"Ζηλεύοντας" λίγο από την πρόσφατη δοκιμή, είπα να κάνω ένα σχετικώς "εύκολο" τεστ (με την έννοια ότι θα το έκανα σπίτι και τους 12 συνολικώς φακούς που θα δοκίμαζα τους είχα πίσω από τη μηχανή) νορμάλ φακών.
Δοκιμάστηκαν 12 συνολικώς φακοί, από διάφορες μοντούρες, στα περίπου 50mm (κατά περίπτωση ακόμη και 55 ή και 58).
Οι φακοί είναι οι εξής:
α) Βιδωτοί (Pentax universal mount -M42-)
- Asahi Pentax Super-Takumar 50/1.4
- Asahi Pentax Super-Multi-Coated Takumar 55/1.8
- Pentacon Auto MC 50/1.8
- Industar 61 50/2.8 macro
- Helios 44M/5 58/2.0
β) Μοντούρας Pentax K
- Pentax-M 50/1.7
- Tamron SP 35-80/2.8-3.8 (AD2)
γ) Μοντούρας Nikkor F
- Nikkor S.C Auto 50/1.4 (non-Ai)
- Nikkor Ais 50/1.8
- Micro-Nikkor 55/3.5 (non-Ai)
δ) Μοντούρας Canon EOS
- EF 50/1.8 II
- EF-S 18-55/3.5-5.6 II
(οι ζουμ δοκιμάστηκαν ενδεικτικώς, κανονικώς για να είναι πλήρες θα έπρεπε να δοκιμάσω και τους τρεις 50ρηδες που πόζαραν ως μοντέλα φορεμένο -SMC Takumar 50/1.4, Auto-Takumar 55/2.2 & Carl Zeiss Biotar 58/2.0 Exakta- καθώς και τον 28-135is που είναι δανεικός στον Στέργιο)
Σήμερα θα ανεβάσω την πρώτη σειρά δειγμάτων, των "γρήγορων" 50ρηδων ανοικτών (δηλ. αυτών με μέγιστο διάφραγμα 1.4-2.0, εφτά συνολικώς φακοί).
Η μεθοδολογία των λήψεων και "επεξεργασίας" ήταν η εξής:
Καταρχάς υπήρξε κατά βούληση αντιστάθμιση έκθεσης, καθότι το θέμα ήταν δύσκολο -σκούρο με μέταλλα κλπ- αλλά και οι μη-EF φακοί δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστοι στην φωτομέτρηση. Θα μπορούσα να έχω μία σταθερή ταχύτητα ανά διάφραγμα, αλλά ούτε και τα διαφράγματα των φακών είναι αυτά που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές πάντα.
Οι λήψεις έγιναν σε raw, με MLU φυσικά. Η μόνη επεξεργασία ήταν η διόρθωση της θερμοκρασίας λευκού, στους 4800 Κ -πλην δύο περιπτώσεων όπου μου έβγαζαν στο μέταλλο έντονες χρωματικές εκτροπές και τίντα, όπου ακολούθησα την πρόταση του raw converter.
Από κάθε δείγμα στη συνέχεια έγινε resize του πλήρους καρέ σε 900x600 με επιλογή bucubic sharper (ώστε να μην δίνεται η αίσθηση μαλακών αποτελεσμα´των εκεί που δεν υπάρχει), και συμπίεση στο 75-78%, αναλόγως.
Μετά, δύο 100% crop, το μεγάλο από το κέντρο, το μικρό από το τέρμα-τέρμα δεξί άκρο (extreme border). Για να είμαι σε όλα δίκαιος και επειδή πολλές φορές μπερδεύουμε την ανάλυση με την οξύτητα, έδωσα σε όλα ένα ελάχιστο unsharp mask (40%, radius 1,0). Αυταααάαα......
Δοκιμάστηκαν 12 συνολικώς φακοί, από διάφορες μοντούρες, στα περίπου 50mm (κατά περίπτωση ακόμη και 55 ή και 58).
Οι φακοί είναι οι εξής:
α) Βιδωτοί (Pentax universal mount -M42-)
- Asahi Pentax Super-Takumar 50/1.4
- Asahi Pentax Super-Multi-Coated Takumar 55/1.8
- Pentacon Auto MC 50/1.8
- Industar 61 50/2.8 macro
- Helios 44M/5 58/2.0
β) Μοντούρας Pentax K
- Pentax-M 50/1.7
- Tamron SP 35-80/2.8-3.8 (AD2)
γ) Μοντούρας Nikkor F
- Nikkor S.C Auto 50/1.4 (non-Ai)
- Nikkor Ais 50/1.8
- Micro-Nikkor 55/3.5 (non-Ai)
δ) Μοντούρας Canon EOS
- EF 50/1.8 II
- EF-S 18-55/3.5-5.6 II
(οι ζουμ δοκιμάστηκαν ενδεικτικώς, κανονικώς για να είναι πλήρες θα έπρεπε να δοκιμάσω και τους τρεις 50ρηδες που πόζαραν ως μοντέλα φορεμένο -SMC Takumar 50/1.4, Auto-Takumar 55/2.2 & Carl Zeiss Biotar 58/2.0 Exakta- καθώς και τον 28-135is που είναι δανεικός στον Στέργιο)
Σήμερα θα ανεβάσω την πρώτη σειρά δειγμάτων, των "γρήγορων" 50ρηδων ανοικτών (δηλ. αυτών με μέγιστο διάφραγμα 1.4-2.0, εφτά συνολικώς φακοί).
Η μεθοδολογία των λήψεων και "επεξεργασίας" ήταν η εξής:
Καταρχάς υπήρξε κατά βούληση αντιστάθμιση έκθεσης, καθότι το θέμα ήταν δύσκολο -σκούρο με μέταλλα κλπ- αλλά και οι μη-EF φακοί δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστοι στην φωτομέτρηση. Θα μπορούσα να έχω μία σταθερή ταχύτητα ανά διάφραγμα, αλλά ούτε και τα διαφράγματα των φακών είναι αυτά που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές πάντα.
Οι λήψεις έγιναν σε raw, με MLU φυσικά. Η μόνη επεξεργασία ήταν η διόρθωση της θερμοκρασίας λευκού, στους 4800 Κ -πλην δύο περιπτώσεων όπου μου έβγαζαν στο μέταλλο έντονες χρωματικές εκτροπές και τίντα, όπου ακολούθησα την πρόταση του raw converter.
Από κάθε δείγμα στη συνέχεια έγινε resize του πλήρους καρέ σε 900x600 με επιλογή bucubic sharper (ώστε να μην δίνεται η αίσθηση μαλακών αποτελεσμα´των εκεί που δεν υπάρχει), και συμπίεση στο 75-78%, αναλόγως.
Μετά, δύο 100% crop, το μεγάλο από το κέντρο, το μικρό από το τέρμα-τέρμα δεξί άκρο (extreme border). Για να είμαι σε όλα δίκαιος και επειδή πολλές φορές μπερδεύουμε την ανάλυση με την οξύτητα, έδωσα σε όλα ένα ελάχιστο unsharp mask (40%, radius 1,0). Αυταααάαα......