Επισκευές-Αναβαθμίσεις (Παρουσίαση)

Status
Not open for further replies.
φιλε σακη με σψζεις πηραμε εναν sansui ae550 και επαιζε μια χαρα ωσπυ σημερα το πρωι την που επαιζε κοπηκε το ρευμα και ειρθε παλι αμεσως και απο τοτε ο ρελες τπυ protect δεν κανει το τακ
τινακνω;
 
πολυ απλα αν διαβαζες αυτα που γραφω δεν θα ειχες κανενα απολυτως προβλημα .

Ο ενισχυτης που αγορασες ειναι σχεδον 30 χρονων Τι σε κανει να πιστευεις οτι αυτος ο ενισχυτης μπορει να λειτουργει το ιδιο καλα μετα απο 30 χρονια ????? . Το οτι τον εβαλες στην μπριζα χωρις να κανεις καποιον ελεγχο ειναι σαν να πηρες ενα αυτοκινητο 30 ετων και να ξεκινησεις να κανεις ΑΘηνα Ξανθη με ταχυτητες 150 χλμ ...πρακτικα αδυνατον .

Συχνα πυκνα τα μηχανηματα αυτα ειναι φιαγμενα για τροφοδοσια 220 ενω σημερα η ταση ειναι 10 και βαλε βολτ παραπανω δλδ 230-240 Καποια απο αυτα εχουν επιλογη απο πισω και φυσικα σημερα πριν τα βαλεις στην πριζα πρεπει να το κοιταξεις και αυτο .

Τελος αν το μηχανημα ειναι στημενο στα 220 το οδηγο ολκληρωμενο στρεσσαρεται και καιγεται παρα πολυ συχνα .

Βρες εναν τεχνικο στην περιοχη σου να στο φιαξει το μηχανημα .

Σακης Πετροπουλος
 
φιλε σακη με σψζεις πηραμε εναν sansui ae550 και επαιζε μια χαρα ωσπυ σημερα το πρωι την που επαιζε κοπηκε το ρευμα και ειρθε παλι αμεσως και απο τοτε ο ρελες τπυ protect δεν κανει το τακ
τινακνω;

Την επόμενη φορά θα σε παρακαλούσα να απευθύνεις το προσωπικό σου ερώτημα
στον Σάκη με πμ, ή στο νήμα που έχεις ήδη ανοίξει για τον ενισχυτή σου.
 

Μία εξήγηση για την μείωση της χωρητικότητας ορισμένης τεχνολογίας πυκνωτών σε οριζόντια στήριξη:



"For high-ripple-current applications of screw terminal aluminum electrolytic capacitors with extended paper, horizontal mounting shortens the lifetime. With heating from ripple current the electrolyte in such capacitors may bleed from the winding, and puddle along the side of the can where there is no paper to wick it back into the winding. If the ripple current is low (less than half of rated 85C current), this is not an issue. But if the ripple current is high, the effect is accelerated due both to the increasing temperature driving the electrolyte out faster and to the drying of the wet paper where it is crushed into the can bottom. The drying of the paper can thermally insulate the element causing it to get hotter and the can bottom to get cooler. This can actually turn into a thermal runaway condition that can greatly reduce the capacitor lifetime, sometimes by as much as 90%.

The possible solutions are 1) to mount such capacitors upright, 2) use Thermal Pak construction with extended cathode foil, 3) use rilled construction with the element secured by dimples in the can wall, or use potted construction where the element is anchored with pitch. If the capacitor is upright, the electrolyte is able to readily wick back into the winding , andthe thermal contact and ESR do not degrade significantly. Thermal runaway does not occur, and the expected lifetime is achieved.

If a Thermal Pak extended-cathode capacitor is mounted horizontally, the thermal insulation does not occur because the thermal contact never degrades. However, the lifetime may still be somewhat shortened because of electrolyte loss. Life reduction may be more than 10% with rated 85C ripple. Because the thermal contact does not degrade, there is no thermal runaway.

If a potted construction capacitor is mounted horizontally, increased heating does not occur because the electrolyte does not readily escape the winding, and the thermal contact never degrades. Potted construction has limited availability because of environmental issues and is currently not available in Cornell Dubilier capacitors."

http://www.cde.com/catalogs/AEappGUIDE.pdf
 
Last edited:
Από το ίδιο τεχνικό εγχειρίδιο, φαίνεται καθαρά ότι στους 2 πρώτους τύπους (Snap-in Type & Radial-Leaded Type) υπάρχει κενό ανάμεσα στα πλαινά τοιχώματα (Sleeve over Aluminum Can) και το εμποτισμένο χαρτί (Capacitor Element), με αποτέλεσμα να έχουμε πιθανό πρόβλημα ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας.

Οι άλλοι 2 τύποι (Thermal Pack Construction & Rilled Construction), δεν έχουν θέματα οριζόντιας τοποθέτησης.


AEappGUIDE_Page_02.jpg
 
Last edited by a moderator:
Service ενισχυτη DubleX db 500

Κομματι της ελληνικης ιστοριας φανταζομαι δεκαδες πανηγυρια και καποιες εκκλησιες σε 100V version ντυθηκαν με τα μαγικα χερια του Δουβλιδη .

ΚΑτασκευης του 1997 ενσωματωνει δεκαδες τεχνολογιες που εκεινη την εποχη ηταν απιαστο ονειρο για πολλους απο εμας Παρολα αυτα ηταν τουλαχιστον 10 χρονια πισω απο τους τοτε σοβαρους ενισχυτες TWIN του εξαιρετου Ανδρεα Τριανταφυλοπουλου η τους KRYPTON του rip Τολη Μοσχου αλλα ακομα και τους JAZZ του Σπιρτουλη και φυσικα τους ASD του master των αντιγραφων Στεργιου Δεμτσικα .

Συμμετρικη τροφοδοσια
Ακριβα υλικα και τρανσιστορ Motorola
εξοδο triple darlington
θερμικα συνδεμενο διαφορικο
κτηνωδη μετασχηματιστη
εξελιγεμeνη προστασια DC /overload
vi limiter
και διαρκως μεταβαλομενη ταχυτητα ανεμιστηρα (!!!!!)
καθαρο σασσι ( αφορα καναλι ψυξεως που δεν βρωμιζει τις πλακετες και τον ενισχυτη )

Δυστυχως σε ενα τετοιο μηχανημα που θα ειχε καθε ελπιδα να ειναι ενα πολυ σοβαρο ενισχυτακι η πολωση για 150W rms ειναι μολις 0,2ma ανα τρανσιστορ ενω ενας απλος ενισχυτης τοτε και σημερα τυπου 60W επαιζε με πολωσεις απο 10 εως 120 ma

Δυστυχως στο μηχανημα δεν υπαρχει θερμοκρασιακη αντισταθμιση οπε σημαινει οτι οσο ζεσταινει ο ενισχυτης τοσο ανεβαινει η πολωση και αυτο αν σταματησει αποτον ανεμιστηρα και τους θερμοστατες εχει καλως ...αλλιως απλα τον παιρνεις στα χερια !!!

Δυστυχως η εννοιες τυπου star ground δεν υπηρχαν μεσα ουτε για αστειο ..βαζε εκει γειωσεις αβερτα να εχουμε !!!

Ξερω οτι αυτο δεν κρατησε πολυ και σε καποια φαση καταφεραν και το μαζεψαν σε νεοτερες εκδοσεις το μηχανημα με πλαστικα τρανσιστορ και γενικοτερα καλυτερη δομηση Δεν γνωριζω παντως αν αυτο και τα μεταγενεστερα ειναι απο τα χερια του Δουβλιδη η απο τους ανθρωπους που ανλαβαν οταν ο Δουβλιδης πηρε συνταξη .

enjoy tech pics

DSC00715.JPG


DSC00716.JPG



DSC00717.JPG
 
Last edited:
SERVICE INKEL MA 620

Ειναι γνωστο αναμεσα στους ανθρωπους του ΡΑ οτι οι πρωτοι INKEL ειχαν τασεις αυτοκαταστροφης η αν για καποιο λογο δεν εμπαιναν σε αυτην την φαση τοτε απλα εκαιγαν οτι ηχειο και να υπηρχε μπροστα τους .Αργοτερα η μετονομοσια σε INTER M παρηγαγε παρομοια αποτελεσματα σε οτι αφορα τα καψιματα αλλα τελικα λιγοτερες καταστροφες .

ΠΑντως απο γκαζια ειχαν αβερτα ανεκαθεν

Σημερα θεωρω απιθανο να υπαρχει κανενας ΜΑ 620 σε λειτουργια ..Εψαξα για σχηματικο το βρηκα πολυ ευκολα και ειδα ενα σωστα υπολογισμενο κυκλωμα που ειχε καθε λογο να δουλευει απολυτα σωστα απο καθε σκοπια βαλε επισης κατα νου τα πολυ καλα υλικα Μπολικα Sanken τα μεγαλα ΜΤ200 κτηνος μετασχηματιστης κλπ .

Οταν το ανοιξα καταλαβα οτι ο ποιητης ειχε ξεχασει ( και αυτος ) να κανει θερμοκρασιακη αντισταθμιση με αποτελεσμα οσο ζεσταινει ο ενισχυτης τοσο να ανεβαινει η πολωση ...Βαλε στην συνταγη οτι ο ενισχυτης εχει εναν ανεμιστηρα που ψυχει μονο το εσωτερικο του μηχανηματος και η καταστροφη ειναι ετοιμη .

Απλα γιατι το ανεμιστηρακι δροσιζει τις πλακετες ο "θερμοστατης "" νομιζει οτι ολα ειναι καλα και δροσερα ενω εξω απο το μηχανημα η θερμοκρασια των εξοδου μπορει και να ψηνει αυγα με μπεικον αλλα κανεις δεν θα το μαθει ποτε .

Χωρις δευτερη σκεψη εκανα αρση της βλακειας του Κορεατη εβαλα ""θερμοστατη"" πανω στα τρανσιστορ εξοδου που παρακολουθει την θερμοκρασια των εξοδου και ρυθμιζει την πολωση ευθεως αναλογα με την θερμοκρασια λειτουργιας ...

Θλιψη μαυρη μια δυο χουφτες πυκνωτες ενα καθαρισμα στην πλακετα ενα βυσμα μπολικες ψυχρες κολλησεις ,ενα ξεματιασμα και αυριο το βραδυ παμε στα κλαρινα για χορο κεφι ...μπριο !!!

Korean pics !!!

DSC00710.JPG


DSC00718.JPG


DSC00719.JPG
 
Μεχρι σημερα εκτος απο την Αθηνα και την επαρχια χρειαστηκε να φιαξω εναν ενισχυτη που ηρθε απο την Χαβαη , δυο που ηρθαν απο Αγγλια , εναν απο Ιταλια , και πριν απο λιγο με ειδοποιησαν οτι ξεκινησε ενας ενισχυτης απο Ισπανια με 56 ευρω κοστος στο ταχυδρομειο να ερθει στην Ελλλαδα να τον φιαξω εγω ,,,, Σορρυ αλλα καμμια φορα αισθανομαι θεος !!!
 

Attachments

  • 4.jpg
    4.jpg
    37.2 KB · Views: 569
στη θεση σου θα πηγαινα εγω χαβαη:ADFADF1:

Κοιτα ...ειμαι που ειμαι ψωναρα (οταν εγραψα το παραπανω ποστ ηταν ΣΚ οποτε ειχαν τελειωσει τα χαπια μετριοφροσυνης ) αλλα αν φτασει στο σημειο να με φωναζουν να τους τα φιαχνω και εκει ....τοτε παει θα την ψωνισω τελειως !!!!

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
SERVICE AUDIOLAB 8000 P

Ο μεγαλος της σειρας ...αγορασμενος απο τον Μπεη μετα γνωστα προβληματα που λιγο ως πολυ αναφερονται εδωhttp://www.avclub.gr/forum/showthread.php/100041-Audiolab-8000-Πόλωση-και-Προβλήματα σε ενα πιο εκτεταμενο και τεχνικο νημα .

Το συγκεκριμενο εχει περασει καποια επισκευη οπου ενα απο τα οδηγα ηταν καμμενο και εβαλαν οτι κατσει ... οι κολλησεις στο τυπωμενο βρασμενες , και οι πυκνωτες ολοι πεσμενοι .

Αλλαχτηκαν απαντα τα προβληματικα , ρυθμιση ρευματων , μπηκαν και πολυστροφα τριμερακια για να μην χτυκιαζεις με τις ρυθμισεις , εγινε η μετατροπη που του παρεχει καλυτερο εξαερισμο
και συνηλθε ...

Ενδεικτικο της καταστασης τα σημαδια στα καπακια απο τις υψηλες θερμοκρασιες ..

DSC00720.JPG



DSC00721.JPG
 
SERVICE ROTEL RCD06

Ομορφο πλαυερ εχει μεσα ενα καρρο απο τα γνωστα καλουδια που μου αρεσουν στα καλσσικα CD player ρελε στην εξοδο το οποιο θεωρω παρα πολυ σημαντικο πολυ καλη δομηση και τροφοδοσια πιο εξελιγεμενη τροφοδοσια απο τα κλασσικα 78ΧΧ στην δομηση κολλαει και η θεση του μετασχηματιστη που ειναι οσο το δυνατον απομακρυσμενος απο τα κυκλωματα και σε ξεχωριστη πλακετα

βαρια κατασκευη ηρθε κοντα μας με μηχανικα προβληματα

Περα απο αυτα θεωρω το μηχανημα εξαιρετικα τιμιο και σωσταστημενο

enjoy pics

DSC00722.JPG


DSC00723.JPG


DSC00724.JPG


DSC00725.JPG
 
service JVC KD-D4

Κανουμε και πηγες συχνα .

Το συγκεκριμενο απο τα ακριβα της σειρας στημενο στα 220V επιλογη που παντα αν υπαρχει φροντιζουμε να την γυρισουμε στα 240 και ισως και ειναι μια καλη ευκαιρια να το τονιζουμε οσο γινεται πιο συχνα και αφορα παρα πολλους απο τους φιλους που διατηρουν η χρησιμοποιουν vintage εξοπλισμο .

Σημερα η ταση ειναι ονομαστικα 230-240+- 10% οποτε καλο ειναι να κοιτανε τις συσκευες τους οπου οι πιο πολλες εχουν επιλογη για 240.

Μικρη βλαβη στο τροφοδοτικο εκανε σχετικα μεγαλη ζημια στο μαγνητοφωνο ...πυκνωτες, τρανσιστορ σταθεροποιησης , και ενα ολοκληρωμενο ..ευτυχως Ιαπωνικο υπαρχουν τα παντα μαζι με pinch roller μεταλλικου κουζινετου , και αυθεντικου Idler courtesy of Atsuko Takei η οποια φροντιζει και μας στελνει τις διαφορες παλαβομαρες που συχνα πρεπει να αναζητησει ""πορτα πορτα"" στο Tokyo η το Kyoto και το Kodaira shi ( αγαλμα θα της κανω !!! )

Το καλο ειναι οτι αυτα τα μηχανηματα ειναι πανευκολα και επισης το μονο εργαλειο που θα χρειαστεις ειναι ενα σταυρωτο κατσαβιδι ....Ιαπωνες ,...τιποτα αλλο .

Στις φωτο μπορει καποιος να δει οτι μετα την επισκευη οτι ακουσα την κασσετα του Χαρρυ Κλυν ""Ραντεβου με την Εισαγγελια "" η οποια για κασσετα εταιριας ειναι πολυ καλη εγγραφη ενω και η δουλεια του Χαρρυ ειναι μια χαρα παραγωγη .

Δεδομενης της ευκαιριας εστειλα και ενα μηνυμα στον Χαρρυ με την προταση να κανει το master ενα remix η ενα reedit και να αλλαξει μονο τα ονοματα ...πχ εκει πο ελεγε Κουτσογιωργας τωρα να λεει Τσοχατζοπουλος .... ευκολακι θα παρει και λεφτα αμα το ξανακυκλοφορησει ..Ολα τα αλλα ταιριαζουν μια χαρα !!!! Τρωγανε τοτε τρωνε και τωρα !!!

enjoy

DSC00735.JPG



DSC00736.JPG
 
SERVICE JVC LA 31 ( PIK UP )

Απλο τιμιο πικ απ απο τον Ιαπωνα κατασκευαστη εξυπνο design απλο και λειτουργικο direct drive με τον απλουστερο βραχιονα που μπορει να φανταστει καποιος η σταθεροτητα των στροφων ειναι υποδειγματικη για πικαπ το οποιο δεν ειναι Quartz πλην ομως η μαζα του πλατω και το σασσι ειναι απλα θλιβερα .

Ηρθε κοντα μας με μια πολυ παραξενη βλαβη η οποια ηταν οτι δεν μπορουσε να κλεισει ποτε ..γυρναγε συνεχεια ..Σαφως δεν ηταν θεμα διακοπτη ( ηταν το πρωτο που κοιταξαμε ) >το ωραιο ηταν οτι οταν βρεθηκε η βλαβη νακαλυψαμε οτι ειχε να κανει αποκλειστικα με λανθασμενη επιλογη υλικου απο τον κατσκευαστη . Εξαιρετικα σπανιο για Ιαπωνικο μηχανημα .

Οι Ιαπωνες αν κατι τους εκανε κορυφαιους και διαχρονικους στο consumer audio ηταν οτι ειχαν απολυτη γνωση για τις αντοχες και την χρηση του υλικου που κατασκευαζαν και δουλευαν .Παρολο οτι παραβιαζαν πολλες απο τις προδιαγραφες των εξαρτηματων ειχαν εναν μαγικο τροπο να παθαινουν ελαχιστες ως μηδενικες ζημιες .


enjoy pics

DSC00741.JPG


DSC00742.JPG
 
Παρολο οτι ο ενισχυτης ( που ακολουθει σαν παρουσιαση ) ηταν σε θλιβερη κατασταση απο βρωμα φθορες σε πυκνωτες κλπ παιζει παρα πολυ καλα και μαλιστα ενσωματωνει δυο πολυ σημαντικες τεχνολογιες ""κλεμενες "" απο το μεγαλα του αδελφακια Vi limiter με dedicated ολοκληρωμενα εξαιρετικα σπανιο για μηχανημα αυτης της παραγωγης (ειναι κατι το οποιο βρισκουμε σε πολυ ακριβα μηχανηματα ) και επιμεροςυ τροφοδοτικα ολα με πηγες ρευματος με φετ που σημαινει καθαρο ρευμα μεγαλη ασφαλεια και υψηλη διαχρονικοτητα


Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
Service Audio innovations Alto

Αλλο ενα απο αυτα τα μηχανακια ηθελε κοιταγμα πανεμορφο μονο και να το βλεπεις ειναι η νικελ εκδοση .. Ξηλωμα ολοι οι πυκνωτες ,προσθηκη μεγαλες χωρητικοτητες τροφοδοσια και εξοδος , απαραιτητα bypass παντου , προσθηκη σοβαροτερων πυκνωτων και μεγαλυτερων στην εισοδο ,γενικη ρυθμιση ελεγχος και καθαρισμος ... η πεπατημενη ..

Στεκομαι ενα λεπτο μια και κατακλυζομαι αυτη την εποχη απο εγγλεζικα να πω οτι στο συγγκεκριμενο κομματι δεν υπηρχε μασκα κολλησης πανω στην πλακετα , δεν ειχε γινει ποτε καθαρισμος των υπολοιματων της κολλησης , και τα τρανσιστορ εξοδου ειναι βουλγαρικα πλην ομως αριστων προδιαγραφων και εξαιρετικου ματσαρισματος .Τονιζω το τελευταιο απο την σκοπια οτι μολις τα ειδα βουλγαρικα φοβηθηκα οτι θα ηταν πολυ κακης ποιοτητας αλλα εκανα λαθος . Ο βουλγαορς κατασκευαστης εκει εχει κανει πολυ καλη δουλεια .

Σαφως η ενσταση μου ειναι στην ποιοτητα παραγωγης και ενω παλιοτερα μοντελα δεν ειχαν κανενα απο τα παραπανω θεματα ο συγκεκριμενος παρουσαζε αυτη την εικονα .

Ηχητικα τιποτα απο αυτα δεν επιρεαζει στο παραμικρο την ποιοτητα του συγκεκριμενου μηχανηματος πλην ομως ειναι σαφες δειγμα προχειροτητας αλλαζονειας και υπεροψειας απο τον Εγγλεζο κατασκευαστη .Σιγουρα σε ενα Ιαπωνικο μηχανημα αυτο δεν θα γινοταν ποτε ....Αν ανοιξεις αυτο με S/N 000001 και το αλλο με S/N 0045231 θα ειναι απολυτα ιδια .


Περα απο την κακοτεχνια το μηχανημα αυτο οπως εχουμε ξαναπει εχει τα 7 κακα της μοιρας του ..Τα 5 πραγματα που ο καθε consumer κατασκευαστης αποφευγει
**μονη τροφοδοσια
**πυκνωτη στην εξοδο
**παθητικη προενισχυση
**Σταδιο εξοδου Quasi complementary
**και χαμηλη ισχυ

Παρολα αυτα το αποτελεσμα ειναι τελιως διαφορετικο

**μονη τροφοδοσια προσφερει απλοτητα στην κατασκευη και σε συνδυασμο με **πυκνωτη στην εξοδο προσφερει μια λαμπατου τυπου γλυκια αργοπορια και ενω οι σουπερ χαμηλες δεν ειναι το φορτε του τελικα τα χρωματα και οι χροιες που αναπαραγει ειναι εξαιρετικα γλυκες
Η παθητικη προενισχυση ναι μεν δεν εχει δυναμικα σε χαμηλη ισχυ πλην ομως με την πολυ υψηλη αντισταση εισδου το μηχανημα ειναι πολυ friendly σε διαφορες πηγες .
Το σταδιο εξοδου Quasi complementary ενω ειναι πιο αργο και πιο δυσκολο στο χειρισμο της φασης παρεχει το πλεονεκτημα των ιδιων χαρκτηριστικων στην πανω και τη κατω πλευρα Η χαμηλη ισχυς πιθανον να ειναι θεμα για κποιος αλλα οσο ο κατασκευαστηςν την διατηρει χαμηλα καταφερνει πισω απο το μηχανημα να τρεχει εναν σουπερ ταχυ ενισχυτη χωρις προβληματα ταλαντωσης .

Σιγουρα δεν θα το εβαζα σαν κυριο συστημα αλλα με δυο μικρα δορυφορακια γλυκα και ευαισθητα τυπου PROject η κατι τετοιο για δευετρο συστημα η για τον υπολoγιστη πραγματικα κενταει ...η δε ομορφια του εξωπραγματικη .

pics


DSC00746.JPG


DSC00747.JPG


DSC00726.JPG


DSC00727.JPG
 
Τελικά ο συγκεκριμένος έχει βραχυκυκλωμένη σπείρα στον Μ/Σ (καλώδιο γείωσης);
 
Status
Not open for further replies.