Δοκιμή στα 50mm

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
"Ζηλεύοντας" λίγο από την πρόσφατη δοκιμή, είπα να κάνω ένα σχετικώς "εύκολο" τεστ (με την έννοια ότι θα το έκανα σπίτι και τους 12 συνολικώς φακούς που θα δοκίμαζα τους είχα πίσω από τη μηχανή) νορμάλ φακών.

Δοκιμάστηκαν 12 συνολικώς φακοί, από διάφορες μοντούρες, στα περίπου 50mm (κατά περίπτωση ακόμη και 55 ή και 58).

Οι φακοί είναι οι εξής:

α) Βιδωτοί (Pentax universal mount -M42-)
- Asahi Pentax Super-Takumar 50/1.4
- Asahi Pentax Super-Multi-Coated Takumar 55/1.8
- Pentacon Auto MC 50/1.8
- Industar 61 50/2.8 macro
- Helios 44M/5 58/2.0

β) Μοντούρας Pentax K
- Pentax-M 50/1.7
- Tamron SP 35-80/2.8-3.8 (AD2)

γ) Μοντούρας Nikkor F
- Nikkor S.C Auto 50/1.4 (non-Ai)
- Nikkor Ais 50/1.8
- Micro-Nikkor 55/3.5 (non-Ai)

δ) Μοντούρας Canon EOS
- EF 50/1.8 II
- EF-S 18-55/3.5-5.6 II

(οι ζουμ δοκιμάστηκαν ενδεικτικώς, κανονικώς για να είναι πλήρες θα έπρεπε να δοκιμάσω και τους τρεις 50ρηδες που πόζαραν ως μοντέλα φορεμένο -SMC Takumar 50/1.4, Auto-Takumar 55/2.2 & Carl Zeiss Biotar 58/2.0 Exakta- καθώς και τον 28-135is που είναι δανεικός στον Στέργιο)

Σήμερα θα ανεβάσω την πρώτη σειρά δειγμάτων, των "γρήγορων" 50ρηδων ανοικτών (δηλ. αυτών με μέγιστο διάφραγμα 1.4-2.0, εφτά συνολικώς φακοί).

Η μεθοδολογία των λήψεων και "επεξεργασίας" ήταν η εξής:

Καταρχάς υπήρξε κατά βούληση αντιστάθμιση έκθεσης, καθότι το θέμα ήταν δύσκολο -σκούρο με μέταλλα κλπ- αλλά και οι μη-EF φακοί δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστοι στην φωτομέτρηση. Θα μπορούσα να έχω μία σταθερή ταχύτητα ανά διάφραγμα, αλλά ούτε και τα διαφράγματα των φακών είναι αυτά που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές πάντα.

Οι λήψεις έγιναν σε raw, με MLU φυσικά. Η μόνη επεξεργασία ήταν η διόρθωση της θερμοκρασίας λευκού, στους 4800 Κ -πλην δύο περιπτώσεων όπου μου έβγαζαν στο μέταλλο έντονες χρωματικές εκτροπές και τίντα, όπου ακολούθησα την πρόταση του raw converter.

Από κάθε δείγμα στη συνέχεια έγινε resize του πλήρους καρέ σε 900x600 με επιλογή bucubic sharper (ώστε να μην δίνεται η αίσθηση μαλακών αποτελεσμα´των εκεί που δεν υπάρχει), και συμπίεση στο 75-78%, αναλόγως.

Μετά, δύο 100% crop, το μεγάλο από το κέντρο, το μικρό από το τέρμα-τέρμα δεξί άκρο (extreme border). Για να είμαι σε όλα δίκαιος και επειδή πολλές φορές μπερδεύουμε την ανάλυση με την οξύτητα, έδωσα σε όλα ένα ελάχιστο unsharp mask (40%, radius 1,0). Αυταααάαα......
 
Πρώτος ο Asahi Pentax Super-Takumar 50/1.4 (1ος τύπος, 1964, 8 στοιχεία)

attachment.php


κέντρο

attachment.php


άκρο

attachment.php
 

Attachments

  • _MG_1950.jpg
    _MG_1950.jpg
    151.6 KB · Views: 162
  • _MG_1950centre.jpg
    _MG_1950centre.jpg
    60.2 KB · Views: 203
  • _MG_1950edge.jpg
    _MG_1950edge.jpg
    16.4 KB · Views: 157
Τρίτος, ο Super-Multi-Coated Takumar 55/1.8
Δεν είμαι σίγουρος ότι έχω καλό δείγμα, λόγω μεγάλων χρωματικών εκτροπών.

attachment.php


κέντρο (προσέξτε πρασινάκι, οκ, δύσκολο το μέταλλο)

attachment.php


άκρο

attachment.php
 
Τέταρτος, ο φθηνότερος φακός της παρέας, ο ρωσικός Helios 44M/5 58/2.0.
Αυτός δεν έχει διακόπτη Μ/Α και δεν έβρισκα τον αντάπτορα με το γείσο, έτσι με αυτόν τράβηξα στο ανοικτό μόνο. Κι αυτός περίεργες εκτροπές ανοικτός....

attachment.php


κέντρο

attachment.php


άκρο

attachment.php
 
Πάμε στους Nikkor:

Πρώτα, ο εκπληκτικής κατασκευής Nikkor S.C Auto 50/1.4, πριν το Ai, με τη βελούδινη εστίαση

attachment.php


κέντρο

attachment.php


άκρο

attachment.php
 

Attachments

  • _MG_1980.jpg
    _MG_1980.jpg
    155 KB · Views: 152
  • _MG_1980centre.jpg
    _MG_1980centre.jpg
    73.1 KB · Views: 225
  • _MG_1980edge.jpg
    _MG_1980edge.jpg
    19.4 KB · Views: 181
Στη συνέχεια, ο "κλασικός" Nikkor Ai-S 50/1.8
Ούτε κι εδώ είμαι σίγουρος για το άριστο του δείγματός μου... μέχρι να δοκιμάσω έναν δεύτερο


attachment.php


κέντρο
attachment.php


άκρο

attachment.php
 
υποτίθεται ότι με το στήσιμο θα παίρναμε κάποια εικόνα των ανεστίαστων (bokeh)....
Αυτά για σήμερα, η σύγκριση θα συνεχίσει με αντιπαράθεση των φακών στο επόμενο διάφραγμα, 2.8 (ή 3.5 για τον micro-Nikkor) και τέλος στο 5.6 (πιο πέρα θεώρησα ότι δεν χρειάζεται να πάω, ήδη το 5.6 είναι αργό διάφραγμα για τα 50mm και εξάλλου στο f/8 δεν υπάρχουν τρελλές διαφορές -συνήθως- μεταξύ των φακών).

Να σημειώσω ότι η δοκιμή είναι κοντινής απόστασης -εστίαση στο 1.1 μέτρο περίπου- και ορισμένοι φακοί αποδίδουν καλύτερα στα μακρινά, εν πάση περιπτώσει δεν είναι απόλυτη η απόδοσή τους σε όλες τις αποστάσεις.
 
Πάντως τα αποτελέσματα για το άκρο είναι νομίζω ξεκάθαρα: το καλύτερο με διαφορά νομίζω το έχει ο Nikkor Ais 50/1.8 και μετά το EF 50/1.8, με αρκετά κοντά τον Nikkor S.C 50/1.4. Η σύγκριση βέβαια αδικεί τους γρήγορους (1.4) 50ρηδες, γιατί ανοικτοί είναι 2/3 στοπ πιο γρήγοροι. Σε τόσο ανοικτό διάφραγμα, έχουν μεν την ανάλυση (σχετικώς) αλλά όχι στα άκρα και χάνουν σε κόντραστ.
 
Re: Απάντηση: Δοκιμή στα 50mm

ωραιος !!!!!!

συνεχισε εχει ενδιαφερον!

έβγαλα πρώτα τα "απογοητευτικά", τα δύσκολα.
Το κεντρικό με την Exakta τους διέλυσε σε εκτροπές.

Όμως όταν κλείνουν, εξαφανίζονται όλα. Ετοιμαστείτε αύριο για κάποια ξουράφια...
 
Καλύτερη συμπεριφορά ανοικτός από άποψη εκτροπών:

Pentacon 50/1.8, με κοντά τον Nikkor S.C 50/1.4 και λίγο πιο πίσω τον EF 50/1.8
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Δοκιμή στα 50mm

έβγαλα πρώτα τα "απογοητευτικά", τα δύσκολα.
Το κεντρικό με την Exakta τους διέλυσε σε εκτροπές.

Όμως όταν κλείνουν, εξαφανίζονται όλα. Ετοιμαστείτε αύριο για κάποια ξουράφια...

εε...... σπανια φωτογραφιζει κανεις σε 1,4 διαφραγμα......

αλλα χρειαζεται καποια στιγμη!
 
Κι εμένα... και ήταν ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα, το χρώμιο/αλουμίνιο (τι στο καλό είναι) με φωτισμό από μπροστά και έντονο κόντραστ. Πολύ δύσκολα δεν θα έβγαζε εκτροπές ένας φακός. Κρίμα που δεν είχα κανέναν L, να ξεμπροστιαστεί και αυτός. Εν τω μεταξύ ο Pentacon (ο συγκεκριμένος είχε παραχθεί για τη φωτογραφική αλυσίδα Revue και φέρει τη φίρμα της) είναι αυτός που αγόρασα φθηνότερα από όλους.

Εμένα μου έκανε μεγάλη εντύπωση η ανάλυση του Nikkor 50/1.8 στο απώτατο άκρο του κάδρου.