Η υπεροχή των ενεργών ηχείων τεχνικά είναι γνωστή και κατανοητή. Προσπαθώ να σκεφτώ όμως τα προβλήματα της αγοράς και να καταλάβω γιατί υπάρχουν ακόμα μόνο τόσο λίγοι κατασκευαστές ενεργών ηχείων.
Μερικά προβλήματα που μου έρχονται στο μυαλό :
1) ανεβαίνει το κόστος
2) δυσκολεύει η μεταπώληση (και στο "hi-end" market αυτό είναι σημαντικό)
3) έχεις έναν κρίκο λιγότερο για να κατηγορήσεις στην αλυσίδα αν το ηχείο σου δεν παίξει καλά. (και ίσως τον σημαντικότερο)
4) κάποια θέματα με την κατασκευή του κουτιού και την ενσωμάτωση ενισχυτών στην καμπίνα θα προκύψουν.
5) ο κατασκευαστής πρέπει να αρχίσει να κατασκευάζει ή να αγοράζει ενισχυτές για τα ηχεία του. Πολλούς για διαφορετικά μεγέθη ηχείων.
6) το ακουστικό "χαρμάνι" που είναι σε θέση να παραχθεί με το ενεργό ηχείο είναι πιό περιορισμένο.
7) η αγορά μικρή. Ο περισσότερος κόσμος ξέρει τον ενισχυτή σαν τελικό ή τμήμα ενός ολοκληρωμένου. Επίσης συνήθως έχει έναν τέτοιο. Τώρα του πουλάς κάτι που είναι κρυμμένο μέσα στο ηχείο. Δεν το βλέπει. Δεν μπορεί να το αξιολογήσει οπτικά. Και άν έχει τελικό πρέπει να τον πουλήσει ή να τον πετάξει.
8) μια από τις αρχές του "hi-end" είναι να ξεχωρίζεις τα τμήματα της ακουστικής αλυσίδας σε όσο περισσότερα κομμάτια γίνεται. Μεγαλώνει το κέρδος (περισσότερα κουτιά, περισσότερα καλώδια) αλλά και το εύρος "παιχνιδιού". Εδώ υπάρχουν ξεχωριστά τροφοδικά για DAC και εξωτερικά crossover !!
9) Θέμα επισκευής. Αν χαλάσει το ηχείο πάει για επισκευή μαζί και ο τελικός.
Αν χαλάσει ο τελικός πάει για επισκευή μαζί και το ηχείο.
Σκέφτεστε άλλα ?
Πόσους κατασκευαστές ενεργών ηχείων γνωρίζετε ?
Μερικά προβλήματα που μου έρχονται στο μυαλό :
1) ανεβαίνει το κόστος
2) δυσκολεύει η μεταπώληση (και στο "hi-end" market αυτό είναι σημαντικό)
3) έχεις έναν κρίκο λιγότερο για να κατηγορήσεις στην αλυσίδα αν το ηχείο σου δεν παίξει καλά. (και ίσως τον σημαντικότερο)
4) κάποια θέματα με την κατασκευή του κουτιού και την ενσωμάτωση ενισχυτών στην καμπίνα θα προκύψουν.
5) ο κατασκευαστής πρέπει να αρχίσει να κατασκευάζει ή να αγοράζει ενισχυτές για τα ηχεία του. Πολλούς για διαφορετικά μεγέθη ηχείων.
6) το ακουστικό "χαρμάνι" που είναι σε θέση να παραχθεί με το ενεργό ηχείο είναι πιό περιορισμένο.
7) η αγορά μικρή. Ο περισσότερος κόσμος ξέρει τον ενισχυτή σαν τελικό ή τμήμα ενός ολοκληρωμένου. Επίσης συνήθως έχει έναν τέτοιο. Τώρα του πουλάς κάτι που είναι κρυμμένο μέσα στο ηχείο. Δεν το βλέπει. Δεν μπορεί να το αξιολογήσει οπτικά. Και άν έχει τελικό πρέπει να τον πουλήσει ή να τον πετάξει.
8) μια από τις αρχές του "hi-end" είναι να ξεχωρίζεις τα τμήματα της ακουστικής αλυσίδας σε όσο περισσότερα κομμάτια γίνεται. Μεγαλώνει το κέρδος (περισσότερα κουτιά, περισσότερα καλώδια) αλλά και το εύρος "παιχνιδιού". Εδώ υπάρχουν ξεχωριστά τροφοδικά για DAC και εξωτερικά crossover !!
9) Θέμα επισκευής. Αν χαλάσει το ηχείο πάει για επισκευή μαζί και ο τελικός.
Αν χαλάσει ο τελικός πάει για επισκευή μαζί και το ηχείο.
Σκέφτεστε άλλα ?
Πόσους κατασκευαστές ενεργών ηχείων γνωρίζετε ?