Ερώτηση κρίσεως

Το έγραψα και παραπάνω, θα προτιμούσα την αξιοπιστία μίας μεταχειρισμένης 20D. Η 1000D έχει σκοτεινό σκόπευτρο (όπως και περίπου όλες της εισαγωγικής κατηγορίας) με καθρέπτες, όχι πεντάπρισμα (η 450D) κάπως καλύτερο, και όντως η ποιότητα των υλικών κατασκευής έχει υποβαθμιστεί πολύ. Κάπως πρέπει να ανταγωνιστεί η Canon, η οποία εξακολουθεί να φτιάχνει τις μηχανές της στην Ιαπωνία, τους λοιπούς κατασκευαστές, που έχουν φύγει για Κίνα/Μαλαισία/Ταϋλάνδη/Βιετνάμ. Σαν ποιότητα συναρμογής δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα, γενικώς οι Canon δικαιολογούν πλήρως το made in Japan. Αλλά η αίσθηση της 1000D είναι αυτή της πλαστικουριάς (από άποψη έστω υλικών).

Για φθηνά ψάξε να βρεις μία 350D ή 400D μεταχειρισμένες, είναι σαφώς ανώτερες μηχανές από την D40 που συζητάς (η οποία πάει σήμερα στα 319, Mediamarkt)

Εγώ επιμένω πάντως στη λύση της Olympus (της 510, προηγούμενο μοντέλο με ελάχιστες διαφορές -ιδίως οθόνη- που πάει πολύ πιο φθηνά). Live view, σταθεροποίηση, καλοί φακοί κιτ, καλή για χρήση τηλεφακών.
 
Ε...ναι.. στην ουσία είναι... "Aρχάριος, τι να παρω ως πρωτη DSLR" (και να μην εχεις τον send να μπερδευεται στα ποδια σου ....:flipout::flipout::grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043 )
 
Το έγραψα και παραπάνω, θα προτιμούσα την αξιοπιστία μίας μεταχειρισμένης 20D.

Θα με βαλεις να διαβάσω ΚΑΙ γι' αυτην τωρα.....


Αλλά η αίσθηση της 1000D είναι αυτή της πλαστικουριάς (από άποψη έστω υλικών).

Και της 450D λες ειναι ιδια η ποιοτητα/αισθηση ή καλύτερη?


Για φθηνά ψάξε να βρεις μία 350D ή 400D μεταχειρισμένες, ε

Την 450D την αντεχω και καινουργια...νομιζω.


Για να δουμε...
 
Aπο το dpreview...

And therein lies the E-520's problem. It's a perfectly good camera with a great feature-set that does many things very well. Unfortunately, there are cameras for the same money that offer better viewfinders, increased dynamic range, better high-ISO performance, more flexible RAW files and, ultimately, sharper images.

Ποιες είναι αυτές???
 
Κάνε τώρα παιχνίδι που δε μας βλέπει!!!:flipout:

Κοιτάζει την...ώρα!:BDGBGDB55:

Το κακο ειναι οτι 9/10 έχει δίκιο σε αυτα που λεει... κοιτουσα τωρα την Pentax K200D (για να του μπω στο ματι με την Olympous του) αλλα έλα που εν ολιγοις το review της pentax ενω κατα τα αλλα ειναι αριστο στο προκείμενο λεει "Μονο για RAW, μακρια αν θελετε jpg".... τι να πεις τώρα? :flipout::flipout:
 
Το κακο ειναι οτι 9/10 έχει δίκιο σε αυτα που λεει... κοιτουσα τωρα την Pentax K200D (για να του μπω στο ματι με την Olympous του) αλλα έλα που εν ολιγοις το review της pentax ενω κατα τα αλλα ειναι αριστο στο προκείμενο λεει "Μονο για RAW, μακρια αν θελετε jpg".... τι να πεις τώρα? :flipout::flipout:

Σχεδόν πάντα έχει δίκιο, και φυσικά τον ακούω συχνά.

Εδώ με έβαλε να ψάχνω πολωτικά B+W και όπου και αν έχω ψάξει, δεν τα βρίσκω πουθενά!:guitarist:
 
Προσωπικά οι επιλογές μου ανα κατηγορία θα ήταν οι εξής

Εισαγωγική: Pentax K100D ή K200D. (~600Ε)
Δεν βρίσκω τον λόγω που φοβάσαι την pentax μία απο τις παλαιότερες και ιστορικότερες εταιρίες στον χώρο. Και με μία τεράστια γκάμα φακών. Με την οποία είναι συμβατές χωρίς αντάπτορα, και με αντάπτορα ακόμα περισσότεροι. Και όλοι αυτοί με σταθεροποίηση έτσι? Και σε τιμές πολύ χαμηλές σε σχέση με όλουσ τους άλλους. Και η K200D υποτίθεται οτι έχει σχετική αντοχή σε σκόνη και νερό. (χιόνι, υγρασία, πάχνη, ψιλοβροχο).
Τα τέστ για τα RAW και τα JPEG μην τα παίρνεις υπόψη σου. Αν δεν εισαι επαγγελματίας δεν θα κατάλάβεις διαφορά. Ουτε εικόνα 6 με 16 ΜΡ θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις... (οχι εσύ, όλοι μας...)

Στην ενδιάμεση (~1000Ε)

Nikon D90. Ολοκαίνουργια. Με συστήματα απο την D300. Με βίντεο. Με μηχανισμό στο σώμα για AF.

Θεωρώ οτι άν δεν τα σκάσεις για την D90 η K200D είναι απο τις καλύτερες επιλογες.
 
Μια πραγματικη ερώτηση κρισεως τώρα... (μονο μη βαρατε...) αν εχουμε σταθεροποιηση στο σωμα και επιπλεον φακο με σταθεροποιηση... κερδιζουμε τιποτε ή δεν λειτουργουν μαζί αυτα?
 
Προσωπικά οι επιλογές μου ανα κατηγορία θα ήταν οι εξής

Εισαγωγική: Pentax K100D ή K200D. (~600Ε)

Τα τέστ για τα RAW και τα JPEG μην τα παίρνεις υπόψη σου. Αν δεν εισαι επαγγελματίας δεν θα κατάλάβεις διαφορά. Ουτε εικόνα 6 με 16 ΜΡ θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις... (οχι εσύ, όλοι μας...)

.

Την ενδιαμεση κατηγορια που λες κι εσυ δεν τη σκεφτομαι... αν δεν καταλαβαινω τη διαφορα 6-16mp (που οντως δε την καταλαβαινω) δε βλεπω το λογο να παω σε τετοια κατηγορια...

Την πενταξ 200 οντως τη σκεφτομαι... λογω κατασκευης περισσοτερο. Η ποικιλια σε φακους δε με προδιαθετει τοσο, επειδη δεν θα κινηθω σε αγορες φακων οπως ο Τασος αλλα θα μεινω μονο στους απαραιτητους και βασικους... οποτε με λιγο σφιξιμο καπως θα το καλυψω το θεμα.
 
Δευτερη ερωτηση κρισεως (για να μη γκρινιαζει ο Jim...)

Ποιες μηχανες εστιάζουν??? (δεν λεω ουτε καλυτερα, ουτε γρηγοροτερα) απλα να εστιαζουν...σε ημιφωτεινο δωματιο...

Oι P&S (κοινως και mp3) ή η D200 με τον 70-300VR ???

Εδω σας θελω...:grandpa::grandpa:
 
Nα ευχαριστησω και δημοσια τον Βλασση Βλασιδη για την παραχωρηση της μηχανης του για δοκιμη και μαλιστα με δικο του ενδιαφερον και κοπο...

Το ευχαριστω ειναι λιγο...


:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Κι όμως διαφορές υπάρχουν κι εγώ τις κρίνω αρκετά σημαντικές. Πήγα σήμερα το πρωί με τον Ηλία τον Γιαρίμη για βόλτα στο Μέντιαμαρκτ. Μείναμε τόσο και τραβήξαμε τόσες φωτο (είχαμε μια sd δική μας) που μόνο ο διευθυντής του καταστήματος δεν ήλθε να μας δει.

Οι παρατηρήσεις μου, που μπορεί για έναν αρχάριο, να θεωρηθούν μικρής σημασίας, αλλά όταν μιλούμε για σώμα και τηλεφακό αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για μένα.

Λοιπόν η OLY E510 και η CANON 450D έχουν πολύ μικρά σκόπευτρα (της CANON συγκριτικά είναι μεγαλύτερο). Κάτι που θα δυσκολέψει στη σκόπευση σε μεγάλες εστιακές αποστάσεις. Η 450D έχει πολύ μικρή λαβή για τα δικά μου τα χέρια, παρότι αναγνωρίζω ότι είναι βελτιωμένη σε σχέση με τις 400D/350D.
Το σύστημα AF της CANON ήταν εξαιρετικό και καλό της OLY, αλλά όταν πήγα να μετακινήσω τα σημεία εστίασης η OLY αρνήθηκε να το κάνει χρησιμοπόιώντας ένα δάχτυλο μόνο κάτι που δεν μπορώ να δεχθώ.


Η Κ200D της PENTAX έδειξε να έχει αδύνατο σύστημα AF σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες ρεφλέξ του καταστήματος (ακόμη και σε σχέση με τις SONY 200/350/700). Eπίσης ο τρόπος που κατεβαίνει ο καθρέφτης δεν μου άρεσε αλλά δεν μπορώ να πω ότι αποτελεί ουσιασιτκό μειονέκτημα. Όμως αμφιβάλλω πολύ για τις δυνατότητες εστίασης της μηχανής σε δύσκολες φωτιστικές συνθήκες με έναν 300άρη τηλεφακό.

Η SONY 350 έδειξε να μην έχει τα παραπάνω προβλήματα, ενώ και η σπαστή οθόνη δείχνει βολική για συγκεκριμένες εφαρμογές. Το ίδιο απροβλημάτιστη μου φάνηκε και η SONY A200.

Από ΝΙΚΟΝ υπήρχαν οι D300 και D80. Η πρώτη έδειξε να είναι σε άλλη κλάση (όπως φαντάζομαι και η 40D που υπήρχε σε άλλο χώρο, όπου δύσκολα μπορούσαμε εκείνη την ώρα να την περιεργαστούμε, άρα την αφήσαμε στην ησυχία της). Η d80 δεν έδειξε κάποιο πρόβλημα (μάλλον είχε την πιο απροβλημάτιστη λειτουργία), αλλά έχω επιφυλάξεις, καθώς είμαι πολύ συνηθισμένος με το σύστημα της ΝΙΚΟΝ επομένως ίσως έχω συνηθίσει κάποια μειονεκτήματά του και δεν μπορώ να τα εκτιμήσω ως μειονεκτήματα. Φυσικά είναι κατηργημένο μοντέλο, όμως το AF της έδειξε πολύ ικανό για να λειτουργεί με τηλεφακό τόσο να ακολουθεί θέμα, είτε στο μακρύ, είτε στο κοντό. Συγκεκριμένα με τον 18-135 που φορούσε έδειξε να δυσκολεύεται σαφώς λιγότερο στην εστίαση πάνω σε μαύρες τσάντες σε σχέση με όλες τις άλλες πλην της CANON 450D και ακολουθούσε την εστίαση είτε σε ζουμ ιν είτε σε ζουμ άουτ, είτε σε κίνηση σε οριζόντιο άξονα. Η CANON 450D έδειξε να είναι πιο γρήγορη (με τον 18-55 is) αλλά έχασε την εστίαση σε κάθε περίπτωση, όμως με κάθε νέο πάτημα του κλείστρου έπιανε και πάλι το θέμα.

Επίσης κάτι που έχω να παρατηρήσω ότι είδαμε και μια CANON 450D με τον 100-400 is πάνω της. Εξαιρετικά μπροστόβαρη, σε σημείο που η λαβή να μην μπορεί να κουμαντάρει τη μάζα του φακού, πάνω στο μικρό σώμα.

Με βάση τα παραπάνω θα πρότεινα τις εξής λύσεις:
1. μεταχειρισμένη CANON 30D και μεταχειρισμένο φακό CANON 70-200 4.0 L. Ό,τι καλύτερο πιστεύω κάτω από 1000 ευρώ για χρήση τηλεφακού, τόσο σε ταχύτητα εστίασης (έχει καλύτερο AF και από εκείνο της 450D ή ίδιο) και ο φακός είναι ένας και μοναδικός, καλύτερος από οποιονδήποτε άλλο τηλεφακό αναφέραμε εδώ μέσα. Επιφυλάξεις για το σώμα δύσκολα θα είχα, διότι δεν άκουσα τίποτε περίεργο γι αυτό, ούτε και εγώ ούτε και ο send είχαμε κάποιο πρόβλημα με τις 350d το αντίθετο θα έλεγα. Και ο CANON 70-300 IS αν βρεθεί στα 300-350 ευρώ είναι πολύ καλή λύση.

2. μεταχειρισμένη ή καινούρια NIKON D80 με τον ΝΙΚΟΝ 70-300 VR. Έχει πιο allround συμπεριφορά σε σχέση με την CANON χειρότερη συμπεριφορά στα υψηλά ISO (η 30D δεν παίζεται στα 1600 iso), o φακός έχει χειρότερη συμπεριφορά σε σχέση με τον CANON με εντελώς ανοιχτό διάφραγμα, αλλά και ένα πολύ ισχυρό VR (μάλλον τα 3 στοπ είναι σίγουρα για όλους) και φυσικά μεγαλύτερο εστιακό μήκος.

3. καινούρια SONY A200 με καινούριο SIGMA 70-300 APO. Aπό το σώμα έχεις σταθεροποίηση 1,5-2 στοπ, και έναν φακό με πολύ καλή απόδοση σε μεσαία διαφράγματα, αλλά αργό στην εστίαση, όμως το σύστημα AF της SONY δείχνει αρκετά ισχυρό.

Πάντως εντύπωση μου έκαναν οι SONY A700/NIKON D300 που σε χρήση τηλεφακού έδειξαν συμπεριφορά πολύ ανώτερη σε σχέση με εκείνη των βασικών μοντέλων.

Με δεδομένη την θέληση για τηλεφακό αυτές είναι οι προτάσεις. Αν μιλούσαμε για άλλη χρήση πιθανόν να πρότεινα κάτι άλλο.

Anyway o Hlias έχει το δικό μου το σετάκι για μια εβδομάδα και ελπίζω να το τσακίσει στις λήψεις ώστε να διαμορφώσει άποψη.
 
Οι παρατηρήσεις μου, που μπορεί για έναν αρχάριο, να θεωρηθούν μικρής σημασίας, αλλά όταν μιλούμε για σώμα και τηλεφακό αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για μένα.

Πολύ σημαντικη προταση...

Ας πουμε, εγω διαβαζοντας μονο τα διαφορα ρηβιους, θεωρησα προβληματικη τη μη υπαρξη AF στο σωμα των Νικον... με αποτελεσμα να τις βαλω τελευταιες στη λιστα.

Με ελαχιστη χρηση (που μπορει ομως να ειναι και λανθασμενη, ελπιζω να μην πατησα κατα λαθος κανενα lock) του σετ του Βλαση, βλεπω οτι σε συνθηκες ΜΗ ηλιοφανειας (οχι σκοταδι, απλα συνεφια) ο φακος και η μηχανη δυσκολευονται να νεταρουν...(ειδικα στο τελε ακρο). Διαπιστωσα αυτο που μονο διαβαζα, οτι ο φακος "χαζευει" ή "ψαρευει" ή "hunting" ή οτι αλλο ελεγε ο καθε ρηβιουερ, αρα η χειροκινητη εστιαση ειναι απαραιτητη, αρα μπορει να κανει δουλεια και ενας απλος (αρα και οικονομικος) φακος χωρις μοτερ, αρα να ξαναδω εν ολιγοις τις Νικον.

Ετσι, καλο θα ητανε, -μια και ψαχνοντας τα θεματα της φωτογραφιας, ειδα οτι πολλοι μπηκαν στο χωρο των DSLR προσφατα- οτι προβλημα ή παρατηρηση εχει ο καθενας απο τη μηχανη του, να την αναφερει για να μαθαινουμε κι εμεις -αξιοπιστα- τι απο ολα τα καλουδια που προσφερουν οι μηχανες μας χρειαζεται και τι ειναι μαρκετιστικο κολπο...

@ Bλασσης
Ετοιμασε τους φορτιστες... η μηχανη ειχε 4/5 μπαρες το μεσημερι στις 14.30 και το απογευμα στις 19.00 ειχε 2/5 (επειδη νυχτωσε, αλλοιως θα ημουν ηδη κατω απο το σπιτι σου...:guitarist:)
 
Πολύ σημαντικη προταση...

Ας πουμε, εγω διαβαζοντας μονο τα διαφορα ρηβιους, θεωρησα προβληματικη τη μη υπαρξη AF στο σωμα των Νικον... με αποτελεσμα να τις βαλω τελευταιες στη λιστα.

Με ελαχιστη χρηση (που μπορει ομως να ειναι και λανθασμενη, ελπιζω να μην πατησα κατα λαθος κανενα lock) του σετ του Βλαση, βλεπω οτι σε συνθηκες ΜΗ ηλιοφανειας (οχι σκοταδι, απλα συνεφια) ο φακος και η μηχανη δυσκολευονται να νεταρουν...(ειδικα στο τελε ακρο). Διαπιστωσα αυτο που μονο διαβαζα, οτι ο φακος "χαζευει" ή "ψαρευει" ή "hunting" ή οτι αλλο ελεγε ο καθε ρηβιουερ, αρα η χειροκινητη εστιαση ειναι απαραιτητη, αρα μπορει να κανει δουλεια και ενας απλος (αρα και οικονομικος) φακος χωρις μοτερ, αρα να ξαναδω εν ολιγοις τις Νικον.

Ετσι, καλο θα ητανε, -μια και ψαχνοντας τα θεματα της φωτογραφιας, ειδα οτι πολλοι μπηκαν στο χωρο των DSLR προσφατα- οτι προβλημα ή παρατηρηση εχει ο καθενας απο τη μηχανη του, να την αναφερει για να μαθαινουμε κι εμεις -αξιοπιστα- τι απο ολα τα καλουδια που προσφερουν οι μηχανες μας χρειαζεται και τι ειναι μαρκετιστικο κολπο...

@ Bλασσης
Ετοιμασε τους φορτιστες... η μηχανη ειχε 4/5 μπαρες το μεσημερι στις 14.30 και το απογευμα στις 19.00 ειχε 2/5 (επειδη νυχτωσε, αλλοιως θα ημουν ηδη κατω απο το σπιτι σου...:guitarist:)

Εντάξει αύριο έλα να πάρεις φορτιστή και δεύτερη μπαταρία. Πάντως το σετάρισμα της μηχανής δεν ήταν για τηλεφακό, αλλά για λήψεις closeup με τον 60 mikro για πιάτα με φαγητό, άρα λογικό να αισθάνεσαι ζόρικα. Έλα να αλλάξουμε και τις ρυθμίσεις με κάτι που να σε βολεύει και να σου δείξω τον τρόπο της επιλεκτικής εστίασης.

Αλλά να ξέρεις ότι οι τηλεφακοί ΔΕΝ εστιάζουν σε μικρότερη από 1,5 μ. απόσταση.
 
Αρχιζω να ψιλοαμφιβαλλω και για το liveview, κατα ποσο ειναι απαραιτητο κριτηριο στην επιλογη μας... οχι οτι δεν προσφερει κατι παραπανω, αλλα ποσο θα μας χρειαστει...

Δοκιμασατε να βγαλετε φωτογραφια μεσω αυτου, κρατωντας τη μηχανη (DSLR του μισου κιλου το λιγοτερο) κρατωντας τη μηχανη οπως μια κομπακτ των 150gr? Σε τι συνθηκες?

Και μονο που το σκεφτομαι με την D200 του Βλαση με τον 300ρη επανω ακομα και σε απολυτη ηλιοφανεια.... κουραζομαι!!!
 
Δεν είναι για τέτοια δουλειά του live view. Για λήψεις από τρίποδο όπου θέλουμε απόλυτο έλεγχο του κάδρου και της εστίασης, καθώς και για μάκρο (ειδικώς στο τελευταίο! φυσικά με τρίποδο). Επίσης για λήψεις πάνω από το κεφάλι, μπορεί να βοηθήσει, εάν κρατάμε σταθερά τη μηχανή με τα δύο χέρια και φωτογραφίζουμε με τον χρονοδιακόπτη. Αλλά για καδράρισμα όπως σε κόμπακτ, ποτέ.
 
Mερικές (σκορπιες) εντυπώσεις με το σετ του Βλαση, Nikon D200 + 70-300 VR
κυρίως για αρχαριους και γενικοτερα για τη χρηση μιας DSLR...

Μην αγοράσετε αν δεν δοκιμάσετε...

Tα 6mp -μαλλον- είναι λιγα, τα 10 ειναι καλα και τα 12 θα ειναι ΟΚ (με αντιστοιχα καλο υψηλο ISO εννοειται).

Καντε γυμναστική, ειδικά στο δεξί σας χέρι... ειναι πολλα τα γραμμαρια Άρη...!!

Το γκριπ -μαλλον- δεν εχει και τοση σημασία, αν ειναι μεγαλο ή μικρό ή στενο ή φαρδυ, μια και το κρατημα κατα τη ληψη γινεται κυριως με το αριστερο στο φακο.

Καλο ειναι να μην εχει κουμπακια εξ αριστερων της οθονης (Νικον) γιατι πατιουνται συνεχως απο λαθος πανω στο κρατημα.

Αν το παραπανω σετ, δεν ειναι "ιδιαιτερα" ενεργοβορο, αλλα ο μεσος ορος, η δευτερη μπαταρια (μη πω και τριτη) ειναι απαραιτητη.

Τα 300mm ειναι καλα... σε κατι παραπανω τι έχουμε? :violent-smiley-030: Παρακατω δε λεει...

Αν δεν πασχω απο Παρκινσον, ή δεν έχω ρυθμισεις οτι να ναι, το σετ μου φαινεται λιγο σοφτ :grandpa: Ο συγκεκριμενος φακος θεωρειται οξυς ή μηπως φταιει το πολυ τελε?

Αυτα προς το παρον...