Εργαλεία Μπαταρίας

Re: Εργαλεια Μπαταριας

Εαν χρησιμοποιεις το εργαλειο 1-2 φορες το χρονο, που σημαινει οτι θα φορτιζεις την μπαταρια τουλαχιστον δυο φορες το χρονο, δεν υπαρχει κανενα προβλημα.
Αυτο που πρεπει να σιγουρευτεις οταν τελειωνεις με τη χρηση του εργαλειου και ετοιμαζεσαι να το αποθηκευσεις, ειναι να μην εχει αδειασει η μπαταρια. Εαν η σταθμη της ειναι χαμηλη (ενα λεντ αναμμενο απο τα τρια) φορτισε την για μιση ωρα να παει τουλαχιστον στα δυο λεντ φορτιση. Το πιο σημαντικο απ'ολα για τη ζωη της μπαταριας ειναι να αποθηκευεται σε δροσερο μερος.

Το προβλημα που διαβασες στο μανουαλ αναφερεται σε περιπτωσεις οπου το εργαλειο αποθηκευεται για μεγαλο χρονικο διαστημα (περαν του ετους) με αφορτιστη μπαταρια.
Δηλαδη, δουλευεις σημερα πχ. το δραπανο, εξαντλεις ολη τη μπαταρια και το αποθηκευεις για πανω απο ενα χρονο.

Οταν αποφορτιστει πληρως μια μπαταρια λιθιου, αχρηστευεται και η επαναφορτιση της ειναι επικινδυνη.

Προσοχη:
Η πληρης αποφορτιση ΔΕΝ ειναι η στιγμη που το εργαλειο σταματα να δουλευει.
Oταν το εργαλειο σταματα να δουλευει η μπαταρια εχει αρκετο φορτιο μεσα της, αλλα το κυκλωμα προστασιας της μπαταριας κοβει την παροχη ρευματος γιατι κατω απο ενα συγκεκριμενο βολταζ το εργαλειο δεν μπορει να δουλεψει κανονικα.

Για να εισαι σιγουρος, φορτιζε την μπαταρια πληρως, 1 φορα το χρονο αν δεν χρησιμοποιεις καθολου το εργαλειο.

Ωραίος.

Να προσθέσω και εγώ την εμπειρία μου για το συγκεκριμένο πνευματικό.

Το πήρα και εγώ την προηγούμενη εβδομάδα και όταν πήγα να το φορτίσω το κόκκινο led αναβόσβηνε συνέχεια που σημαίνει ότι δεν φόρτιζε.
Μετά από κανένα μισάωρο πήρε τα πάνω του κια φόρτιζε κανονικά. Ίσως να φταίει το γεγονός ότι από τα τέλη του 2013 που κατασκευάστηκε, δεν φορτίστηκε ποτέ ξανά καθώς ήταν στο κουτί του.
Πάντως η μπαταρία ήταν κάμποσο φορτισμένη καθώς έκανα 2-3 τρύπες να δω αν δουλεύει πριν το φορτίσω.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Συγκριση των δυο πριονιων της bosch

Bosch KEO (πριονι κηπου) Bosch GSA (σπαθοσεγα)

15987223026_b9100b56d1_b.jpg


Kαι τα δυο ειναι δεκαβολτα. Το ΚΕΟ κοβει ξυλο γρηγοροτερα λογω της μεγαλυτερης παλινδρομισης του εμβολου αλλα στα ζορια κολλαει καμμια φορα (φυσιολογικο).
Το GSA, για παρομοια κοπη (βλεπε κορμο στη φωτο) κοβει πιο αργα αλλα δεν κολλαει. Νομιζω οτι ειναι και λιγο πιο ροπατο γενικοτερα.

Δεν ειναι εντελως συγκρισιμα τα δυο εργαλεια, καθως το ΚΕΟ ειναι σχεδιασμενο κυριως για κηπο. Το αλλο ειναι παντος καιρου και υλικου..
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Και εγω δεν ειδα ιδιαιτερη διαφορα. Υπαρχει και ενα αλλο μεταξυ GSR και GSB στο βιδωμα, που εκανε ενας Ρωσος και δειχνει το GSB αποτελεσματικοτερο.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Ειναι λιγο γρηγοροτερο, δειχνει να εχει περισσοτερο τσαγανο.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Eδω η DeWalt τα λεει ολα για τα brushless εργαλεια


Brushless Motor
Cooler Running. More Efficient. Longer Runtime.


Offering up to 57% more runtime than standard brushed motors, the DEWALT 20V MAX* XR family of tools features brushless motors.
While mechanical carbon brush motors generate friction and heat buildup resulting in lost energy & less runtime, XR brushless motors run cooler and more efficiently enabling longer runtime between charges.


hitachi-motors.gif


motor-comparison.png
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Σίγουρα πάντως λόγω μικρότερης τριβής η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι μεγαλύτερη.
Επίσης λογικά και η ροπή φαίνεται υψηλότερη.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Στην ουσια εφαρμοσανε μια τεχνολογια που υπαρχει δεκαετιες στους κινητηρες (βραχυκυκλωμενου δρομεα) σε κινητηρες μικρου μεγεθους. Απλα προσθεσαν ηλεκτρονικα και το φτιαξαν σε μικρο μεγεθος. Αναρωτιεμαι γιατι δεν το ειχαν εφαρμοσει νωριτερα.
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Στην ουσια εφαρμοσανε μια τεχνολογια που υπαρχει δεκαετιες στους κινητηρες (βραχυκυκλωμενου δρομεα) σε κινητηρες μικρου μεγεθους. Απλα προσθεσαν ηλεκτρονικα και το φτιαξαν σε μικρο μεγεθος. Αναρωτιεμαι γιατι δεν το ειχαν εφαρμοσει νωριτερα.

Πολύ απλό. Για να μας παρουσιάσουν κάτι νέο...
Πως θα πουλήσουν αλλιώς?
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Ειναι λιγο γρηγοροτερο, δειχνει να εχει περισσοτερο τσαγανο.

Το λίγο γρηγορότερο οφείλεται στο ότι το ένα έχει μπαταρία 1,3Ah και παλιότερη ενώ το άλλο έχει 2,0Ah και καινούρια.

Επιπλέων εάν ανατρέξετε στα εγχειρίδια των εργαλείων θα διαβάσετε ότι η αναγραφόμενη ροπή εξαρτάτε από την μπαταρία που χρησιμοποιείται (* depending on the battery pack being used).

Εάν βάλουμε τις δυό αυτές μπαταρίες σε δυό ίδια εργαλεία πάλι θα δούμε αισθητές διαφορές
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Τα αμπερωρια είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας. Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί να εποβρεασει τη δύναμη. Δεν επιμένω, θα το ψάξω, αλλά μου φαίνεται λιγο περίεργο
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

To μοτερ τραβαει οσα Amber χρειαζεται απο την μπαταρια.
Θεωρητικα και οι δυο 10βολτες μπαταριες θα δωσουν την ιδια ακριβως ενταση, τα ιδια αμπερ, που θα ζητησει το μοτερ. Η διαφορα ειναι οτι η μια μπαταρια (2Ah) θα τροφοδοτησει το μοτερ περισσοτερη ωρα απο την αλλη(1.3Ah).

Το οτι το ενα εργαλειο δειχνει ισχυροτερο, σημαινει οτι το μοτερ του εχει λιγοτερες απωλειες ( μοτερ brushless) και μετατρεπει την ηλεκτρικη ενεργεια σε μηχανικη, πιο αποτελεσματικα.

Ετσι νομιζω τουλαχιστον :))
 
Re: Απάντηση: Εργαλεια Μπαταριας

Δείτε εδώ για παράδειγμα το GSB 18 V-LI το ένα με μπαταρία 1,5Ah έχει μέγιστη ροπή 60Nm και και το δεύτερο με μπαταρία 4Ah έχει μέγιστη ροπή 67Nm.

http://www.bosch-professional.com/gr/el/ocs/pdf/101307/productcomparison

Αποκλειεται μια μεγαλυτερης χωρητικοτητας μπαταρια να δινει παραπανω ισχυ σε ακριβως ιδιους κινητηρες.
Με την ιδια λογικη, ενα λαμπακι 1.5βολτ θα εφεγγε περισσοτερο αν το συνδεσεις με μια μπαταρια D (1.5volt) αντι με μια μπαταρια ΑΑ(1.5volt). Δεν ισχυει φυσικα.

Αυτο που μπορει να εχει γινει στο μοτερ του ισχυροτερου σε ροπη GSB ειναι μια τροποποιηση να τραβαει περισσοτερα Aμπερ με την λογικη οτι η μεγαλη μπαταρια των 4Α θα το υποστηριξει χρονικα λογω μεγαλυτερης χωρητικοτητας.
 
Απάντηση: Εργαλεια Μπαταριας

Όσον αφορά τις μπαταρίες, από τα λίγα που ξέρω για τις μπαταρίες Lipo των RC, έχουν και κάποιο βαθμό αποφόρτησης που μετριέται νομίζω σε c , όσο ποιο μεγάλο c έχει η μπαταρία τόσο παραπάνω "δυναμη" δίνει στο μοτέρ, μπορεί δηλαδή δύο μπαταρίες να έχουν ίδια volt και Ah αλλά όταν το μοτέρ ζητάει παραπάνω δύναμη θα πάει καλύτερα με την μπαταρία που έχει τα περισσότερα c!! (Όλα αυτά βέβαια τα λέω με κάθε επιφύλαξη, μπορεί και να το έχω καταλάβει λάθος! !)
 
Re: Εργαλεια Μπαταριας

Η ικανοτητα αποφορτισης της μπαταριας (για την ακριβεια, η αποφορτιση των επιμερους στοιχειων που απαρτιζουν τις μπαταριες των εργαλειων) ειναι πολυ σημαντικος παραγοντας.
Εαν οι δυο μπαταριες της bosch (και η 2Αω και η 4Αω) εχουν κατασκευαστει με τα ιδια επιμερους στοιχεια, τοτε δεν υπαρχει περιπτωση να υπαρχει διαφορα στην ροπη των εργαλειων, τουλαχιστον με πληρως φορτισμενες μπαταριες ανεξαρτητου χωρητικοτητας.

Η μονη εξηγηση που μπορει να δωθει στην διαφορετικη ροπη των παραπανω GSR, ειναι οτι η 4Αω μπαταρια να χρησιμοποιει διαφορετικα στοιχεια -πιο βελτιωμενα- απο τα στοιχεια που εχει η 2Aω μπαταρια.

Αυτο ομως η bosch -και καθε εταιρεια- επρεπε να το διατυμπανιζει, καθως ειναι σημαντικο θεμα ενα 10% παραπανω ροπη, και οχι να 'κρυβεται' απλα στα specs. Περιεργο μου φαινεται.