Dirac

Αυτός ο GPT θα μας φάει τις δουλειές 🤪
Περα από την πλάκα...εκει πάει το πράγμα με τα AI και τα ChatGpt τα οποια θεωρω πως ειναι του διαβόλου κ σοβαρολογώ... 😁

Θα φύγει πολύς κόσμος από τις δουλειές του...και δυστυχώς οι νεες γενιές θα έχουν πρόβλημα μεγάλο...(ακομα κ για εμας τους 44...)

Είναι γήινο να γραψει κανεις μια τεχνική απορία και να πιάσει συζήτηση με το ChatGpt γιατι δεν γνωρίζει το αντικείμενο , όπως εξακολουθώ να κάνω και εγω κάποιες λίγες φορές με το ΑΙ που δίνει πιο στοχευμενες απαντήσεις έχοντας μεγαλύτερη γκάμα δεδομένων π βλέπει και πιο έξυπνα φίλτρα ή το παραδοσιακό μας google...(δεν ειμαι πληροφορικαριος απλα ετσι το αντιλαμβάνομαι πως λειτουργεί)...και φυσικα για να πάρω ένα πρώτο καλό μπούσουλα κ μόνο. Και για αυτον του τον σκοπο του δίνω ή μαλον μας δίνω τα εύσημα!!

Όλα ομως θελουν ένα μετρο σε αυτήν την ζωή π δυστυχως ο ανθρωπος δεν μπορει να το διαχειριστεί αυτό...

Δεν ειναι γήινο να πιανεις κουβεντα μαζί του για θεματα προσωπικά κ δεν συμμαζεύεται όπως διαβάζω σε διαφορά ποστσ στα νεα της μερας π σκανε μπροστά μου...

Δεν είναι γήινο να το ρωτας αν ο αλλος θα με παντρευτεί...

Δεν είναι γήινο να το ρωτάς τι νουμερα να παιξεις στο λοτο (σημειωση: το διαβασα κ αυτο στα νέα αλλα στην περίπτωση μας εδω εκανε καλο κ ο τυπος κέρδισε χρήμα....:ROFLMAO:)

Δεν είναι γηινο να ακολουθείς τις συμβουλες του κ να δίνεις άδοξα τελος στην ζωή σου...(αρκετες τετοιες περιπτώσεις έχουν εμφανιστεί δυστυχώς)...

Δεν ειναι ετοιμη η πλειοψηφία του κόσμου για τετοιες τεχνολογίες πιστεύω κ προσωπικά αν με ρωτάτε μακαρι να μην ειχε βγει ποτέ...

Ασε πια που έχουμε γεμίσει ψεύτικα , άνοστα και σαχλά βιντεακια σε μια ψευτικη κ άνοστη πλέον ζωή....

Σορυ εαν ειμαι off topic , (ας μεταφερθεί εαν ειναι απαραίτητο) , ξερω πως υπαρχει αντιστοιχο thread στο οποιο δεν εχω γραψει λέξη αλλά μ ήρθε έμπνευση εδώ... και με πιανω πολλές φορές να αναπολώ ποσο τυχεροι είμαστε τουλάχιστον εμείς που ζήσαμε μεταξυ 2 διαφορετικών κόσμων..... την αναλογικη κ συναισθηματικη εποχή πριν το 2000 , 80' κ 90' και ταυτόχρονα την ψηφιακή και κρύα των επομενων του μιλένιουμ ετών . (παιδί του 1981).

Να ζήσουμε να τις θυμόμαστε!!!:sneaky:

υγ. Και ναι..... η κλασικη ατακα θα συνεχίζει να υφίσταται..."τα πάντα εξελίσσονται φίλε μου κ με γοργους πλέον ρυθμούς θα πώ εγώ και ετσι πρεπει γρήγορα να προσαρμοστείς αν θες να επιβιώσεις"...
 
Το RC+BC πακέτο το πήρα πριν ένα χρόνο και ήταν σαν να άλλαξα ηχεία και ενισχυτές.
Τη ''επεξεργασία΄΄ (αυτό τον ''μηχανικό'' ήχο) δεν την ακούς;

(δε ρωτάω αν υπάρχει, αυτό ειναι δεδομένο, ρωταω πόσο κουφός είσαι :LOL: )
 
Εγώ κρατιέμαι ακόμα πάντως. Αν και ο φίλος μου ο GPT μου σφύριξε ότι ακόμα και με μικρά ηχεία και δύο μόνο σαμπ θα ακούσω διαφορές σε σχέση με το απλό BC.
Περαν του οτι πιστευω πως μεχρι την ληξη της προσφοράς τελικά θα το έχεις στην διάθεση σου , προσωπικα κ απο ολα αυτα π έχω διαβασει κ εγω απο χιλιάδες τελικους χρήστες στο ντιρακ live του facebook ή στα διαφορα ξενα φόρα , αλλά κ εμπειρους reviewers στο youtube , διαφορά θα ακούσεις (Μικρη μεγάλη δεν ξέρω...αλλά πιστεύω θα ακουσεις) . Ας μην εισαι εσυ ο πρώτος σε παγκόσμιο level που αν δεν βίωσε τουλάχιστον τα ίδια με πριν , βίωσε κάτι πολύ χειρότερο...γιατι δεν σου ξαναστέλνω μηνυμα!!! :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Το ξέρεις ότι σε διαβάζω παντού....

Άρα και εκτός 2καναλου περιμένω να κόψεις την οικονομία στις μονοσύλλαβες...
:ROFLMAO:
Η σκιά μου έχεις γίνει Βλαδίμηρε και αρχίζω να αγχώνομαι...!! 😆Τι να σου πω τώρα....τα ίδια με πρίν πως έχεις δίκιο;; Μου έχεις προκαλέσει ψυχολογικό θέμα τώρα αφού κοιτάω το ποστ μου 10 φορές πριν πατήσω submit μην τυχόν....Επίσης τώρα έβαλα και τόνους παντού...😂).
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Τη ''επεξεργασία΄΄ (αυτό τον ''μηχανικό'' ήχο) δεν την ακούς;

(δε ρωτάω αν υπάρχει, αυτό ειναι δεδομένο, ρωταω πόσο κουφός είσαι :LOL: )

Ήρθαν τώρα οι dedicatedάδες με τα Rolls Royce συστήματα και τους treated χώρους να την πούνε στην τίμια εργατιά του Midwest με τα Klipsch από το πανέρι, τους κούφιους τοίχους από χαρτί και ξύλο που μπουμαρουν και τα τελείως ανοιχτά πλαϊνά εκατέρωθεν να μας πούνε κουφούς. 😎🤡

Πέρα από την πλάκα τώρα, στο Audyssey την άκουγα και με ενοχλούσε. Στο RC-DC πιο πολύ φτιάχνει παρά χαλάει, οπότε δεν είμαι καν σίγουρος ότι την ακούω. Διοτι, αντιλαμβάνεσαι πως το πόσο σε χαλάει μια επεξεργασία έχει να κάνει με το πόσο δεν σε χαλάει η απουσία της.
 
Ήρθαν τώρα οι dedicatedάδες με τα Rolls Royce συστήματα και τους treated χώρους να την πούνε στην τίμια εργατιά του Midwest με τα Klipsch από το πανέρι, τους κούφιους τοίχους από χαρτί και ξύλο που μπουμαρουν και τα τελείως ανοιχτά πλαϊνά εκατέρωθεν να μας πούνε κουφούς. 😎🤡

Πέρα από την πλάκα τώρα, στο Audyssey την άκουγα και με ενοχλούσε. Στο RC-DC πιο πολύ φτιάχνει παρά χαλάει, οπότε δεν είμαι καν σίγουρος ότι την ακούω. Διοτι, αντιλαμβάνεσαι πως το πόσο σε χαλάει μια επεξεργασία έχει να κάνει με το πόσο δεν σε χαλάει η απουσία της.
Εγω είχα κανει το λάθος να τον ακούσω και έπαιζα χωρις Audyssey στον ταπεινό μου Manantz μεχρι που το εβαλα και ειδα προφανως μεγάλη βελτίωση παρά τα οποια θεματα.
Φαντασου να ειχα και Dirac 😜
 
Εγω είχα κανει το λάθος να τον ακούσω και έπαιζα χωρις Audyssey στον ταπεινό μου Manantz μεχρι που το εβαλα και ειδα προφανως μεγάλη βελτίωση παρά τα οποια θεματα.
Φαντασου να ειχα και Dirac 😜
Αφού είσαι ευχαριστημένος με το audyssey στον Marantz, δεν υπάρχει λόγος να ασχολείσαι με αναβάθμιση AVR, δεν θα καταλάβεις διαφορές.

(Το λάθος δεν θα επαναληφθεί, να είσαι σίγουρος / θα αφήσω να το κάνουν άλλοι στη θέση μου 😉)
 
Αφού είσαι ευχαριστημένος με το audyssey στον Marantz, δεν υπάρχει λόγος να ασχολείσαι με αναβάθμιση AVR, δεν θα καταλάβεις διαφορές.

(Το λάθος δεν θα επαναληφθεί, να είσαι σίγουρος / θα αφήσω να το κάνουν άλλοι στη θέση μου 😉)
Τι υπονοείς, οτι ειμαι ΚΟΥΦΟΣ;;;

😛
 
Περα από την πλάκα...εκει πάει το πράγμα με τα AI και τα ChatGpt τα οποια θεωρω πως ειναι του διαβόλου κ σοβαρολογώ... 😁

Θα φύγει πολύς κόσμος από τις δουλειές του...και δυστυχώς οι νεες γενιές θα έχουν πρόβλημα μεγάλο...(ακομα κ για εμας τους 44...)

Είναι γήινο να γραψει κανεις μια τεχνική απορία και να πιάσει συζήτηση με το ChatGpt γιατι δεν γνωρίζει το αντικείμενο , όπως εξακολουθώ να κάνω και εγω κάποιες λίγες φορές με το ΑΙ που δίνει πιο στοχευμενες απαντήσεις έχοντας μεγαλύτερη γκάμα δεδομένων π βλέπει και πιο έξυπνα φίλτρα ή το παραδοσιακό μας google...(δεν ειμαι πληροφορικαριος απλα ετσι το αντιλαμβάνομαι πως λειτουργεί)...και φυσικα για να πάρω ένα πρώτο καλό μπούσουλα κ μόνο. Και για αυτον του τον σκοπο του δίνω ή μαλον μας δίνω τα εύσημα!!

Όλα ομως θελουν ένα μετρο σε αυτήν την ζωή π δυστυχως ο ανθρωπος δεν μπορει να το διαχειριστεί αυτό...

Δεν ειναι γήινο να πιανεις κουβεντα μαζί του για θεματα προσωπικά κ δεν συμμαζεύεται όπως διαβάζω σε διαφορά ποστσ στα νεα της μερας π σκανε μπροστά μου...

Δεν είναι γήινο να το ρωτας αν ο αλλος θα με παντρευτεί...

Δεν είναι γήινο να το ρωτάς τι νουμερα να παιξεις στο λοτο (σημειωση: το διαβασα κ αυτο στα νέα αλλα στην περίπτωση μας εδω εκανε καλο κ ο τυπος κέρδισε χρήμα....:ROFLMAO:)

Δεν είναι γηινο να ακολουθείς τις συμβουλες του κ να δίνεις άδοξα τελος στην ζωή σου...(αρκετες τετοιες περιπτώσεις έχουν εμφανιστεί δυστυχώς)...

Δεν ειναι ετοιμη η πλειοψηφία του κόσμου για τετοιες τεχνολογίες πιστεύω κ προσωπικά αν με ρωτάτε μακαρι να μην ειχε βγει ποτέ...

Ασε πια που έχουμε γεμίσει ψεύτικα , άνοστα και σαχλά βιντεακια σε μια ψευτικη κ άνοστη πλέον ζωή....

Σορυ εαν ειμαι off topic , (ας μεταφερθεί εαν ειναι απαραίτητο) , ξερω πως υπαρχει αντιστοιχο thread στο οποιο δεν εχω γραψει λέξη αλλά μ ήρθε έμπνευση εδώ... και με πιανω πολλές φορές να αναπολώ ποσο τυχεροι είμαστε τουλάχιστον εμείς που ζήσαμε μεταξυ 2 διαφορετικών κόσμων..... την αναλογικη κ συναισθηματικη εποχή πριν το 2000 , 80' κ 90' και ταυτόχρονα την ψηφιακή και κρύα των επομενων του μιλένιουμ ετών . (παιδί του 1981).

Να ζήσουμε να τις θυμόμαστε!!!:sneaky:

υγ. Και ναι..... η κλασικη ατακα θα συνεχίζει να υφίσταται..."τα πάντα εξελίσσονται φίλε μου κ με γοργους πλέον ρυθμούς θα πώ εγώ και ετσι πρεπει γρήγορα να προσαρμοστείς αν θες να επιβιώσεις"...
Αυτός ο GPT θα μας φάει τις δουλειές 🤪

Καλά, μη φανταστείτε κυρίως από χαβαλέ/περιέργεια ρώτησα, επειδή με τρώει έτσι κι αλλιώς και βαριόμουν να κάτσω να διαβάζω με τις ώρες το μακρύ και το κοντό του καθενός στα υπάρχοντα reviews, δεν είναι ότι θα τον έπαιρνα στα σοβαρά για κάτι πολύ σημαντικό. Σε διάφορα τεστ που του έχω κάνει σε θέματα που γνωρίζω καλά είναι συχνά hit or miss. Αλλά αυτά που λέει (εν προκειμένω) γενικώς έχουν κάποια βάση.
 
Last edited:
Καλά, μη φανταστείτε κυρίως από χαβαλέ/περιέργεια ρώτησα, επειδή με τρώει έτσι κι αλλιώς και βαριόμουν να κάτσω να διαβάζω με τις ώρες το μακρύ και το κοντό του καθενός στα υπάρχοντα reviews, δεν είναι ότι θα τον έπαιρνα στα σοβαρά για κάτι πολύ σημαντικό. Σε διάφορα τεστ που του έχω κάνει σε θέματα που γνωρίζω καλά είναι συχνά hit or miss. Αλλά αυτά που λέει (εν προκειμένω) γενικώς έχουν κάποια βάση.
Εσύ καλά έκανες κ ρώτησες το ΑΙ , όπως για τετοιες περιπτώσεις θα το ρωτούσα κ εγώ. Αυτή εξάλλου ειναι μια ορθή χρήση του ΑΙ πιστεύω ,
που και πάλι όμως δεν θα πρέπει να είναι κ κανόνας.

Τις ασχημες χρήσεις του τις ανεφερα στις επόμενες παραγράφους...!!☺️

Για το ντιρακ προσωπικά μετράω 2 κ απόψε!!🥳🥳
 
Εγώ πάντως δεν καταδέχομαι να βάλω ποταπά πράγματα. Trinnov μόνο λέμε.
Ποια η διαφορά με την τριπλέτα Βασίλη του ντιρακ;; Σε ενα υποθετικά κ με χαρακα σωστα στημένο 7.4.4 και άρτια επαγγελματικα φροντισμένο χώρο (κ φυσικά δεν μιλάω για το δικό μου ημιτατιον)😂

Θα ρωτούσα το ΑΙ αλλα ποστάρει κατεβατα κ βαριέμαι....

Εσυ εχεις κ την εμπειρια κ γραφεις λακωνικα συνοπτικά.

Βάλε μου μια προσωπικη ποσοστοση στα επίπεδα ιμερσιβ καταστασηs κ επεξεργασιας .

Trinov :

Dirac :

ARC:

Storm :

Auddyssey :
 
Ποια η διαφορά με την τριπλέτα Βασίλη του ντιρακ;; Σε ενα υποθετικά κ με χαρακα σωστα στημένο 7.4.4 και άρτια επαγγελματικα φροντισμένο χώρο (κ φυσικά δεν μιλάω για το δικό μου ημιτατιον)😂

Θα ρωτούσα το ΑΙ αλλα ποστάρει κατεβατα κ βαριέμαι....

Εσυ εχεις κ την εμπειρια κ γραφεις λακωνικα συνοπτικά.

Βάλε μου μια προσωπικη ποσοστοση στα επίπεδα ιμερσιβ καταστασηs κ επεξεργασιας .

Trinov :

Dirac :

ARC:

Storm :

Auddyssey :
Το Dirac με τον Trinnov (Optimizer + WaveForming) είναι σαν να συγκρίνουμε Mercedes C200 με Koenigsegg...
Δεν υπάρχει ποσοστό. Αυτό που κάνει η Trinnov είναι από άλλο πλανήτη και δεν πλησιάζει κανείς τους.

Το Audyssey λίγο πολύ είναι σκουπιδάκι.

Storm παίζει με Dirac.

Anthem καλούτσικο, αλλά nothing to write home about.

YPAO, MCACC, AccuEQ κλπ δεν τα σχολιάζω καν.

Με τον AltitudeCI πλέον υπάρχει "προσιτός" (λέμε τώρα) 8κάναλος Trinnov με δυνατότητα να... αναβαθμίζεις κάθε λίγο καιρό... ξεκλειδώνοντας 2αδες εξόδου ηχείων με payment (software unlock) μέχρι και τα 32 κανάλια...
Τα ωφέλη του Remapping και του WaveForming είναι πλέον σαφή ακόμα και σε minimum, under spec'd εγκαταστάσεις (cylindrical waveforming με 2 subs μπρος, 2 πίσω)... το κακό είναι ότι για Atmos με αυτό θες 4 channels τα subs, 4 τα atmos, 5 ή 7 τα bed layer... φθάνεις εύκολα στα 15 κανάλια :D
 
  • Like
Reactions: djmnv81
Το Dirac με τον Trinnov (Optimizer + WaveForming) είναι σαν να συγκρίνουμε Mercedes C200 με Koenigsegg...
Δεν υπάρχει ποσοστό. Αυτό που κάνει η Trinnov είναι από άλλο πλανήτη και δεν πλησιάζει κανείς τους.

Το Audyssey λίγο πολύ είναι σκουπιδάκι.

Storm παίζει με Dirac.

Anthem καλούτσικο, αλλά nothing to write home about.

YPAO, MCACC, AccuEQ κλπ δεν τα σχολιάζω καν.

Με τον AltitudeCI πλέον υπάρχει "προσιτός" (λέμε τώρα) 8κάναλος Trinnov με δυνατότητα να... αναβαθμίζεις κάθε λίγο καιρό... ξεκλειδώνοντας 2αδες εξόδου ηχείων με payment (software unlock) μέχρι και τα 32 κανάλια...
Τα ωφέλη του Remapping και του WaveForming είναι πλέον σαφή ακόμα και σε minimum, under spec'd εγκαταστάσεις (cylindrical waveforming με 2 subs μπρος, 2 πίσω)... το κακό είναι ότι για Atmos με αυτό θες 4 channels τα subs, 4 τα atmos, 5 ή 7 τα bed layer... φθάνεις εύκολα στα 15 κανάλια :D
Δάσκαλος!! Τhanks!!

Ενα τετοιο συστημα θα αξιζε σε ενα σαλονοτραπεζαριονι ή τσαμπα τα λεφτά και θα καταρρακωνόταν θέλοντας κ επιζητώντας μόνο σκοτεινα υπογεια κ ειδικά bat caves ωστε να κανει την δουλειά που υπόσχεται ??

Πάντως Mercedes C200 με Koenigsegg είναι όντως η νύχτα με την μέρα.... 😁
 
Το κακό του Trinnov είναι πως όπου και να τον βάλεις έχει σημαντικότατο πλεονέκτημα.
Το waveforming σου μαζεύει την ακουστική του χώρου σου στον τομέα του μπάσου σε επίπεδο που γίνεται μόνο με ειδικά και ακριβά acoustic treatment σε τεράστιο όγκο και ποσοστό κάλυψης του χώρου. Ταυτόχρονα σου δίνει απίστευτη ομοιογένεια στο μπάσο μεταξύ των θέσεων ακρόασης ακόμα και σε 2 και 3 σειρές και με ικανή απόσταση μεταξύ τους.
Το remapping είναι ιδανικό για σαλόνι γιατί σίγουρα θα χρειαστεί να σου φτιάξει θέσεις ηχείων που δεν μπορούν στο σαλόνι να μπουν στο σωστό σημείο.
Τέλος οι δυνατότητες του στο room correction και η καλή ανάλυση (δεν ρίχνει την δειγματοληψία το "DSP" του όπως τα άλλα συστήματα) είναι τρομακτικές και δίνουν την δυνατότητα στον ειδικό να ραφινάρει τον ήχο δίχως να δημιουργεί άλλα θέματα κατά την επίλυση του.

Τέλος, η αναβαθμισημότητα του είναι απαράμιλλη. Δωρεάν νέα features. upgrades σε hardware (HDMI board, dac, CPU, έξοδος) δίνει άλλο νόημα στην "αξία" ενός μηχανήματος σαν και αυτό.
 
  • Like
Reactions: djmnv81
Εγω είχα κανει το λάθος να τον ακούσω και έπαιζα χωρις Audyssey στον ταπεινό μου Manantz μεχρι που το εβαλα και ειδα προφανως μεγάλη βελτίωση παρά τα οποια θεματα.
Φαντασου να ειχα και Dirac 😜
Εγώ πάλι την γλύτωσα ένα φεγγάρι και για να σπάσουμε τον πάγο και τις όποιες παρεξηγήσεις εξηγούμαι....😂

Ένα φεγγάρι λοιπόν πλησίων Χριστουγέννων κ προς ευχάριστη μου έκπληξη μου πρότεινε καλη τη πίστη πάντα τον Arcam AV41...κ το εκτίμησα που μου έστειλε και ενδιαφέρθηκε και τον ευχαρίστησα ως είθισται. ( Ημουν υπό σκέψη τότε για επιλογή προ).

Φοβερό μηχάνημα , απίστευτος ήχος , δύσκολο για εμενα κ για αρκετους ημιμαθείς λειτουργικό και υποστήριξη - προδοσία τελικά από εταιρεία για τους κατόχους όλους αυτής της σειράς των μοντέλων με απουσία λόγω αδυναμίας hardware του ντιρακ αρτ...(Και Μακάρι να διαψευστώ για το τελευταίο)....εαν εμφανιστει εδω θα είμαι κ πάλι δεν θα κρυφτώ!!!

Τι κλάμα θα είχα ρίξει έκτοτε.....😂😂

Κλάμα που ο κ. Δημητρης το είπε πιο συνετά και διακριτκά σε προηγούμενο του ποστ περι άρνησης επενδυσης ξανα των χρημάτων του σε αυτην την ζωή στην αρκαμ...😂

Απάντηση της Arcam σε κατοχο αρκαμ στο facebook...




1.png
 
Last edited:
Το κακό του Trinnov είναι πως όπου και να τον βάλεις έχει σημαντικότατο πλεονέκτημα.
Το waveforming σου μαζεύει την ακουστική του χώρου σου στον τομέα του μπάσου σε επίπεδο που γίνεται μόνο με ειδικά και ακριβά acoustic treatment σε τεράστιο όγκο και ποσοστό κάλυψης του χώρου. Ταυτόχρονα σου δίνει απίστευτη ομοιογένεια στο μπάσο μεταξύ των θέσεων ακρόασης ακόμα και σε 2 και 3 σειρές και με ικανή απόσταση μεταξύ τους.
Το remapping είναι ιδανικό για σαλόνι γιατί σίγουρα θα χρειαστεί να σου φτιάξει θέσεις ηχείων που δεν μπορούν στο σαλόνι να μπουν στο σωστό σημείο.
Τέλος οι δυνατότητες του στο room correction και η καλή ανάλυση (δεν ρίχνει την δειγματοληψία το "DSP" του όπως τα άλλα συστήματα) είναι τρομακτικές και δίνουν την δυνατότητα στον ειδικό να ραφινάρει τον ήχο δίχως να δημιουργεί άλλα θέματα κατά την επίλυση του.

Τέλος, η αναβαθμισημότητα του είναι απαράμιλλη. Δωρεάν νέα features. upgrades σε hardware (HDMI board, dac, CPU, έξοδος) δίνει άλλο νόημα στην "αξία" ενός μηχανήματος σαν και αυτό.
Mε κάλυψες στο 100%
 
Ρώτησα και το Gemini να δω αν θα πει κάτι διαφορετικό. Φάνηκε πιο ώριμο, αλλά κι αυτό εν τελεί το προτείνει.

This is a sophisticated setup in a challenging room. Because your room dimensions are square (4.40m×4.40m) and you are mixing subwoofer topologies (sealed vs. ported) in an asymmetrical layout, you are actually the ideal candidate for Dirac Live Active Room Treatment (ART).
Here is the breakdown of why ART will likely provide a significant audible improvement over your current Dirac Live Bass Control (DLBC) setup, along with one specific hardware "watch-out."


1. The "Square Room" Problem (Why DLBC isn't enough)


Your room is 4.4m×4.4m. In acoustics, a square room is notorious because the length and width standing waves (modes) stack on top of each other.
  • The Math: A 4.4m dimension creates a strong room mode at roughly 39 Hz and 78 Hz. Since both dimensions are the same, this resonance is twice as loud and decays twice as slow.
  • The Audible Issue: DLBC can lower the volume of that 39Hz peak so it isn't "loud," but it cannot stop the ringing. When an explosion hits 39Hz in a movie, the room will "hum" at that frequency even after the explosion stops. This smears detail and makes bass feel "slow."
  • The ART Solution: ART doesn't just EQ the volume; it uses your other speakers to fire "anti-sound" to actively cancel the bass wave as soon as it passes the listening position. It stops the ringing. In a square room, this tightening of the "time domain" is immediately audible as "dry," punchy bass.


2. The Mismatched Subwoofers


You are running an SVS 3000 Micro (Dual-opposed Sealed) and a Klipsch SPL100 (Ported).
  • The Conflict: Sealed subs have a faster roll-off and different "group delay" (timing) than ported subs. DLBC does a great job aligning their phase at the crossover, but they behave differently physically.
  • The ART Advantage: ART treats the subs and speakers as a single unified entity. It effectively forces them to cooperate to achieve a target decay time. It is much better at masking the physical differences between a ported and sealed sub than DLBC is.


3. The "Open Door" Factor


You mentioned the huge opening on the right and the open left side.
  • The Good News: These openings actually help you by letting some deep bass pressure escape, preventing the room from pressurizing too much (which reduces the "boomy" feeling slightly).
  • The ART Role: In open floor plans, bass acts unpredictably. ART creates a "virtual wall" of cancellation around the listening position (the "Sweet Spot"), tightening the bass response specifically where you sit, regardless of the open spaces behind you.


4. Hardware Watch-Out: The Bipoles


Your Klipsch RP-402S surrounds are Bipole speakers.
  • The Issue: ART works by using speakers to fire precise cancellation signals. Bipole speakers are designed to spray sound in two directions to create a diffuse soundfield. This makes them poor "Support" speakers for ART, as the software struggles to predict exactly how their cancellation wave will bounce around.
  • The Fix: You can still use ART, but during the setup in the Dirac PC app, you may want to limit the RP-402S's role. You can set them to receive correction but contribute little or no support to other groups. Rely on your RP-4000 Fronts and R-41M Backs to do the heavy lifting of cancelling the bass.


Comparison at a Glance



FeatureDirac Live Bass Control (Current)Dirac Live ART (Upgrade)
Frequency ResponseSmooths peaks/dips (EQ)Smooths peaks/dips (EQ)
Sub IntegrationAligns phase of Subs + MainsAligns phase of Subs + Mains
Decay (Ringing)Cannot fix effectivelyActively cancels ringing
Sweet SpotGoodMuch Wider
SensationSmooth but can feel "thick"Tight, punchy, "fast"
Export to Sheets


Verdict


It is not a waste of money. For a square room with mixed subs, ART is a massive upgrade. The improvement will not be "more bass," it will be "faster bass." The low end will stop startlingly quickly, revealing textures in rumbles and music that were previously smeared by room reverb.
Note on Compatibility: Marantz has recently rolled out ART support to the Cinema 40. Ensure your firmware is fully up to date and you are using the latest version of the Dirac Live PC/Mac software (v3.10 or higher) before purchasing the license.
Would you like me to explain how to configure the "Support Groups" in the Dirac app to bypass your Bipole speakers?
Dirac Live ART Deep Dive - Talk With a Dirac Engineer I selected this video because it features a Dirac engineer explaining the specific setup process for ART, including how to manage "support" speakers and groups, which will be critical for handling your bipole surrounds correctly.


Και όταν του εξήγησα ότι δεν είναι square ο χώρος (αφού δε φαινόταν καλά στο σκίτσο):

This actually makes your case for ART stronger, but for a completely different reason.

If your room is effectively a large rectangle (8.8m×4.4m) and you are using one half of it, the "Square Room" resonance (standing waves stacking) is less of a concern.

However, you now have a much harder acoustic problem: Extreme Asymmetry.



The New Problem: "The Decay Gap"​



  • Right Side (Wall + Corner): This side traps bass energy. Sound waves bounce off the wall, creating resonance and a longer "decay time" (ringing).
  • Left Side (Open Space): This side vents bass energy. The sound waves travel out into the other room and don't come back immediately. The bass here is naturally "dry" and fast.
Why DLBC struggles here: Dirac Live Bass Control mainly fixes Frequency Response (Volume). It can turn down the volume of the Right subs so they match the volume of the Left side.

  • The Result: The volume is balanced, but the timing is wrong. The Right side will still "ring" longer than the Left side. Your brain hears this mismatch and the soundstage feels tilted or "confused."
Why ART is the Magic Bullet here: ART fixes Impulse Response (Timing).

  • It detects that the Right side is ringing too long.
  • It uses your Right speakers (and potentially the Center) to fire cancellation signals specifically to stop the Right wall reflections.
  • The Goal: It artificially "dries up" the Right side to match the natural openness of the Left side. It makes the wall "disappear" acoustically.


Critical Adjustment: The "Front Left" is your MVP​



Since both of your subwoofers are on the Right side (Front Right + Back Right), your system is incredibly lopsided in terms of raw bass power.

In a standard setup, bass would feel completely localized to the right. With ART, the system is going to look for a speaker on the left to counterbalance the bass wavefront.

  • Your MVP: The Klipsch RP-4000F (Front Left).
  • Because there is no sub on the left, ART is likely to ask the Front Left tower to work very hard to anchor the bass on that side (down to about 40Hz-50Hz).
  • Actionable Advice: When configuring the "Support" settings (as discussed in the previous step), ensure the slider for the Front Left speaker is allowed to go as deep as it safely can (likely roughly 40Hz). Do not high-pass it too aggressively (e.g., don't cut it at 80Hz for support duties), or you will starve the left side of bass cancellation energy.


Summary​



You aren't fighting a "Square Room Mode" anymore; you are fighting Stereo Image drift.

  • Without ART: Bass will sound heavier and "slower" on the right.
  • With ART: The system will actively kill the resonance on the right to match the left, centering your image and tightening the impact.
Given the Bipoles, the mixed subs, and now the extreme asymmetry, ART is definitely not a waste of money for this specific room. It is arguably the only tool that can make a room this asymmetrical sound balanced.

Would you like me to clarify anything about the "Support" sliders for that Front Left tower?
 
  • Like
Reactions: djmnv81
Ρώτησα και το Gemini να δω αν θα πει κάτι διαφορετικό. Φάνηκε πιο ώριμο, αλλά κι αυτό εν τελεί το προτείνει.

This is a sophisticated setup in a challenging room. Because your room dimensions are square (4.40m×4.40m) and you are mixing subwoofer topologies (sealed vs. ported) in an asymmetrical layout, you are actually the ideal candidate for Dirac Live Active Room Treatment (ART).
Here is the breakdown of why ART will likely provide a significant audible improvement over your current Dirac Live Bass Control (DLBC) setup, along with one specific hardware "watch-out."


1. The "Square Room" Problem (Why DLBC isn't enough)


Your room is 4.4m×4.4m. In acoustics, a square room is notorious because the length and width standing waves (modes) stack on top of each other.
  • The Math: A 4.4m dimension creates a strong room mode at roughly 39 Hz and 78 Hz. Since both dimensions are the same, this resonance is twice as loud and decays twice as slow.
  • The Audible Issue: DLBC can lower the volume of that 39Hz peak so it isn't "loud," but it cannot stop the ringing. When an explosion hits 39Hz in a movie, the room will "hum" at that frequency even after the explosion stops. This smears detail and makes bass feel "slow."
  • The ART Solution: ART doesn't just EQ the volume; it uses your other speakers to fire "anti-sound" to actively cancel the bass wave as soon as it passes the listening position. It stops the ringing. In a square room, this tightening of the "time domain" is immediately audible as "dry," punchy bass.


2. The Mismatched Subwoofers


You are running an SVS 3000 Micro (Dual-opposed Sealed) and a Klipsch SPL100 (Ported).
  • The Conflict: Sealed subs have a faster roll-off and different "group delay" (timing) than ported subs. DLBC does a great job aligning their phase at the crossover, but they behave differently physically.
  • The ART Advantage: ART treats the subs and speakers as a single unified entity. It effectively forces them to cooperate to achieve a target decay time. It is much better at masking the physical differences between a ported and sealed sub than DLBC is.


3. The "Open Door" Factor


You mentioned the huge opening on the right and the open left side.
  • The Good News: These openings actually help you by letting some deep bass pressure escape, preventing the room from pressurizing too much (which reduces the "boomy" feeling slightly).
  • The ART Role: In open floor plans, bass acts unpredictably. ART creates a "virtual wall" of cancellation around the listening position (the "Sweet Spot"), tightening the bass response specifically where you sit, regardless of the open spaces behind you.


4. Hardware Watch-Out: The Bipoles


Your Klipsch RP-402S surrounds are Bipole speakers.
  • The Issue: ART works by using speakers to fire precise cancellation signals. Bipole speakers are designed to spray sound in two directions to create a diffuse soundfield. This makes them poor "Support" speakers for ART, as the software struggles to predict exactly how their cancellation wave will bounce around.
  • The Fix: You can still use ART, but during the setup in the Dirac PC app, you may want to limit the RP-402S's role. You can set them to receive correction but contribute little or no support to other groups. Rely on your RP-4000 Fronts and R-41M Backs to do the heavy lifting of cancelling the bass.


Comparison at a Glance



FeatureDirac Live Bass Control (Current)Dirac Live ART (Upgrade)
Frequency ResponseSmooths peaks/dips (EQ)Smooths peaks/dips (EQ)
Sub IntegrationAligns phase of Subs + MainsAligns phase of Subs + Mains
Decay (Ringing)Cannot fix effectivelyActively cancels ringing
Sweet SpotGoodMuch Wider
SensationSmooth but can feel "thick"Tight, punchy, "fast"
Export to Sheets


Verdict


It is not a waste of money. For a square room with mixed subs, ART is a massive upgrade. The improvement will not be "more bass," it will be "faster bass." The low end will stop startlingly quickly, revealing textures in rumbles and music that were previously smeared by room reverb.
Note on Compatibility: Marantz has recently rolled out ART support to the Cinema 40. Ensure your firmware is fully up to date and you are using the latest version of the Dirac Live PC/Mac software (v3.10 or higher) before purchasing the license.
Would you like me to explain how to configure the "Support Groups" in the Dirac app to bypass your Bipole speakers?
Dirac Live ART Deep Dive - Talk With a Dirac Engineer I selected this video because it features a Dirac engineer explaining the specific setup process for ART, including how to manage "support" speakers and groups, which will be critical for handling your bipole surrounds correctly.


Και όταν του εξήγησα ότι δεν είναι square ο χώρος (αφού δε φαινόταν καλά στο σκίτσο):

This actually makes your case for ART stronger, but for a completely different reason.

If your room is effectively a large rectangle (8.8m×4.4m) and you are using one half of it, the "Square Room" resonance (standing waves stacking) is less of a concern.

However, you now have a much harder acoustic problem: Extreme Asymmetry.



The New Problem: "The Decay Gap"​



  • Right Side (Wall + Corner): This side traps bass energy. Sound waves bounce off the wall, creating resonance and a longer "decay time" (ringing).
  • Left Side (Open Space): This side vents bass energy. The sound waves travel out into the other room and don't come back immediately. The bass here is naturally "dry" and fast.
Why DLBC struggles here: Dirac Live Bass Control mainly fixes Frequency Response (Volume). It can turn down the volume of the Right subs so they match the volume of the Left side.

  • The Result: The volume is balanced, but the timing is wrong. The Right side will still "ring" longer than the Left side. Your brain hears this mismatch and the soundstage feels tilted or "confused."
Why ART is the Magic Bullet here: ART fixes Impulse Response (Timing).

  • It detects that the Right side is ringing too long.
  • It uses your Right speakers (and potentially the Center) to fire cancellation signals specifically to stop the Right wall reflections.
  • The Goal: It artificially "dries up" the Right side to match the natural openness of the Left side. It makes the wall "disappear" acoustically.


Critical Adjustment: The "Front Left" is your MVP​



Since both of your subwoofers are on the Right side (Front Right + Back Right), your system is incredibly lopsided in terms of raw bass power.

In a standard setup, bass would feel completely localized to the right. With ART, the system is going to look for a speaker on the left to counterbalance the bass wavefront.

  • Your MVP: The Klipsch RP-4000F (Front Left).
  • Because there is no sub on the left, ART is likely to ask the Front Left tower to work very hard to anchor the bass on that side (down to about 40Hz-50Hz).
  • Actionable Advice: When configuring the "Support" settings (as discussed in the previous step), ensure the slider for the Front Left speaker is allowed to go as deep as it safely can (likely roughly 40Hz). Do not high-pass it too aggressively (e.g., don't cut it at 80Hz for support duties), or you will starve the left side of bass cancellation energy.


Summary​



You aren't fighting a "Square Room Mode" anymore; you are fighting Stereo Image drift.

  • Without ART: Bass will sound heavier and "slower" on the right.
  • With ART: The system will actively kill the resonance on the right to match the left, centering your image and tightening the impact.
Given the Bipoles, the mixed subs, and now the extreme asymmetry, ART is definitely not a waste of money for this specific room. It is arguably the only tool that can make a room this asymmetrical sound balanced.

Would you like me to clarify anything about the "Support" sliders for that Front Left tower?

Ο κέρσορας του ποντικιού σου ολοένα και πλησιάζει προς το μαγικό κουμπί!!😁

Απλά φίλε θελει περισσότερο μελετη το αρτ...πως θα βαλεις τα groups , αποκοπες τα -db ktl)