Ελαστικά Χιονιού.

Ο μεγάλος, σχετικά, αριθμός των εγκλωβισμένων της Μαλακάσας, πέραν της ανευθυνότητας της εταιρίας παραχώρησης, που το μόνο που έκανε ήταν να εισπράττει διόδια αντί να έχει σε ετοιμότητα και λειτουργία καθαριστικά μηχανήματα (ούτε 10 εκ δεν έφτασε το χιόνι), δείχνει και τον ασυγχώρητο ωχαδερφισμό των "φίλων" οδηγών.....(κν. που πάς, ρε Καραμήτρο; )....
 
Απάντηση: Re: Ελαστικά Χιονιού.

μετά τα χθεσινά βλέπω να γίνεται υποχρεωτική η χρήση χειμερινών ελαστικών όπως σε όλη την Ευρώπη ή πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων με καλοκαιρινά ελαστικά όταν χιονίζει.

Για την χώρα μας βρίσκω υπερβολική την χρήση χειμερινών ελαστικών.
Ίσως σε κάποιες περιοχές όπως πχ Φλώρινα , Ξάνθη να είχε λογική μια τέτοια κίνηση αλλά το μεγαλύτερο μέρος της χώρας σπάνια βλέπει χιόνια.
Θα έβρισκα καλύτερη λύση τον έλεγχο κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο τις λίγες φορές που υπάρχει σοβαρή χιονόπτωση για αλυσίδες χιονοπανα κτλ.
Κάποτε με τον ίδιο τρόπο γινόταν έλεγχος για τις ζώνες.
Παρόμοιοι έλεγχοι στους σταθμούς διοδίων που υπάρχει αρκετός χώρος για στάθμευση και τοποθέτηση αλυσίδων η ακόμα και αναστροφή του οχήματος σε περίπτωση που δεν έχει ( αφού επιβληθεί προστίμο) .
Αυτο πιστεύω θα λειτουργούσε καλύτερα στις συνθήκες καιρού της χώρας μας.
 
Για 4-5 ημέρες τον χρόνο που υπάρχει χιόνι στους δρόμους (στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας) είναι μεγάλη υπερβολή.

Έχω την εντύπωση μάλιστα ότι ίσως να είναι και επικίνδυνο.

Τον χειμώνα είναι κυρίως βρεγμένοι οι δρόμοι και τα χειμερινά ελαστικά δεν έχουν το καλύτερο φρενάρισμα/έλεγχο σε αυτές τις συνθήκες.
 
Καταρχήν ήμουν ένας από τους αποκλεισμένους χτες. Βέβαια δεν ταλαιπωρήθηκα στο δρόμο μιας και ενημερώθηκα από παθόντες συναδέλφους που έφυγαν από Οινοφυτα (δουλειά) κατά τις 3 και 1 ώρα μετά δεν είχαν περάσει καν το Σείριο. Οι υπόλοιποι παρατήσαμε τα αμάξια στη δουλειά και γυρίσαμε από Οινόη με τρένο Αθήνα μετά από 6 και βάλε ώρες, βρεγμένοι και κρυμμένοι..
1ον Απαράδεκτο να κλείνει εθνικός δρόμος λίγα χλμ από Αθήνα. Σκηνές ντροπής. Ευθύνες στην τροχαία που δεν μπαγλάρωνε φορτηγατζήδες που την κάνανε από παράδρομους (κανονικά έπρεπε αυτόφωρο)
2ον Ευθύνες στην εταιρεία που είχε τις αλατιέρες για μόστρα από το πρωί γιατί τους ξεγέλασε η βροχή και δεν θέλησαν να ρίξουν αλάτι μη χάσουν κανα φράγκο. Το ότι πλήρωσαν με τόση ταλαιπωρία κόσμος διόδια για γέλια. (έπρεπε να σπάσουν τις μπάρες κανονικά)
3ον Ευθύνες σε επαγγελματίες που το έπαιξαν μάγκες μην χάσουν και αυτοί κανα φράγκο και βγήκαν παρά την απαγόρευση μουλωχτά. Κανονικά ειπαμε αυτόφωρο

Τέλος, χιονολαστιχα και αηδίες δεν είμαστε ούτε Σκανδιναβία ούτε βόρεια Ευρώπη. Κόστος μεγάλο και αχρείαστο ειδικά σε νότιες περιοχές που στους 3 μήνες χειμώνα έχεις ίσως 1-2 μέρες κακοκαιρία και τις άλλες με λιακάδα. Ήμαρτον


Sent from my iPhone xs max using Tapatalk
 
10+ χρονια στη Νεα Υορκη, με χιονι που στοιβαγμενο στις ακρες του δρομου ξεπερναει και το 1 μετρο... Δεν εχω ιδεα τι ειναι τα χειμερινα ελαστικα. Ουτε εγω, ουτε κανενας απο τους (Αμερικανους) γνωστους μου. Βεβαια με τους δρομους να...αλλατιζονται ωρες πριν και κατα τη διαρκεια του χιονια, δεν υπαρχει σχεδον ποτε θεμα στην Πολη ή στις κυριες αρτηριες λιγο πιο εξω. Επισης δεν εχω δει ποτε αλυσιδες σε τροχους (ενω στην Ελλαδα εχω, αλλα τις εχω χρησιμοποιησει μονο μια φορα στα 27 χρονια που οδηγω)

Αλλωστε, ακομα κι αν ειχε καποιος χειμερινα ελαστικα ή 4χ4 εχθες, που θα πηγαινε με τοσα ΖΩΑ να κλεινουν την ΛΕΑ? Μου θυμιζει το ανεκδοτο με τους 2 τυπους που συζητουσαν πως πρεπει να μαθουν καποια ξενη γλωσσα, περασε καποιος που μιλαγε 5 (εκτος ελληνικων) και δεν καταφεραν να συνεννοηθουν. Το ιδιο κ χθες: δε μπα να ειχες 4χ4 με χιονολαστχα? Αποκλεισμενος με τους αλλους θα ησουν.

Και βεβαια σε μια πολη που χιονιζει 1 φορα στα 2-3 χρονια ή 1-2 μερες το χρονο στη Μαλακασα, υπερβολη ειναι η υποχρεωση χειμερινων λαστιχων.
 
Ειπαμε στην Ελλάδα είναι μην χάσεις κανα φράγκο και κάτι τρέχει στα γύφτικα. Κακομοιριά στο φουλ. Φοβούνται να ρίξουν αλάτι η να βγάλουν 50 εκχιονιστικά από τον άγιο Στέφανο μην τους πάει χαμένο η κάψουν ντίζελ. Και τι έγινε; Λες και το κάνουν κάθε μέρα.
Δεν υπάρχει και παιδεία μετά.. Έμεινες; Παλουκώσου στην δεξιά και άσε την ΛΕΑ. Ας γίνουν οι 3-2 και τι έγινε; Από κάπου να περνάνε οι υπηρεσίες όχι οι μάγκες. Αυτοί αυτόφωρο με τη μια


Sent from my iPhone xs max using Tapatalk
 
Πρέπει να κυκλοφορείς συνέχεια με τα χιονολάστιχα όπως στις βόρειες χώρες τον χειμώνα, γιατί δεν ξέρειςς πότε θα συναντήσεις χιόνι - κι αφενός το χιόνι στις ελληνικές πόλεις κρατάει 2-3 μέρες κάθε χειμώνα, αφετέρου όταν τα φοράς αλλάζει προς το χειρότερο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο στεγνό και στο βρεγμένο... Αν δεν φοράς χιονολάστιχα και συναντήσεις χιόνι, σίγουρα δεν υπάρχει περίπτωση να έχεις πρόσβαση στα χιονολάστιχα στην αποθήκη εκείνη την ώρα... Αν δεν είσαι επαγγελματίας που κάνει συγκεκριμένα δρομολόγια τις δύσκολες εποχές, δεν είναι λογική η αγορά τους...
 
Καλή χρονιά σε όλους.

Το χειμώνα φορούμε χειμερινά ελαστικά στο αυτοκίνητο. Αλλιώς θα έχουμε πρόβλημα έστω και τη μία φορά. Όσοι κινούνται με καλοκαιρινά ελαστικά και αποκλείονται στο οδικό δίκτυο, δεν έχουν κανένα δίκαιο να ρίχνουν το φταίξιμο στις αρχές. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική τους.

Δείτε ένα απλό βίντεο 2WD με χειμερινά λάστιχα VS 4WD με καλοκαιρινά λάστιχα. Δείτε και τρομάξετε. Η διαφορά στο φρενάρισμα με 50 χλμ/ώρα είναι 40 (!!!!) μέτρα υπέρ του αυτοκινήτου με τα χειμερινά λάστιχα. Και το άλλο με τα καλοκαιρινά είναι 4x4όχι τα απλά που έχουμε. Δεν συζητούμε για αποφυγή εμποδίου κτλ. που πολύ απλά σκοτώνεις τον πεζό. https://www.youtube.com/watch?v=atayHQYqA3g

Αν νομίζετε ότι είναι υπερβολικό έξοδο σας θυμίζω ότι η μια φορά που θα έχετε πρόβλημα θα σας στοιχίσει περισσότερο από όσα έχετε δώσει για τα χειμερινά λάστιχα. Μια φορά αρκεί και μάλιστα μπορεί να σας στοιχίσει πολύ ακριβά. Έχω συνάδελφο με παιδί ΑΜΕΑ που ο ίδιος το χτύπησε με το αυτοκίνητο γλυστρώντας στον πάγο βγαίνοντας από το γκαράζ κι έπεσε πάνω το παιδί που περίμενε να το πάει σχολείο πάνω στο Διόνυσο στην Αθήνα. Ο ίδιος είναι ο υπεύθυνος για την κατάσταση του παιδιού του.

Πάρτε ένα dac λιγότερο και βάλτε ένα σετ κατάλληλα λάστιχα. Μόνο όταν θα βρεθείτε στην άσχημη θέση θα το καταλάβετε αλλά θα είναι αργά.
 
Καλή χρονιά Βλάση.
Το βίντεο που παραθέτεις δεν μας δείχνει κάτι καινούργιο.
Προφανώς οι διαφορές μεταξύ θερινών και χειμερινών στις συνθήκες που παρουσιάζει το τεστ δείχνουν τα προτερήματα του χειμερινού όπως θα έδειχναν τα προτερήματα του θερινού έναντι του χειμερινού σε ακριβώς αντίθετες καιρικές συνθήκες.
Καλό είναι όμως να γνωρίζουμε εφόσον μιλάμε για Ελλάδα ότι τα χειμερινά λάστιχα λειτουργουν με όφελος σε θερμοκρασίες κάτω των δέκα βαθμών κελσίου .
Σε υψηλότερες θερμοκρασίες η απόδοσή τους είναι χειρότερη από τα λάστιχα 4 εποχών ( δεν αναφέρομαι καν σε θερινά αφού δεν προτιμούνται στην χώρα μας) .
Συνεπώς το να βάλω χειμερινά στην Θεσσαλονίκη που όλο το χειμώνα με το ζόρι η θερμοκρασία θα πέσει μολις μια βδομάδα κάτω των 10 βαθμών ( και μάλλον λέω πολύ) με χιονόπτωση μια φορά στα δέκα χρόνια , κάνω πιο δύσκολη την πρόσφυση του οχήματος μου και όχι καλύτερη.
 
Καλή χρονιά πάνω απ' όλα!
Λέω τώρα εγώ: έχω καινούρια θερινά λάστιχα, ξυπνάω αύριο και βλέπω χιόνια. Με τα χίλια ζόρια και προσοχή πάω στο κοντινό βουλκανιζατέρ και βάζω (πάλι) καινούρια χειμερινά. Ωραία θα πείτε ! Τα παλιά, που είναι όμως καινούρια τι θα τα κάνω; Θα τα αφήσω στο μαγαζί γιά φύλαξη ή θα τα βάλω στο πορτμπαγκάζ (εδώ γελάνε...)! Θα τα πάω στο δικό μου γκαράζ; Κι' αν δεν έχω πού; Στό μπαλκόνι (ξαναγελάμε εδώ...)...! Κι' αν μεθαύριο επανέλθει η καλοκαιρία τι κάνουμε; Φωνάζουμε άμεση δράση "βουλκανιζατέρ στο σπίτι" γιά την αλλαξιά....ή τι;
.....Είναι προφανές ότι γιά κάποιους που δεν μπορούν να ζήσουν ούτε ώρα χωρίς αυτοκίνηση η μόνη λύση είναι δύο (2) αυτοκίνητα : ένα θερινό και ένα χειμωνιάτικο....
Γιά τους κοινούς θνητούς (με τα θερινά) μόλις δούμε χιόνι γιατί να πάμε Μαλακάσα.....; Ας πάμε Γλυφάδα ή πουθενά....επιτέλους.
 
Ακριβώς όπως τα λες.. Ήθελα να γράψω και το πρακτικό του θέματος.. Θα αλλάζει κάποιος σετ ελαστικών ανάλογα τον καιρό; Θα πληρώνει κάθε φορά εργατικά; Και το άλλο σετ που θα το βάλει; Θα τιγκαρει το αμάξι να τα παρκάρει στο μπαλκόνι;
Παιδιά δεν γίνονται αυτά που λέτε.. Ούτε τος υποδομές Σκανδιναβίας έχουμε να αλλάζουμε κάθε 6 μήνες ούτε τους ανάλογους χώρους.. Για 1-2 φορές στα δυο χρόνια αν και πάλι τύχει δεν λέει.. Καλύτερα κάτσε σπίτι σου αν δεις ότι ζορίζει εκεί που πρέπει να πας και προβλέπονται θεομηνίες


Sent from my iPhone xs max using Tapatalk
 
Απάντηση: Re: Ελαστικά Χιονιού.

Καλή χρονιά σε όλους.

Το χειμώνα φορούμε χειμερινά ελαστικά στο αυτοκίνητο. Αλλιώς θα έχουμε πρόβλημα έστω και τη μία φορά....

Βλασίδη, αυτό το πράγμα - 5 μέρες χιόνι στην χειμερινή καθημερινότητα του μέσου Ελληνα - δεν αρκεί να χαρακτηρίσει όλη την εποχή για το αυτοκίνητο σαν "χειμώνα". Σκανδιναυικό καλοκαίρι είναι... Στο παράδειγμα με τον φίλο σου, θα μπορούσε να συμβεί κάτι ανάλογο, αν φορώντας τα χειμερινά πήγαινε το παιδί του στο σχολείο μια μέρα που ανέτειλε στεγνή και με ήλιο...
Το θέμα όπως είπα στο προηγούμενο ποστ μου είναι πρακτικό. Χρειάζεσαι αποθήκη για να φυλάς το εναλλακτικό ζευγάρι ελαστικών και όταν τα χρειαστείς να μπορείς να τα αλλάξεις αμέσως κατα βούληση. Ε, δεν γίνεται αυτό - γι'αυτό κι εφευρέθηκαν οι αλυσίδες ελαστικών που έχουμε οι περισσότεροι (άσχετα αν οι μισοί δεν ξέρουν να τις τοποθετήσουν).
Το ιδανικό θα ήταν να έχεις τα χειμερινά λάστιχα έτοιμα περασμένα σε 4 ζάντες και ξυπνώντας το πρωί να βλέπεις τον καιρό και πηγαίνοντας στο γκαράζ (που έχει όμως μόνο ο 1 στους100), με τον υδραυλικό γρύλο να αφιερώνεις μισή ώρα αλλάξεις 4 ρόδες... Δεν βλέπεις που είναι το δύσκολο ? - δεν είναι το έξοδο της αγοράς τους...

Επιπλέον, τα 4 εποχών ΔΕΝ είναι καλοκαιρινά λάστιχα - γιαυτό λέγονται 4 κι όχι 3 ή 2 εποχών...
 
Όλα όσα αναφέρετε έχουν λυθεί στην υπόλοιπη Ευρώπη και σε μεγάλο βαθμό και στην Ελλάδα. Ακόμη και στη Λάρισα σχεδόν όλοι οι λαστιχάδες έχουν ιδιόκτητους χώρους που φυλάσσουν τα λάστιχα της άλλης εποχής. Στη Θεσσαλονίκη είναι δεκάδες αυτοί που έχουν σωστές αποθήκες. Και στην Αθήνα υπάρχουν αρκετοί, απλώς κάνετε έρευνα αγοράς και θα τους βρείτε. Τα χειμερινά λάστιχα τα βάζουμε μέσα Νοεμβρίου και τα αλλάζουμε μέσα Μαρτίου. Αποθήκευση στο μπαλκόνι απαγορεύεται διά ροπάλου, Αντίθετα σε υπόγεια αποθήκη χωρίς φως είναι καλά. Ειδικά αν τα έχεις ζανταρισμένα η αλλαγή είναι 20 λεπτά υπόθεση και 20 ευρώ η αλλαγή και 20 ευρώ η φύλαξη.

Υπάρχουν πολλών ειδών λάστιχα χειμερινά. Από απλά που μοιάζουν με τα τεσσάρων εποχών μέχρι βαριά χειμερινά όπως αυτά που φορά η κόρη μου, τα Nokian WR D4 που δύσκολα αντέχουν πάνω από 22-24 βαθμούς οδοστρώματος. Αλλά αύριο φεύγει για τριήμερο στη Βουλγαρία με το μικρό της SEAT και θα πάει όχι από αυτοκινητόδρομο αλλά πάνω από τα βουνά περνώντας από τη Δράμα-Εξοχή. Γνώμη μου βάλτε λάστιχα χειμώνα που να είναι κατάλληλα για τον καιρό που τα χρειάζεστε. Για περισσότερα δείτε στο http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-ADAC-Winter-Tyre-Test-175-65-R14.htm κυρίως το μενού δεξιά. Πάντως δύσκολα μπορώ να πιστέψω ότι ένα λάστιχο όπως το conti ts860 θα σας απογοητεύσει.

Λόγω των προβλημάτων με τις αλλεπάλληλες κηδείες και μνημόσυνα που είχα μέσα στο φθινόπωρο, άλλαξα λάστιχα πριν 12 ημέρες. Ναι άργησα... Εβγαλα τα Conti 6 φετινά λάστιχα και φόρεσα τα Gislaved περυσινά χειμερινά λάστιχα. Δεν είδα χειροτέρευση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, παρά μόνο αυτή από το 225/50 στο 205/60. Αντίθετα το πρωί το αυτοκίνητο ζεσταίνει τα λάστιχα πολύ πιο εύκολα κι αυτό φαίνεται σε φρενάρισμα πανικού. Αυτά με 12-14 βαθμούς θερμοκρασία, όχι περισσότερο.

Δεν είμαι φρέσκος χιονοταλιμπάν, έχω εμπειρία σχεδόν 16 χρόνια με χειμερινά λάστιχα. Εχω κάνει σχεδόν 110.000 χλμ με χειμερινά λάστιχα σε 5 αυτοκίνητα (συμπεριλαμβάνω και της κόρης) και με πολλά νοικιάρικα σε άλλες χώρες. Ένα έχω να πω: δεν είμαστε εμείς οι μάγκες και οι άλλοι οι κουτοί. Μόνο στην Κρήτη είναι άχρηστα αυτά τα λάστιχα, αλλά και πάλι φέτος πριν μερικές ημέρες αυτοί που βρέθηκαν πάνω στον Ομαλό, δεν μπορούσαν να κατεβούν, έχασαν ένα αυτοκίνητο (γλύστρησε και στούκαρε άσχημα) και οι υπόλοιποι κάλεσαν ελικόπτερο (!!!!) και τελικά περίμεναν να βελτιωθεί ο καιρός για να κατεβούν.

Αλλιώς όταν θα πέσουν τα χιόνια, ας μείνετε στο σπίτι και ας μην κατηγορείτε το κράτος που αποκλειστήκατε.
 
Εγώ προτιμώ να μείνω σπίτι. Την Δευτέρα ήταν η πρώτη μέρα που οδήγησα με χιόνια εδώ και δυο χρόνια. Και έχω 12 χρόνια να βάλω αλυσίδες -μια και μονη φορά.
 
Απάντηση: Re: Ελαστικά Χιονιού.

Εγώ προτιμώ να μείνω σπίτι. Την Δευτέρα ήταν η πρώτη μέρα που οδήγησα με χιόνια εδώ και δυο χρόνια. Και έχω 12 χρόνια να βάλω αλυσίδες -μια και μονη φορά.

Αυτό. Κοινός νους χρειάζεται. Βέβαια, εσύ κι εγώ έχουμε αυτήν την πολυτέλεια. Υπάρχει όμως κόσμος που πρέπει να πάει στην δουλειά του κι αυτό δεν είναι υπο διαπραγμάτευση... Καλό είναι εκ των προτέρων ο κάθε άνθρωπος να έχει εναλλακτική μεταφορική λύση για τις 3-4 φορές τον χρόνο που θα χρειαστεί να πάει στην δουλειά του υπό κακές χειμερινές συνθήκες. Και μιλάω για τους εργαζόμους που η δουλειά τους δεν σχετίζεται με το τιμόνι. Απο εκεί και πέρα οι επαγγελματίες οδηγοί, οι ταξιτζήδες κλπ θα πρέπει να ακολουθούν το επαγγελματικό τους πρωτόκολο που προβλέπει αλλαγή ελαστικών σαν μέρος της επαγγελματικής ρουτίνας τους...
 
Και εγώ δουλεύω Οινοφυτα και προχθές παράτησα το αμάξι και κατέβηκα με τρένο.. Στα τόσα χρόνια έγινε μόλις μια φορά και αυτή υπήρχε η εναλλακτική. Αν είχα χιονολαστιχα το πολύ πολύ να περίμενα και εγώ στην ουρά με τους υπόλοιπους. Απλή λογική χρειάζεται. 1-2 άλλες φορές που είχε ρίξει απλά μας ενημέρωσαν να μην προσέλθουμε. Απλά πράγματα. Εκδρομές και περιπάτους σε χιόνια μόνο όταν ρίχνει και πάω ποδαράτος στην καφετέρια της γειτονιάς ποτέ άλλωστε δεν ήμουν φαν χειμερινών αποδράσεων.. Όποτε πως θα εφαρμόσεις δια νόμου μια τέτοια υποχρέωση σε όλους τους πολίτες που δεν τους χρειάζεται καν;


Sent from my iPhone xs max using Tapatalk
 
βλέπω γενικεύσεις και τσουβαλιάσματα τύπου fb για τα χειμωνιάτικα.

Μπορεί να μη σας αρέσει αλλά είναι λύση και για σας και για τους άλλους.
Αντί να κυκλοφοράνε άσχετοι γύρω σας το χειμώνα με ό,τι λάστιχο φορούσαν το καλοκαίρι, ακόμα και με 4Χ4, χίλιες φορές να είχαν όλοι χειμερινά.

Τα χειμερινά είναι όπως τα παπούτσια. Όταν βρέχει ή χιονίζει δεν νομίζω κανείς σας να βγαίνει από το σπίτι με σκαρπινάκια, ελβιέλες ή βαρκοπάπουτσα.
Ναι δεν σας χρειάζονται όλο το χρόνο, μόνο 3-4 μήνες.

Και όσοι νομίζουν ότι χάνουν επιδόσεις και κρατήματα με τα χειμωνιάτικα, μάλλον ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από 6-7 βαθμούς.
Η γόμα των θερινών είναι γενικώς για τα μπάζα στους 5 βαθμούς.
Και υπάρχει κόσμος που χρειάζεται να πάει στη δουλειά του και να γυρίσει σπίτι του αυτές τις ...έστω 5-10-15-20 μέρες το χρόνο.
Θέλει να πάει και να μπορεί και να φρενάρει και να κόβει το τιμόνι του για να αποφύγει τους χαζόμαγκες που νομίζουν ότι με τα θερινά είναι πιό ασφαλείς τον χειμώνα και βγαίνουν το πρωί και μετά από 10 λεπτά εξανίστανται "δεν με κράτησε το τιμόνι και ...γλυστρούσε"

Τα χειμερινά είναι λύση για όποιους μένουν σε βόρεια προάστια, για όποιους μένουν σε δρόμους με κλίσεις και ο δήμαρχος τους έχει ξεχάσει φορέβερ.
Τα χειμερινά είναι λύση γιατί στους 5 και στους 3 και στους 0 γαντζώνουν κάτω όσο τίποτα, και διώχνουν λάσπες και νερό πολύ περισσότερο από τα θερινά. Και φυσικά για την πρόσφυση στο χιόνι και στον πάγο το φάρμακο είναι ένα: το χιόνι. Για αυτό το πέλμα τους είναι σχεδιασμένο για να κρατάει το χιόνι και να πατάει σωστά και να φρενάρει επίσης.
Υπάρχουν βίντεο στο δίκτυο που θα σας πείσουν.

Το κόστος είναι ελάχιστο. Τα ψωνίζετε μιά φορά και θα σας βγάλουν 3-4 σεζόν και αντίστοιχα θα κάνουν και οικονομία στα χιλιόμετρα στα θερινά.
Η καλύτερη λύση είναι αγορά 4 ζαντών σιδερένιων. Μετά από χρήση χειμερινών με βάλε βγάλε κάθε σεζόν, φέτος πήγα στην λύση των έξτρα ζαντών.
Τα βάζετε Νοέμβρη τα βγάζετε Απρίλη.
Ψάξτε το και σκεφτείτε το.
Το ότι δεν τα βάζουν τα αμερικανά....δεν είναι απάντηση. Γιατί εκεί γίνονται καραμπόλες των 60 και αυτοκινήτων.
Στην Ευρώπη και μάλιστα κεντρική και βόρεια είναι must.
Και υπάρχουν πόλεις στην Ελλάδα που έχουν τέτοιες συνθήκες.
 
βλέπω ότι η κακοκαιρία επιμένει και μάλιστα αρχίζει να χτυπά νοτιότερα ... βλέπω τον κόσμο να τσιρίζει που δεν βοηθά το κράτος, αλλά να λάβει τα μέτρα του δεν του περνά από το μυαλό. Ειδικά η έγγυος οπου πήγε στο χιονοδρομικό και φοβήθηκε ότι θα αποκλειστεί μέσα στο λεωφορείο ενώ δεν είχε φοβηθεί ότι θα πάθει κάτι στα χιόνια με ξεπερνά.

Επειδή δεν ξέρουμε πώς εξελίσσονται τα καιρικά φαινόμενα, και όλοι θέλουμε να κάνουμε τις εργασίες μας όπως κάθε άλλη ημέρα, μόνη λύση είναι για όλη την ηπειρωτική Ελλάδα τα χειμερινά λάστιχα (ελαφριάς χρήσης) ή οι χιονοκουβέρτες, αλλά μόνο πάνω στο χιόνι ή στο παγωμένο χιόνι. Σε παγωμένους μη χιονισμένους δρόμους ούτε οι αλυσίδες, ούτε οι χιονοκουβέρτες κάνουν κάτι. Το αυτοκίνητο είναι ακυβέρνητο.

Και θα μου πείτε.... και πού θα βρούμε παγωμένους μη χιονισμένους δρόμους;;; πολύ απλά όλες οι γέφυρες στην Ελλάδα όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από το μηδέν παγώνουν καθώς κυκλοφορεί ο παγωμένος αέρας από κάτω, ενώ και η υγρασία είναι υψηλή. Όταν ανεβείς στη γέφυρα δεν το καταλαβαίνεις, αλλά όταν θα κάνεις μανούβρα ή φρενάρεις θα καταλάβεις ότι ".... δεν κατάλαβα πώς έφυγε το αυτοκίνητο...."

υστ. Η κόρη μου επέστρεψε από τη Σόφια χθες. SEAT MII με χιονολάστιχα για σκανδιναβικές συνθήκες. Πρόβλημα συνάντησε μόνο εντός Ελλάδος από τους μαλάκες οι οποίοι μέσα στη νύχτα με μαύρα ρούχα της έκαναν σήμα στο αριστερό ρεύμα του δρόμου να σταματήσει να τους βοηθήσει... αν είναι δυνατόν!!!! Είχε ξεκινήσει από τη Σόφια και μετά από 40 χλμ. τους σταμάτησαν προκειμένου να καθαρίσουν το δρόμο. Ο δρόμος κλείνει για τον καθαρισμό και στη συνέχεια ξαναοίγει.
 
Προτιμώ τα χιονοπανα ( η αλλιώς χιονοκουβερτες).
Αποφεύγεις τους κραδασμούς και την πιθανότητα να πληγώσεις ζάντες και λάστιχα.
Αν μάλιστα έχεις την ατυχία να σου σπάσουν μπορεί να γίνει ζημιά και σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου.
Ως τώρα έχω χρησιμοποιήσει δύο φορές χιονοπανα και μια φορά πριν από πολλά χρόνια αλυσίδα.
Σε αντίθεση με αυτά που γράφονται είναι πολύ πιο ανθεκτικα ακόμα και σε δρόμο δίχως χιόνι φτάνει βέβαια να μην ξεπεράσεις τα 60χλμ.
Τα χιονοπανα όμως θέλουν φροντίδα.
Μετά από κάθε χρήση οπωσδήποτε πλύσιμο.
c507ab0883f70bf8bb143545f8238238.jpg