DSLR / Mirrorless ή ……, ποιο είναι το μέλλον της φωτογραφικής αγοράς ?

δεν είναι μόνο στα δείγματα φακών. Κάθε τεστ ή review που εμφανίζεται στο δίκτυο, συνήθως ενθουσιώδες, εμφανίζεται με λινκ και στο δικό μας φόρουμ.

Ταυτίζομαι με τις θέσεις του Ηλία και του Παναγιώτη.
 
Το νήμα κλειδώνει προσωρινά για φασίνα.

Θα επανέλθω αλλά αυτήν την φορά δεν θα ανεχθώ γκρίνιες και υποδείξεις.
Υπ όψιν ότι κανείς δεν δικαιούται να υποκαθιστά την διαχείριση, αυτή δεν ασκείται απο τα απλά μέλη.
Πόσο πιό σαφές;

Μέτρα θα ληφθούν είναι σίγουρο.
 
Το νήμα ανοίγει.
Υποδείξεις προς μέλη και προς τη διαχείριση δεν θα γίνονται ανεκτές.

Δεν θα επανέλθω για υπενθύμιση.
 
Δεν περίμενα να χρειαστεί "επέμβαση" φωτογραφικό νήμα.
Ηρεμία βρε παιδιά, μια χαρά τα λέμε.
 
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί άλλα θεωρώ ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που έχουν οι dslr και αυτό που τις κρατά σε ακόμα μεγάλα μερίδια αγοράς είναι οι φακοί. Έχουν πολύ μεγαλύτερη ποικιλία φακών για όλα τα πορτοφόλια και κυρίως την μεγάλη βοήθεια από τις Sigma, Tamron, Tokina που βγάζουν εξαιρετικούς φακούς με εξαιρετικό value for money. Τέλος η αγορά μεταχειρισμένων των φακών για dslr είναι κυριολεκτικά τεράστια, μπορείς να βρεις και να αγοράσεις/πουλήσεις σχεδόν το οτιδήποτε σε καλές τιμές....μόνο π.χ. οι αγγελίες ζήτησης/προσφοράς για φακούς Nikon είναι ποιο πολλές από όλες τις αγγελίες όλων των συστημάτων mirroless μαζί. Ενώ εδώ στην Ελλάδα τα φωτογραφικά μαγαζιά του κέντρου της Αθήνας είναι γεμάτα από ευκαιρίες για φακούς dslr....όσο ισχύει αυτή η κατάσταση δεν υπάρχει περίπτωση να πέσουν δραματικά τα μερίδια των dslr όσο καλές και αν είναι οι mirroless....προσωπικά έχοντας ασχοληθεί μα το σύστημα mirroless της sony άλλα και της Olympus, βρήκα εξαιρετικές τις μηχανές τους άλλα οι τιμές των φακών είναι αλλού για αλλού και κυριότερα πολύ δύσκολα βρίσκεις ευκαιρίες για μεταχειρισμένα ειδικά σε prime φακούς...μόνο και μόνο για αυτό η Nikon μου D7100 ζει και βασιλεύει...
 
Σωστά, ένας σοβαρός λόγος για το μεγάλο μερίδιο αγοράς των DSLR είναι το vfm στους καινούριους και ακόμη περισσότερο στους μεταχειρισμένους φακούς, όπως και στα σώματα έτσι όπως έχει μειωθεί η τιμή τους τα τελευταία 15 χρόνια.

Αυτό που κρίνω για τη δική μου χρήση λιγότερο σημαντικό στην πράξη είναι η ποικιλία, δηλ. αν μια εταιρία προσφέρει 20 ή 120 φακούς.
Προσωπικά 5-6 φακούς σειράς "L" είχα όταν δούλευα με Canon DSLR, και 5-6 native φακοί Zeiss/Sony με καλύπτουν και τώρα στις α7.
Δεν νιώθω να με περιορίζει το γεγονός ότι δεν βγάζει η εταιρία 120 φακούς.
Σχετικά με το οικονομικό, πολλά είχα δώσει τότε για χτίσιμο του συστήματος, πολλά δίνω και τώρα για τους καλούς φακούς, ούτε εκεί βλέπω ουσιαστική διαφορά προσωπικά.
Στα σώματα, premium τιμή είχα δώσει το 2000 για την πρώτη μου DSLR, την Canon D30 (3.500 ευρώ), την ίδια premium τιμή θα δώσω και για την α7rII τώρα.
Η ζωή κύκλους κάνει.
 
Σωστά, ένας σοβαρός λόγος για το μεγάλο μερίδιο αγοράς των DSLR είναι το vfm στους καινούριους και ακόμη περισσότερο στους μεταχειρισμένους φακούς, όπως και στα σώματα έτσι όπως έχει μειωθεί η τιμή τους τα τελευταία 15 χρόνια.

Αυτό που κρίνω για τη δική μου χρήση λιγότερο σημαντικό στην πράξη είναι η ποικιλία, δηλ. αν μια εταιρία προσφέρει 20 ή 120 φακούς.
Προσωπικά 5-6 φακούς σειράς "L" είχα όταν δούλευα με Canon DSLR, και 5-6 native φακοί Zeiss/Sony με καλύπτουν και τώρα στις α7.
Δεν νιώθω να με περιορίζει το γεγονός ότι δεν βγάζει η εταιρία 120 φακούς.
Σχετικά με το οικονομικό, πολλά είχα δώσει τότε για χτίσιμο του συστήματος, πολλά δίνω και τώρα για τους καλούς φακούς, ούτε εκεί βλέπω ουσιαστική διαφορά προσωπικά.
Στα σώματα, premium τιμή είχα δώσει το 2000 για την πρώτη μου DSLR, την Canon D30 (3.500 ευρώ), την ίδια premium τιμή θα δώσω και για την α7rII τώρα.
Η ζωή κύκλους κάνει.

Οπως το θέτεις δεν έχεις άδικο...αν πας σε ακριβά σώματα και φακούς δεν υπάρχει διαφορά κόστους ανάμεσα σε mirroless και Dslr....το πλεονέκτημα των φακών στις dlsr είναι στους φτηνούς φακούς, όπου σου παρέχουν την δυνατότητα να φτιάξεις ένα ολοκληρωμένο σύστημα με σχετικά λίγα χρήματα....να σου φτιάξω παρακάτω ένα μικρό σύστημα Nikon (μιας και την γνωρίζω αρκετά καλά) με μεταχειρισμένα σε ρεαλιστικές τιμές που τα βρίσκεις σε αγγελίες ή καταστήματα:

Μεταχειρισμένα σε άριστη κατάσταση:
Nikon D7100 600 ευρώ
Nikon 35mmf1.8 120 ευρώ
Nikon 50mmf1.8d 80 ευρώ
Nikon 55-200f4-f5,6 vr 120 ευρώ
Sigma 17-50f2.8 280 ευρώ
Sigma 10-20f4-f5,6 220 ευρώ

Σύνολο 1.420 ευρώ και αν το ψάξεις παραπάνω μπορεί να τα βρεις και ακόμα ποιο φτηνά. Σε κανένα σύστημα mirroless δεν μπορείς να φτιάξεις τέτοιο σύστημα με αντίστοιχους φακούς και με μηχανή αντίστοιχη της D7100 με 1.420 ευρώ...Αυτό λοιπόν είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα των Dslr....βασικά αν κάποια στιγμή μπει σοβαρά η sigma στις Mirroless η κατάσταση θα αλλάξει, μέχρι τότε οι dslr παραμένουν o ποιο εύκολος και ΦΤΗΝΟΣ τρόπος να φτιάξει κάποιος ένα ολοκληρωμένο αξιοπρεπές σύστημα.

Υ.Γ. Να σου πω και άλλο ένα παράδειγμα, απόκτησα πρόσφατα στην Sony A5100 που έχω τον Sony 16-70f4 στα 600 ευρώ μεταχειρισμένο και έχω και τον Sigma 17-70f2,8-f4 art στην Nikon που τον πήρα μεταχειρισμένο στα 300 ευρώ....ο Sigma πέρα από ποιο φωτεινός είναι και καλύτερος οπτικά...και μιλάμε για φακό που κάνει τα μισά χρήματα!!! Ε πως μετά να προχωρήσει η αγορά των Mirrorless....
Y.Γ. Μιλάμε πάντα για φακούς που δουλεύουν άψογα με την αυτόματη εστίαση της κάθε μηχανής...
 
Άρα, στα 1420 του οικονομικού συστήματος DSLR που έφτιαξες, θα πρέπει να προσθέσεις και τα 900 ευρώ που αναγκαστικά έδωσες για να συμπληρώσεις με δεύτερο σύστημα με mirrorless για να έχεις καλό βίντεο και χαμηλό βάρος/μικρό όγκο.

Π.χ. η Fujifilm X-Τ1 δεν κοστίζει 900 ευρώ, αλλά 1400, αν ο υποψήφιος αγοραστής ζητά βίντεο και αναγκάζεται να πάρει και μια α5100+φακό για συμπλήρωμα.

Στο δικό μου παράδειγμα, δεν μου είχε κοστίσει η D30 μόνο 3.500 ευρώ, αλλά στην τιμή θα πρέπει να προσθέσω και την αξία της καλής βιντεοκάμερας, όπως και της μικρής κόμπακτ Canon G1 που είχα τότε για το μικρό μέγεθος. Συγκριτικά η α7rII πιο φτηνά θα μου βγει, αν με απαλλάξει από βιντεοκάμερα και από αγορά δεύτερης μικρής φωτογραφικής.
 
Άρα, στα 1420 του οικονομικού συστήματος DSLR που έφτιαξες, θα πρέπει να προσθέσεις και τα 900 ευρώ που αναγκαστικά έδωσες για να συμπληρώσεις με δεύτερο σύστημα με mirrorless για να έχεις καλό βίντεο και χαμηλό βάρος/μικρό όγκο.

Π.χ. η Fujifilm X-Τ1 δεν κοστίζει 900 ευρώ, αλλά 1400, αν ο υποψήφιος αγοραστής ζητά βίντεο και αναγκάζεται να πάρει και μια α5100+φακό για συμπλήρωμα.

Στο δικό μου παράδειγμα, δεν μου είχε κοστίσει η D30 μόνο 3.500 ευρώ, αλλά στην τιμή θα πρέπει να προσθέσω και την αξία της καλής βιντεοκάμερας, όπως και της μικρής κόμπακτ Canon G1 που είχα τότε για το μικρό μέγεθος. Συγκριτικά η α7rII πιο φτηνά θα μου βγει, αν με απαλλάξει από βιντεοκάμερα και από αγορά δεύτερης μικρής φωτογραφικής.

Αν σε ενδιαφέρει το βίντεο σαφώς, απλά μίλησα για φακούς κυρίως και για να φτιάξεις ένα ολοκληρωμένο σύστημα σε mirrorless πόσα θες??? Δηλαδή για 2-3 prime φακούς, καλό φωτεινό ζουμ με f2.8 διάφραγμα, υπερευρυγώνιο και έναν μέτριο τηλεφακό?? Η a7r είναι μηχανάρα άλλα έχεις πάει ήδη στα 3.000+ και δεν έχεις βάλει ακόμα καν φακούς!!! Η xt1 επίσης είναι εξαιρετική άλλα θες να σου κάνω ένα απλό σύστημα με αυτήν και με την π.χ. Olympus em1 που είναι αντίστοιχες της D7100?

Μεταχειρισμένα (Olympus) σε άριστη κατάσταση:
Olympus em1 700 ευρώ
Olympus 12-40 600 ευρώ
Olympus 25mmf1.8 260 ευρώ
Olympus 45mmf1.8 200 ευρώ
Olympus 9-18 360 ευρώ
Olympus 40-150 100 ευρώ

Σύνολο: 2.220 και ούτε εδώ έχεις καλό βίντεο, + μικρότερο αισθητήρα με ότι αυτό συνεπάγεται.....

Μεταχειρισμένα (Fuji) σε άριστη κατάσταση:

Fuji XT1 700 ευρώ
Fuji 16-55f2.8 900 ευρώ...end of story....ήδη έχεις ξεπεράσει το budget σε σχέση με την D7100 και δεν έχεις πάλι βίντεο, και μια μηχανή που είναι πάνω κάτω στο επίπεδο της D7100 και έναν φακό που απλά ξεπερνάει στα σημεία τον sigma 17-50f2.8

Μεταχειρισμένα (sony) σε άριστη κατάσταση:

Sony A6000 400 ευρώ (βέβαια καμία σχέση σε ποιότητα κατασκευής εργονομία με την D7100 άλλα anyway)
Sony 16-70 600 ευρώ
Sony 10-18 550 ευρώ
Sony 35 300 ευρώ
Sony 50 200 ευρώ
Sony 50-210 200 ευρώ

Σύνολο 2.250 ευρώ και ναι μεν έχεις βίντεο άλλα η μηχανή σου δεν έχει σχέση με την D7100 σε ποιότητα κατασκευής....πάντως ο μόνος συνδυασμός που λόγο βίντεο ας πούμε ότι χτυπάει τις dlsr...

Βασικά όπως και αν το πάρεις θέλεις minimum 800 ευρώ παραπάνω για να φτιάξεις ένα αντίστοιχο σύστημα mirrorless...και αν είναι να δώσω 800 ευρώ παραπάνω προτιμώ να έχω μια dslr + την Α5100 και έτσι να έχω 2 συστήματα, ένα όταν θέλω κάτι στιβαρό και ένα όταν θέλω ένα μικρό για να το παίρνω μαζί μου + ότι μπορώ να χρησιμοποιώ και τα 2 ταυτόχρονα χωρίς να αλλάζω φακούς π.χ. με την A5100 + 16-70 και με την D7100 + 35mm f1.8...
Και φυσικά οι τιμές που ανέφερα παραπάνω ισχύουν αν και εφόσον μπορείς να βρεις όλα αυτά (sony, olympus, fuji) μεταχειρισμένα, κάτι που θα δυσκολευτείς πολύ ή απλά πρέπει να ψάξεις στο εξωτερικό!!!
Να στο θέσω αλλιώς, το πρώτο σύστημα mirroless που θα βγάλει φακό σαν τον sigma 17-50f2.8 ή σαν τον sigma 17-70f2,8-f4 με κόστος κάτω από 400 ευρώ, την ίδια μέρα έχω πουλήσει τα πάντα της Nikon και έχω πάει εκει τόσο απλά!!!
 
Για τη Fuji και την Olympus, συμφωνώ, οικονομικά μπορεί κανείς να ξεφύγει, και πάλι να μην έχει κορυφαίο βίντεο.

Μένει να συγκρίνουμε το ποσό 2300 (1400 για D7100+σετ φακών και 900 για α5100+16-70) με το ποσό 2250 (για α6000+σετ φακών).

Αυτό που θέλω να πω ότι μπορεί να βγει και ισάξιο το κόστος, για να έχει κανείς τα πάντα.

Ο στόχος σου για φακό zoom f/2.8-4 σε δυνατή mirrorless δεν είναι μακριά, αφού ο Samsung 16-50/2-2.8 βγαίνει περίπου 600 ευρώ ως σετ με την NX1.
 
αν μιλάμε για οικονομικό κιτ και οχι και ποιοτικο
στο σύστημα της sony αντι για τον 16-70 μπορείς να βάλεις τον kit 16-50 (-600E) ή τον 18-55
 
Για τη Fuji και την Olympus, συμφωνώ, οικονομικά μπορεί κανείς να ξεφύγει, και πάλι να μην έχει κορυφαίο βίντεο.

Μένει να συγκρίνουμε το ποσό 2300 (1400 για D7100+σετ φακών και 900 για α5100+16-70) με το ποσό 2250 (για α6000+σετ φακών).

Αυτό που θέλω να πω ότι μπορεί να βγει και ισάξιο το κόστος, για να έχει κανείς τα πάντα.

Ο στόχος σου για φακό zoom f/2.8-4 σε δυνατή mirrorless δεν είναι μακριά, αφού ο Samsung 16-50/2-2.8 βγαίνει περίπου 600 ευρώ ως σετ με την NX1.

Βασικά συμφωνώ απόλυτα σε όσα λες....μόνο δυστυχώς η sony στις mirroless σε καλύπτει αν θες τόσο καλό βίντεο, όσο και καλή ποιότητα φωτογραφίας με καλό caf και tracking....το θέμα όμως είναι και εδώ οι φακοί, καθώς δεν έχει έναν φακό αντίστοιχο με τον sigma 17-50f2.8 ή σαν τον sigma 17-70f2,8-f4. Ο sony 16-70 είναι καλός φακός άλλα καλός φακός που δεν θα έπρεπε να κάνει ούτε cent πάνω από 500 ευρώ καινούριος.....λείπει πάρα πολύ από το σύστημα ένας φωτεινός ζουμ φακός....όλοι έχουν από έναν εκτός από την sony.....πόσο δύσκολο είναι να πάρει τον 16-50f2.8 που έχει για το A mount να τον μαζέψει λιγάκι και να τον βγάλει σε E mount????

Οσο για την nx1...χτύπησες κάτω από την ζώνη!! Εννοείται ότι αν δεν είχα ήδη όλα αυτά της nikon και της sony θα αγόραζα την nx1 με τον 16-50 και τέλος, άλλα τώρα δεν ξέρω αν θέλω και αν συμφέρει να τα πουλήσω όλα για χάρη της + ότι είναι και αρκετά ακριβή η nx1 Και αν προσθέσεις και άλλους φακούς θα ξεφύγεις πολύ σε κόστος....και τι συμβαίνει με την εγγύηση ή αν θέλεις να τα πουλήσεις μιας και η samsung έχει δυστυχώς ''πεθάνει'' στην Ελλαδα?
Η nx1 είναι εύκολα η καλύτερη mirroless σε crop αισθητήρα στην αγορά, εδώ ακόμα και το dpreview (που είναι ατελείωτα κομπλεξικοί με την samsung) έβαλε στην nx1 την μεγαλύτερη βαθμολογία που έχει βάλει ποτέ σε mirroless......!!!

Y.Γ. Ξέρεις πόσο πάει το σετάκι πλέον της nx1 με τον 16-50??

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

αν μιλάμε για οικονομικό κιτ και οχι και ποιοτικο
στο σύστημα της sony αντι για τον 16-70 μπορείς να βάλεις τον kit 16-50 (-600E) ή τον 18-55

Τον 16-50 τον έχω και είναι μόνο για βίντεο....η ποιότητα στης φώτος είναι κάτω του μέτριου ειδικά τέρμα ανοιχτός και στο ευρυγώνιό του. Τον 18-55 τον είχα παλαιότερα και ήταν απλώς οκ....εντάξει δεν θέλουμε και την μέγιστη ποιότητα άλλα αν συγκρίνεις τον sony 16-50 με τον π.χ. Sigma 17-50f2.8 θα βάλεις τα κλάματα....ο sigma μοιάζει με φακός των 2.000 ευρώ μπροστά στον sony....πάντως δεν την καταλαβαίνω την sony....μας δίνει εξαιρετικά σώματα με εξαιρετικές δυνατότητες, γιατί δεν ενισχύει και άλλο την γκάμα των φακών στο E-mount για crop μηχανές??? Εναν καλό φωτεινό 16-70f2.8-f4 να βγάλει μαζί με την Α7000 και πάει τους ''έκλεισε'' τους υπόλοιπους!!
 
Στα μεταχειρισμένα NX1 στα 1100 και NX1+16-50/2-2.8 στα 1700 έχω δει να φεύγουν,

+45/1.8 στα 180 καινούριο, +85/1.4 στα 500 καινούριο,

Σύνολο 2380 και προτιμότερο (για μένα) το σετ από τις δύο προηγούμενες λύσεις που λέγαμε.

Σώμα για απόλυτο ένα-για-όλα δεν θεωρώ τη Sony a6000, ούτε το σύστημα φακών της στο aps-c προτιμητέο. Ως ενδεικτικό παράδειγμα vfm τη χρησιμοποιώ.
Ελπίζω να αλλάξει αυτό με την έλευση της α7000 και κάποιων ακόμη καλών aps-c φακών.

Την α7rII θεωρώ δυνατό σώμα για όλα-σε-ένα, στην ανώτατη κατηγορία τιμής, και μόνο την NX1 από τις υπόλοιπες.

Δυνατό σώμα όλα-σε-ένα εννοώ σώμα που δεν χρειάζεται να το συμπληρώσεις με δεύτερο λόγω ελλείψεων του πρώτου.
 
Last edited:
εμένα προσωπικά δε με νοιάζει τόσο να είναι φωτεινός ο κιτ φακός, αλλά να είναι καλός οπτικά, όπως ο sony 28-70 oss. Αν είναι φ2.8 θα απογειώνει την τιμή του κιτ. Απ´ότι ακούγεται πάντως η Α7000 θα συνοδεύεται από καινούριο κιτ φακό.. άντε να δούμε
 
_tzo_ μολις σε εχασα ... γιατι προτιμοτερο ?


edit , με καλυψε η συμπληρωση που εκανες


σε aps-c μεγεθος dx για την νικον αν δε κανω λαθος , η νικον εχει μονο την 7100 ? (δε ξερω ρωτω ..)
 
1) Ένα και μοναδικό σώμα, δεν μπλέκεις με διπλά συστήματα για φωτό και βίντεο
2) Αδιάβροχο σώμα και κιτ φακός
3) 28MP αισθητήρας BSI
4) Γρήγορος φακός κιτ f/2-2.8
5) Οικονομικός και πολύ οξύς και γρήγορος 45/1.8, κι επίσης οικονομικός και πολύ καλός 85/1.4 για πορτραίτα με ωραίο bokeh
6) 4K με full sensor readout
7) Aργή κίνηση πολύ καλή στα 1080p, με AF και ήχο
8) H.265 που συνδυάζει πολύ καλή ποιότητα εικόνας και ταυτόχρονα μικρά αρχεία 4Κ.
9) Πολύ καλό default χρωματικό προφίλ, δεν απαιτεί grading, αλλά είναι πολύ ευχάριστη και ισορροπημένη η εικόνα out-of-the-box.
10) Ταχύτατη απόκριση και πολύ καλή εργονομία, και άριστος συνδυασμός φωτό και βίντεο, χωρίς καν να χρειάζεται να μπαίνεις σε ξεχωριστό mode.

Mε λίγα λόγια είναι μηχανή (και σύστημα) που με κάνει να αισθάνομαι ότι αν έμενα μόνο με αυτή δεν θα μου έλειπε τίποτε. Αυτό εννοώ μηχανή όλα-σε-ένα.
 
Last edited:
εμένα προσωπικά δε με νοιάζει τόσο να είναι φωτεινός ο κιτ φακός, αλλά να είναι καλός οπτικά, όπως ο sony 28-70 oss. Αν είναι φ2.8 θα απογειώνει την τιμή του κιτ. Απ´ότι ακούγεται πάντως η Α7000 θα συνοδεύεται από καινούριο κιτ φακό.. άντε να δούμε

Ναι θα πρέπει να συνοδεύεται από καινούριο γιατί είναι κρίμα να βγάλεις μια μηχανάρα σαν την Α7000 και να την δίνεις μαζί με τον 16-50....εδώ η fuji που είναι σχεδόν παντού πίσω σε σχέση με την sony (εκτός από το jpeg) Και όμως έδινε και δίνει μαζί με την xe2 και xt10 τον πολύ αξιόλογο fuji 18-5f2.8-f4.....
Ο sony 28-70 πράγματι είναι καλός, απλά για μένα τον χαντακώνει αυτό το 28mm, βασικά οτιδήποτε ξεκινάει πάνω από 26mm άντε με το ζόρι 27mm σε φακό ζουμ το απορρίπτω με συνοπτικές διαδικασίες!!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

1) Ένα και μοναδικό σώμα, δεν μπλέκεις με διπλά συστήματα για φωτό και βίντεο
2) Αδιάβροχο σώμα και κιτ φακός
3) 28MP αισθητήρας BSI
4) Γρήγορος φακός κιτ f/2-2.8
5) Οικονομικός και πολύ οξύς και γρήγορος 45/1.8, κι επίσης οικονομικός και πολύ καλός 85/1.4 για πορτραίτα με ωραίο bokeh
6) 4K με full sensor readout
7) Aργή κίνηση πολύ καλή στα 1080p, με AF και ήχο
8) H.265 που συνδυάζει πολύ καλή ποιότητα εικόνας και ταυτόχρονα μικρά αρχεία 4Κ.
9) Πολύ καλή default χρωματικό προφίλ, δεν απαιτεί grading, αλλά είναι πολύ ευχάριστη και ισορροπημένη η εικόνα out-of-the-box.
10) Ταχύτατη απόκριση και πολύ καλή εργονομία, και άριστος συνδυασμός φωτό και βίντεο, χωρίς καν να χρειάζεται να μπαίνεις σε ξεχωριστό mode.

Mε λίγα λόγια είναι μηχανή (και σύστημα) που με κάνει να αισθάνομαι ότι αν έμενα μόνο με αυτή δεν θα μου έλειπε τίποτε. Αυτό εννοώ μηχανή όλα-σε-ένα.

Για άλλη μαι φορά συμφωνώ απόλυτα μαζί σου....!!! Πάντως αυτό που λείπει από την Samsung είναι μια ποιο φτηνή έκδοση της Nx1....συνήθως αυτές είναι οι εκδόσεις που πουλάνε και περισσότερο!!! Βασικά θα ήθελα μια nx30 με τα σωθικά της nx1!!!!
Πάντως η Α6000 ενώ είναι εξαιρετικό value for money, οι ελλείψεις κυρίως στους φακούς άλλα και κάποια πράγματα που με ξενίζουν στο σώμα (π.χ. μέτριας ανάλυσης evf, έλλειψη slow motion video, έλλειψη σπαστής και touch οθόνης, αργή εστίαση το βράδυ, μέτριο κατασκευαστικά σώμα) δεν θα μπορούσαν να την κάνουν το μοναδικό σύστημα που θα με κάλυπτε σε όλα, για αυτό το λόγω έχω ''μπλεχτεί'' και με 2 συστήματα...
 
Όσο μεγαλύτερη οικονομία θέλεις να κάνεις στο σώμα, τόσες υποχωρήσεις θα πρέπει να κάνεις και σε specs και ποιότητα κατασκευής.

Δεν είναι κακό αυτό εφόσον μείνεις εκεί.

Αν πας να καλύψεις όμως τις ελλείψεις της πρώτης μηχανής με μία δεύτερη μηχανή και σύστημα, τότε εξανεμίζεται και η οικονομία που είχες εξαρχής σκοπό να κάνεις.

Τι να το κάνω αν μπορώ να χτίσω σύστημα DSLR με 1,5 χιλιάρικο, αν αναγκαστώ να το συμπληρώσω και με μια (αναγκαστικά μέσου κόστους) mirrorless; Επιστρέφω στα 2,5 χιλιάρικα που εξαρχής είχα σκοπό να αποφύγω. Και flagship μοντέλο (και κατ' επέκταση κορυφαία ποιότητα εικόνας φωτό/βίντεο) πάλι δεν θα έχω, ούτε με την πρώτη ούτε με τη δεύτερη μηχανή.
 
Όσο μεγαλύτερη οικονομία θέλεις να κάνεις στο σώμα, τόσες υποχωρήσεις θα πρέπει να κάνεις και σε specs και ποιότητα κατασκευής.

Δεν είναι κακό αυτό εφόσον μείνεις εκεί.

Αν πας να καλύψεις όμως τις ελλείψεις της πρώτης μηχανής με μία δεύτερη μηχανή και σύστημα, τότε εξανεμίζεται και η οικονομία που είχες εξαρχής σκοπό να κάνεις.

Τι να το κάνω αν μπορώ να χτίσω σύστημα DSLR με 1,5 χιλιάρικο, αν αναγκαστώ να το συμπληρώσω και με μια (αναγκαστικά μέσου κόστους) mirrorless; Επιστρέφω στα 2,5 χιλιάρικα που εξαρχής είχα σκοπό να αποφύγω. Και flagship μοντέλο (και κατ' επέκταση κορυφαία ποιότητα εικόνας φωτό/βίντεο) πάλι δεν θα έχω, ούτε με την πρώτη ούτε με τη δεύτερη μηχανή.

Ναι άλλα ξεχνάς κάτι σημαντικό, θέλω να έχω 2 σώματα, 1 μεγάλο με καλή εργονομία, ποιότητα κατασκευής κλπ που θα το έχω για ποιο σοβαρές δουλειές και ένα μικρό για πρόχειρα που θα το πετάω στην τσάντα, στην παραλία κλπ και δεν θα με νοιάζει αν πάθει και κάτι....ακόμα και την nx1 να πάρω, λόγω όγκου θα χρειαστώ πάλι και ένα μικρό σύστημα....το ιδανικό θα ήταν να έχω την nx1 Και την nx500 άλλα αν πάρω και μερικούς φακούς τότε εύκολα θα πάω πάνω από 3.000 ευρώ!!!
Και την Α7rII να μου δίνανε πάλι θα χρειαζόμουνα ένα μικρό σωματάκι όπως η A5100!!! Υπάρχουν φορές που θέλεις το minimum δυνατό όγκο/βάρος και άλλες φορές που θέλεις το maximum σε εργονομία, κράτημα, χειρισμός....οπότε αναγκαστικά 2 σώματα!!!
 
Tην περίπτωση της δεύτερης καθημερινής μηχανής την ορίζω στο δικό μου μυαλό ως προαιρετική αγορά πρόσθετης μηχανής, και όχι συμπληρωματικής λόγω ελλείψων της πρώτης.

Τη διαχωρίζω από την περίπτωση που προσπαθώ με την αγορά μιας δεύτερης μηχανής να καλύψω τις αδυναμίες ή ελλείψεις της πρώτης, π.χ. επειδή δεν έχει βίντεο η παλιά μου DSLR αγοράζω και μία α6000+φακούς για να έχω και βίντεο.

Κατά τη δική μου άποψη πρόχειρη-καθημερινή μηχανή είναι μια κόμπακτ και όχι ολόκληρο σύστημα. Π.χ. Ricoh GR ή RX100.

Η αγορά α6000/α5100 για κάλυψη της αδυναμίας μιας DSLR στο βίντεο, και ταυτόχρονα η αδημονία πότε θα ανακοινωθεί η α7000 και πρόσθετοι φακοί στο σύστημα ξεφεύγει από το σκεπτικό "πήρα μια δεύτερη μηχανή για μικρή", έτσι δεν είναι;
Μια α7000 στα 1200 και κάποιος καλός φακός στα 800 που ενδεχομένως να βγάλει η Sony θα εκτοξεύσει ακόμη περισσότερο το συνολικό κόστος DSLR+Mirrorless, ξεπερνώντας τα 3.500 ευρώ.