Επιλογη αυτοκινητου

Συμπωματικά μου ήρθε πριν λίγο email

ότι το όχημα βρίσκεται ελλάδα, η leasing έχει προχωρήσει με την έκδοση πινακίδων και θα μας ενημερώσουν εκ νέου μόλις είναι έτοιμο για παραλαβή.

Αντε να δουμε
 
  • Like
Reactions: mikemtb and avpap
Για όσους θέλουν να αποκτήσουν γρήγορα ένα νέο αυτοκίνητοΑυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, το Ford Puma, το Opel Crossland και το Peugeot 208
 
Λοιπόν εδώ και μια βδομάδα οδηγώ το Yaris Hybrid και έχω πάθει πλάκα. Έχω κάνει 600 χιλιόμετρα, τα περισσότερα σε ώρες αιχμής μέσα στην πόλη (πως έχει γίνει έτσι η Αθήνα ρε παιδιά… δεν τη θυμόμουν ποτέ τόσο χάλια). Ακόμα έχει μέλλον μέχρι να ανάψει λαμπάκι. Άσε που έχει και άλλη αίσθηση, αθόρυβο, κάπως sci-fi φάση.

Για καθημερινή οδήγηση σε χάος όπως αυτό της Αθήνας, επιβάλλεται. Τα καλά του ηλεκτρικού χωρίς τους περιορισμούς του. Αρκεί να είναι καλή υβριδική υλοποίηση, γιατί από όσα έχω καταλάβει η Toyota είναι πολύ μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε αυτά.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Giorgios and avpap
Λοιπόν εδώ και μια βδομάδα οδηγώ το Yaris Hybrid και έχω πάθει πλάκα. Έχω κάνει 600 χιλιόμετρα, τα περισσότερα σε ώρες αιχμής μέσα στην πόλη (πως έχει γίνει έτσι η Αθήνα ρε παιδιά… δεν τη θυμόμουν ποτέ τόσο χάλια). Ακόμα έχει μέλλον μέχρι να ανάψει λαμπάκι. Άσε που έχει και άλλη αίσθηση, αθόρυβο, κάπως sci-fi φάση.

Για καθημερινή οδήγηση σε χάος όπως αυτό της Αθήνας, επιβάλλεται. Τα καλά του ηλεκτρικού χωρίς τους περιορισμούς του. Αρκεί να είναι καλή υβριδική υλοποίηση.
απο ποτε εχεις να ερθεις; τα "κακα" της βελτιωσης της οικονομιας βλεπεις οπου εχουν αυξηθει τα αυτοκινητα
 
απο ποτε εχεις να ερθεις; τα "κακα" της βελτιωσης της οικονομιας βλεπεις οπου εχουν αυξηθει τα αυτοκινητα

Μωρέ κάθε λίγο και λιγάκι έρχομαι, απλά φέτος έτυχε να πρέπει να είμαι κάθε μέρα κέντρο (με αμάξι), κάτι που είχα να κάνω εδώ και πολλά πολλά χρόνια.
 
Λοιπόν εδώ και μια βδομάδα οδηγώ το Yaris Hybrid και έχω πάθει πλάκα. Έχω κάνει 600 χιλιόμετρα, τα περισσότερα σε ώρες αιχμής μέσα στην πόλη (πως έχει γίνει έτσι η Αθήνα ρε παιδιά… δεν τη θυμόμουν ποτέ τόσο χάλια).
Ας είναι καλά οι "ομορφιές" του δημάρχου της.Αφού κατέστρεψε τις δεξιές λωρίδες της Πανεπιστημίου,τις παράτησε και ξεκίνησε τις αριστερές.
 
  • Like
Reactions: djx33 and Giorgios
Ιδανικό το hybrid από Toyota για μέσα στην πόλη.

Το μόνο αρνητικό είναι το σχεδόν αθόρυβο.
Πεζοί και ποδηλάτες δεν το αντιλαμβάνονται
Ένα μικρό βουητό που κάνουν τα τελευταίας 5ετιας θεωρώ ότι δεν αρκεί.
 
Ας είναι καλά οι "ομορφιές" του δημάρχου της.Αφού κατέστρεψε τις δεξιές λωρίδες της Πανεπιστημίου,τις παράτησε και ξεκίνησε τις αριστερές.
Να'ταν μόνο αυτή η πόλη. Μιλάω για όλη τη διαδρομή από Μεσόγεια μέχρι κέντρο, 5-6 διαφορετικούς δήμους, εδώ πλέον υπάρχει συχνά πυκνή ροή ακόμα και στην Αττική Οδό.

Νομίζω το πρόβλημα είναι συνδυασμός αφενός του ότι ξεχάσαμε το μετρό (ίσως να βοήθησε σ'αυτό και ο φόβος του COVID μαζί με το προβληματικό parking στους σταθμούς), αφετέρου αυτού που γράφει ο avpap περί οικονομικής ανάπτυξης που έφερε χρήμα για νέα αυτοκίνητα.
 
Ιδανικό το hybrid από Toyota για μέσα στην πόλη.

Το μόνο αρνητικό είναι το σχεδόν αθόρυβο.
Πεζοί και ποδηλάτες δεν το αντιλαμβάνονται
Ένα μικρό βουητό που κάνουν τα τελευταίας 5ετιας θεωρώ ότι δεν αρκεί.

Καλώς ή κακώς πρέπει να συνηθίσουμε στην ιδέα. Είχα φάει την πρώτη ψυχρολουσία πριν 5-6 χρόνια σε ταξίδι στην Κίνα, όπου στις πόλεις κυκλοφορούν ηλεκτρικά μοτοποδήλατα σε εξωφρενικούς αριθμούς και με εξωφρενικές οδηγικές συνήθειες (όπως τα μηχανάκια στην Αθήνα). Τελείως αθόρυβα, άρα και φονικά αν δεν προσέχεις.
 
Μου έκαναν αναβάθμιση του grade και μεταξύ άλλων έχω και καλύτερο οχημα σε σχέση με το 2008. Από τις επιλογές, μου έχει γυαλίσει το CUPRA FORMENTOR EHYBRID DSG 204HP το οποίο εκτός του ότι μου αρέσει το σουλουπι του, έχει και το πλεονέκτημα πως ως υβριδικό δεν θα φορολογούμαι για την χρήση του

Ερώτηση επειδή δεν το χω παρακολουθήσει καθόλου:
Ειναι plug in που σημαίνει πρέπει να το φορτίζεις αν θες να εποφεληθείς τα οφέλει του ηλεκτρικού κινητήρα.
Μπορείς μέσω του θερμικού να φορτώσεις την μπαταρία αλλά καταλαβαίνω πως δεν έχει την απόδοση που έχει πχ η Toyota σε αυτό το κομμάτι.
Σε καθημερινή χρήση θα κάνει μια διαδρομή 25 χλμ στον αστικό ιστό (πάνω κάτω την Κηφησίας).
Για μία τέτοια χρήση, με συμφαίρει να κινούμε ηλεκτρικά ακόμα και αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να το φορτίζω το βράδυ στο σπίτι και θα πρέπει να καταφεύγω σε σταθμούς φόρτισης;
 
Επειδή και εγώ παίρνω καινούργιο plug-in hybrid το Σεπτέμβριο το έψαξα πάρα πολύ.
Πρώτα από όλα δεν ντρέπομαι να πω ότι το παίρνω κυρίως για τη φοροαπαλλαγή, γιατί έτσι και αλλιώς στη συγκεκριμένη φάση της ζωής μου θέλω leasing, ενώ μάλλον θα τσιγγουνευόμουν τα χρήματα που έχει το αυτοκίνητο που θα πάρω για κανονική αγορά.
Τώρα δυστυχώς τα περισσότερα plug-in hybrid που κυκλοφορούν ΔΕΝ έχουν mode λειτουργίας που να προσομοιάζει πχ τα full υβριδικά της toyota που θεωρούνται κορυφαία. Έτσι συνήθως απλά σου επιτρέπουν:
1. Να φορτίζεις τη μπαταρία όσο οδηγείς ώστε αν φτάσεις σε ζώνη μόνο ηλεκτροκίνητων να έχει πλήρη φόρτιση και να κινηθείς αμοιγώς ηλεκτρικά.
2. Να διατηρείς τη φόρτιση της μπαταρίας στο 50%
3. Να κάνεις απλά ανάκτιση όταν φρενάρεις.
Ξέρω ισοπεδώνω λίγο, αλλά κάπως έτσι είναι τα πράγματα. Και τελικά καις πολύ περισσότερη βενζίνη από το αντίστοιχο μη plug-in λόγω του αυξημένου βάρους από τη μπαταρία/ηλεκτροκινητήρα.
Άρα αν το δεις περιβαλλοντικά ΠΡΕΠΕΙ να φορτίζεις όποτε μπορείς.
Δες το παρακάτω βίντεο από το Δημήτρη που τα λέει αναλυτικά ειδικά στα σημεία του βίντεο που αναφέρεται στην κατανάλωση καυσίμου.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Όμως δεν έχουν μείνει όλες οι εταιρίες εκεί. Κάποιες έχουν αρχίσει και εξοπλίζουν και τα plug-in hybrid με εξελιγμένους αλγορίθμους για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ακόμη και αν ξεκινήσεις με μηδενική φόρτιση. Δες το παρακάτω:

Συμπέρασμα, όλα πάνε ανάλογα με το αυτοκίνητο. Επίσης σχεδόν όλα επιτρέπουν σε κάποιο βαθμό τη ρύθμιση της ανάκτισης ενέργειας, έτσι μπορείς απλά αφήνοντας το γκάζι το αυτοκίνητο να φρενάρει με τον ηλεκτροκινητήρα μειώνοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση και επεκτείνοντας πάρα πολύ τη ζωή των αναλώσιμων των φρένων που πια τα χρησιμοποιείς σε πολύ λιγότερες καταστάσεις.
Αν καταφέρεις να φορτίζεις σπίτι με κάποιο τρόπο οι αστικές μετακινήσεις σου θα γίνουν απίστευτα οικονομικές. Ακόμη και με σούκο πρίζα είναι οκ για φόρτιση το βράδυ.
 
  • Like
Reactions: avpap
Μου έκαναν αναβάθμιση του grade και μεταξύ άλλων έχω και καλύτερο οχημα σε σχέση με το 2008. Από τις επιλογές, μου έχει γυαλίσει το CUPRA FORMENTOR EHYBRID DSG 204HP το οποίο εκτός του ότι μου αρέσει το σουλουπι του, έχει και το πλεονέκτημα πως ως υβριδικό δεν θα φορολογούμαι για την χρήση του

Ερώτηση επειδή δεν το χω παρακολουθήσει καθόλου:
Ειναι plug in που σημαίνει πρέπει να το φορτίζεις αν θες να εποφεληθείς τα οφέλει του ηλεκτρικού κινητήρα.
Μπορείς μέσω του θερμικού να φορτώσεις την μπαταρία αλλά καταλαβαίνω πως δεν έχει την απόδοση που έχει πχ η Toyota σε αυτό το κομμάτι.
Σε καθημερινή χρήση θα κάνει μια διαδρομή 25 χλμ στον αστικό ιστό (πάνω κάτω την Κηφησίας).
Για μία τέτοια χρήση, με συμφαίρει να κινούμε ηλεκτρικά ακόμα και αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να το φορτίζω το βράδυ στο σπίτι και θα πρέπει να καταφεύγω σε σταθμούς φόρτισης;
στα phev ισχυει γενικα οτι τα φορτιζεις καθε βραδυ, ωστε να μπορεις να εκμεταλλευεσαι την κινηση με τον ηλεκτροκινητηρα για οσο περισσοτερα χιλιομετρα μπορεις. Αν ο ημερησιος σου κυκλος ειναι 25χιλιομετρα, ειναι σχεδον σιγουρο (αν οδηγεις ομαλα) οτι θα μπορεις να κινεισαι αμιγως ηλεκτρικα στο 100% της διαδρομης σου. Το θεμα ειναι το εξης τωρα, το αμαξι ειναι εταιρικο; Μπορεις να φορτιζεις στην εταιρεια ωστε να μην επιβαρυνεσαι εσυ με το κοστος του ρευματος; Δεν ειναι πολυ βεβαιως, αλλα γιατι να το πληρωνεις εσυ; Αν η εταιρεια σου δινει ενα Χ ποσο σε ευρω για τα καυσιμα, τοτε δεν ειναι προβλημα, αλλα αν για να σου δωσουν το "επιδομα" αυτο, πρεπει να τους πας αποδειξεις απο βενζιναδικο, τοτε δεν εχει νοημα να φορτιζεις καθολου σπιτι.
Στα λεω αυτα οχι απο την "οικολογικη" οπτικη γωνια, αλλα καθαρα απο το πως θα βγεις πιο οικονομικα κερδισμενος.
Αν το εταιρικο αμαξι ειναι εταιρειας που σου ανηκει, αλλαζει ο υπολογισμος. Ιδανικο ειναι παλι να φορτιζεις στη δουλεια (αν υπαρχει φορτιστης), ωστε να περναει το ρευμα στα εξοδα, διαφορετικα φορτιζεις σπιτι, αφου ετσι και αλλιως ειναι πιο οικονομικη η μετακινηση με οικιακο ρευμα απο οτι με βενζινη.
Σε phev σιγουρα δεν αξιζει να ασχοληθεις με δημοσιους φορτιστες, αφου το κοστος ειναι αρκετα μεγαλο. Οι tesla superchargers εχουν την καλυτερη τιμη, αλλα σιγα μην τρεχεις στο golden hall για να φορτιζεις την μπαταριουλα ενος phev.
 
Γιώργο σε ευχαριστώ για τον χρόνο που μου διέθεσες να μου απαντήσεις
Και εγώ μια τέτοια εικόνα είχα αποκτήσει. Γενικά πρέπει να το φορτίζεις αλλιώς δεν σε συμφέρει με γνώμονα την κατανάλωση.
Το ερώτημα μου είναι εφόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα να φορτίζει σιγα σιγά το βράδυ από μια σουκο στο σπίτι και η φόρτιση θα γίνετε σε σταθμούς φόρτισης που υπάρχουν πολυ κοντά στο σπίτι μου και στους οποίους φαντάζομαι εκτός από ρεύμα χρεώνεσαι και την υπηρεσία που σου προσφέρει η επιχείρηση, και πάλι είναι οικονομικότερος τρόπος μετακίνησης μέσα στην πόλη;
 
Τώρα ειδα οτι μου απάντησε και ο φιλος avpap τον οποίο ευχαριστώ παρομοίως για την απάντηση του.

Ειμαι εργαζόμενος σε επιχείρηση και το όχημα ειναι παροχή της εταιρίας προς εμένα και επίσης έχω ένα fixed ποσό για καυσιμο. Εχω δει στο parking της εταορίας κάποιους σταθμούς φόρτισης αλλά δεν ξέρω αν ειναι προς γενική χρήση ή αφορουν θέσεις parkinh για το top mamagment.
Εχω κάνει ερώτηση και περιμένω
 
Τώρα ειδα οτι μου απάντησε και ο φιλος avpap τον οποίο ευχαριστώ παρομοίως για την απάντηση του.

Ειμαι εργαζόμενος σε επιχείρηση και το όχημα ειναι παροχή της εταιρίας προς εμένα και επίσης έχω ένα fixed ποσό για καυσιμο. Εχω δει στο parking της εταορίας κάποιους σταθμούς φόρτισης αλλά δεν ξέρω αν ειναι προς γενική χρήση ή αφορουν θέσεις parkinh για το top mamagment.
Εχω κάνει ερώτηση και περιμένω
γνωμη μου, δεν αξιζει να ασχοληθεις με φορτιση σε δημοσιους φορτιστες. Θα βγαινει ισως οικονομικοτερα, αλλα δεν αξιζει η ταλαιπωρια. Σε Phev, εχεις μικρη μπαταρια, οποτε θα χρειαζεσαι να τρεχεις εκει σχεδον καθε μερα, και για ποιο λογο; θα γλυτωσεις λιγα χρηματα και θα χανεις χρονο καθε μερα για φορτιση. Αν θες κανε το μερικες φορες ωστε να δεις το cost/benefit, αλλα δεν πιστευω οτι θα ειναι επαρκες για ν αασχοληθεις.
Αν μπορεις να φορτιζεις στη δουλεια, εισαι αρχοντας. Θα μηδενισεις το κοστος μετακινησης σου ΚΑΙ θα βαζεις στην τσεπη το fixed ποσο που σου δινει η εταιρεια για καυσιμο
 
Πρώτα από όλα υπάρχουν ακόμη δωρεάν φορτιστές στην Αθήνα (και αλλού). Εύκολα μπορείς να τους βρεις μέσω του
βάζοντας φίλτρο Free Charging

Πέρα από αυτό, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Υπάρχουν ακόμη πολλοί χώροι στάθμευσης που γεμίζουν και δεν βρίσκεις να παρκάρεις. Να δώσω ένα απλό παράδειγμα το επί πληρωμή parking στο Φλοίσβο. Αν έχεις ηλεκτρικό ή plug-in hybrid λες ότι θες να φορτίσεις στην είσοδο και πάντα υπάρχουν τέτοιες ελεύθερες θέσεις, αντίστοιχα και σε πολλά super market.

Πάντως τα περισσότερα plug-in hybrid δέχονται μέχρι ~4 kW φόρτιση με μερικές εξαιρέσεις στα ~7 kW. Με τη σούκο φορτίζεις με 2.2 kW.

Στη δουλειά σου πάντως, αν δεχθούμε ότι βρίσκεσαι εκεί 8 ώρες, αρκεί να βρεις μια θέση στάθμευσης με μια πρίζα κοντά. Δεν χρειάζεται να πιάσεις φορτιστή που είναι πολύ πιο χρήσιμος σε κάποιον με αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Ένας από τους βασικούς λόγους που προσωπικά επέλεξα το Ford Kuga είναι η λειτουργία χωρίς φόρτιση που παραπέμπει σε υβριδικό και όχι σε μεγάλης κατανάλωσης συμβατικό. Βέβαια έπαιξε και μεγάλο ρόλο και η τελική τιμή, μιας και το πληρώνω ο ίδιος από την ατομική μου εταιρία.

Τέλος είναι πολύ ενδιαφέρον ότι οι διαφορές στο κόστος leasing για αυτοκίνητα με περίπου ίδια τιμή λιανικής είναι τεράστιες και μπορούν να φτάσουν ακόμη και 10k στην τετραετία (!!!).
 
Πρώτα από όλα υπάρχουν ακόμη δωρεάν φορτιστές στην Αθήνα (και αλλού). Εύκολα μπορείς να τους βρεις μέσω του
βάζοντας φίλτρο Free Charging

Πέρα από αυτό, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Υπάρχουν ακόμη πολλοί χώροι στάθμευσης που γεμίζουν και δεν βρίσκεις να παρκάρεις. Να δώσω ένα απλό παράδειγμα το επί πληρωμή parking στο Φλοίσβο. Αν έχεις ηλεκτρικό ή plug-in hybrid λες ότι θες να φορτίσεις στην είσοδο και πάντα υπάρχουν τέτοιες ελεύθερες θέσεις, αντίστοιχα και σε πολλά super market.

Πάντως τα περισσότερα plug-in hybrid δέχονται μέχρι ~4 kW φόρτιση με μερικές εξαιρέσεις στα ~7 kW. Με τη σούκο φορτίζεις με 2.2 kW.

Στη δουλειά σου πάντως, αν δεχθούμε ότι βρίσκεσαι εκεί 8 ώρες, αρκεί να βρεις μια θέση στάθμευσης με μια πρίζα κοντά. Δεν χρειάζεται να πιάσεις φορτιστή που είναι πολύ πιο χρήσιμος σε κάποιον με αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Ένας από τους βασικούς λόγους που προσωπικά επέλεξα το Ford Kuga είναι η λειτουργία χωρίς φόρτιση που παραπέμπει σε υβριδικό και όχι σε μεγάλης κατανάλωσης συμβατικό. Βέβαια έπαιξε και μεγάλο ρόλο και η τελική τιμή, μιας και το πληρώνω ο ίδιος από την ατομική μου εταιρία.

Τέλος είναι πολύ ενδιαφέρον ότι οι διαφορές στο κόστος leasing για αυτοκίνητα με περίπου ίδια τιμή λιανικής είναι τεράστιες και μπορούν να φτάσουν ακόμη και 10k στην τετραετία (!!!).
σφυρα μου αν καταφερεις να φορτισεις σε δωρεαν φορτιστη. Ειτε θα ειναι κατειλημμενοι απο θερμικους (οπως δυστυχως συχνα γινεται, ειδικα σε ωρες αιχμης) ειτε απο αλλα ηλεκτρικα. Εκτος αν καποιος πχ εχει τη δυνατοτητα να πηγαινει στα lidl στις 09:00 το πρωι καθημερινης.
Τα νουμερα για ισχυ φορτισης που αναφερεις ειναι για AC φορτιση. Νομιζω οτι ολα πλεον τα phev δεχονται και dc φορτιση. Δεν θα φτανουν ισχυ αμιγως ηλεκτρικων αλλα ενα 50αρι kw το φτανουν, αφου ετσι και αλλιως μικρες μπαταριουλες εχουν και δεν χρειαζονται παραπανω