ΕΛΤΑ-Κίνα-αποστολές -παραλαβές

Η ανακοίνωση λέει δυο διαφορετικά πράγματα.

Στην πρώτη παράγραφο μας λέει τι θα κάνουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (και μάλιστα κάνουν επιλεκτική αναφορά οτι θα συνεχίσουν να μην επιβάλλουν το ποσό των 15 αλλά μόνο σε αυτά που έχουν το πράσινο σηματάκι χωρίς να κάνουν καμία αναφορά σε αυτά που θα περάσουν έκτακτο έλεγχο για διασάφηση)

ενω στην δεύτερη παράγραφο μας αναφέρει την οδηγία της ΑΑΔΕ όπου για πρώτη φορά γίνεται αναφορά στην ορολογία <εισέρχονται για έλεγχο> δηλ. αναφέρεται σε ολα τα πακέτα κάτω των 22 (και όχι μόνο) και είναι σαφές οτι η οδηγία εννοεί οτι σε ολα τα πακέτα (αυτά που ελέγχονται και αυτά που δεν ελέγχονται περαιτέρω) επικολλείται το πράσινο σηματάκι του ελεύθερου.

Η ορολογία περαιτέρω έλεγχος για διασάφηση δεν υπάρχει πουθενά στην οδηγία της ΑΑΔΕ και δημιουργείται ως όρος από τα ΕΛΤΑ μόνο στο τιμολόγιο ενω δεν τον ακυρώνει ούτε η πρώτη παράγραφος της ανακοίνωσης.

Ρωτάω γιατί δεν το ξέρω, τα δέματα κάτω των 22 που πάνε για έξτρα διασάφηση στο τελωνείο και παραμένουν και μετά από τον περαιτέρω έλεγχο με CIF <22 είναι υποχρεωμένοι οι τελωνειακοί να τους βάλουν το πράσινο σηματάκι ή όχι ? Τους βάζουν κάποια άλλη ένδειξη ? ή απλά λείπει το πράσινο ετικετάκι ?

Αν μπαίνει το ετικετάκι δεν υπάρχει κανενα θέμα (1η και 2η παράγραφος συμπίπτουν), αν όχι θα συνεχιστούν τα 15 να μπαίνουν σε όσα πάνε για έξτρα έλεγχο που δεν έχει καμία λογική.

Εχθες παρέλαβα δέμα του υιου μου από Σιγκαπούρη με CIF<22 που είχε το πράσινο ετικετάκι κολλημένο, καμία έξτρα χρέωση.
 
Η ανακοίνωση απλά περιέχει την γνωστή κουτοπονηραδα που διακατέχει τις δημόσιες υπηρεσίες,είμαι σίγουρος ότι σε δεματακια τις πλακας θα πέφτει το χαράτσι κανονικά μόνο τα επιστολικά θα γλυτώνουν
 
Η ανακοίνωση λέει δυο διαφορετικά πράγματα.

Στην πρώτη παράγραφο μας λέει τι θα κάνουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (και μάλιστα κάνουν επιλεκτική αναφορά οτι θα συνεχίσουν να μην επιβάλλουν το ποσό των 15 αλλά μόνο σε αυτά που έχουν το πράσινο σηματάκι χωρίς να κάνουν καμία αναφορά σε αυτά που θα περάσουν έκτακτο έλεγχο για διασάφηση)

ενω στην δεύτερη παράγραφο μας αναφέρει την οδηγία της ΑΑΔΕ όπου για πρώτη φορά γίνεται αναφορά στην ορολογία <εισέρχονται για έλεγχο> δηλ. αναφέρεται σε ολα τα πακέτα κάτω των 22 (και όχι μόνο) και είναι σαφές οτι η οδηγία εννοεί οτι σε ολα τα πακέτα (αυτά που ελέγχονται και αυτά που δεν ελέγχονται περαιτέρω) επικολλείται το πράσινο σηματάκι του ελεύθερου.

Η ορολογία περαιτέρω έλεγχος για διασάφηση δεν υπάρχει πουθενά στην οδηγία της ΑΑΔΕ και δημιουργείται ως όρος από τα ΕΛΤΑ μόνο στο τιμολόγιο ενω δεν τον ακυρώνει ούτε η πρώτη παράγραφος της ανακοίνωσης.

Ρωτάω γιατί δεν το ξέρω, τα δέματα κάτω των 22 που πάνε για έξτρα διασάφηση στο τελωνείο και παραμένουν και μετά από τον περαιτέρω έλεγχο με CIF <22 είναι υποχρεωμένοι οι τελωνειακοί να τους βάλουν το πράσινο σηματάκι ή όχι ? Τους βάζουν κάποια άλλη ένδειξη ? ή απλά λείπει το πράσινο ετικετάκι ?

Αν μπαίνει το ετικετάκι δεν υπάρχει κανενα θέμα (1η και 2η παράγραφος συμπίπτουν), αν όχι θα συνεχιστούν τα 15 να μπαίνουν σε όσα πάνε για έξτρα έλεγχο που δεν έχει καμία λογική.

Εχθες παρέλαβα δέμα του υιου μου από Σιγκαπούρη με CIF<22 που είχε το πράσινο ετικετάκι κολλημένο, καμία έξτρα χρέωση.

Προσπαθώντας να ερμηνεύσω τη νέα (χθεσινή) ανακοίνωση και το νέο (χθεσινό) τιμολόγιο των ΕΛΤΑ, σε συνδυασμό με τις περιγραφές της διαδικασίας τελωνισμού-εκτελωνισμού, που έχουμε ακούσει-διαβάσει (δεδομένου ότι δεν τη γνωρίζουμε στις λεπτομέρειες), έχω καταλήξει το συμπέρασμα ότι, βασικά, οι τελωνειακοί θα ακολουθούν πλέον τη διαδικασία διαχωρισμού των δεμάτων σε κατηγορίες 1) ελεύθερου, στο οποίο θα βάζουν το πράσινο αυτοκόλλητο και 2) χρεώσιμου με έξοδα εκτελωνισμού, στο οποίο τα ΕΛΤΑ θα χρεώνουν το τέλος των 15 .

Φαίνεται, όμως, ότι τα ΕΛΤΑ επισημαίνουν και μια 3η κατηγορία και συγκεκριμένα τα δέματα που περνάνε τον 1ο έλεγχο (με απόδειξη αγοράς) αλλά απαιτείται και περαιτέρω έλεγχος (πιθανά με άνοιγμα του δέματος κλπ). Τα ΕΛΤΑ θεωρούν ότι ΚΑΙ σ' αυτή την κατηγορία πρέπει να επιβληθεί το τέλος των 15 .

Πιθανολογώ ότι, οι τελωνειακοί θα εκτελέσουν πιστά την οδηγία της ΑΑΔΕ και θα κολλάνε το πράσινο πολύ πιο εύκολα από πριν, με αποτέλεσμα να είναι ελάχιστα τα περιστατικά της νέας 3ης κατηγορίας.
 
Σωστά τα λες, όλο το ζουμί είναι αν θα κολλάνε οι τελωνειακοί σε ολα τα πακέτα κάτω των 22 το πράσινο σηματάκι, ακόμη και σε αυτά που περνουν για διασάφηση, αυτό δεν ξέρω αν είναι υποχρέωση τους αλλά σύμφωνα με την οδηγία της ΑΑΔΕ που είναι και προς αυτούς δεν μπορούν να μην το κάνουν εκτός και αν προκυψει μούφα χρέωση από τον πωλητή μετά από έλεγχο.
 
Δεν καταλαβαίνω γιατί τα ΕΛΤΑ θα πρέπει να χρεώνουν έξοδα εκτελωνισμού αφού δεν υπάρχει τελωνιακή χρέωση...
 
Η λογική είναι ότι όταν κάθε μέρα παραλαμβάνω 15.000 φακελάκια, πακετάκια και λοιπά αντικείμενα από Κίνα και άλλες χώρες εκτός E.U. κάποιοι πρέπει να ασχοληθούν με αυτά (και να πληρωθούν). Έχει κάποιο νόημα αν σκεφθούμε ότι "μπαίνουν μέσα" 6 μύρια τον μήνα, αλλά βέβαια ΔΕΝ φταίνε αυτά για το χάλι τους - εξάλλου κάποιοι (λίγοι) πήραν και μπόνους (τρομάρα τους).

Τον δρόμο τον έχουν δείξει οι Ολλανδοί (Ροτερνταμ) και Βέλγοι (Αμβέρσα), ενώ εδώ εμείς με τον Πειραιά μες τα πόδια μας κοιμόμαστε όρθιοι!

edit: εκτός κι αν το κάνουν επίτηδες κι έπεται deal...
 
Πριν 30 χρόνια ένας γνωστός μου Άγγλος μου έδειξε το διαφημιστικό σποτ που είχε γυρίσει (για την τηλεόραση παρακαλώ) στο οποίο η Royal Mail (που ήταν πρακτικά το μονοπώλειο) διαφήμιζε τις δυνατότητές της ως μεταφορική εταιρία. Εμφανίζονταν στη διαφήμιση ο πρόεδρος εταιρίας αθλητικών παπουτσιών που μιλούσε για τα ωφέλη από τη χρήση της Royal Mail για να στέλνουν τα παπουτσια στα μαγαζιά της χώρας. Να μια αγορά που δεν έχει σκεφτεί κανένας στα ΕΛΤΑ και περιμένουν έσοδα από το επιστολικό ταχυδρομία και από την εξόφλιση λογαριασμών.
 
Όπως προβλέπαμε, σήμερα αναρτήθηκε νέος (και τελευταίος? ) τιμοκατάλογος, που ΔΕΝ αναφέρει πλέον την περίφημη χθεσινή παράγραφο, για τη χρέωση των 15 στις περιπτώσεις περαιτέρω ελέγχου.

ΤΕΛΟΣ ο συναγερμός, αφού επανήλθε, πλέον, ο κατάλογος πριν την 3/2/20
 
Re: Απάντηση: ΕΛΤΑ-Κίνα-αποστολές -παραλαβές

ΤΕΛΟΣ ο συναγερμός, αφού επανήλθε, πλέον, ο κατάλογος πριν την 3/2/20

Όπως ξαναέγραψα και πιστεύω πως ήταν εξαρχής ο στόχος, το 3 ξαναεπέστρεψαν για να μείνουν για όλα τα πακέτα με πράσινο αυτοκόλλητο (εξαιρούνται αυτά του ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΟΥ ταχυδρομείου)..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΕΛΤΑ-Κίνα-αποστολές -παραλαβές

Πάντως, δεν έχει καταγραφεί κανένα περιστατικό μέχρι στιγμής για χρέωση των 3 , τόσο σ´αυτό όσο και σε άλλα fora.
 
Φαντάζομαι θα αφορά τα ογκώδη πακέτα που ξεφεύγουν από το χαρακτηρισμό 'επιστολικό ταχυδρομείο'..
 
Πάντως δεν ξέρω αν φταίνε τα ΕΛΤΑ, ή έχουν χάσει τη μπάλα η Κινέζοι με τον ιό, αλλά 2 παραγγελιές που έγιναν πριν τις γιορτές δεν ήρθαν ποτέ και έγιναν refund.
 
Σήμερα πήγα παρέλαβα συστημένο από Κίνα μικρός φάκελος με πράσινο αυτοκόλλητο τελωνειακός ελεύθερο καμιά επιπλέον χρέωση αγορά 03/01/20
 
Απάντηση: Re: ΕΛΤΑ-Κίνα-αποστολές -παραλαβές

Πάντως δεν ξέρω αν φταίνε τα ΕΛΤΑ, ή έχουν χάσει τη μπάλα η Κινέζοι με τον ιό, αλλά 2 παραγγελιές που έγιναν πριν τις γιορτές δεν ήρθαν ποτέ και έγιναν refund.

Και άλλες τρεις δικές μου, αν έρθουν βέβαια θα τους πληρώσω αλλά τρέφω σοβαρές αμφιβολίες...
 
Date & Time Location Status
24/2/2020, 21:06:12 ATHENS SORTING CENTER DISPATCH UNLOADED
24/2/2020, 18:38:33 Γ.Ε.Τ.Α. Αθήνας (Κ.Α.Τ.) DISPATCH CLOSED (--> ATHENS SORTING CENTER)
24/2/2020, 16:19:43 ATHENS AIRMAIL CENTER RECEIVE ITEM AT INWARD OFFICE OF EXCHANGE
13/2/2020, 11:09:13 ATHENS AIRMAIL CENTER DISPATCH UNLOADED - AWAITING CUSTOMS INSPECTION

Απο 13.2.20 στην αθηνα, και δεν το εχω παραλαβει ακομα. ελεος!!!:SFGSFGSF:
 
Date & Time Location Status
24/2/2020, 21:06:12 ATHENS SORTING CENTER DISPATCH UNLOADED
24/2/2020, 18:38:33 Γ.Ε.Τ.Α. Αθήνας (Κ.Α.Τ.) DISPATCH CLOSED (--> ATHENS SORTING CENTER)
24/2/2020, 16:19:43 ATHENS AIRMAIL CENTER RECEIVE ITEM AT INWARD OFFICE OF EXCHANGE
13/2/2020, 11:09:13 ATHENS AIRMAIL CENTER DISPATCH UNLOADED - AWAITING CUSTOMS INSPECTION

Απο 13.2.20 στην αθηνα, και δεν το εχω παραλαβει ακομα. ελεος!!!:SFGSFGSF:

Έχουν απεργία από της 14
 
Άσχετο για Κίνα αλλά αν γνωρίζει κανείς ας απαντήσει.
Από Ισραήλ έχουμε τελωνείο;
 
Ότι ισχύει με την Κίνα ισχύει και με το Ισραήλ άσε που πολλά <<μαγαζιά>> με έδρα το Ισραήλ σου στέλνουν τα προϊόντα που παρήγγειλες από την Κίνα.
πχ https://alexnld.com/ με έδρα το Ισραήλ αλλά τα προϊόντα που θα αγοράσεις θα σου έρθουν από Κίνα.