Μερος 2° -Δοκιμη και αξιολογηση του εργαλειου.
Σημερα θα δουμε το πιο ενδιαφερον μερος της παρουσιασης, δηλαδη την πραγματικη αποδοση της αντλιας στην πραξη κατω απο διαφορετικες συνθηκες και φυσικα την τελικη αξιολογηση και καποιες παρατηρησεις για την μικρη 4βολτη αντλια αερος της Βοsch.
Κατ'αρχην να θυμησουμε οτι προκειται για εργαλειο μολις 4 βολτ, οποτε ας κρινουμε το κομπρεσσερακι κατω απο αυτο το πρισμα, της ελαχιστης ισχυος.
Επισης να πουμε οτι το καθαρο βαρος του εργαλειου χωρις τις εξτρα μυτες και το λαστιχακι που κουβαλαει, ειναι μολις 400 γραμμαρια!!!
Ξεκιναμε απο τα δυσκολα, φουσκωνοντας απο 1.8 (26psi) σε 2.2 bar (32psi) σε ενα μεγαλο και πλατυ λαστιχο διαστασεων 235/65.
Το λαστιχο φουσκωσε και πηρε περιπου 2.5 λεπτα. Αργα θα ελεγα, αλλα στην αναγκη ειναι μια χαρα. Αυτο εγινε και στα 4 λαστιχα καθως ξεφουσκωσα ολα τα λαστιχα στα 1.8 και τα ξαναφουσκωσα στα 2.2 bar. Η ομως μπαταρια ειχε αδειασει, δεν ειχε μεινει ουτε μια μπαρα, αρα βρισκοταν στο επιπεδο "0-5% γεματη".
Θεωρω οτι σε μια αναγκη, θα μπορουσε να φουσκωσει ενα αντιστοιχα μεγαλο λαστιχο απο εντελως αδειο σε σχεδον γεματο.
Μου εκανε εντυπωση οτι το κομπρεσσερακι διατηρει χαμηλο επιπεδο θορυβου και κατω απο πιεση, στα 74,5 dB. Xωρις πιεση ο θορυβος ειναι στα 71dB.
Την ιδια δουλεια στο ~1/4 του χρονου την εκανε το 18βολτο μινι κομπρεσσερακι της Ryobi. Λογικο ειναι.
Το μειονεκτημα του συγκεκριμενου Ryobi ειναι οτι πρεπει να κρατας πατημενη την σκανδαλη, ειναι πιο θορυβωδες και εχει αναλογικη οθονη.
Επισης δεν υπαρχει ρυθμιση για να σταματησει αυτοματα σε ενα επιθυμητο επιπεδο. Ομως η δυναμη του, τα συγχωρει ολα
Συνεχεια τωρα με το κομπρεσσερακι της Βοsch, αφου φορτιστηκε, σε ενα μεσαιου μεγεθους λαστιχου διαστασεων 205/35.
Παλι τα 4 λαστιχα ξεφουσκωσαν το ιδιο, στα 1.8 bar και πηγαν στα 2.2 bar. Eδω πηγε λιγο πιο γρηγορα το φουσκωμα, περιπου ενα διλεπτο.
Η μπαταρια ειχε μεινει με 1 μπαρα δηλαδη στο επιπεδο 5-25% γεματη.
Σε ενα μικρο λαστιχο απο Υaris διαστασεων 175/65, το ιδιο φουσκωμα (απο 1.8 σε 2.2 bar) εκανε περιπου 1.5 λεπτο.
Θα ελεγα λοποιν οτι οι επιδοσεις του σε ελαστικα αυτοκινητων, ολων των τυπων, ειναι ιδιαιτερα ικανοποιητικη εαν προκειται για φουσκωμα λιγων psi.
Για φουσκωμα ολοκληρου του ελαστικου απο εντελως ξεφουσκωτο, η ικανοτητα του δεν ξεπερναει το ενα με εναμισυ ελαστικο, αναλογα το μεγεθος.
Στα ποδηλατα τωρα η δουλεια γινεται παρα πολυ γρηγορα. Απο εντελως ξεφουσκωτο ελαστικο στα 2.5 bar μολις σε ενα λεπτο και κατι.
Παρεμπιπτοντως, στα 2.5 bar το ελαστικο φαινεται παρα πολυ φουσκωμενο, αλλα πανω στη ροδα γραφει min 3.5 bar max 6 bar!!!
Σε μηχανακι δεν το τσεκαρα γιατι βαρεθηκα αλλα σιγουρα θα μπορει να φουσκωσει ενα τουλαχιστον λαστιχο απο αδειο σε φουλ.
Εδω τελειωσε η δοκιμη στα τροχοφορα η οποια μου αφησε πολυ καλες εντυπωσεις.
Το μονο ουσιαστικο προβλημα που εντοπισα ειναι οτι κατα το ξεβιδωμα της βαλβιδας χανεται καποια μιικρη ποσοτητα αερα οπου ειδικα στα ποδηλατα κανει διαφορά. Αυτο αντιμετωπιζεται βεβαια φουσκωνοντας λιγο παραπαπανω το ελαστικο. Ομως γιατι να μην υπαρχει η ειδικη βαλβιδα με τον μοχλο που εχουν αλλες τρομπες (οπως η Ryobi στη φωτο) και υπαρχει το βιδωτο ακροφυσιο? Μαλλον θα υπαρχει καποιος λογος. Αυτο ισχυει για τις περισσοτερες 4βολτες τρομπες.
Εχω ηδη παραγγειλει ενα λαστιχο ανταπτορα που βιδωνει στο ακρο του λαστιχου και καταληγει σε βαλβιδα με μοχλο. Ελπιζω ετσι να λυθει το προβλημα.
Για να κλεισουμε, εχουμε και μια μπαλα βολλευ που την ξεφουσκωσα σχεδον ολη και η τρομπα την φουσκωσε σε μισο λεπτο
Αν και η μπαλλα γραφει αναλυτικα τις τιμες που πρεπει να φουσκωσει, η τρομπα δεν ρυθμιζεται για τοσο χαμηλα, ωστε να σταματησει αυτοματα στα 2psi.
Οι μοναδες της τρομπας για το αυτοματο σταματημα ξεκινουν απο τα 4.5 Psi και πανω και απο τα 0.3 Bar και πανω. Η μπαλλα εχει oριο τα 2.5 psi.
Ομως αυτο δεν ειναι προβλημα καθως φουσκωνεις κανονικα την μπαλλα χωρις ρυθμιση για αυτοματο σταματητα.
Πατας απλα το κουμπι και φουσκωνει, το ξαναπατας και σταματα.
Αξιολογηση
Η μικρη 4βολτη αντλια αερος της Bosch ειναι ενα υπεροχο, χρησιμο και λειτουργικοτατο γκατζετακι. Τα καταφερνει μια χαρα στο φουσκωμα ελαστικων τροχοφορων, αν και στα μεγαλα μεγεθη, εκ των πραγματων και οπως ειναι φυσικο, παει πιο αργα. Ομως μπορει καλλιστα να σε βγαλει απο μια δυσκολη θεση.
Τα 75 ευρω που κοστιζει ειναι μαλλον πολλα καθως υπαρχουν αντλιες που κοστιζουν σχεδον τα μισα χρηματα. Ομως διαβαζουμε οτι υπαρχουν θεματα αξιοπιστιας, ακομα και στα πιο καλα απο τα κινεζικα προιοντα, οπως το XiaoMi το οποιο μου αρεσε πολυ αλλα τελικα δεν το πηρα γιατι προτιμησα το Bosch.
H ποιοτητα κατασκευης και τα πλαστικα του ειναι αριστα και χλιδατα, οπως και η αισθηση των κουμπιων. Η οθονη ειναι ευκρινης και διαβαζεται και νυχτα και νταλα μεσημερι. Υπαρχει λεπτομερης ενδειξη πληροτητας/καταστασης της μπαταριας η οποια φορτιζει μεσα σε 2-2.5 ωρες με καλωδιο USB-C. H αντλια μπορει να σου δειξει την πιεση των ελαστικων σε bar η psi και φυσικα να συμπληρωσει οσο αερα χρειαζεται στα λαστιχα τροχοφορων. Mπορει να φουσκωσει μπαλλες, διαφορα φουσκωτα παιχνιδια θαλασσης μεχρι μπαλονια. Ειναι απο τα πιο ησυχα κομπρεσσερακια που εχω ακουσει. Εχει μηκος 20 εκατοστα και ειναι πολυ στενο, η λαβη του εχει πλατος ~3.5 εκατοστα και ανεβαινοντας προς την οθονη πλαταινει στα 4.8 εκ. Πολυ ελαφρυ, γυρω στα 400 γραμμαρια.
Παρ'ολη την ασυγκριτη ποιοτητα και δεδομενη αξιοπιστια του εργαλειου, η υψηλη του τιμη και η περιορισμενη μου εμπειρια (σε αποδοση/αξιοπιστια) σε φτηνοτερες κινεζικες εναλλακτικες δεν μου επιτρεπουν να το συστησω χωρις ενδοιασμους. Υπο αλλες συνθηκες ισως να προτιμουσα το XiaoMi το οποιο αν και κινεζικο, το κατασκευαζει η ομωνυμη εταιρεια που μεχρι στιγμης εχει δωσει πολυ καλα δειγματα ποιοτητας και φαινεται οτι σεβεται τον πελατη. Ο,τι ΧiaoMi εχω παρει μεχρι στιγμης ειναι αξιολογο. Στο ιδιο μηκος κυμματος, ο,τι Bosch εχω παρει μεχρι στιγμης -και ειναι παρα πολλα τα ατιμα- ειναι αλλο πραμα, 1st class
Σημερα θα δουμε το πιο ενδιαφερον μερος της παρουσιασης, δηλαδη την πραγματικη αποδοση της αντλιας στην πραξη κατω απο διαφορετικες συνθηκες και φυσικα την τελικη αξιολογηση και καποιες παρατηρησεις για την μικρη 4βολτη αντλια αερος της Βοsch.
Κατ'αρχην να θυμησουμε οτι προκειται για εργαλειο μολις 4 βολτ, οποτε ας κρινουμε το κομπρεσσερακι κατω απο αυτο το πρισμα, της ελαχιστης ισχυος.
Επισης να πουμε οτι το καθαρο βαρος του εργαλειου χωρις τις εξτρα μυτες και το λαστιχακι που κουβαλαει, ειναι μολις 400 γραμμαρια!!!
Ξεκιναμε απο τα δυσκολα, φουσκωνοντας απο 1.8 (26psi) σε 2.2 bar (32psi) σε ενα μεγαλο και πλατυ λαστιχο διαστασεων 235/65.

Το λαστιχο φουσκωσε και πηρε περιπου 2.5 λεπτα. Αργα θα ελεγα, αλλα στην αναγκη ειναι μια χαρα. Αυτο εγινε και στα 4 λαστιχα καθως ξεφουσκωσα ολα τα λαστιχα στα 1.8 και τα ξαναφουσκωσα στα 2.2 bar. Η ομως μπαταρια ειχε αδειασει, δεν ειχε μεινει ουτε μια μπαρα, αρα βρισκοταν στο επιπεδο "0-5% γεματη".
Θεωρω οτι σε μια αναγκη, θα μπορουσε να φουσκωσει ενα αντιστοιχα μεγαλο λαστιχο απο εντελως αδειο σε σχεδον γεματο.
Μου εκανε εντυπωση οτι το κομπρεσσερακι διατηρει χαμηλο επιπεδο θορυβου και κατω απο πιεση, στα 74,5 dB. Xωρις πιεση ο θορυβος ειναι στα 71dB.

Την ιδια δουλεια στο ~1/4 του χρονου την εκανε το 18βολτο μινι κομπρεσσερακι της Ryobi. Λογικο ειναι.

Το μειονεκτημα του συγκεκριμενου Ryobi ειναι οτι πρεπει να κρατας πατημενη την σκανδαλη, ειναι πιο θορυβωδες και εχει αναλογικη οθονη.
Επισης δεν υπαρχει ρυθμιση για να σταματησει αυτοματα σε ενα επιθυμητο επιπεδο. Ομως η δυναμη του, τα συγχωρει ολα

Συνεχεια τωρα με το κομπρεσσερακι της Βοsch, αφου φορτιστηκε, σε ενα μεσαιου μεγεθους λαστιχου διαστασεων 205/35.

Παλι τα 4 λαστιχα ξεφουσκωσαν το ιδιο, στα 1.8 bar και πηγαν στα 2.2 bar. Eδω πηγε λιγο πιο γρηγορα το φουσκωμα, περιπου ενα διλεπτο.
Η μπαταρια ειχε μεινει με 1 μπαρα δηλαδη στο επιπεδο 5-25% γεματη.
Σε ενα μικρο λαστιχο απο Υaris διαστασεων 175/65, το ιδιο φουσκωμα (απο 1.8 σε 2.2 bar) εκανε περιπου 1.5 λεπτο.
Θα ελεγα λοποιν οτι οι επιδοσεις του σε ελαστικα αυτοκινητων, ολων των τυπων, ειναι ιδιαιτερα ικανοποιητικη εαν προκειται για φουσκωμα λιγων psi.
Για φουσκωμα ολοκληρου του ελαστικου απο εντελως ξεφουσκωτο, η ικανοτητα του δεν ξεπερναει το ενα με εναμισυ ελαστικο, αναλογα το μεγεθος.
Στα ποδηλατα τωρα η δουλεια γινεται παρα πολυ γρηγορα. Απο εντελως ξεφουσκωτο ελαστικο στα 2.5 bar μολις σε ενα λεπτο και κατι.

Παρεμπιπτοντως, στα 2.5 bar το ελαστικο φαινεται παρα πολυ φουσκωμενο, αλλα πανω στη ροδα γραφει min 3.5 bar max 6 bar!!!
Σε μηχανακι δεν το τσεκαρα γιατι βαρεθηκα αλλα σιγουρα θα μπορει να φουσκωσει ενα τουλαχιστον λαστιχο απο αδειο σε φουλ.
Εδω τελειωσε η δοκιμη στα τροχοφορα η οποια μου αφησε πολυ καλες εντυπωσεις.
Το μονο ουσιαστικο προβλημα που εντοπισα ειναι οτι κατα το ξεβιδωμα της βαλβιδας χανεται καποια μιικρη ποσοτητα αερα οπου ειδικα στα ποδηλατα κανει διαφορά. Αυτο αντιμετωπιζεται βεβαια φουσκωνοντας λιγο παραπαπανω το ελαστικο. Ομως γιατι να μην υπαρχει η ειδικη βαλβιδα με τον μοχλο που εχουν αλλες τρομπες (οπως η Ryobi στη φωτο) και υπαρχει το βιδωτο ακροφυσιο? Μαλλον θα υπαρχει καποιος λογος. Αυτο ισχυει για τις περισσοτερες 4βολτες τρομπες.

Εχω ηδη παραγγειλει ενα λαστιχο ανταπτορα που βιδωνει στο ακρο του λαστιχου και καταληγει σε βαλβιδα με μοχλο. Ελπιζω ετσι να λυθει το προβλημα.
Για να κλεισουμε, εχουμε και μια μπαλα βολλευ που την ξεφουσκωσα σχεδον ολη και η τρομπα την φουσκωσε σε μισο λεπτο

Αν και η μπαλλα γραφει αναλυτικα τις τιμες που πρεπει να φουσκωσει, η τρομπα δεν ρυθμιζεται για τοσο χαμηλα, ωστε να σταματησει αυτοματα στα 2psi.
Οι μοναδες της τρομπας για το αυτοματο σταματημα ξεκινουν απο τα 4.5 Psi και πανω και απο τα 0.3 Bar και πανω. Η μπαλλα εχει oριο τα 2.5 psi.
Ομως αυτο δεν ειναι προβλημα καθως φουσκωνεις κανονικα την μπαλλα χωρις ρυθμιση για αυτοματο σταματητα.
Πατας απλα το κουμπι και φουσκωνει, το ξαναπατας και σταματα.

Αξιολογηση
Η μικρη 4βολτη αντλια αερος της Bosch ειναι ενα υπεροχο, χρησιμο και λειτουργικοτατο γκατζετακι. Τα καταφερνει μια χαρα στο φουσκωμα ελαστικων τροχοφορων, αν και στα μεγαλα μεγεθη, εκ των πραγματων και οπως ειναι φυσικο, παει πιο αργα. Ομως μπορει καλλιστα να σε βγαλει απο μια δυσκολη θεση.
Τα 75 ευρω που κοστιζει ειναι μαλλον πολλα καθως υπαρχουν αντλιες που κοστιζουν σχεδον τα μισα χρηματα. Ομως διαβαζουμε οτι υπαρχουν θεματα αξιοπιστιας, ακομα και στα πιο καλα απο τα κινεζικα προιοντα, οπως το XiaoMi το οποιο μου αρεσε πολυ αλλα τελικα δεν το πηρα γιατι προτιμησα το Bosch.
H ποιοτητα κατασκευης και τα πλαστικα του ειναι αριστα και χλιδατα, οπως και η αισθηση των κουμπιων. Η οθονη ειναι ευκρινης και διαβαζεται και νυχτα και νταλα μεσημερι. Υπαρχει λεπτομερης ενδειξη πληροτητας/καταστασης της μπαταριας η οποια φορτιζει μεσα σε 2-2.5 ωρες με καλωδιο USB-C. H αντλια μπορει να σου δειξει την πιεση των ελαστικων σε bar η psi και φυσικα να συμπληρωσει οσο αερα χρειαζεται στα λαστιχα τροχοφορων. Mπορει να φουσκωσει μπαλλες, διαφορα φουσκωτα παιχνιδια θαλασσης μεχρι μπαλονια. Ειναι απο τα πιο ησυχα κομπρεσσερακια που εχω ακουσει. Εχει μηκος 20 εκατοστα και ειναι πολυ στενο, η λαβη του εχει πλατος ~3.5 εκατοστα και ανεβαινοντας προς την οθονη πλαταινει στα 4.8 εκ. Πολυ ελαφρυ, γυρω στα 400 γραμμαρια.
Παρ'ολη την ασυγκριτη ποιοτητα και δεδομενη αξιοπιστια του εργαλειου, η υψηλη του τιμη και η περιορισμενη μου εμπειρια (σε αποδοση/αξιοπιστια) σε φτηνοτερες κινεζικες εναλλακτικες δεν μου επιτρεπουν να το συστησω χωρις ενδοιασμους. Υπο αλλες συνθηκες ισως να προτιμουσα το XiaoMi το οποιο αν και κινεζικο, το κατασκευαζει η ομωνυμη εταιρεια που μεχρι στιγμης εχει δωσει πολυ καλα δειγματα ποιοτητας και φαινεται οτι σεβεται τον πελατη. Ο,τι ΧiaoMi εχω παρει μεχρι στιγμης ειναι αξιολογο. Στο ιδιο μηκος κυμματος, ο,τι Bosch εχω παρει μεχρι στιγμης -και ειναι παρα πολλα τα ατιμα- ειναι αλλο πραμα, 1st class
