Κωνσταντίνος Τυροβολάς
AVClub Addicted Member
- 28 June 2006
- 2,941
Γενικά, επί του θέματος, ένας σωστός λαμπάτος και ένας σωστός στερεάς κατάστασης προενισχυτής έχουν ελάχιστες ηχητικές διαφορές, με τον μεν να χαρακτηρίζεται συνήθως ως "στεγνός" -καθ' ότι ακριβής-, και τον δε ως πλούσιος, καθ' ότι ταχύς, σε σχέση με τους προγόνους του. Εξ ού και η λαμπάτη "ρετσινιά" στους OPA604...
Καλά. Και γιατί 2 τρανζιστοράτοι εξ'ίσου καλοί με τα καθιερωμένα μετρητικά κριτήρια ακούγονται διαφορετικά? Εκτός κι αν θεωρήσουμε τον ένα καλύτερο από τον άλλο γιατί έχει παραμόρφωση 0,0003% έναντι 0,0001%.
Πόσο χειρότερος μετρητικά είναι ένας ενισχυτής των 500 ευρώ από έναν των 5000?
Βεβαίως, πιθανόν να έχει 100 φορές περισότερη παραμόρφωση, που και πάλι όμως δεν υπερβαίνει το 0,1% σε πλήρη ισχύ. Εκτός κι αν αρχίσουμε να λέμε ότι είναι ακουστή τέτοιας τάξης διαφορά.
Μεταξύ των "γκουρού" που καταργούν τη φυσική με βάση την οποία σχεδιάστηκαν τα μηχανήματα που πουλάνε-φτιάχνουν και του απόλυτου "μετράει άριστα=ακούγεται άριστα" υπάρχει και η ενδιάμεση, κατ´εμέ εντελώς ορθολογική προσέγγιση:
Μπορεί και να μην μετράμε όλα όσα έχουν σημασία για την ηχητική αντίληψη. Ή κάποια πράγματα που μετράμε να μην είναι και τοοόσο σημαντικά.
Και οι φυσικοί άλλωστε πίστευαν για αιώνες ότι η νευτώνια μηχανική είναι η τελική θεωρία για τη κίνηση. Αποδείχτηκε ότι απλώς ήταν μια ειδική, οριακή περίπτωση της σχετικότητας.
Κάθε φορά στην επιστήμη, κάποιοι πιστεύουν ότι όλα έχουν εξηγηθεί και πάντα, μα πάντα διαψεύδονται (αυτό τώρα δεν είναι βέβαια επιχείρημα, απλώς στατιστική διαπίστωση).
Όσον αφορά στην ηχητική πιστότητα, έχω τη δυσάρεστη βεβαιότητα πώς η έρευνα τελείωσε το '60. (εννοώ τη σοβαρή επιστημονική, όχι τα καλώδια με τις πειραγμένες μοριακές δομές που απελευθερώνουν τα πρίμα).
Σήμερα τα ερευνητικά εργαστήρια ασχολούνται με ψηφιακά, παλμοτροφοδοτικά,επικοινωνίες κ.τ.λ Περισσότερη ή αλλιώτικη ηχητική πιστότητα δεν χρειάζεται κανείς (ή σχεδόν κανείς-υπάρχουμε κι εμείς, η ισχνή μειοψηφία των "κολλημένων").
Η πιθανότητα λοιπόν να δούμε ένα εργαστήριο μεγάλης εταιρίας ή καλού παν/μίου (εκεί βρίσκονται οι κορυφαίοι σήμερα και το '60 πάλι εκεί ήταν) να μελετήσει μεθοδικά το φαινόμενο "γιατί ο τυπάκος στη γωνία επιμένει ότι ο Krell με τα Utopia παίζουν άσχημα, συμβαίνει κάτι ή είναι κουφός?", είναι μηδενική.
Άρα, μάλλον θα μείνουμε ο καθένας με τις απόψεις του-προτιμήσεις του.
Συγχωρήστε με για το μακροσκελές κείμενο,
χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος
Last edited: