Ερωτήσεις για Εργαλεία και Αναλώσιμα.

ο συγκεκριμενος κανει τα καλυτερα συγκρητικα οπότε μαλλον ειναι αυτο
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

και πραγματι βρισκει πολυ μεγαλες διαφορες σε ατσαλια
 
απο ενα γρηγορο ψαξιμο, το καλυτερο του τεστ ειναι τουτο και σε πολυ καλη τιμη!



και αυτο πολυ καλο και φτηνοτερο

κι αυτο

κι αυτο
 
οχι θαναση, λεω τα πλαϊνα του στελεχους που διατρεχουν ολο το σωμα.
Οχι φιλε, αυτο ειναι λαθος. Το πλαινο τμημα δεν το πειραζεις γιατι θα χαθει η μπαλα ... Το πλαινο απλα γλιστραει στην τρυπα
Πρεπει να εχει φαει γερο κοπανημα για να το πειραξεις (και να εισαι ο σουπερ ντουπερ ντουπερ) ... αλλά τοτε θα εχεις διαφορετικη διαμετρο τρυπανιου και ισος ακαταλληλο τρυπανι
 
  • Like
Reactions: mixalio
αυτο λεω κι εγω, το πλαινο δεν παιρνει πειραγμα, για αυτο πρεπει να ειναι φτιαγμενες οι ακμες με εργαλειομηχανη οπως τα HSS-G
 
κι ενα πολυ ενδιαφερον τεστ απο τον ιδιο σχετικα με τρυπανια διαφορων εταιριων

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Και ομως εχω δει καποια βιντεο παλαιοτερα που συγκριναν αρκετα ειδη λιπαντικων και η διαφορα στην ταχυτητα διατρησης ηταν απιστευτη με συγκεκριμενα ειδικα κοπτικα λαδια!! Πραγματικα δεν περιμενα με τιποτα τετοια διαφορά και αν δεν το εβλεπα δεν θα το πιστευα.
Δεν μπορεσα να βρω καποιο βιντεο, οταν το βρω θα το αναρτησω.
Αν δείτε διαφορά με κάποιο συγκεκριμένο, να το ποστάρετε να ξέρουμε.
Εγώ πάντως δοκίμασα αυτά τα δύο:
oil fil
surf tap (σε αλουμίνιο)
Χωρίς πολλές δοκιμές, πρώτη αίσθηση ήταν για ίδιο αποτέλεσμα με το φτηνό λαδάκι ραπτομηχανής. Βεβαίως, πολλά μπορεί να παίζουν ρόλο που να μην τα ξέρω (τρυπάνια, εργαλείο, είδος μετάλλου προς τρύπημα).

Νικόλα, ωραία το βιντεάκι. Κράτα όμως και ότι ο τύπος κάνει πιο προχωρημένες δουλειές: 10χιλ τρυπάνι και τρυπάει 12χιλ ατσάλι με κολωνάτο που είναι γαϊδούρι.
 
  • Like
Reactions: nickolas
Χρησιμοποιώ πολλά υγρά για διάτρηση αλλά και για τορνίρισμα μετάλλων.
Από ειδικά υγρά όπως το Surf Tap που αναφέρει ο Μιχάλης, την πάστα της ίδιας εταιρίας, υγρά άλλων εταιριών, σαπουνέλαιο μέχρι και WD40.
Δεν έχω καταλάβει διαφορά σε ταχύτητα, βέβαια ούτε καν σκέφτηκα να παρατηρήσω αν όντως υπάρχει διαφορά, η μόνη διαφορά που βρίσκω είναι στο κόστος και στη μυρωδιά 😄, γιατί όλα αυτά μυρίζουν όταν ζεσταθούν.
Έχω τη εντύπωση οτι ψειρίζουμε λίγο τη μαϊμού.
 
Είχα διαβάσει κάπου ότι για τρύπημα σε αλουμίνιο δεν χρειάζεται κάποιο λάδι/λιπαντικό.
Έχω λάθος εντύπωση;
 
μπαμπη η αληθεια ειναι οτι βλεποντας το πρωτο βιντεο, οι διαφορες ειναι τεραστιες αναμεσα στα πραγματικα καλα λιπαντικα και στα πιο συνηθισμενα.
το κοστος των καλων "λαδιων" δεν ειναι κατι μεγαλο αν εχεις καλα τρυπανια και κοπτικα καθως ενα σετ καλων τρυπανιων μπορει να κανει απο 20 μεχρι και πανω απο 150 €
δεν ειναι μονο τα τρυπανια, και στους δισκους κοπης (αποτμισης) το ιδιο συμβαινει
ασε που αν εχεις τιποτα τρυπανια καρβιδιου, εκει μετρά και η λεπτομερια γιατι το κοστος ειναι στο θεο

κι εγω βαζω λαδι αυτοκινητου 10w-40 ή το wd-40, αλλά το tap-magic για παραδειγμα ειναι χιλιομετρα μπροστα! ακομα και απο το lennox...
και ιδιαιτερα οταν εχεις τρυπανια οπως τα προτρυπηματος που δεν παιρνουν διορθωση στο διδυμο τροχο (η μυτουλα τους) , ή δισκους μεταλλου που κανουν 50-150 ευρω, τοτε τα 3-4 καλυτερα λιπαντικα θα σου σωσουν πολλα λεφτα στη πορεια αλλά και ταχυτητα ακομα.
περιμενω σε κανα μηνα ενα φιλοαποαμερικη,αν μπορεσει και το περασει μεσα στο αεροπλανο θα εχω το ταπ-ματζικ να το δω στην πραξη
 
Last edited:
Δεν είπα οτι δεν κάνουν διαφορά.
Λέω οτι ούτε το έχω παρατηρήσει αλλά ούτε και το έχω ακούσει ξανά από διάφορους μηχανουργούς που συζητάω.
Μου έχουν πεί πολλές φορές οτι (στον τόρνο) η λίπανση είναι πιο πολύ απαραίτητη στα μαλακά μέταλλα γιατί στομώνουν, ειδικά στο αλουμίνιο, αλλά ποτέ δεν μου είπε κάποιος οτι το συγκεκριμένο λιπαντικό είναι καλύτερο.
Όσο ζείς μαθαίνεις.
 
  • Like
Reactions: nickolas
Είχα διαβάσει κάπου ότι για τρύπημα σε αλουμίνιο δεν χρειάζεται κάποιο λάδι/λιπαντικό.
Έχω λάθος εντύπωση;
Λάθος εντύπωση. Όλα τα μέταλλα ανεβάζουν θερμοκρασία με το τρύπημα, οπότε λογικό είναι το λάδι να βοηθάει την κατάσταση. Ειδικά το αλουμίνιο με την θερμοκρασία λειώνει και κολλάει πάνω στο τρυπάνι.
 
όντας άσχετος, έχω να πω ότι χρησιμοποίησα υγρό πιάτων για αλουμίνιο με πολύ καλό αποτέλεσμα. φαντάζομαι δεν ενδείκνυται ιδιαίτερα γιατί θα σκουριάζει τα τρυπάνια αλλά για κάτι μικροδουλειές μου φάνηκε πολύ καλύτερο από το απλό λάδι που είχα χρησιμοποιήσει παλιότερα. κράξτε ελεύθερα :)
 
Έχω τη εντύπωση οτι ψειρίζουμε λίγο τη μαϊμού.
Μάλλον ναι...

Εγώ σήμερα χρειάστηκε να κάνω τρύπες ψιλά σε κοιλοδοκους 4Χ8 με 3mm παχος για να περάσουν κάποια καλώδια σε 3 μέτρα ύψος που ηλεκτρολόγος τα άφησε αναμονές...
Έκανα προτρυπημα με 3mm τρυπανι και εποιτα 5mm και αύριο θα βάλω την κωνικη φρεζα μεταλλου και διάνυξη στην επιθυμητη διάμετρο...
Έβαλα την υπομονή μου και το Gsb στο απλο τρύπημα και σε χαμηλή ταχύτητα και έγινε μια χαρά...Απλα τα πράγματα...ούτε λάδια ούτε τίποτα..

20221107_135618.jpg
20221107_135804.jpg
 
Last edited:
..και μιας και ειπα για κωνικη μεταλλικη φρεζα...αν θελουμε σοβαρο αποτελεσμα πρεπει να βαλουμε το χερι στην τσεπη...:rolleyes:

https://www.bosch-professional.com/gr/el/κλιμακωτά-τρυπάνια-hss-με-εξάγωνο-στέλεχος-2868008-ocs-ac/
o181110v82_2608597519_bo_pro_u_a_1.webp
o175003v82_2608597524_bo_pro_u_a_1.webp
 
  • Like
Reactions: nickolas
λογικα, τι λαδι να βαλεις εκει που ειναι ψιλολαμαρινα?
λεμε για διατρησεις χοντρων μεταλλων

θυμαμαι οτι σε ενα συγκριτικο,ο ιδιος ρηβιουερ πιο πριν ειχε βγαλει κορυφαια κωνικο τρυπανι ενα ντεβαλτ περι το 20 αρικο και μετα το μπος
 
Δεν είπα οτι δεν κάνουν διαφορά.
Λέω οτι ούτε το έχω παρατηρήσει αλλά ούτε και το έχω ακούσει ξανά από διάφορους μηχανουργούς που συζητάω.
Μου έχουν πεί πολλές φορές οτι (στον τόρνο) η λίπανση είναι πιο πολύ απαραίτητη στα μαλακά μέταλλα γιατί στομώνουν, ειδικά στο αλουμίνιο, αλλά ποτέ δεν μου είπε κάποιος οτι το συγκεκριμένο λιπαντικό είναι καλύτερο.
Όσο ζείς μαθαίνεις.
Γνωστό από παλιά, για το αλουμίνιο το οινόπνευμα είναι πρώτης τάξεως λιπαντικό.

Εννοείτε το πιο φθηνό , μπλε η λοσιόν δεν παίζει ρόλο.
 
Λάθος εντύπωση. Όλα τα μέταλλα ανεβάζουν θερμοκρασία με το τρύπημα, οπότε λογικό είναι το λάδι να βοηθάει την κατάσταση. Ειδικά το αλουμίνιο με την θερμοκρασία λειώνει και κολλάει πάνω στο τρυπάνι.
Καλά δεν φτάνει στους 660 για να λιώσει! Άλλοι είναι οι λόγοι .