Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Επιλογη αυτοκινητου
Για να λέω για stelvio σιγουρα φρέσκα τα έχω κι εγώ και διαφωνώ καθέτως.
Και η stelvio είναι Q4.....δλδ το αντίστοιχο quattro......με πιο σύγχρονο μοτέρ μάλιστα.....
Είναι σίγουρα καλύτερη οδηγικά.....
Βασικά μου έχει κάνει αρνητικη εντύπωση η πτώση της ποιότητας των υλικών σε όλα τα audi.....και τα κοινά κουμπιά και διακοπτάκια με seat, vw.....και λοιπά.....
Γενικώς εγώ αν ήθελα γερμανικό μόνο vag δεν θα έπαιρνα.......και ας είμαι και νυν κάτοχος.....θα προτιμούσα τις άλλες δύο.....αν και βαριέμαι αφόρητα το εσωτερικό των bmw που παραπέμπει ακόμα σε Ε36.....
Κοιτα περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα. Παντως, ειδικά τα σαλόνια της Audi θεωρούνται top of the class, μου κάνει εντύπωση που μιλάς για πτώση ποιότητας. Ερχομενος από το παλιο Q5 (που είχε κορυφαίο σαλόνι), είδα βελτίωση, όχι πτώση.
Αν ψάξεις και λίγο για reviews, τα ίδια θα διαβάσεις σχετικά με την stelvio vs τον ανταγωνισμό.
Πχ δες εδώ:
-Handling solid but uninspiring, build quality still lags behind German rivals. (
https://www.topgear.com/car-reviews/alfa-romeo/stelvio)
-Quality in the Stelvio is largely up to scratch, with a pleasing array of metal finishes and soft-touch materials – although nothing feels or looks especially upmarket or classy. It doesn’t feel as well-built as an Audi Q5, for sure, but the quirky design is precisely why buyers bored of the German class dominance may warm to the Alfa.(
http://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/stelvio/98685/new-alfa-romeo-stelvio-2017-review)
-With so much talk of the Stelvio being designed to out-handle the opposition, it shouldn’t be a great surprise to find that it has a rather firm ride. Although it never bangs, crashes or gets too upset by imperfect surfaces, you will feel lumps, bumps and potholes through your seat. This is most noticeable at low speeds.
Alfa makes a big deal about its use of real metal, wood and leather in the Stelvio’s interior. Although these trims are attractive, there are too many hard, scratchy surfaces to give a truly premium feel. Yes, there’s plenty of soft-touch plastic around, but cheaper materials can be found all too readily in areas that you touch and see regularly. Likewise, many of the buttons and dials don’t feel quite as solid as you’d find in an Audi Q5 or Porsche Macan.
https://www.whatcar.com/alfa-romeo/stelvio/estate/review/on-the-road/
Προσωπικα παρότι αγαπάω την μάρκα, το Stelvio θα ήταν η τεταρτη επιλογή μου, σε μια κατηγορια που έχει πραγματικά καλα αυτοκίνητα (Q5,X3, GLC, XC60).