Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Καθόλου παράλογο, το αντίθετο μάλιστα. Απλά, ό,τι μπορεί να κάνει ένας λαμπάτος προ, μπορεί, πλέον, να το κάνει και ένας σωστός στερεάς κατάστασης, (προφανώς με τελεστικούς, καθώς είναι λιγάκι χαζό να παιδεύεται κανείς σε διακριτό κύκλωμα να ξαναεφεύρει τον τροχό), με μικρότερο κόστος, μικρότερο όγκο και ακριβέστερη λειτουργία.

Ευτυχώς που η μουσική δεν γράφεται από ηλεκτρονικούς
 
Απάντηση: Re: Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Πόσοι ηλεκτρονικοί απαιτουνται για να γίνει ενα CD σκεφτήκατε ποτέ?

Πολύ λιγότεροι από αυτούς που απαιτήθηκαν για το σχεδιασμό ενός κορυφαίου λαμπάτου μικροφώνου.
 
Re: Απάντηση: Re: Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Πολύ λιγότεροι από αυτούς που απαιτήθηκαν για το σχεδιασμό ενός κορυφαίου λαμπάτου μικροφώνου.

Η ανάπτυξη μιας εφεύρεσης όπως το CD, είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την ανάπτυξη ενός τεχνολογικού προϊόντος, όπως ένα ακόμη μικρόφωνο, όσο καλό κι αν είναι αυτό. Για επιχειρηματικούς –και άλλους- λόγους, η ανάπτυξη μιας εφεύρεσης και η μετεξέλιξή της σε καινοτομία, συνήθως γίνεται με την αξιοποίηση μιας ομάδας σχετικά ολιγομελούς και με πολύ ισχυρή εξειδίκευση.

Στο journal club του φόρουμ του avmentor.gr, μπορείτε να βρείτε ένα θέμα σχετικά με την ανάπτυξη του CD, υπό τον τίτλο "Shannon, Beethoven, and the CD - Πρόταση για συζήτηση". (Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο journal club θα πρέπει να εγγραφείτε και να κάνετε login). Όταν έχετε λίγο χρόνο, κάντε τον κόπο και διαβάστε το, και αναζητήστε και το πρωτογενές υλικό που μνημονεύεται εκεί, καθώς το τελευταίο προέρχεται από κάποιο εξόχως σημαντικό πρόσωπο, που διετέλεσε μέλος της ερευνητικής ομάδας που ανέπτυξε το CD.
 
Εχει ξαναγραφτεί, αλλά ο χαρακτηριστικός ήχος της Λάμπας οφείλεται στον τρόπο που παραμορφώνει.
Για την ακρίβεια, αλλάζει η σχέση των αρμονικών.

Οι λάμπες παράγουν (συνολικά και κατά μέσο όρο) περισσότερη αρμονική παραμόρφωση από ένα τρανζίστορ, αλλά παράγουν κυρίως άρτιες αρμονικές (2η, 4η κλπ αρμονική) ενώ στα τρανζίστορ υπάρχει και ένα υπολογίσιμο ποσοστό ΚΑΙ περιττών αρμονικών (3η, 5η κλπ).
Αυτός είναι και ο λόγος που παρόλο που η συνολική τιμή της παραμόρφωσης μπορεί να είναι και 10 φορές μικρότερη σε ένα τρανζίστορ, η λάμπα είναι πιο "εύηχη".

Υπάρχουν και solid state μηχανάκια που λόγο πολύ μικρής περιττής τάξης αρμονικών ακούγονται (ή πλησιάζουν αρκετά) σαν καλοφτιαγμένη καθαρή λάμπα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Η ανάπτυξη μιας εφεύρεσης όπως το CD, είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την ανάπτυξη ενός τεχνολογικού προϊόντος, όπως ένα ακόμη μικρόφωνο, όσο καλό κι αν είναι αυτό. Για επιχειρηματικούς –και άλλους- λόγους, η ανάπτυξη μιας εφεύρεσης και η μετεξέλιξή της σε καινοτομία, συνήθως γίνεται με την αξιοποίηση μιας ομάδας σχετικά ολιγομελούς και με πολύ ισχυρή εξειδίκευση.

Στο journal club του φόρουμ του avmentor.gr, μπορείτε να βρείτε ένα θέμα σχετικά με την ανάπτυξη του CD, υπό τον τίτλο "Shannon, Beethoven, and the CD - Πρόταση για συζήτηση". (Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο journal club θα πρέπει να εγγραφείτε και να κάνετε login). Όταν έχετε λίγο χρόνο, κάντε τον κόπο και διαβάστε το, και αναζητήστε και το πρωτογενές υλικό που μνημονεύεται εκεί, καθώς το τελευταίο προέρχεται από κάποιο εξόχως σημαντικό πρόσωπο, που διετέλεσε μέλος της ερευνητικής ομάδας που ανέπτυξε το CD.

Κώστα, δεν εννοιύσα την ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας που οδήγησε στην ανακάλυψη του CD ως μέσου αποθήκευσης δεδομένων. Εννούσα την παραγωγή ενος μουσικού CD σήμερα. Δεν νομίζω ότι σε ένα studio παραγωγής δίσκων απαιτούνται πολλοί ηλεκτρονικοί.

Οσον αφορά τα λαμπάτα μικρόφωνα και τους λαμπάτους custom προενισχυτές, αυτά χρησιμοποιούνται ακόμα στα studios ηχογραφήσεων. Είναι μάλλιστα πανάκριβα, πολύ πιο ακριβά από τα αντίστοιχα της στερεάς κατάστασης. Και δεν νομίζω ότι είναι μόδα. Απλώς τα λαμπάτα μικρόφωνα προτιμούνται ακόμα από τους επαγγελματιές για κάποια βασικά χαρακτηριστικά. Ενα βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι δεν υπερφορτώνουν όταν υπεροδηγούνται, κι όταν ακόμα συμβεί κάτι τέτοιο δεν συμπεριφέρονται όπως τα αντίστοιχα μικρόφωνα που χρησιμοποιούν υλικά στερεας κατάστασης (π.χ FETs).

Επίσης θα ήθελα να προσθέσω ότι υπάρχει και η ψηφιακή εγγραφή σε ταινία που προηγήθηκε του CD, σαν μέσο ψηφιακής αποθήκευσης.
 
Ο λεγόμενος "λαμπάτος" ήχος αποδίδεται σε δύο περιπτώσεις. Είτε διότι είναι γενικά σωστός, (αναλυτικός, πλούσιος, κλπ.), με εξαίρεση το θόρυβο, προερχόμενος από μια συσκευή που είναι εύκολο να κατασκευασθεί, και χρειάζεται λίγα υλικά, είτε διότι είναι σωστός και με χαμηλότερο θόρυβο. Από τη στιγμή που ήρθαν στο φως και εξαιρετικής ποιότητας τελεστικοί ενισχυτές, το δεύτερο ισχύει και για τους προενισχυτές στερεάς κατάστασης. Στις συσκευές ισχύος, αυτά που μπορούμε σήμερα να κάνουμε με τρανζίστορ δεν είναι εφικτό να γίνουν με λάμπες, τουλάχιστον αυτές που είναι γενικά διαδεδομένες στο audio (EL34, KT88 - 6550, 211 - 845, κλπ.), ή μπορούν να γίνουν με πολύ υψηλό κόστος και σωρεία λυχνιών, που δικαιολογείται μόνο για λόγους επίδειξης.

Γενικά, επί του θέματος, ένας σωστός λαμπάτος και ένας σωστός στερεάς κατάστασης προενισχυτής έχουν ελάχιστες ηχητικές διαφορές, με τον μεν να χαρακτηρίζεται συνήθως ως "στεγνός" -καθ' ότι ακριβής-, και τον δε ως πλούσιος, καθ' ότι ταχύς, σε σχέση με τους προγόνους του. Εξ ού και η λαμπάτη "ρετσινιά" στους OPA604...
Μπράβο Koyias!!! Πέρασες σαν οδοστρωτήρας και τα ισοπέδωσες!!! Εύγε!!!

Τα τρανζίστορς φτιάχτηκαν για βιομηχανικές εφαρμογές και όχι για ήχο. Οι λάμπες φτιάχτηκαν για ήχο, γιαυτό και αναπαράγουν την πραγματικότητα από ο,τιδήποτε άλλο. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Re: Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Καθόλου παράλογο, το αντίθετο μάλιστα. Απλά, ό,τι μπορεί να κάνει ένας λαμπάτος προ, μπορεί, πλέον, να το κάνει και ένας σωστός στερεάς κατάστασης, (προφανώς με τελεστικούς, καθώς είναι λιγάκι χαζό να παιδεύεται κανείς σε διακριτό κύκλωμα να ξαναεφεύρει τον τροχό), με μικρότερο κόστος, μικρότερο όγκο και ακριβέστερη λειτουργία.
Koyias δεν έρχεσαι Θεσ/νίκη για καμιά ακρόαση; Φέρε και ΟΠΟΙΟΝ ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡΑΤΟ θέλεις. Αν είναι έστω και ίδιος με έναν λαμπάτο, θα σου παραδόσω το κλειδί του σπιτιού μου. Το εννοώ. Εσύ τί θα χάσεις. Περιμένω αντιπροσφορά. Λ.Σ.
 
Αυτη την εποχη τo θεμα για μενα ειναι πως δυσκολευομαι να βρω προενισχυτες για ακροαση στο σπιτι. Εχω παρει αστειες απαντησεις απο αντιπροσωπους. Σε παλιοτερα θεματα της χάι εντ κατηγοριας, καποιοι μαγαζατορες ελεγαν πως μας συμφερει να ψωνιζουμε απο αυτους, πληρώνοντας κατι παραπανω, απο το να αγοραζουμε μεσω ιντερνετ απο το εξωτερικο. Το δικαιολογουσαν αυτο λεγοντας πως αυτοι μας προσφέρουν καλυτερες υπηρεσιες κτλ κτλ κτλ.

Τι να πω... Πουλαει ο αλλος προενισχυτη των 1-2-3-10 χιλιαδων και δεν τον δινει για ακροαση. Δηλαδη, τον πουλαει σαν σκ....τα, κατα την ταπεινή μου αποψη.
 
Μπράβο Koyias!!! Πέρασες σαν οδοστρωτήρας και τα ισοπέδωσες!!! Εύγε!!!

Τα τρανζίστορς φτιάχτηκαν για βιομηχανικές εφαρμογές και όχι για ήχο. Οι λάμπες φτιάχτηκαν για ήχο, γιαυτό και αναπαράγουν την πραγματικότητα από ο,τιδήποτε άλλο. Λ.Σ.

Κύριε Στεφανίδη χρειάζεστε αρκετό διάβασμα, εκτός εάν προβάλλετε εαυτόν τοιουτοτρόπως για λόγους marketing, οπότε πάω πάσο.
 
Αυτη την εποχη τo θεμα για μενα ειναι πως δυσκολευομαι να βρω προενισχυτες για ακροαση στο σπιτι. Εχω παρει αστειες απαντησεις απο αντιπροσωπους. Σε παλιοτερα θεματα της χάι εντ κατηγοριας, καποιοι μαγαζατορες ελεγαν πως μας συμφερει να ψωνιζουμε απο αυτους, πληρώνοντας κατι παραπανω, απο το να αγοραζουμε μεσω ιντερνετ απο το εξωτερικο. Το δικαιολογουσαν αυτο λεγοντας πως αυτοι μας προσφέρουν καλυτερες υπηρεσιες κτλ κτλ κτλ.

Τι να πω... Πουλαει ο αλλος προενισχυτη των 1-2-3-10 χιλιαδων και δεν τον δινει για ακροαση. Δηλαδη, τον πουλαει σαν σκ....τα, κατα την ταπεινή μου αποψη.

Πέτρο, τα πράγματα είναι απλά:

Δε δίνεις demo, τότε γεια σας! Ευχαριστώ, αλλά δε θα πάρω.

Είπαμε, ο λόγος που υπάρχουν τα φυσικά καταστήματα είναι αυτός και μόνον αυτός.
Δε θα κάθεσαι να χαλιέσαι γι' αυτό, έλεος!
 
Re: Απάντηση: Re: Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Koyias δεν έρχεσαι Θεσ/νίκη για καμιά ακρόαση; Φέρε και ΟΠΟΙΟΝ ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡΑΤΟ θέλεις. Αν είναι έστω και ίδιος με έναν λαμπάτο, θα σου παραδόσω το κλειδί του σπιτιού μου. Το εννοώ. Εσύ τί θα χάσεις. Περιμένω αντιπροσφορά. Λ.Σ.

Όταν έχω κάτι έτοιμο, πολύ ευχαρίστως, αλλά όχι και να χάσετε το σπίτι σας...
 
Re: Απάντηση: Re: Eιναι οι λαμπες ΜΟΝΟ μοδα?

Όταν έχω κάτι έτοιμο, πολύ ευχαρίστως, αλλά όχι και να χάσετε το σπίτι σας...
Εσύ τί πρόβλημα έχεις.Εγώ θα το χάσω. Και δεν το βρήκα έτοιμο. Το έφταιξα με τα χέρια μου.
Το μόνο που λυπάμαι είναι ότι θα πάει τζάμπα το σύστημα και η δισκοθήκη σε κάποιον που από ό,τι φαίνεται, δεν θα του αξίζει.
Τελικά εσύ τί αντιπροτείνεις; Δεν μας είπες! Λ.Σ.
 
Κύριε Στεφανίδη χρειάζεστε αρκετό διάβασμα, εκτός εάν προβάλλετε εαυτόν τοιουτοτρόπως για λόγους marketing, οπότε πάω πάσο.
Αγαπητέ μου, 10 χρόνια, 3 πανεπιστήμια δεν αρκούν; Μπορεί και όχι! Δεναντιλέγω. Εσύ μάλλον θα έχεις διαβάσει περισσότερο για να μου προτείνεις ότι χρειάζομαι περισσότερο διάβασμα.

Το θέμα είναι ότι εσύ και κάποιοι ακόμη, προβάλλετε ως επιχείρημα κάποιες θεωρίες και στερείτε, κατά τη γνώμη μου, τον εαυτό σας από την απέραντη ομορφιά της ελευθερίας που εμπεριέχει η μουσική και η ακρόασή της.
Νομίζω, αν και δεν
έχω ακούσει, ότι ακόμα και ο ήχος που ακούτε, και αυτός θα είναι ανελεύθερος και συμπιεσμένος.
Δεν έχουμε ανάγκη από άλλες θεωρίες, αλλά από πραγματική εμπειρία, τριβή με ακρόαση ζωντανής μουσικής και με μηχανήματα.
Δεν έχεις ακούσει πάρα πολλά μηχανήματα και μάλλον δεν έχεις αρκετές εμπειρίες ζωντανής μουσικής [χωρίς μικρόφωνα, ηχεία κλπ.]. Γιαυτό σε προσκάλεσα να αποκτήσεις μια επιπλέον εμπειρία. Λ.Σ.
 
Επειδή κατά καιρούς πιπιλίζεται από ορισμένους η καραμέλα των πολύ ακριβών λυχνιών και τρομάζει και δεν τολμά ούτε να σκεφτεί κάποιος να αγοράσει λαμπάτο μηχάνημα, έχω να αναφέρω ότι με αγανακτεί η στενομυαλιά ατόμων που μιλούν σαν να γνωρίζουν τα πάντα.
Ως επαγγελματίας έχω να αναφέρω ότι οι Atma-sphere προ και τελικοί ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΑΙΡΙΑΓΜΕΝΕΣ ΟΥΤΕ ΑΚΡΙΒΕΣ Η ΕΞΩΤΙΚΕΣ ΛΥΧΝΙΕΣ. Οι δε λυχνίες των τελικών αλλάζονται μετά από 20000 ή 30000 ώρες. Οι δικοί μου οι τελικοί οι ΜΑ-2 παιζουν κάθε μέρα πολλές ώρες επι 8 χρόνια και δεν τις έχω αλλάξει. Όσο δε για την αντικατάσταση κάποιας λυχνίας το κόστος είναι στα 15 με 20 ευρώ περίπου. Αυτά για τους Atma-sphere. Ξέρω ότι αυτό δεν ισχύει για όλα τα μηχανήματα λυχνίας. Λ.Σ.
 
Μπράβο Koyias!!! Πέρασες σαν οδοστρωτήρας και τα ισοπέδωσες!!! Εύγε!!!

Τα τρανζίστορς φτιάχτηκαν για βιομηχανικές εφαρμογές και όχι για ήχο. Οι λάμπες φτιάχτηκαν για ήχο, γιαυτό και αναπαράγουν την πραγματικότητα από ο,τιδήποτε άλλο. Λ.Σ.

… και να σας πω! Όσο περισσότερα γνωρίζει κάποιος (δυνάμει πελάτης σας) για το χόμπυ του, τόσο πιο ενοχλητικό (και φαιδρό, θα μου επιτρέψετε) γίνεται αυτό το στυλ και το ύφος που έχετε ορισμένοι έμποροι hi-fi, με το να εξυψώνετε στα ουράνια τους κατασκευαστές που αντιπροσωπεύετε, στην προσπάθειά σας να πείσετε τον πελάτη, πιπιλίζοντάς του το μυαλό για το πόσο μικρός και ασήμαντος είναι, έναντι της Αυτού Εξοχότητος, του κατασκευαστού, τον οποίον έχετε –και καλά- το ύψιστο προνόμιο να αντιπροσωπεύετε, λες και τους κάνει χάρη που τους πουλάει τα δημιουργήματά του έναντι χρηματικού τιμήματος, ενώ κανονικά θα έπρεπε να εισπράττει κάτι σαν κεφαλικό φόρο. Όμως, να έχετε υπ’ όψη σας πως αυτή η μπογιά έχει πάψει να περνάει σε εμένα εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, και ως εκ τούτου, αυτό το υπερφύαλο ύφος και η «καραμέλα» περί ισοπέδωσης των πάντων με ενοχλούν, και με ενοχλούν πολύ.

Το κλείνω εδώ, μιας και το μόνο που ήθελα ήταν να βοηθήσω το παιδί που άνοιξε το θέμα να αποκτήσει πιο κοφτερή ματιά, όντας στο ψάξιμο για προενισχυτή.
 
Last edited:
Τελικά κανείς μπορεί να μάθει αρκετά πράγματα, διαβάζοντας το θέμα αυτο!!!