Εσύ το 'ξερες;

Μία τυχαία συμμετρία, " που δημιουργεί μαγεία "!!

Η στιγμή της ολικότητας στην Indianapolis...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Το μονοπάτι της ολικότητας της χθεσινής έκλειψης...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Moυ διηγήθηκε η μάνα μου για μια ολική έκλειψη ηλίου στην Ελλάδα που έγινε κάπου στο 1966 δεν θυμόταν ακριβώς χρονιά, προσπάθησα να βρω στο ιντερνετ. Το περίεργο ήταν ότι δεν ήξερε ο κόσμος στα χωριά ότι θα συμβεί και ξαφνικά λέει άρχισαν να σκοτεινιάζουν όλα.... εκτός απο τα ζώα τρομοκρατήθηκαν και οι άνθρωποι..... Περιέργα πράγματα δηλαδή δεν απασχολούσε τον κόσμο η ενημέρωση, μου κάνει τρομερή εντύπωση, δεν αφορούσε το θέμα τον κόσμο, δεν υπήρχε διάδοση των ειδήσεων;
Πάντως η επόμενη ολική ορατή στην Ελλάδα ειναι κάπου στο 2080 μια χαρά μια χαρά την προλαβαίνουμε..
Λογικά το 1966 είναι αυτή:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Love
Reactions: ΓΡΥΠΑΣ
Λογικά σύμφωνα με το παρακάτω ήταν Παρασκευή 20 Μάϊου 1966.
Και εμένα η μάνα μου μου το έλεγε, πως το είδαν με καπνισμένο γυαλί.

124_46258_-1_page-0001 2.jpg
 
  • Like
Reactions: ΓΡΥΠΑΣ
Πήγαινα στο δημοτικό.
Όλοι το γνώριζαν, κι εγώ σε μικρό χωριό ήμουν, μάλιστα ο δάσκαλος μας είπε να έρθουμε όλοι με ένα γυαλί καπνισμένο αφού, προφανώς, δεν υπήρχαν άλλου είδους φίλτρα.
 
Όταν η τρέλα δεν πάει στα βουνά, " πάει στα νερά "!!
 
Όταν μια καταστροφή " γεννά " την αιωνιότητα...

Μία επίσκεψη στο μουσείο...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Περίπατος στο " παρελθόν "...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: jimitsis
Τι πρεπει να κανετε αν το αμαξι σας βουτηξει στο νερο.

Car in the water.jpg

1) δεν επιχειρειτε να ανοιξετε πορτα η παραθυρο (ακομα και μισοβυθισμενα στο νερο),
η εξωτερικη πιεση του νερου ειναι πολλαπλασιως ισχυροτερη της μυικης σας δυναμης ...
ενδεχεται να κατορθωσετε να μισοβγειτε και να κλεισει-μαγκωσει η πορτα πανω σας !!!

2) εαν το αμαξι διαθετει ηλιοροφη, καθως θα την ανοιγετε, η καμπινα θα πλυμμηρισει
ακομα γρηγοροτερα και θα πρεπει να περιμενετε να γεμισει ΠΛΗΡΩΣ η καμπινα ωστε
να κολυμπησετε μεσα απο κει, εξω και πανω (αν δεν εχει παρει κλιση το αμαξι).

3) δεν επιχειρειτε να σπασετε ΚΑΝΕΝΑ παραθυρο γιατι ειναι ειδικα κατασκευασμενα
να αντεχουν ..... ΕΚΤΟΣ απο ενα .... το πισω παραθυρο !

4) βγαζετε το προσκεφαλο του καθισματος σας και με καποιο απο τα μεταλλικα του
στηριγματα προσπαθειτε να σπασετε το πισω παραθυρο, ΜΟΝΟ το πισω παραθυρο.

5) κρατατε την αναπνοη σας μερικα δευτερολεπτα, οσο το νερο εισρεει μεσα και μετα
βγαινετε απο πισω ..... Η .... επειδη ολα τα αμαξια ειναι σχεδιασμενα να βυθιζονται με
την μουρη πρωτα, βγαινετε εξω ατσαλακωτοι γιατι το πισω μερος αργει να βυθιστει,
ειναι αυτο που θα βυθιστει τελευταιο.

6) εχετε 1 με 2 λεπτα μεχρι να πλυμμηρισει ΠΛΗΡΩΣ η καμπινα με νερο. ΟΧΙ πανικος.
 
  • Love
Reactions: ΓΡΥΠΑΣ
...
3) δεν επιχειρειτε να σπασετε ΚΑΝΕΝΑ παραθυρο γιατι ειναι ειδικα κατασκευασμενα
να αντεχουν ..... ΕΚΤΟΣ απο ενα .... το πισω παραθυρο !

4) βγαζετε το προσκεφαλο του καθισματος σας και με καποιο απο τα μεταλλικα του
στηριγματα προσπαθειτε να σπασετε το πισω παραθυρο, ΜΟΝΟ το πισω παραθυρο.
...
Ελέγχονται αυτά...δεν το έχω διαβάσει πουθενά και υπάρχουν πάρα πολλά SUV που είναι δύσκολο να έχεις εύκολη πρόσβαση στο πίσω και άνοιγμα για να βγεις.
Επίσης δεν έχω διαβάσει πουθενά ότι κάποιος υαλοπίνακας κατασκευάζεται διαφορετικά από τους υπόλοιπους.

Πάντως για καλό και για κακό έχω στο ντουλαπάκι σχεδόν 15 χρόνια τώρα ένα από αυτά τα κρουστικά που σπάνε τζάμι. Αλλά και το προσκέφαλο δίνει μια λύση.
 
  • Like
Reactions: ΓΡΥΠΑΣ
Πάντως τώρα που το σκεύτομαι, στο δικό μου αυτοκίνητο η πίσω πόρτα ανοίγει από μέσα. Εαν κρατήσεις την ψυχραιμία σου και εκείνη την στιγμή είναι η καλύτερη λύση
 
  • Wow
Reactions: SR-71
Επίσης δεν έχω διαβάσει πουθενά ότι κάποιος υαλοπίνακας κατασκευάζεται διαφορετικά από τους υπόλοιπους.

Πιθανόν λόγω μεγέθους, είναι πιο εύκολο να σπάσει ο μπροστινός και ο πίσω υαλοπίνακας από ένα παράθυρο.
 
Πάντως τώρα που το σκεύτομαι, στο δικό μου αυτοκίνητο η πίσω πόρτα ανοίγει από μέσα. Εαν κρατήσεις την ψυχραιμία σου και εκείνη την στιγμή είναι η καλύτερη λύση
Δεδομένης της εξωτερικής πίεσης πόσο εύκολο θα είναι να γίνει αυτό; Όπως λέει παραπάνω:

1) δεν επιχειρειτε να ανοιξετε πορτα η παραθυρο (ακομα και μισοβυθισμενα στο νερο),
η εξωτερικη πιεση του νερου ειναι πολλαπλασιως ισχυροτερη της μυικης σας δυναμης ...
ενδεχεται να κατορθωσετε να μισοβγειτε και να κλεισει-μαγκωσει η πορτα πανω σας !!!
 
Μα πρακτικά, αν δεν έχει βυθιστεί ακόμη, το παράθυρο, μπορείς να το ανοίξεις κανονικά.
Αν δεν έχει φτάσει το νερό εκεί, έτσι;
Αν βυθιστεί και είσαι π.χ. 1 μέτρο κάτω από το νερό, αν θεωρήσουμε ότι η πόρτα είναι 1 τετραγωνικό μέτρο, θα έχεις πάνω στην πόρτα σου νερό που θα ζυγίζει 1000 κιλά (ένα κυβικό μέτρο).
Το ξεχνάς. Και το νερό δεν συμπιέζεται.
Όταν η πίεση έξω γίνει ίση με την πίεση μέσα θα ανοίγει η πόρτα, αλλά μέχρι τότε πόσα μέτρα κάτω θα είσαι;
Γιατί αν συζητάμε ότι πέσαμε σε ένα ποτάμι με βάθος 1 μέτρο, άδικα πανικοβαλλόμαστε.
 
Σε βυθισμένο αυτοκίνητο, ο μοναδικός τρόπος για να ανοίξει η πόρτα είναι να εξισωθούν (περίπου) οι πιέσεις. Δηλαδή να έχουμε την ίδια πίεση στο εσωτερικό με την εξωτερική. Με δεδομένο ότι κατά την βύθιση έχουμε αύξηση της πίεσης 0,1bar/m, καθώς και ότι 1 bar ισούται με 0,98 kg/cm2 είναι βέβαιο ότι μιλάμε για μεγάλες διαφορές πίεσης και κατ επέκταση απαιτούμενης δύναμης για να ανοίξουμε την πόρτα ή να κλωτσήσουμε το τζάμι.
Με ψυχρούς αριθμούς, αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα στεγανό αυτοκίνητο βυθισμένο στα 10m, τότε θα έχουμε 1 bar στο εσωτερικό και 2 bar εξωτερικά. Δηλαδή θα πρέπει να σπρώχνουμε με περίπου 1kg/cm2 και αποδεχόμενοι το 1m2 που ανέφερε ο [SIZE=4]Tzimisce[/SIZE], τότε μιλάμε για δύναμη 10.000 kg.

Στην πραγματικότητα, κανένα καθημερινό αυτοκίνητο δεν είναι απόλυτα στεγανό μεν αλλά επιτρέπει την αργή εισροή νερού. Δηλαδή μέχρι να μπεί μία ποσότητα νερού, συμπεριφέρεται σαν βάρκα. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να ανοίξουμε τα παράθυρα και να βγούμε. Εύκολο; Στην θεωρία είναι όλα εύκολα........... η πράξη όμως συνήθως απέχει πολύ.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτές τις καταστάσεις, είναι ο πανικός. Ας πάρουμε μία κατάσταση, όπου αυτοκίνητο με άνδρα, γυναίκα και παιδί πέφτει στην θάλασσα. Όσο έμπειρος και αν είναι κάποιος γονιός, δεν υπάρχει τεχνική για να επιβάλλει την ψυχραιμία ώστε να ακολουθηθεί συγκεκριμένη διαδικασία διαφυγής (πχ να ανοίξουμε κάποιο τζάμι που δεν έχει έρθει ακόμα σε επαφή με το νερό ή να κλωτσήσουμε το πίσω παρμπρίζ). Τώρα θα μου πείτε, δηλαδή δεν υπάρχει σωτηρία; Φυσικά και υπάρχει αν ένας τουλάχιστον ενεργήσει ψύχραιμα και αξιολογώντας την κατασταση προχωρήσει στις ανάλογες ενέργειες. Τωρα θα μου πείτε πάλι, καλά αν ήταν τόσο εύκολο δεν θα πνιγόταν κανένας. Η απάντηση: είναι από αδύνατο μέχρι πολύ εύκολο, εδώ όμως πάμε σε σενάρια που απαιτούν ή συγκεκριμένη εκπαίδευση ή εξειδικευμένο ψυχολόγο.
Όλοι έχουμε διαβάσει τις οδηγίες στα αεροπλάνα, ότι σε περίπτωση που πέσουν οι μάσκες οξυγόνου, πρώτα τις τοποθετούμε σε εμάς και μετά στα παιδιά. Πόσοι πιστεύετε ότι θα το ακολουθήσουμε σε μία πραγματική κατάσταση; Εγώ νομιζω ότι θα υπερισχύσει το ένστικτο προστασίας του παιδιού και θα κάνουμε το αντίθετο.

Πάμε πάλι στα της θεωρίας:
Έστω ότι το αυτοκίνητο βυθίζεται με κλειστά παράθυρα και φτάνει σε ένα βάθος 10m ( πολύ ακραίο μεν τα 10m, αλλά για τις ανάγκες της θεωρίας......). Εμείς, σύμφωνα με τις τεχνικές διάσωσης και απόλυτα ψύχραιμοι , έχουμε μεταφερθεί στο ψηλότερο σημείο της καμπίνας (συνήθως πίσω) και περιμένουμε το νερό φτάσει σε τέτοιο σημείο ώστε να εξισωθούν οι πιέσεις για να μπορέσουμε να ανοίξουμε την πόρτα, αναπνέοντας παράλληλα από τον εγκλωβισμένο αέρα.
1ο: Λόγω της εισροής νερού, θα συμπιέζεται ο αερας, με αποτέλεσμα να έχουμε έντονο πόνο στα αυτιά, μέχρι ρήξη τυμπάνου.
2ο: Καταφέραμε να ξεπεράσουμε τον πόνο στα αυτιά και παίρνοντας μία βαθιά ανάσα, ανοίγουμε την πόρτα και πάμε προς την επιφάνεια. Ο συμπιεσμένος αέρας που αναπνέουμε στα 10m έχει πίεση 2 bar, ενώ αυτός της επιφάνειας 1 bar. Θεωρείστε δεδομένο ότι δεν θα επιβιώσουμε λόγω ρήξης πνευμόνων. Οι πνεύμονες δεν έχουν την δυνατότητα διαστολής.
Πως μπορούμε να φτάσουμε στην επιφάνεια ασφαλείς; Να εκπνέουμε ελεγχόμενα σε όλη την διάρκεια της ανάδυσης. Δυστυχώς μόνο οι έμπειροι δύτες μπορούν να το κάνουν υποσυνείδητα.
Η ρήξη πνευμόνων, είναι μακράν ο μεγαλύτερος κίνδυνος στην αυτόνομη κατάδυση, γιατί αναπνέουμε με πίεση ίση του βάθους που είμαστε δηλαδή όπως ο εγκλωβισμένος αέρας στο αυτοκίνητο. Στην ελεύθερη κατάδυση δεν ισχύει αυτό.


Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η εκτενής αναφορά είχε σκοπό να επεκτείνει λίγο το θέμα διάσωση. Αν είναι αντίθετο με το παρόν νήμα, παρακαλώ να διαγραφεί.
 
Ελέγχονται αυτά...δεν το έχω διαβάσει πουθενά και υπάρχουν πάρα πολλά SUV που είναι δύσκολο να έχεις εύκολη πρόσβαση στο πίσω και άνοιγμα για να βγεις.
Επίσης δεν έχω διαβάσει πουθενά ότι κάποιος υαλοπίνακας κατασκευάζεται διαφορετικά από τους υπόλοιπους.

Πάντως για καλό και για κακό έχω στο ντουλαπάκι σχεδόν 15 χρόνια τώρα ένα από αυτά τα κρουστικά που σπάνε τζάμι. Αλλά και το προσκέφαλο δίνει μια λύση.
Για SUV δεν μπορω να γνωριζω. Για αυτοκινητακια σαν το Opel Corsa (που διαθετω) οι υαλοπινακες πανε ως εξης :
ο μπροστινος ειναι laminated (δηλαδη δυο στρωσεις γυαλιου με μια στρωση πλαστικου αναμεσα), ακομα και να ραγισει
ΔΕΝ σπαει (για να βγεις εξω). Οι πλαγιοι (4) ειναι tempered που σημαινει οτι ειναι σχεδιασμενοι να σπανε σε πολλα
μικρα κομματακια. Ο πισω υαλοπινακας ειναι επισης tempered αλλα ειναι ο μοναδικος που θα βυθιστει ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ.
Δεν εχεις να σκεφτεσαι για εξισορροπηση εξωτερικης-εσωτερικης πιεσης (αν κινηθεις γρηγορα και τον σπασεις
σε λιγοτερο απο 1 λεπτο). Επισης ειναι μεγαλυτερος σε επιφανεια απο τους πλαγιους, οποτε πιο ευκολη η εξοδος.
Το σφυρακι ειναι πολυ καλη λυση ΑΡΚΕΙ ..... να εχει πολυ μυτερη μυτη. Με απλο σφυρι δεν κανεις τιποτα !