δισ. ευρώ και προορίζονται για χρηματοδότηση νέων έργων, «μετακομίζουν» στον προϋπολογισμό, όπως επιβεβαίωσε ο Γ. Παπακωνσταντίνου στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Υποδομών.

Προς το παρόν και κάτω από την πίεση του κινήματος κατά των διοδίων, ένα μέρος των μελλοντικών εσόδων της τάξης των 800 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθεί για να καλύψει τις προαναγγελθείσες μειώσεις των διοδίων που σχεδιάζει η κυβέρνηση, διασφαλίζοντας στο ακέραιο τα οικονομικά των εργολάβων αλλά και τις απαιτήσεις των τραπεζών.

Τιμές τριετίας

Η μείωση, όπως επισημοποιήθηκε χθες από τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα, θα είναι της τάξης του 25-30% και ειδικά για τα υπό κατασκευή τμήματα, όπως η Κορίνθου-Πατρών, θα φτάνει το 50%. Οι νέες τιμές θα «κλειδώσουν» για μια τριετία, οπότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός των έργων. Μετά το 2014 και για άλλη μια τριετία θα αναπροσαρμόζονται σταδιακά ώστε να φτάσουν πιο ομαλά στα επίπεδα που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007.

Στόχος του υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα η μείωση των τιμών, με μια μικρή πιθανότητα να ισχύσουν από το Πάσχα. Εχει ήδη αρνηθεί να επιτρέψει τις τσουχτερές αυξήσεις τιμών που προβλέπουν οι συμβάσεις. Στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί μπλοκαρίστηκε αύξηση κατά 33%, στο τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια και στην Κορίνθου-Τρίπολης δεν εγκρίθηκαν αναπροσαρμογές κατά 50% που θα κατέβαλλαν οι οδηγοί σε δύο δόσεις ώς το καλοκαίρι του 2011.

Τα νέα τιμολόγια θα θεσπίζουν για πρώτη φορά χαμηλότερες τιμές για άτομα με ειδικές ανάγκες, εκπτωτικά προγράμματα για συχνούς χρήστες και ειδικά τιμολόγια για τοπικές μετακινήσεις, ενώ σε δύο χρόνια προβλέπεται να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια για τη δικαιότερη τιμολόγηση των διοδίων.

Το πακέτο των μέτρων, που παρουσιάστηκε χθες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, στοχεύει στην επίσπευση των έργων που καρκινοβατούν τους τελευταίους μήνες και περιλαμβάνει:

**Τη μείωση των τιμών των διοδίων με τη δημιουργία της ανώνυμης εταιρείας «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι», που θα διαχειρίζεται τα έσοδα από τους πέντε αυτοκινητόδρομους. Εξετάζεται να προστεθούν τα διόδια από την Εγνατία, αλλά και την Αττική οδό όταν λήξει η περίοδος παραχώρησης.

Λογαριασμός 500 εκατ.

**Την παροχή εγγυήσεων προς τις τράπεζες ώστε να ξεπαγώσουν τη χρηματοδότηση των έργων. Θα δημιουργηθεί με ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών εγγυητικός λογαριασμός στην Τράπεζα της Ελλάδος με κεφάλαιο 500 εκατ. ευρώ, το οποίο θα είναι «κλειδωμένο» και θα παραμένει στη διάθεση των τραπεζών ώστε να πληρωθούν για τα έργα σε περίπτωση που επαληθευθούν οι προβλέψεις τους για κατάρρευση του χρηματοοικονομικού μοντέλου του 2007.

**Τον ετεροχρονισμό ορισμένων τμημάτων που έχουν μπλοκαριστεί με αποφάσεις ή προσφυγές στο ΣτΕ. Αφορά τις περιοχές Καϊάφα (22 χλμ.), Βραχνέικα (18 χλμ.), Κλόκοβα κοντά στο Αντίρριο και το τμήμα Μουργάνι-Εγνατία (31 χλμ.) στον Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία. Προβλέπεται νέος σχεδιασμός στην Κορίνθου-Πατρών όπου ο αυτοκινητόδρομος συναντά σε 68 σημεία τη σιδηροδρομική γραμμή!

Οι θέσεις του υπουργείου θα αποσταλούν στους παραχωρησιούχους τις επόμενες ημέρες και θα επισημοποιηθούν με τη μορφή μνημονίου, που θα οριστικοποιηθεί σε όλες του τις λεπτομέρειες ώς το φθινόπωρο για να υποβληθεί για ψήφιση στη Βουλή. «Αν υπάρξει συμφωνία, είναι εύκολο να προχωρήσουμε άμεσα σε μειώσεις τιμών», υποσχέθηκε ο υπουργός Υποδομών, που έδωσε έμφαση στην προσπάθεια να αγαπήσουν οι πολίτες τα έργα.

Ο Δημήτηρης Ρέππας εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στη Ν.Δ., τονίζοντας ότι με τις επισημάνσεις των προβλημάτων στα έργα που κάνει το τελευταίο διάστημα ομολογεί στην ουσία τις δικές της αδυναμίες. «Μια καλή σύμβαση παραχώρησης δεν απαιτεί παρέμβαση του Δημοσίου», παρατήρησε και έκανε λόγο για «υψηλό βαθμό αστοχίας» των συμβάσεων του 2007.

Ανέφερε χαρακτηριστικά την υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει μέσα σε ένα χρόνο τις απαλλοτριώσεις, αλλά το φθινόπωρο του 2009 είχε εξασφαλιστεί μόνον το 15% των χώρων. Καθυστερήσεις υπάρχουν στις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, που έδωσαν πάτημα στους εργολάβους να διεκδικούν από το Δημόσιο αποζημιώσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ. *

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=267579
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Το κίνημα "Δεν πληρώνω" στον αγώνα και την Κυριακή των Βαΐων

Το κίνημα "Δεν πληρώνω" συνεχίζει τον αγώνα του και την Κυριακή των Βαΐων.. Κατά τη διάρκεια συνέλευσης στο Εργατικό Κέντρο Πάτρας, αποφασίστηκε για την Κυριακή των Βαίων (17 Απριλίου) να κρατήσουν ανοιχτά τα διόδια του Ρίου για να μην πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο οι πολίτες.. Η ώρα αποκλεισμού της...

Κυριακής δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Εξορμήσεις και εκδηλώσεις αλληλεγγύης και ενημέρωσης των πολιτών της Πάτρας θα γίνουν και όλο το Μάιο, ενόψει της δίκης των 25 οδηγών εναντίον των οποίων η Ολυμπία Οδός έχει καταθέσει αγωγές επειδή δεν πλήρωναν διόδια.

http://eleftheriskepsii.blogspot.com/2011/04/blog-post_3577.html
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Πολύ ενδιαφέρον....

Το πάρτυ εκατομμυρίων στην «Αττική Οδό»

Αλλεπάλληλες είναι οι εμφανίσεις ειδικών και διαφόρων υπουργών ή κυβερνητικων αξιωματούχων στα τηλεοπτικά κανάλια, οι οποίοι κινδυνολογούν για τους δρόμους που θα γίνουν αδιάβατοι και θα μείνουν στην μέση αν οι πολίτες πάψουν να πληρώνουν το χαράτσι των διοδίων.

Βέβαια το εκπληκτικό ρεκόρ του καναλιού MEGA (όπου συμμετέχει ο κ. Μπόμπολας), που πριν δύο ή τρεις μήνες, παρουσίασε στην πρωϊνή εκπομπή των κκ. Χασαπόπουλου και Αναγνωστάκη τον Πρόεδρο των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Β.Χαλκιά, ως έναν απλό υπερασπιστή της άποψης ότι πρέπει πάση θυσία να πληρώνονται τα διόδια για να έχουμε «ασφαλείς δρόμους», αναφέροντας ως «ασφαλέστερο δρόμο» την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ (του κ. Μπόμπολα), αποκρύπτοντας ότι κ. Β.Χαλκιάς είναι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», δεν το έχει ακόμη καταρρίψει κανείς άλλος.

Για να μην ξεχνιόμαστε όμως:
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ


Η Αττική Οδός, στην οποία οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου Αττικής – και κυρίως οι εργαζόμενοι – αναγκάζονται να πληρώνουν καθημερινά χαράτσι διοδίων 2,70 ευρώ, θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί στο Δημόσιο από τους ιδιώτες μεγαλοεργολάβους, ακόμη και με βάση αυτή τη «λεόντεια» σύμβαση. Ωστόσο, οι μεγαλοεργολάβοι, με διάφορα νομότυπα τρικ, πετυχαίνουν να κρύβουν τα τεράστια κέρδη τους, οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ εναλλάσσονται στην εξουσία αλλά… «αγρόν αγοράζουν».

Η σύμβαση παραχώρησης, που υπογράφηκε το 1996 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, προβλέπει ότι η εκμετάλλευση από τους μεγαλοεργολάβους μπορεί να διαρκέσει από 18 έως 23 χρόνια (δηλαδή από το 2019 έως το 2024).

Ωστόσο, υπάρχει ρήτρα με βάση την οποία μπορεί να παραδοθεί και νωρίτερα στο Δημόσιο, εφόσον έχει γίνει η αποπληρωμή των δανείων και η επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων (των κεφαλαίων δηλαδή που υποτίθεται έβαλαν οι ίδιοι στο έργο) με μια ελάχιστη απόδοση 11,6%.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το έργο κόστισε 1,3 δισ. ευρώ, από τα οποία το 32% (420 εκατ. ευρώ) κατέβαλε το Δημόσιο, μαζί με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ. Γύρω στα 675 εκατ. ευρώ ήταν τα δάνεια που σύναψαν οι εργολάβοι με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Περίπου 175 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια συμμετοχή των εργολάβων στο έργο και για να το εγκαταλείψουν θα έπρεπε να τους επιστραφούν με μια απόδοση 11,6%, δηλαδή να πάρουν 20,30 εκατ. ευρώ παραπάνω.
Τα τρελά κέρδη…

Τα συνολικά έσοδα μέχρι τώρα στα 8 χρόνια λειτουργίας της Αττικής Οδού υπολογίζεται ότι έχουν ξεπεράσει όχι μόνο το ύψος των δανείων και των ιδίων κεφαλαίων, αλλά και το συνολικό κόστος του έργου! Αν εξαιρέσουμε τα δύο πρώτα χρόνια (2001 και 2002) που ο δρόμος δε λειτουργούσε σε όλο του το μήκος και η ημερήσια κυκλοφορία δεν ξεπερνούσε τα 36.500 οχήματα, όλα τα υπόλοιπα χρόνια τα έσοδα μόνο από τα διόδια αυξάνονταν με «τρελούς» ρυθμούς.

Το 2003 άγγιξαν τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ το 2004 ξεπέρασαν τα 150 εκατ. ευρώ. Το 2005 ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το 2008, με μέσο όρο ημερήσιας κυκλοφορίας 301.000 οχήματα, ξεπέρασαν τα 300 εκατ. ευρώ. Το 2009 μάλιστα που ο μέσος όρος της ημερήσιας κυκλοφορίας είναι ακόμη μεγαλύτερος, τα έσοδα από τα διόδια αγγίζουν το 1 εκατ. ευρώ την ημέρα!

…και το «μεγάλο κόλπο»

Ωστόσο, οι εργολάβοι ισχυρίζονται ότι τα έσοδα πηγαίνουν μόνο για την αποπληρωμή των δανείων και ότι η καταβολή μερίσματος σ’ αυτούς θα αρχίσει το… 2011!

Κι όμως, ούτε αυτό αληθεύει, αφού μεταχειρίζονται το εξής τρικ: Οι μεγαλοεργολάβοι της Αττικής Οδού, εκτός από την εταιρεία «Αττική Οδός ΑΕ», έχουν φτιάξει άλλες τρεις εταιρείες, με πρώτη και καλύτερη την εταιρεία «Αττικές Διαδρομές ΑΕ». Πρόκειται για την εταιρεία συμμετοχών στην οποία οι μεγαλοεργολάβοι μετέχουν με 80% (το άλλο 20% ανήκει στη γαλλική «Transroute») η οποία διαχειρίζεται τα διόδια και έχει έσοδα που υπολογίζονται επί της τιμής των διοδίων. Η εταιρεία αυτή όχι μόνο έχει κέρδη σήμερα πάνω από 23 εκατ. ευρώ, αλλά μοιράζει στους μετόχους το μεγαλύτερο μέρος από αυτά. Με βάση τους ισολογισμούς της, το 2005 μοίρασε στους μετόχους 11,6 εκατ. ευρώ, το 2006 11,2 εκατ. ευρώ, το 2007 15,7 εκατ. ευρώ και το 2008 17,16 εκατ. ευρώ. Αν προσθέσει κανείς αυτά τα ποσά (55,6 εκατ. ευρώ), θα δει ότι ξεπερνούν κατά πολύ την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων που θα πρέπει να είναι 20,3 εκατ. ευρώ, που απαιτείται για να εγκαταλείψουν οι μεγαλοεργολάβοι το έργο.

Υπάρχουν, όμως και άλλες δύο εταιρείες:

Η εταιρεία «Αττικές Τηλεπικοινωνίες ΑΕ», με την οποία διαχειρίζονται ένα δίκτυο οπτικών ινών κατά μήκος της Αττικής Οδού, η οποία παρουσιάζει καθαρά κέρδη που κυμαίνονται (με βάση τους ισολογισμούς της) από 3,16 εκατ. ευρώ το 2005 έως 4 εκατ. ευρώ το 2008, τα οποία αποδίδει ως μερίσματα στους μεγαλοεργολάβους.

Η εταιρεία «Αττικοί Σταθμοί ΑΕ», μέσω της οποίας διαχειρίζονται τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που υπάρχουν στην Παλλήνη και στον Ασπρόπυργο, η οποία έχει και αυτή καθαρά κέρδη, εκ των οποίων μεγάλο μέρος διανέμεται επίσης ως μέρισμα στους μεγαλοεργολάβους.
Παρ’ όλα αυτά, τα κέρδη όλων αυτών των εταιρειών παρότι μοιράζονται ως μερίσματα στους μεγαλοεργολάβους δε συνυπολογίζονται στο 11,6% της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων, επειδή υπολογίζονται ως… «έξοδα λειτουργίας» της «Αττική Οδός ΑΕ»!

Έτσι με αυτό το κόλπο οι μεγαλοεργολάβοι παρατείνουν με το «έτσι θέλω» τη σύμβαση, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη σε βάρος του λαού που χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την έρευνα της ίδιας της Αττικής Οδού, που έγινε το Μάρτη και τον Απρίλη ανάμεσα σε 8.000 οδηγούς, αποδείχτηκε ότι κυρίως αυτή τη χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι και οι επαγγελματίες, σε ποσοστό 73% για να πάνε και να γυρίσουν στη δουλειά τους. Μάλιστα το 51% περίπου των οδηγών πληρώνει το χαράτσι των 2,70 ευρώ, διανύοντας μικρές διαδρομές (έως 15 χιλιόμετρα) του συνολικού μήκους της, που είναι 65,20 χιλιόμετρα.

Αυτό το «μεγάλο φαγοπότι» το ομολογούν οι ίδιοι οι μεγαλοεργολάβοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία από τις εταιρείες αυτές, η «Ελληνική Τεχνοδομική», το 2005, δηλαδή πριν συγχωνευτεί στη σημερινή «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», στον ετήσιο απολογισμό της ανέφερε ότι αν το έργο δεν παραδοθεί νωρίτερα στο Δημόσιο, τα συνολικά έσοδα από τη διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου θα φτάσουν τα 6 δισ. ευρώ, ενώ οι Έλληνες μεγαλοεργολάβοι, μαζί με τη γαλλική «Transroute», θα έχουν συνολικά έσοδα από μερίσματα 850 εκατ. ευρώ, δηλαδή περισσότερο από 4 φορές παραπάνω από όσα προβλέπει η σύμβαση!

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΕΔΩ ότι: Με βάση στοιχεία και καταγγελίες που αναφέρουν σήμερα και επίσημες πηγές στην ΕΕ όλα τα έργα έχουν υπερκοστολογηθεί μέχρι και έξι φορές στην Ελλάδα από τους εργολάβους.

Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ αναφέρεται ότι έχει υπερκοστολογηθεί τουλάχιστον τρείς φορές παραπάνω. Κατασκευάστηκε δηλαδή με μόνη τη συμμετοχή του Ελληνικού δημόσιου, δηλαδή μόνο με τα δικά μας χρήματα. Οι εργολάβοι και η εταιρία που εκμεταλλεύεται το έργο θησαυρίζει με τα χρήματα των φορολογούμενων χωρίς να έχει συμβάλλει ούτε με ένα ευρώ στην ουσία. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ. Τα ΜΜΕ εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία.

Έχουμε μόνο ένα δρόμο και έναν αναντικατάστατο τρόπο για να τους σταματήσουμε. ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ/ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!

Πηγή: http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/

ΑΠΟ ΤΟ Inprecor
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με τις μειώσεις στις τιμές των διοδίων πριν από το Πάσχα, όπως είχε προαναγγείλει το υπουργείο Υποδομών.

Έξι ημέρες μετά την ανακοίνωση της πρότασης της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες, με την οποία προβλέπεται μεταξύ άλλων μείωση των διοδίων από 25-30% στα κατασκευασμένα τμήματα για τρία χρόνια, η πρόταση δεν έχει ακόμη κατατεθεί γραπτώς προς τους κατασκευαστές προκειμένου να απαντήσουν αν δέχονται ή όχι τις μειώσεις των διοδίων.

Όπως αναφέρουν «Τα Νέα», η πρόταση αναμένεται να αποσταλεί σήμερα, Μ.Τετάρτη και σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών «η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός πως πρόκειται για ένα σύνθετο κείμενο που θα μπει στο κόσκινο των τραπεζών και της ΕΕ».

Αποτέλεσμα της κατάστασης που επικρατεί είναι οι οδηγοί να πληρώσουν ακριβότερα διόδια σε σχέση με περσι.

Κύκλοι των κατασκευαστών θεωρούν θετική την πρόταση λέγοντας ότι δεν έχουν πρόβλημα στη μείωση των διοδίων αν αναλάβει το βάρος το Δημόσιο. Θεωρούν, ωστόσο, ότι η όποια καθυστέρηση λειτουργεί σε βάρος των έργων, αφού οι τράπεζες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση.

Από το υπουργείο, πάντως, έχουν βάλει στόχο μέχρι τα τέλη του μήνα να έχουν καταλήξει σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους, η οποία θα επισφραγιστεί με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Εστάλη τη Μ.Τετάρτη από το υπουργείο Υποδομών στις κοινοπραξίες, που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες, το μνημόνιο - πρόταση για ξεμπλοκάρισμα των έργων, που περιλαμβάνει και τη μείωση των διοδίων μέχρι και 30% στα ολοκληρωμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για τρία χρόνια και κατά 50% στα υπό κατασκευή.

Παράγοντες του υπουργείου εξέφραζαν την ελπίδα να «υπαρξει θετική έκβαση» των διαπραγματεύσεων και διευκρίνιζαν ότι οι συζητήσεις αυτές, έως τώρα, δείχνουν μία κατ' αρχήν αποδοχή από τις εταιρείες της πρότασης του Ελληνικού Δημοσίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ πιθανό η μείωση των διοδίων να ξεκινήσει μετά το Πάσχα.
 
Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Πολύ ενδιαφέρον....

Το πάρτυ εκατομμυρίων στην «Αττική Οδό»

Αλλεπάλληλες είναι οι εμφανίσεις ειδικών και διαφόρων υπουργών ή κυβερνητικων αξιωματούχων στα τηλεοπτικά κανάλια, οι οποίοι κινδυνολογούν για τους δρόμους που θα γίνουν αδιάβατοι και θα μείνουν στην μέση αν οι πολίτες πάψουν να πληρώνουν το χαράτσι των διοδίων.

Βέβαια το εκπληκτικό ρεκόρ του καναλιού MEGA (όπου συμμετέχει ο κ. Μπόμπολας), που πριν δύο ή τρεις μήνες, παρουσίασε στην πρωϊνή εκπομπή των κκ. Χασαπόπουλου και Αναγνωστάκη τον Πρόεδρο των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Β.Χαλκιά, ως έναν απλό υπερασπιστή της άποψης ότι πρέπει πάση θυσία να πληρώνονται τα διόδια για να έχουμε «ασφαλείς δρόμους», αναφέροντας ως «ασφαλέστερο δρόμο» την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ (του κ. Μπόμπολα), αποκρύπτοντας ότι κ. Β.Χαλκιάς είναι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», δεν το έχει ακόμη καταρρίψει κανείς άλλος.

Για να μην ξεχνιόμαστε όμως:
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ


Η Αττική Οδός, στην οποία οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου Αττικής – και κυρίως οι εργαζόμενοι – αναγκάζονται να πληρώνουν καθημερινά χαράτσι διοδίων 2,70 ευρώ, θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί στο Δημόσιο από τους ιδιώτες μεγαλοεργολάβους, ακόμη και με βάση αυτή τη «λεόντεια» σύμβαση. Ωστόσο, οι μεγαλοεργολάβοι, με διάφορα νομότυπα τρικ, πετυχαίνουν να κρύβουν τα τεράστια κέρδη τους, οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ εναλλάσσονται στην εξουσία αλλά… «αγρόν αγοράζουν».

Η σύμβαση παραχώρησης, που υπογράφηκε το 1996 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, προβλέπει ότι η εκμετάλλευση από τους μεγαλοεργολάβους μπορεί να διαρκέσει από 18 έως 23 χρόνια (δηλαδή από το 2019 έως το 2024).

Ωστόσο, υπάρχει ρήτρα με βάση την οποία μπορεί να παραδοθεί και νωρίτερα στο Δημόσιο, εφόσον έχει γίνει η αποπληρωμή των δανείων και η επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων (των κεφαλαίων δηλαδή που υποτίθεται έβαλαν οι ίδιοι στο έργο) με μια ελάχιστη απόδοση 11,6%.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το έργο κόστισε 1,3 δισ. ευρώ, από τα οποία το 32% (420 εκατ. ευρώ) κατέβαλε το Δημόσιο, μαζί με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ. Γύρω στα 675 εκατ. ευρώ ήταν τα δάνεια που σύναψαν οι εργολάβοι με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Περίπου 175 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια συμμετοχή των εργολάβων στο έργο και για να το εγκαταλείψουν θα έπρεπε να τους επιστραφούν με μια απόδοση 11,6%, δηλαδή να πάρουν 20,30 εκατ. ευρώ παραπάνω.
Τα τρελά κέρδη…

Τα συνολικά έσοδα μέχρι τώρα στα 8 χρόνια λειτουργίας της Αττικής Οδού υπολογίζεται ότι έχουν ξεπεράσει όχι μόνο το ύψος των δανείων και των ιδίων κεφαλαίων, αλλά και το συνολικό κόστος του έργου! Αν εξαιρέσουμε τα δύο πρώτα χρόνια (2001 και 2002) που ο δρόμος δε λειτουργούσε σε όλο του το μήκος και η ημερήσια κυκλοφορία δεν ξεπερνούσε τα 36.500 οχήματα, όλα τα υπόλοιπα χρόνια τα έσοδα μόνο από τα διόδια αυξάνονταν με «τρελούς» ρυθμούς.

Το 2003 άγγιξαν τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ το 2004 ξεπέρασαν τα 150 εκατ. ευρώ. Το 2005 ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το 2008, με μέσο όρο ημερήσιας κυκλοφορίας 301.000 οχήματα, ξεπέρασαν τα 300 εκατ. ευρώ. Το 2009 μάλιστα που ο μέσος όρος της ημερήσιας κυκλοφορίας είναι ακόμη μεγαλύτερος, τα έσοδα από τα διόδια αγγίζουν το 1 εκατ. ευρώ την ημέρα!

…και το «μεγάλο κόλπο»

Ωστόσο, οι εργολάβοι ισχυρίζονται ότι τα έσοδα πηγαίνουν μόνο για την αποπληρωμή των δανείων και ότι η καταβολή μερίσματος σ’ αυτούς θα αρχίσει το… 2011!

Κι όμως, ούτε αυτό αληθεύει, αφού μεταχειρίζονται το εξής τρικ: Οι μεγαλοεργολάβοι της Αττικής Οδού, εκτός από την εταιρεία «Αττική Οδός ΑΕ», έχουν φτιάξει άλλες τρεις εταιρείες, με πρώτη και καλύτερη την εταιρεία «Αττικές Διαδρομές ΑΕ». Πρόκειται για την εταιρεία συμμετοχών στην οποία οι μεγαλοεργολάβοι μετέχουν με 80% (το άλλο 20% ανήκει στη γαλλική «Transroute») η οποία διαχειρίζεται τα διόδια και έχει έσοδα που υπολογίζονται επί της τιμής των διοδίων. Η εταιρεία αυτή όχι μόνο έχει κέρδη σήμερα πάνω από 23 εκατ. ευρώ, αλλά μοιράζει στους μετόχους το μεγαλύτερο μέρος από αυτά. Με βάση τους ισολογισμούς της, το 2005 μοίρασε στους μετόχους 11,6 εκατ. ευρώ, το 2006 11,2 εκατ. ευρώ, το 2007 15,7 εκατ. ευρώ και το 2008 17,16 εκατ. ευρώ. Αν προσθέσει κανείς αυτά τα ποσά (55,6 εκατ. ευρώ), θα δει ότι ξεπερνούν κατά πολύ την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων που θα πρέπει να είναι 20,3 εκατ. ευρώ, που απαιτείται για να εγκαταλείψουν οι μεγαλοεργολάβοι το έργο.

Υπάρχουν, όμως και άλλες δύο εταιρείες:

Η εταιρεία «Αττικές Τηλεπικοινωνίες ΑΕ», με την οποία διαχειρίζονται ένα δίκτυο οπτικών ινών κατά μήκος της Αττικής Οδού, η οποία παρουσιάζει καθαρά κέρδη που κυμαίνονται (με βάση τους ισολογισμούς της) από 3,16 εκατ. ευρώ το 2005 έως 4 εκατ. ευρώ το 2008, τα οποία αποδίδει ως μερίσματα στους μεγαλοεργολάβους.

Η εταιρεία «Αττικοί Σταθμοί ΑΕ», μέσω της οποίας διαχειρίζονται τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που υπάρχουν στην Παλλήνη και στον Ασπρόπυργο, η οποία έχει και αυτή καθαρά κέρδη, εκ των οποίων μεγάλο μέρος διανέμεται επίσης ως μέρισμα στους μεγαλοεργολάβους.
Παρ’ όλα αυτά, τα κέρδη όλων αυτών των εταιρειών παρότι μοιράζονται ως μερίσματα στους μεγαλοεργολάβους δε συνυπολογίζονται στο 11,6% της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων, επειδή υπολογίζονται ως… «έξοδα λειτουργίας» της «Αττική Οδός ΑΕ»!

Έτσι με αυτό το κόλπο οι μεγαλοεργολάβοι παρατείνουν με το «έτσι θέλω» τη σύμβαση, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη σε βάρος του λαού που χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την έρευνα της ίδιας της Αττικής Οδού, που έγινε το Μάρτη και τον Απρίλη ανάμεσα σε 8.000 οδηγούς, αποδείχτηκε ότι κυρίως αυτή τη χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι και οι επαγγελματίες, σε ποσοστό 73% για να πάνε και να γυρίσουν στη δουλειά τους. Μάλιστα το 51% περίπου των οδηγών πληρώνει το χαράτσι των 2,70 ευρώ, διανύοντας μικρές διαδρομές (έως 15 χιλιόμετρα) του συνολικού μήκους της, που είναι 65,20 χιλιόμετρα.

Αυτό το «μεγάλο φαγοπότι» το ομολογούν οι ίδιοι οι μεγαλοεργολάβοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία από τις εταιρείες αυτές, η «Ελληνική Τεχνοδομική», το 2005, δηλαδή πριν συγχωνευτεί στη σημερινή «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», στον ετήσιο απολογισμό της ανέφερε ότι αν το έργο δεν παραδοθεί νωρίτερα στο Δημόσιο, τα συνολικά έσοδα από τη διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου θα φτάσουν τα 6 δισ. ευρώ, ενώ οι Έλληνες μεγαλοεργολάβοι, μαζί με τη γαλλική «Transroute», θα έχουν συνολικά έσοδα από μερίσματα 850 εκατ. ευρώ, δηλαδή περισσότερο από 4 φορές παραπάνω από όσα προβλέπει η σύμβαση!

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΕΔΩ ότι: Με βάση στοιχεία και καταγγελίες που αναφέρουν σήμερα και επίσημες πηγές στην ΕΕ όλα τα έργα έχουν υπερκοστολογηθεί μέχρι και έξι φορές στην Ελλάδα από τους εργολάβους.

Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ αναφέρεται ότι έχει υπερκοστολογηθεί τουλάχιστον τρείς φορές παραπάνω. Κατασκευάστηκε δηλαδή με μόνη τη συμμετοχή του Ελληνικού δημόσιου, δηλαδή μόνο με τα δικά μας χρήματα. Οι εργολάβοι και η εταιρία που εκμεταλλεύεται το έργο θησαυρίζει με τα χρήματα των φορολογούμενων χωρίς να έχει συμβάλλει ούτε με ένα ευρώ στην ουσία. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ. Τα ΜΜΕ εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία.

Έχουμε μόνο ένα δρόμο και έναν αναντικατάστατο τρόπο για να τους σταματήσουμε. ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ/ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!

Πηγή: http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/

ΑΠΟ ΤΟ Inprecor

Αν είχε γραφτεί πριν 2-3 χρόνια,μπορεί να είχε και ενδιαφέρον Αιμίλιε.
Όμως σήμερα που βλέπουμε ένα αδηφάγο κράτος να βάζει όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη του πολίτη,πιστεύει κανείς ότι αν η Αττική Οδός είχε περιέλθει στα χέρια του κράτους,δεν θα είχε διόδια ή αν είχε,θα ήταν φθηνά?
Τουλάχιστον με διπλή τιμή θα ήταν...
 
Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αν είχε γραφτεί πριν 2-3 χρόνια,μπορεί να είχε και ενδιαφέρον Αιμίλιε.
Όμως σήμερα που βλέπουμε ένα αδηφάγο κράτος να βάζει όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη του πολίτη,πιστεύει κανείς ότι αν η Αττική Οδός είχε περιέλθει στα χέρια του κράτους,δεν θα είχε διόδια ή αν είχε,θα ήταν φθηνά?
Τουλάχιστον με διπλή τιμή θα ήταν...

Σωκράτη απο ότι βλέπεις και εσύ, στα λόγια οι πάντες είναι πρώτοι...

Το θέμα είναι τώρα εν καιρώ κρίσης και χωρίς ευρω στην τσέπη, τα διόδια να καταργηθούν μέχρι να βγούμε απο την κρίση.

Μετά με ανεξάρτητη επιτροπή να καθίσουν σε ένα τραπέζι και ότι έχει πληρωθεί να γυρίσει στον λαό που το πλήρωσε και ότι απομένει σαν αποπληρωμή απο άλλα έργα, να μπει ένα λογικό ποσό στα διόδια και να τελειώνουμε.

Αρκετά πια. Μας ρήμαξαν και έχουν το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης.
 
Last edited:
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Μιας και είχε αναφερθεί και παλιότερα.......στο παρόν thread...

ΚΙΝΗΜΑ «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» ΜΕ ΧΟΡΗΓΟΥΣ

Τελικά, η μεγαλύτερη τομή της κυβέρνησης θα αποδειχθεί το πρόγραμμα «Διαύγεια». Σε έναν δικτυακό τόπο αναρτώνται οι αποφάσεις της κυβέρνησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αναρτώνται επίσης αποφάσεις δήμων και επιμελητηρίων. Τα τελευταία, αν και δεν χρηματοδοτούνται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και συνεπώς υποχρεούνται εκ του νόμου να αναρτούν στο diavgeia. gov. gr όλες τις δαπάνες τους.

Τις αναρτημένες αποφάσεις ελέγχουν χιλιάδες χρήστες του Διαδικτύου, κάτι που δημιουργεί ένα οιονεί παρατηρητήριο δαπανών. Εχουμε δηλαδή την αποκέντρωση του ελέγχου. Κανείς από μόνος του δεν μπορεί να ελέγξει όλες τις δαπάνες, αλλά πολλοί μαζί το κάνουν αποτελεσματικά. Κάτι παρατηρεί ο ένας και το δημοσιοποιεί, κάτι βλέπει ο άλλος και αναρωτιέται κι έτσι έχουμε το μοντέλο wikinomics στα δημοσιονομικά. ´Η έχουμε μια άτυπη και μόνιμη Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου (Μελλοντικού) Χρέους, χωρίς τις επαναστατικές φανφάρες.

Ενας blogger, λοιπόν, αλίευσε μια περίεργη όσο και εξωφρενική δαπάνη του Επιμελητηρίου Πιερίας. Ο πρόεδρός του κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου (ο οποίος μάλιστα εκλέχτηκε με το χρίσμα της Ν. Δ.) αποφάσισε «την πληρωμή ποσού 1.734,30 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ... για εκτύπωση διαφόρων εντύπων και πανό για την κατάληψη των διοδίων»! (απόφαση 10089/Φ. 120/22.12.2010)

Δεν είναι μόνο αυτά. Σύμφωνα με την απόφαση 10087/Φ. 130/22.12.2010) το επιμελητήριο πλήρωσε 98,15 ευρώ για προμήθεια ανακλαστικών γιλέκων για την κατάληψη των διοδίων (τηρούνται δηλαδή και οι κανόνες υγιεινής ασφαλείας), 1.131,6 ευρώ «για την διανομή φυλλαδίων για την κατάληψη των διοδίων» και τέλος υπάρχει και το κερασάκι του αγώνα: το Επιμελητήριο Πιερίας πλήρωσε 131,99 ευρώ για «γεύμα οκτώ ατόμων την ημέρα της κατάληψης των διοδίων» (απ. 10073/Φ. 130/22.12.2010)

Ευτυχώς τουλάχιστον, στο τέλος όλες οι αποφάσεις αναφέρουν ότι «η δαπάνη υπόκειται σε νόμιμες κρατήσεις», δηλαδή σ’ αυτό το σκέλος τηρήθηκε η νομιμότητα, διότι η δαπάνη έγινε για μη νόμιμους σκοπούς. Σύμφωνα τουλάχιστον με την ελληνική νομοθεσία οι καταλήψεις διοδίων είναι παράνομες.

Εδώ όμως πρέπει να τεθούν κάποια ερωτήματα. Πρώτον: πόσο αυθόρμητες είναι οι καταλήψεις «δεν πληρώνω» αφού έχουν και μηχανισμούς χορηγίας και μισθώνουν (έστω με λεφτά άλλων) τις υπηρεσίες επιχειρήσεων να μοιράζουν φυλλάδια; Δεν είναι σε εθελοντική βάση η αντίδραση; Δεύτερον: μπορεί ένα ΝΠΔΔ -έστω και αν δεν είναι κράτος με τη στενή έννοια- να χρηματοδοτεί παράνομες ενέργειες; Τρίτον και κυριότερο: τι θα γίνει με το άνοιγμα των επιμελητηρίων;

Ενας από τους μεγάλους και δίκαιους καημούς των επιχειρηματιών είναι οι δαπάνες που αναγκάζονται να κάνουν υπέρ τρίτων και συνήθως παρασιτικών δραστηριοτήτων. Κλαίνε και οδύρονται για την υποχρέωση δημοσίευσης ισολογισμών στις εφημερίδες, αλλά οι μαζικοί τους φορείς δεν λένε κουβέντα για την υποχρέωση εγγραφής των επιχειρήσεων στα οικεία επιμελητήρια.

Ολες οι επιχειρήσεις -θέλουν, δεν θέλουν, μπορούν δεν μπορούν- υποχρεούνται να πληρώνουν ετήσια συνδρομή (μιλάμε για εκατομμύρια ευρώ) τα οποία διαχειρίζονται κατά το δοκούν οι πρόεδροι των επιμελητηρίων και οι παρέες τους.

Τυπικώς, βέβαια, όλες οι δαπάνες και τα έξοδα είναι νόμιμα και... «υπόκεινται στις νόμιμες κρατήσεις», αλλά ποιος θα ψάξει τώρα αν ο πρόεδρος ενός επιμελητηρίου χρησιμοποιεί τις συνδρομές των μελών για να χορηγεί παράνομες δραστηριότητες;

Αν δεν ήταν η «Διαύγεια» και η οξυδέρκεια κάποιου blogger η χορηγία «για την κατάληψη των διοδίων» θα περνούσε απαρατήρητη. Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν οι επιχειρήσεις δεν υποχρεούντο να είναι μέλη των επιμελητηρίων. Η εθελοντική συμμετοχή τουλάχιστον θα νομιμοποιούσε πολιτικά τη δαπάνη για την κατάληψη των διοδίων· θα μπορούσε δηλαδή να πει κάποιος ότι το Επιμελητήριο Πιερίας είναι κάτι σαν μικρό ΠΑΜΕ σε γαλάζιο χρώμα. Γι’ αυτό στις μεταρρυθμίσεις -που έμειναν ξέπνοες τον τελευταίο καιρό- πρέπει να προστεθεί και η απελευθέρωση των επιχειρήσεων από τα επιμελητήρια. Θα το τολμήσει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης;

Toυ Πασχου Mανδραβελη
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_20/04/2011_439546


Υ.Γ Περιμένατε η υπογραφή του συντάκτη να ήταν διαφορετική?? ή μήπως η εφημερίδα??