Έχω μπερδευτεί. Canon ή Nikon?

Σε σχέση με Canon/Nikon η Olympus έχει το μειονέκτημα του μικρότερου αισθητήρα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε μειωμένο δυναμικό εύρος και αυξημένο θόρυβο. Βέβαια δεν μιλάμε και για τραγικές διαφορές, σίγουρα όμως είναι αισθητές. Πέραν αυτού, έχουμε και το θέμα του κάδρου, που στην Ολύμπους είναι 4:3. Σαν κόμπακτ. Τώρα αυτό άλλους τους χαλάει, για άλλους αποτελεί προσόν. Για αρχιτεκτονικές λήψεις πχ είναι όντως προσόν.

Πάντως σαν ποιότητα κατασκευής (μαγνήσιο), προδιαγραφές κλπ (αδιαβροχοποίηση, σταθεροποίηση στο σώμα) μην διστάζεις, σε τέτοια τιμή το παραπάνω πακέτο είναι όντως αχτύπητο. Για 300 ευρώ παραπάνω, το συζητούσαμε, με 1300 θα κοιτούσα και κάτι άλλο.
 
Τείνω να διαφωνήσω με τους περισσότερους και εξηγούμαι.

1. NIKON D700

Μηχανή καθαρά επαγγελματική, με ότι συνεπάγεται αυτό. Δυσκολία εκμάθησης (την εκτιμώ σε μήνες κι όχι 1-2), θέλει άριστα οπτικά (άρα υπολογίζουμε τουλάχιστον 2500 ευρώ σε φακούς ζουμ) και απόλυτα ανάγκη για χρήση προγράμματος post processing, αφού δεν είναι μια μηχανή για Jpgs, αλλά για raw αρχεία. Επομένως avoid!!!! για όποιον αρχάριο.

2. OLYMPUS E3
Η προσφορά είναι εξαιρετική, δεν το συζητώ. Αλλά στα τέλη του 2008 θα την επέλεγα ΜΟΝΟΝ αν θέλω μια καλή μηχανή (εξαιρετική μηχανή) για να κάνω αυτό που θέλω και να ξεχάσω ότι θα παρακολουθώ τις εξελίξεις. Διότι είμαι πολύ απαισιόδοξος για το μέλλον του συστήματος 4/3. Με το Full Frame στα 1300 ευρώ (CANON 5D), η οποία μπορεί να πέσει και στα 1000 ευρώ άνετα, η διαφορά του 4/3 σε απόδοση από το FF είναι τεράστια. Οφθαλμοφανέστατη.´Άρα η Olympus/panasonic είτε θα πρέπει να πάει επάνω (FF) είτε κάτω (micro 4/3) Που και τελικά επέλεξε. Ήδη αυτό που συζητούν περισσότερο στα φόρα της Ολυ είναι οι μετατροπείς για το micro 4/3 Κι όχι η Ε30.

3. CANON/NIKON.
εδώ ξεκινάς από τα βασικά και πηγαίνεις μέχρι το θεό. Δεν υπάρχει τέλος. Σε γενικές γραμμές όποιο σύστημα κι αν επιλέξει κανείς είναι άριστο, σαφώς καλύτερο από τις δυνατότητες του όποιου χρήστη με φωτογραφική πείρα 10 ετών στην πλάτη, πόσο μάλλον για αρχάριο. Αν θέλουμε να μπούμε επιλέγουμε την καλύτερη προσφορά σε σχέση με τις ανάγκες μας.

4. PENTAX/SONY.
Το έτερο ζεύγος που είναι στη σκιά του πρώτου. Η δεύτερη (SONY) προσπαθεί να χτυπήσει κατευθείαν κορυφή και να μπει σφήνα σε CANON/NIKON. Όμως τα βασικά της μοντέλα δεν είναι ελκυστικά, το αντίθετο θα έλεγα. Αντίθετα η PENTAX παρότι δείχνει να υστερεί, ωστόσο ξέρει να φτιάχνει μηχανές για φωτογράφους. Μηχανές που είναι εύκολες στη χρήση και να βοηθούν το φωτογράφο να βγάλει καλές φωτογραφίες. Έτσι η k200D είναι μια εξαιρετική μηχανή, καλύτερη από τις NIKON D60/CANON 450D/1000D και ίσως θα έπρεπε να είναι η πρώτη επιλογή.
 
Μια μικρη ενσταση εδω , αριστα οπτικα ασχετα το τι μηχανη εχεις παντα ειναι οτι καλυτερο να εχεις και φυσικα ο σενσορας αποδιδει καλυτερα και για παραδειγμα θα προτιμουσα μια D40X με τον 400 2.8 VR που κανω χρηση συχνα παρα μια D300 με τον 70-300 or 80-400 και πιστεψε με η μικρουλα D40X κανει θαυματα με αξιολογο φακο επανω.

Η θεωρια για αριστα οπτικα σε αριστη μηχανη δεν ειναι απολυτο .
Μια D700 με δεκαδες παμφθηνους φακους τα παει τοσο καλα οσο και καποιος καινουργιος . Εχω 2 60αριδες μακρο για παραδειγμα ενας παλιος και ο αλλος ο τελευτεος καινουργιος η μονη εμφανες διαφορα που βλεπω ειναι στο 2.8 αλλα με τετοιο αριστο ισο που εχει αυτη η μηχανη τα πραγματα αλλαζουν.
Ετσι λοιπον δεν βλεπω τον λογο να ανησηχουμε περι παλιον φακον .

Δοκιμασε κατι σταθερους παλιους να δεις τι γινεται.

Οσο για τα jpeg που αναφερεσε προφανως δεν εχεις στα χερια σου την D700 ακομη και οταν θα την δοκιμασεις τοτε θα δεις οτι τα jpeg ειναι αριστα και δεν εχουνε να ζηλεψουνε τιποτα απο τα raw . Το jpeg σε μηχανες οπως η D3 & D700 ειναι φανταστικο και καμια σχεση με προηγουμενες μηχανες.
Αν θες σου βαζω μερικα δειγματα να δεις και αν καταλαβεις διαφορα απο raw τοτε το ξανασυζηταμε .

Οσο για την αναγκη χρησης επεξεργασιας εδω διαφωνο διοτι μια μηχανη σαν την D3 & D700 καρφωνει τα παντα παρα πολυ σωστα και προσωπικα εγω εκτος απο οξυτητα και λιγο κοντραστ μιας που συνηθιζω να το εχω χαμηλο δεν χρειαζομαι να ειμαι με τις ωρες στο photoshop οπως εκανα σε αλλες μηχανες οπως τις D40X - D200 - D2X .

Αν εχει τα λεφτα καποιος μηχανες οπως η D3 & D700 βγαζουνε αριστα αποτελεσματα ακομη και στο αυτοματο να εχεις μια τετοια μηχανη .

Οσο ποιο επαγγελματικη μηχανη ειναι τοσο πιο ευκολες φωτογραφιες βγαζει και αυτο ειναι γεγονος δοκιμαστε μια D200 & D700 Με ρυθμισεις στο αυτοματο ισο και κοντραστ και στα ολα που εχει η μηχανη να δειτε διαφορα και εκει ειναι που θα τρομαξετε.

Η διαφορα ειναι οτι ενας μη επαγγελματιας σε περιπτωση που δεν τρεχουν τα λεφτα απο τα παντελονια του και δεν ζει απο την φωτογραφια ισχυει οτι δεν χρειαζετε μια μηχαναρα διοτι εχει ολο τον χρονο να στησει τριποδο και να ξαναπαει στο ιδιο μερος να τραβηξει ξανας αλλες σε περιπτωση που τα εκανε θαλασσα.

Ενας επαγγελματιας οταν εχει να κανει ια δουλεια θελει γρηγορα αποτελεσματα και σωστα χωρις ρισκο διοτι δεν μπορει να πει στο περιοδικο σταματατε την εκτυπωση της κυριακης διοτι τα εκανα θαλλασα και η φωτογραφιες εχουν πολυ θορυβο να ξανατραβηξω .

Τελικη αναλυση

Επαγγελματικη μηχανη = σχεδον ιδια jpeg οπως τα raw , λιγοτερη και σχεδον καθολου επεξεργασια σε software , σχεδον τελιο white balance και το σημαντικοτερο AF που απλα λιτουργει τελιοτατα σε σχεση ερασσιτεχνικης μηχανης που εκει ο θεος βοηθος πρεπει να βγαλεις 2-3 να εισε σιγουρος .

Οποιος εχει περισια λεφτα προτινω οτι το καλυτερο οποιος δεν εχει απλα θελει περισσοτερο εργασια και εκμαθηση πραγμα που σε κακο παλι δεν θα σου βγει .
 
2. OLYMPUS E3
Η προσφορά είναι εξαιρετική, δεν το συζητώ. Αλλά στα τέλη του 2008 θα την επέλεγα ΜΟΝΟΝ αν θέλω μια καλή μηχανή (εξαιρετική μηχανή) για να κάνω αυτό που θέλω και να ξεχάσω ότι θα παρακολουθώ τις εξελίξεις. Διότι είμαι πολύ απαισιόδοξος για το μέλλον του συστήματος 4/3. Με το Full Frame στα 1300 ευρώ (CANON 5D), η οποία μπορεί να πέσει και στα 1000 ευρώ άνετα, η διαφορά του 4/3 σε απόδοση από το FF είναι τεράστια. Οφθαλμοφανέστατη.´Άρα η Olympus/panasonic είτε θα πρέπει να πάει επάνω (FF) είτε κάτω (micro 4/3) Που και τελικά επέλεξε. Ήδη αυτό που συζητούν περισσότερο στα φόρα της Ολυ είναι οι μετατροπείς για το micro 4/3 Κι όχι η Ε30.

Βλάση 1300 ευρώ η 5D (η πρώτη) πού βρίσκεται? Κάτω από 1600 δεν έχω δει (για Ελλάδα μιλάμε πάντα και καινούργια). Όσο για τα 1000, δύσκολα πεφτει ακόμη και ως μεταχειρισμένη ετών. Δεν μιλάμε να βρεις τη μία, την ευκαιρία, μιλάμε για τιμές που θα μπορούσε να πετύχει ένας αόριστος αριθμός ατόμων. Εννοείται για 1000 ευρώ καινούργια, την προηγούμενη 5D θα έπαιρνα, και ας συμβιβαζόμουν για αρχή με έναν μεταχειρισμένο στάνταρ ζουμ των 200 ευρώ.

Αντιθέτως τα 1000 ευρώ του πακέτου της Ε3 είναι η τιμή που έχουν όλα πλέον τα σοβαρά καταστήματα.

Όσο για το αδιέξοδο ή μη 4/3, τόνισα πως με προϋπολογισμό μέχρι 2 άντε 2.500 ευρώ αυτό δεν θα με πολυενδιέφερε. Στην τιμή αυτή, είναι σαφώς more camera (and lens) for my money. Για έναν αντίστοιχο πακέτο μηχανής, καλού στάνταρ ζουμ και φλας πχ σε Nikon, θα θέλαμε χαλαρά 1500 ευρώ (D90, 16-85vr -οκ έχει μεγαλύτερο εύρος αλλά δεν είναι 2.8- και ένα καλό φλας).
 
Αντίθετα η PENTAX παρότι δείχνει να υστερεί, ωστόσο ξέρει να φτιάχνει μηχανές για φωτογράφους. Μηχανές που είναι εύκολες στη χρήση και να βοηθούν το φωτογράφο να βγάλει καλές φωτογραφίες. Έτσι η k200D είναι μια εξαιρετική μηχανή, καλύτερη από τις NIKON D60/CANON 450D/1000D και ίσως θα έπρεπε να είναι η πρώτη επιλογή.

Η τιμή της Κ200 με τον φακό του κιτ είναι στα 399.

...και με τρώει το χέρι μου... :D
 
Σε σχέση με Canon/Nikon η Olympus έχει το μειονέκτημα του μικρότερου αισθητήρα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε μειωμένο δυναμικό εύρος και αυξημένο θόρυβο. Βέβαια δεν μιλάμε και για τραγικές διαφορές, σίγουρα όμως είναι αισθητές. Πέραν αυτού, έχουμε και το θέμα του κάδρου, που στην Ολύμπους είναι 4:3. Σαν κόμπακτ. Τώρα αυτό άλλους τους χαλάει, για άλλους αποτελεί προσόν. Για αρχιτεκτονικές λήψεις πχ είναι όντως προσόν.

Πάντως σαν ποιότητα κατασκευής (μαγνήσιο), προδιαγραφές κλπ (αδιαβροχοποίηση, σταθεροποίηση στο σώμα) μην διστάζεις, σε τέτοια τιμή το παραπάνω πακέτο είναι όντως αχτύπητο. Για 300 ευρώ παραπάνω, το συζητούσαμε, με 1300 θα κοιτούσα και κάτι άλλο.

Η μοναδικη διαφορα και ενα απο τα μεγαλα ατου που εχει μια Nikon & Canon σε σχεση με την olympus ειναι οτι ολες αυτες η μηχανες θελουνε πολυ επεξεργασια σε Raw για να βγαλεις το μεγιστο και εδω οταν βαζεις χερακι σε Raw η olympus με τα μικροτερα πιξελακια ΔΕΝ συνχωρει και τοσο οσο μια με μεγαλυτερο αισθητηρα.

Αν καποιος ειναι γκουρου και εχει πολυ μεγαλη εμπιρεια και ξερει να βγαζει κατα ενα 90% τελιοτατες φωτογραφιες απο την μηχανη μεσα με ρυθμισεις εκει αλλαζει το θεμα.

Αυτη τι διαφορα εγω βλεπω και οτι η olympus το μονο θετικο που εχει ειναι οτι εχει σωστη ρυθμιση μεσα στην μηχανη για καλα ετοιμα χρωματα και πολοι πιστευουνε οτι η olympus εχει καλυτερα χρωματα ξεγελιουνται με λιγα λογια . Η νικον εδω εχει το μεγαλο προβαδισμα .

Ουτε σε τιμες ουτε σε ποιοτητα εγω δεν βλεπω κανενα λογο να αγορασει καποιος μια olympus μιας που ετεριες οπως Canon & Nikon εχει καλυτερες μηχανες .
 
Μα κι εγώ Canon έχω, αλλά για έναν συνολικό προϋπολογισμό 2.000 ευρώ, η Olympus μάλλον θα ήταν πρώτη επιλογή μου. Δεν είναι και χάλια δα το αρχείο της. Ένα μειονέκτημα σίγουρα το έχει από άποψη φορμά και αισθητήρα, αλλά μέχρις εκεί. Επαναλαμβάνω, μιλώ βάσει της τιμής που έχει αυτή την εποχή. Με τις περσινές τιμές δεν θα το συζητούσα καν.
 
Βλάση 1300 ευρώ η 5D (η πρώτη) πού βρίσκεται? Κάτω από 1600 δεν έχω δει (για Ελλάδα μιλάμε πάντα και καινούργια). Όσο για τα 1000, δύσκολα πεφτει ακόμη και ως μεταχειρισμένη ετών. Δεν μιλάμε να βρεις τη μία, την ευκαιρία, μιλάμε για τιμές που θα μπορούσε να πετύχει ένας αόριστος αριθμός ατόμων. Εννοείται για 1000 ευρώ καινούργια, την προηγούμενη 5D θα έπαιρνα, και ας συμβιβαζόμουν για αρχή με έναν μεταχειρισμένο στάνταρ ζουμ των 200 ευρώ.

Αντιθέτως τα 1000 ευρώ του πακέτου της Ε3 είναι η τιμή που έχουν όλα πλέον τα σοβαρά καταστήματα.

Όσο για το αδιέξοδο ή μη 4/3, τόνισα πως με προϋπολογισμό μέχρι 2 άντε 2.500 ευρώ αυτό δεν θα με πολυενδιέφερε. Στην τιμή αυτή, είναι σαφώς more camera (and lens) for my money. Για έναν αντίστοιχο πακέτο μηχανής, καλού στάνταρ ζουμ και φλας πχ σε Nikon, θα θέλαμε χαλαρά 1500 ευρώ (D90, 16-85vr -οκ έχει μεγαλύτερο εύρος αλλά δεν είναι 2.8- και ένα καλό φλας).

Καμια σχεση η D90 ειναι πολυ πιο ανωτερη και οσο για το διαφραγμα 2.8 αυτο μην το σκεφτεσε καν μιας που το 2.8 της Ε3 ειναι για κλαματα και τιποτα το συναρπαστικο . Η νικον θα μπορουσε να βαλει σε πολους προσιτους φακους 2.8 για να ξεγελασει τον κοσμο αλλα ειναι πιο ειλικρινες ετερια και δεν το κανει .
Ετσι μην σκεφτεσε καν το 2.8 ασε που η D90 εχει αριστο ΙΣΟ .

Η D90 την εχω στο προγραμμα να την αγορασω παροτι που εχω μερικες FF μηχανες ειναι πολυ καλη μηχανη και καλυτερη ακομη και απο την D300 που ειχα .
 
Μα κι εγώ Canon έχω, αλλά για έναν συνολικό προϋπολογισμό 2.000 ευρώ, η Olympus μάλλον θα ήταν πρώτη επιλογή μου. Δεν είναι και χάλια δα το αρχείο της. Ένα μειονέκτημα σίγουρα το έχει από άποψη φορμά και αισθητήρα, αλλά μέχρις εκεί. Επαναλαμβάνω, μιλώ βάσει της τιμής που έχει αυτή την εποχή. Με τις περσινές τιμές δεν θα το συζητούσα καν.

Σορρυ αλλα εγω με 2 χιλλιαρικα προυπολογισμο θα αγοραζα μια πολυ ελαφρα μεταχιρεισμενη D200 που ειναι μηχαναρα και μαλισταμε 400 ευρο θα εδεινα αλλα 500 με ενα 18-200 και τα υπολειπα που θα μου μενανε θα πηγενα ενα ωραιο ταξιδακι .

Να εδωνα 2 χιλλιαρικα για την Olympus παντως με τιποτα ουτε νεκρος διοτι δεν βρισκω τις τιμες ελκυστικες ουτε καλες αναλογα την ποιοτητα που προσφερει η κυρια Olympus .
 
Η τιμή της Κ200 με τον φακό του κιτ είναι στα 399.

...και με τρώει το χέρι μου... :D

Αυτά που λέει το dpreview για τα jpeg αρχεια της εν λογω μηχανής κατά ποσο ισχυουν και μπορούν να επιδράσουν στην τελική αξιολόγηση της ; (recommended if you shoot in raw)

http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk200d/page29.asp
 
Καμια σχεση η D90 ειναι πολυ πιο ανωτερη και οσο για το διαφραγμα 2.8 αυτο μην το σκεφτεσε καν μιας που το 2.8 της Ε3 ειναι για κλαματα και τιποτα το συναρπαστικο . Η νικον θα μπορουσε να βαλει σε πολους προσιτους φακους 2.8 για να ξεγελασει τον κοσμο αλλα ειναι πιο ειλικρινες ετερια και δεν το κανει .
Η D90 την εχω στο προγραμμα να την αγορασω παροτι που εχω μερικες FF μηχανες ειναι πολυ καλη μηχανη και καλυτερη ακομη και απο την D300 που ειχα .

Mιας και φαινεται οτι το κατέχεις το άθλημα μπορείς σε παρακαλώ να το τεκμηριώσεις λιγο αυτό ; Δεδομενου οτι η τιμή τους σαν σώματα ειναι πολύ κοντα (1000 περιπου η 300άρα - 800 η D90) και με βαση τα χαρακτηριστικά της D300 (μεγαλύτερο και στιβαρότερο σώμα, σύστημα εστιασης 51 σημειων, χρηση ολων των φακων της Nikon, ταχύτητα) και τις θετικοτατες κριτικές που έχει παρει σε ολα σχεδόν τα reviews, μου κάνει εντυπωση αυτό που αναφερεις...
 
Η D90 εχει καλυτερο Dynamic Range πραγμα πολυ χρησιμο και μεγαλο ατου και εκτος αυτου η επεξεργασια θορυβου ειναι πολυ πιο ανωτερη απο αυτο της D300 .

Και αλλες ρυθμισεις που κανανε στην D90 ειναι πολυ πιο καλυτερες για να βγαζεις ετοιμες φωτογραφιες .
Το 51 σημεια εστιασης στην D300 εχει καποιο ατου αλλα ΕΝ μερη και δεν ειναι οπως αυτο τις D3 .

Για πουλια και οτιδηποτε κινητε γρηγορα θα προτιμουσα την D300 αλλα για οτιδηποτε αλλο η D90 εχει το πανω χερι σε ποιοτητα ολα τα κουσουρια και λαθη τις D300 τα φτιαξανε στην D90 με λιγα λογια.

Για θεμα φακων αυτο ειναι στην κριση του καθενα αλλα δεν το βλεπω σαν προβλημα.
 
Ενα δειγμα μου και αν αυτο ειναι σωστο τοτε τι να πω εγω παντως δεν θα παρω και ουτε το βρηκα χρησιμο .
Εκτος αυτου η μηχανη αυτη εχει θορυβο ακομη και σε ισο 200 .



dsc0013aa8qs6.jpg
 
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει σον και καλά με την αγορά καλύτερης μηχανής να πάρουμε και τους καλύτερους φακούς. Μιλάω για τον μη επαγγελματία βεβαίως.
Δλδ οι φακοί που έχει ο καθένας ήδη δεν θα δείξουν καλύτερα με την καινούργια μηχανή. Ας πούμε αν κάτσει η τετραδούλα μου σήμερα και πω οτι διαθέτω τα κέρδη μου για αγορά μιας D700 η 5D θα την βασανίζω αν δεν τις φορέσω επάνω τους παραπάνω φακούς? Δεν θα είμαι ικανοποιημένος απο την διαφορά με την APS-C μέγεθος μηχανή μου?
Δεν αντιλέγω οτι σίγουρα όσο καλύτερους φακούς έχεις τόσο καλύτερα για σένα, αλλα δεν καταλαβαίνω γιατί να αποτελεί και υποχρέωση.

Θυμάμαι το τέστ του Rockwell με τον fisheye της Nikon και τον Zenitar και τα συμπεράσματά του. Υπερβολικός? Σίγουρα. Αλλα είχε ένα δίκιο
 
Καμια σχεση η D90 ειναι πολυ πιο ανωτερη και οσο για το διαφραγμα 2.8 αυτο μην το σκεφτεσε καν μιας που το 2.8 της Ε3 ειναι για κλαματα και τιποτα το συναρπαστικο . Η νικον θα μπορουσε να βαλει σε πολους προσιτους φακους 2.8 για να ξεγελασει τον κοσμο αλλα ειναι πιο ειλικρινες ετερια και δεν το κανει .
Ετσι μην σκεφτεσε καν το 2.8 ασε που η D90 εχει αριστο ΙΣΟ .

Η D90 την εχω στο προγραμμα να την αγορασω παροτι που εχω μερικες FF μηχανες ειναι πολυ καλη μηχανη και καλυτερη ακομη και απο την D300 που ειχα .

Το f/2.8 είναι f/2.8 είτε σε Νίκον είτε σε Ολύμπους είτε σε βιντεοκάμερες είτε σε κινητά.
Δεν έχω Olympus ούτε πρόκειται να πάρω, απλώς μιλώ για την τιμή που τρέχει αυτό το φεγγάρι, με ένα σώμα επαγγελματικών προδιαγραφών -η D90 δεν είναι τέτοιο, είναι πλαστική, η D300 φυσικά είναι και παραείναι, όπως και η D200- και έναν αξιόλογο γρήγορο φακό, και ένα φλας των 450 ευρώ δώρο.
Επαναλαμβάνω, δεν πρόκειται να πάρω, αλλά εάν αγόραζα τώρα και είχα περιορισμένο προϋπολογισμό, αυτό θα έπαιρνα. Με ένα χιλιάρικο σε Canon και Nikon θα αγόραζα πακέτο -προσοχή, πακέτο, όχι σώμα- κατα πολύ υποδεέστερο.

Τώρα πόθεν προκύπτει ότι η Νίκον είναι η απόλυτη κορυφή δεν το γνωρίζω, πάντως τα οπτικά της Ολυμπους πάντα ήταν ονομαστά. Το λέω ως φήμη, παρότι δεν έχω έστω και έναν φακό. Από παλιούς Pentax και Nikon έχω ουκ ολίγους και έχω να πω τα καλύτερα, και για τους Zeiss ακόμη καλύτερα.
 
Το f/2.8 είναι f/2.8 είτε σε Νίκον είτε σε Ολύμπους είτε σε βιντεοκάμερες είτε σε κινητά.
Δεν έχω Olympus ούτε πρόκειται να πάρω, απλώς μιλώ για την τιμή που τρέχει αυτό το φεγγάρι, με ένα σώμα επαγγελματικών προδιαγραφών -η D90 δεν είναι τέτοιο, είναι πλαστική, η D300 φυσικά είναι και παραείναι, όπως και η D200- και έναν αξιόλογο γρήγορο φακό, και ένα φλας των 450 ευρώ δώρο.
Επαναλαμβάνω, δεν πρόκειται να πάρω, αλλά εάν αγόραζα τώρα και είχα περιορισμένο προϋπολογισμό, αυτό θα έπαιρνα. Με ένα χιλιάρικο σε Canon και Nikon θα αγόραζα πακέτο -προσοχή, πακέτο, όχι σώμα- κατα πολύ υποδεέστερο.

Τώρα πόθεν προκύπτει ότι η Νίκον είναι η απόλυτη κορυφή δεν το γνωρίζω, πάντως τα οπτικά της Ολυμπους πάντα ήταν ονομαστά. Το λέω ως φήμη, παρότι δεν έχω έστω και έναν φακό. Από παλιούς Pentax και Nikon έχω ουκ ολίγους και έχω να πω τα καλύτερα, και για τους Zeiss ακόμη καλύτερα.


Ναι σαν αριθμος ειναι το ιδιο το 2.8 αλλα οχι σε οξυτητα και οχι σε ολες της ετεριες αν παρεις εναν ταμρον με 2.8 και τον βαλεις με ενα νικον 2.8 τοτε θα δεις διαφορα αναμεσα παραδειγμα σε φακο 28-70 2.8 . Αν απο την αλλη παρεις εναν 28-70 2.8 νικον και τον βαλεις με εναν τελεφωτο 300 2.8 τοτε θα δεις και εκει τεραστια διαφορα και προφανως το 2.8 να ειναι οξυτατο οσο το φ/8 του 28-70 2.8 .

Το αδιαβροχο σωμα δεν πεζει κανενα ρολο ας εβγαζε η νικον μια D3 με το πλαστικο της D90 και θα την αγοραζα αν φυσικα ητανε κανενα χιλλιαρικο πιο κατω , αν φωτογραφιζα σε ομιχλη και βροχη θα με απασχολουσε εξαλου κανενας δεν κρατα μια μηχανη πανω απο 2 χρονια στις μερες μας ειτε ερασιτεχνης ειτε επαγγελματιας .

Για το αν προσφερει πιο πολλα αναλογα με τα λιγα χρηματα πιο πολλα η Olympus αυτο δεν το πιστευο και πολυ και σκεψου ποσσες επιλογες φακων εχει με Canon & Nikon και δες ποσους μεταχειρισμενους βρισκεις ευκολα με προσιτη τιμη λογο το οτι υπαρχουν πιο πολλες μηχανες .

Τελος παντον αν το σκεφτει καποιος καλα το θεμα κακο και καλο δεν υπαρχη απλα η καλυτερη επιλογη αναλογα σε αυτο που κανουμε .
 
Αυτά που λέει το dpreview για τα jpeg αρχεια της εν λογω μηχανής κατά ποσο ισχυουν και μπορούν να επιδράσουν στην τελική αξιολόγηση της ; (recommended if you shoot in raw)

http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk200d/page29.asp

Αν κάποιος θέλει τα πιο βελτιστοποιημένα JPG αυτομάτως έτοιμα, τότε η Pentax μάλλον δεν του κάνει.
Αν όμως έχει όρεξη για επεξεργασία RAW, τότε η Pentax μοιάζει σαν ιδιαίτερα ανταγωνιστική επιλογή!
 
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει σον και καλά με την αγορά καλύτερης μηχανής να πάρουμε και τους καλύτερους φακούς. Μιλάω για τον μη επαγγελματία βεβαίως.
Δλδ οι φακοί που έχει ο καθένας ήδη δεν θα δείξουν καλύτερα με την καινούργια μηχανή. Ας πούμε αν κάτσει η τετραδούλα μου σήμερα και πω οτι διαθέτω τα κέρδη μου για αγορά μιας D700 η 5D θα την βασανίζω αν δεν τις φορέσω επάνω τους παραπάνω φακούς? Δεν θα είμαι ικανοποιημένος απο την διαφορά με την APS-C μέγεθος μηχανή μου?
Δεν αντιλέγω οτι σίγουρα όσο καλύτερους φακούς έχεις τόσο καλύτερα για σένα, αλλα δεν καταλαβαίνω γιατί να αποτελεί και υποχρέωση.

Θυμάμαι το τέστ του Rockwell με τον fisheye της Nikon και τον Zenitar και τα συμπεράσματά του. Υπερβολικός? Σίγουρα. Αλλα είχε ένα δίκιο

Σωστα τα λες και βαση νομου δεν χρειαζετε τον καλυτερο φακο και με ενα απλο, αλλακαι παλι δεν θα δεις διαφορα απο μια APS-C σε τελιο φωτισμο παρα μονο σε δυσκολες καταστασεις οπως κινουμενα πραγματα και υψηλο ισο .

Ενας φιλος μου κανει πορτραιτα σε στουντιο με μια D3 και ενα νικον φακο 85 1.8 οταν καναμε τεστ με τον πανακριβο τον δικο μου σε πολυ κλιστα διαφραγματα που κανει χρηση δεν ειδαμε καμια απολυτος διαφορα . Επομενως δωρο αδωρο να εδεινε ο φιλος μου τα 5πλασια λεφτα για τον 1.4 .

Ολα ειναι εξαρτατε για το τι κανεις και ολα ειναι αναλογα εδω .
 
Last edited: