Να πω και εγω τις εντυπωσεις μου λοιπόν...
Καταρχην ενα μεγαλο μπραβο στην Sony για το ολο εγχείρημα, σε μια εποχη που το να δουμε νεο προβολέα μοιάζει με σαφάρι λογω οικονομικής κρίσης... Ενα δευτερο μπράβο που ειχαν τα κότσια να ανοιξουν 180 ίντσες με προβολεις home cinema σε πανι με μηδενικό gain!
Και τέλος ενα ευχαριστώ για το οτι μας διαθεσαν την αιθουσα και ανεχτηκαν ολες τις "παραξενιες" μας....
Στο ψητό: Είχα δει τους δύο προβολείς την προηγουμενη μέρα στην επίσημη παρουσίαση αλλα σε πανι 110 ιντσών, οποτε καταλαβαίνετε το σοκ που επαθα οταν ειδα τις 180 ίντσες! Το μεγαλυτερο σόκ ο 50αρης και τα 1700 lumens του, που μπόρεσε να ανταπεξελθει τοσο ανετα σε τοσες ίντσες ειδικα με υλικο 3D που ως γνωστον σκοτεινιάζει το σύμπαν..
Αρχικα λοιπον ξεκινησαμε με τον 50αρη και σκηνες απο την ταινια The Tourist. Εκει μας εγινε επιδειξη του συστηματος Reality Creation της Sony το οποιο ουσιαστικα ειναι ενας εξυπνος αλγόριθμος sharpening που βασίζεται σε μια database κυματομορφών που είναι hardcoded στον επεξεργαστή της Sony, οπου επιλέγεται αυτοματα η πιο σωστη κυματομορφη για το υπαρχον υλικό. Στην επισημη παρουσίαση, ο Ασιάτης Product Manager δεν μας ειπε περισσοτερες τεχνικες λεπτομέρειες γιατι η τεχνολογια είναι proprietary. Σε ερωτηση μου κατα ποσον η database στο chip θα ειναι αναβαθμισιμη μεσω firmware απαντησε αρνητικά, επομενως, οσο πιο φρεσκο το μοντελο, τοσο πιο ενημερωμένη η database.
Στην πράξη, το τελικο αποτελεσμα sharpening ηταν παρομοιο με αυτο που εχουμε δει απο τον lumagen, απλα ισως ειχαν επιλεξει λιγο τσιμπημένη τιμή (ρυθμιζεται). Παντως, επεφερε σαφη βελτίωση στην οξύτητα της εικόνας χωρις πολλά παρατράγουδα..
Μετά είδαμε καποιες σκηνες απο την ταινία Holiday και το κλου ηταν η απόδοση του σε 3D οπου εντυπωσιάστηκα απο δυο πράγματα: Το οτι η εικονα παράμενε επαρκως φωτεινη για τοσες ιντσες και πως το αυτόματα ενεργοποιημενο motionflow (low) ταιριαζε γάντι στο 3D του Sony.
Συμπέρασμα για τον Sony: Φαινεται εξαιρετικο μηχανάκι στα λεφτά του και η υψηλή φωτεινότητα θα ειναι το μεγάλο ατού του..
Οσον αφορά τον 1000αρη τώρα: Εδώ υπήρχαν καποιοι τεχνικοί περιορισμοί λόγω του "αγγουρου" 4Κ φορματ για το Home Cinema.
Έτσι, ο μόνος τρόπος να δουμε πραγματικο 4Κ ηταν απο ενα HTPC το οποίο φορούσε μια τελευταιας γενιας Nvidia η οποια μπορει να περασει σήμα 4Κ αλλα μονο στα 24fps διότι για κατι παραπάνω απαιτείται HDMI 1.5 Αυτο δημιουργησε πρόβλημα απωλειας καρέ στο, κατα τα αλλα, ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ, κλιπακι με το τρενο στο δασος το οποιο ηταν γυρισμένο στα 50fps. Ομως, παρα το stuttering, σε αυτο το κλιπ ο Sony εδειξε τα δόντια του, που σημαινει πως οσο καλυτερο υλικο τον τροφοδοτήσεις, τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα πάρεις, ή με αλλα λογια, not all 4K clips are equal..
Εξαιρετικο ηταν και το κλιπάκι με το καρναβάλι στο RIO με απιθανη λεπτομερεια.. Για να δεις δε τα πιξελ στις 180 ίντσες, επρεπε να κολλήσεις το κεφάλι σου στην οθόνη! Τα αλλα δυο κλιπακια ηταν ΟΚ, τιποτα ομως που δεν εχουμε ξαναδεί..
Φυσικα, ισως να έφταιγε και η μειωμένη φωτεινότητα (σε σχέση με τον 50αρη) γιατι μιλάμε για ενα μαλλον ταλαιπωρημένο demo κομμάτι με ήδη 160 ωρες σε σχέση με τις 55 του 50αρη.. Οταν τον ειδα προχθες στις 110 ιντσες δεν παρατήρησα χαμηλη φωτεινότητα οποτε προφανώς οι πολλές ιντσες μεγέθυναν το θεμα.
Επίσης, δεν με έπεισε το upscale που κανει σε 4Κ με υλικο bluray. Δεν διαπιστωσα προβλήματα, απλα οπως προαναφέρθηκε, ο 50αρης (ο οποιος έχει 1:1 pixel mapping) εγραφε καλυτερα, εκτος του μαυρου που ο μεγαλος ηταν καλυτερος. Και πάλι, με καθε επιφύλαξη, διοτι υπηρχε διαφορετική φωτεινότητα και δεν ειμαι σίγουρος εαν επαιζαν στο ίδιο preset.
Το κλιπακι του Total Recall κακως υπήρχε στο playlist διοτι δεν μπορουσε να αναπαραχθεί σωστά απο media player classic (δεν εφταιγε ο προβολέας).
Συμπερασματικά, θεωρώ πως το 4Κ θα φερει βελτίωση και στο σπίτι μας κυρίως οταν αρχίσει να κυκλοφορεί καλο content και θα ειναι ιδανικό για οσους θελουν να ανοιξουν πραγματικά μεγαλες ιντσες. Πάντως η Sony κέρδισε την μάχη των εντυπώσεων παρουσιάζοντας τον πρωτο 4Κ προβολέα της αγορας οταν οι ανταγωνιστές, στην καλυτερη, χρησιμοποιουν τεχνικές wobulation (JVC).