Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio
AVClub Addicted Member
Νομίζω οτι το ερώτημα Ενεργά (δηλαδή με ξεχωριστούς ενισχυτές ) ή παθητικά
δέν μπορεί να απαντηθεί μονολεκτικά ή μονοσήμαντα
Ο χρήστης/χομπίστας θα πρέπει πρώτ´ απ ´ολα να αναγνωρίσει τα κρίσιμα σημεία αναπαραγωγής και για τα γούστα του και για τον χώρο του
1)Τα περισσότερα απο τα ενεργά έχουν χαρακτηρισμό near field monitor , το οποίο σημαίνει οτι ο σχεδιαστής τους τα σχεδίασε και τα προορίζει για "κοντινή" ακρόαση (ακρόαση εγγύς πεδίου )
2)Επίσης , συμβαίνει ταυτόχρονα και κάτι άλλο : Ξέροντας τήν χρήση τους ,υπάρχει και μιά άλλη δεδομένη (σιωπηρή) συνθήκη σχετικά με τήν τοποθέτηση αυτών τών near fielad monitors που έχει να κάνει με τήν ΜΗ υπάρξη πλαϊνών ανακλαστικών επιφανειών (πχ τοίχοι ) , οι οποίοι εύκολα θα μπορούσαν να αλλοιώσουν σε μεγάλο βαθμό μιά (on axis -στον άξονα) επίπεδη (flat) απόκριση.
Βασικά ΑΥΤΟ είναι το μεγάλο θέμα τής τονικότητας :
Δηλαδή με ποιο τρόπο έχει χειριστεί ο σχεδιαστής ΤΗΝ συνολική απόκριση που είναι συνισταμένη τής on και τής off axis . Ουσιαστικά η εκτός άξονα ακτινοβολία και το πεδίο αντήχησης θα καθορίσουν σε μείζονα βαθμό τήν τονικότητα (το κακό είναι οτι και αυτή θα αλλάζει ανάλογα με τον ογκο αναπαραγωγής - αλλά αυτό είναι παραπέρα θέμα )
Ετσι καλό θα είναι αν τελικά επιλεγεί κάποιο near field να έχει οπωσδήποτε ρύθμιση τής εντασης του κλάδου τών υψηλών / μεσο-υψηλών συχνοτήτων , έτσι ώστε να μπορεί ο χρήστης να ρυθμίσει τήν οξύτητα/τονικότητα
Στον αντίποδα , μπορεί να βρεί κανείς και κάποια παθητικά monitors που έχουν τον χαρακτηρισμό domestic monitors και που έχουν ώς επι το πλείστον σχεδιαστεί με γνώμονα τήν συνολική ακτινοβολία ενός "στενού" ανακλαστικού χώρου
Ενα άλλο θέμα είναι η χρήση 2 ή παραπάνω δρόμων :Σε αυτή τήν περίπτωση ο χρήστης θα πρεπει να έχει στο μυαλό του οτι αν έχει να κάνει με τρείς η παραπάνω δρόμους (και ειδικά να υπάρχει ένα 8'' ή ένα 10" ) οτι η ακτινοβολία
θα στρώσει μετά απο τα 2/2.5 μέτρα απόστασης , δηλαδή η απόσταση εδώ είναι σημαντικότατη.
Το θέμα ,τώρα , τής αγωγιμότητας επαφών/γραμμής μεταφοράς απο ενισχυτή/ες πρός μονάδες , είναι μέν πολύ σοβαρό , αλλά αν η ακουστική προτεραιότητα έχει επιτάξει παθητική λύση τότε με τήν κατάλληλη διατομή /απόσταση μπορεί ο χρήστης να εχει πολύ παρόμοια αποτελεσματα (σε σχεση με). Αν και σε μερικές περιπτώσεις η εμπέδηση τής γραμμής μεταφοράς θα παίξει πιο σημαντικό ρόλο ή ομοια σοβαρό με τήν συνολική αγωγιμότητα (εδώ θα μου επιτρέψετε να επαναλάβω τή σπουδαιότητα τής οδήγησης )
Πάντως αν τελικά κάποιος θέλει να το παλέψει σάν περφεξιονιστής , τότε η Λύση ΕΝΕΡΓΗΣ πολυενισχυσης με εξωτερικούς ενισχυτές και εξωτερικό ηλεκτρονικό Χ-over (το οποίο θα εχει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ρύθμιση ολίσθησης φάσης ανα κλάδο ), προσφέρει ευελιξία σε σημείο που θα μπορεσει κάποιος μέσος/προχωρημένος χομπίστας να φτιάξει ένα παρα πολύ καλό αποτέλεσμα , μαθαίνοντας και αρκετά πράγματα και για το πώς ακούει αλλά και για τον χωρο του (αρκεί φυσικά να μπορεί να ελέγξει τήν ακτινοβολία τής μπάφλας ...)
Μήν ξεχνάμε (όπως νομίζω είπαν κάποιοι φίλοι ) οτι η αρτιότητα μιά σχεδίασης κρίνεται απο αρκετούς παραγοντες (που αρκετοί είναι κοινοί σε αμφότερες τίς προσσεγγίσεις ) και ουσιαστικά απο το αποτέλεσμα
δέν μπορεί να απαντηθεί μονολεκτικά ή μονοσήμαντα
Ο χρήστης/χομπίστας θα πρέπει πρώτ´ απ ´ολα να αναγνωρίσει τα κρίσιμα σημεία αναπαραγωγής και για τα γούστα του και για τον χώρο του
1)Τα περισσότερα απο τα ενεργά έχουν χαρακτηρισμό near field monitor , το οποίο σημαίνει οτι ο σχεδιαστής τους τα σχεδίασε και τα προορίζει για "κοντινή" ακρόαση (ακρόαση εγγύς πεδίου )
2)Επίσης , συμβαίνει ταυτόχρονα και κάτι άλλο : Ξέροντας τήν χρήση τους ,υπάρχει και μιά άλλη δεδομένη (σιωπηρή) συνθήκη σχετικά με τήν τοποθέτηση αυτών τών near fielad monitors που έχει να κάνει με τήν ΜΗ υπάρξη πλαϊνών ανακλαστικών επιφανειών (πχ τοίχοι ) , οι οποίοι εύκολα θα μπορούσαν να αλλοιώσουν σε μεγάλο βαθμό μιά (on axis -στον άξονα) επίπεδη (flat) απόκριση.
Βασικά ΑΥΤΟ είναι το μεγάλο θέμα τής τονικότητας :
Δηλαδή με ποιο τρόπο έχει χειριστεί ο σχεδιαστής ΤΗΝ συνολική απόκριση που είναι συνισταμένη τής on και τής off axis . Ουσιαστικά η εκτός άξονα ακτινοβολία και το πεδίο αντήχησης θα καθορίσουν σε μείζονα βαθμό τήν τονικότητα (το κακό είναι οτι και αυτή θα αλλάζει ανάλογα με τον ογκο αναπαραγωγής - αλλά αυτό είναι παραπέρα θέμα )
Ετσι καλό θα είναι αν τελικά επιλεγεί κάποιο near field να έχει οπωσδήποτε ρύθμιση τής εντασης του κλάδου τών υψηλών / μεσο-υψηλών συχνοτήτων , έτσι ώστε να μπορεί ο χρήστης να ρυθμίσει τήν οξύτητα/τονικότητα
Στον αντίποδα , μπορεί να βρεί κανείς και κάποια παθητικά monitors που έχουν τον χαρακτηρισμό domestic monitors και που έχουν ώς επι το πλείστον σχεδιαστεί με γνώμονα τήν συνολική ακτινοβολία ενός "στενού" ανακλαστικού χώρου
Ενα άλλο θέμα είναι η χρήση 2 ή παραπάνω δρόμων :Σε αυτή τήν περίπτωση ο χρήστης θα πρεπει να έχει στο μυαλό του οτι αν έχει να κάνει με τρείς η παραπάνω δρόμους (και ειδικά να υπάρχει ένα 8'' ή ένα 10" ) οτι η ακτινοβολία
θα στρώσει μετά απο τα 2/2.5 μέτρα απόστασης , δηλαδή η απόσταση εδώ είναι σημαντικότατη.
Το θέμα ,τώρα , τής αγωγιμότητας επαφών/γραμμής μεταφοράς απο ενισχυτή/ες πρός μονάδες , είναι μέν πολύ σοβαρό , αλλά αν η ακουστική προτεραιότητα έχει επιτάξει παθητική λύση τότε με τήν κατάλληλη διατομή /απόσταση μπορεί ο χρήστης να εχει πολύ παρόμοια αποτελεσματα (σε σχεση με). Αν και σε μερικές περιπτώσεις η εμπέδηση τής γραμμής μεταφοράς θα παίξει πιο σημαντικό ρόλο ή ομοια σοβαρό με τήν συνολική αγωγιμότητα (εδώ θα μου επιτρέψετε να επαναλάβω τή σπουδαιότητα τής οδήγησης )
Πάντως αν τελικά κάποιος θέλει να το παλέψει σάν περφεξιονιστής , τότε η Λύση ΕΝΕΡΓΗΣ πολυενισχυσης με εξωτερικούς ενισχυτές και εξωτερικό ηλεκτρονικό Χ-over (το οποίο θα εχει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ρύθμιση ολίσθησης φάσης ανα κλάδο ), προσφέρει ευελιξία σε σημείο που θα μπορεσει κάποιος μέσος/προχωρημένος χομπίστας να φτιάξει ένα παρα πολύ καλό αποτέλεσμα , μαθαίνοντας και αρκετά πράγματα και για το πώς ακούει αλλά και για τον χωρο του (αρκεί φυσικά να μπορεί να ελέγξει τήν ακτινοβολία τής μπάφλας ...)
Μήν ξεχνάμε (όπως νομίζω είπαν κάποιοι φίλοι ) οτι η αρτιότητα μιά σχεδίασης κρίνεται απο αρκετούς παραγοντες (που αρκετοί είναι κοινοί σε αμφότερες τίς προσσεγγίσεις ) και ουσιαστικά απο το αποτέλεσμα