Ευρωπαϊκά ή Γιαπωνέζικα

Όλα καλά είναι, το θέμα είναι να έχουμε λεφτά να τα αγοράσουμε, γιατί όπως βλέπω τα πράγματα, σε λίγο μόνο θα βλέπουμε και δεν θα μπορούμε να αγοράζουμε. Τα μαγαζιά του χώρου κλείνουν το ένα μετά το άλλο και έκθεση Hi-Fi, μάλλον θα σταματήσει να υπάρχει και αυτή. Συγγνώμη για την απαισιόδοξη άποψη μου.
 
Αρκετοί Γιαπωνέζοι έχουν καλό "χαρακτήρα".
Και αρκετές φορές και πιό τίμιο από "εξωφρενικά "τιμολογημένους Ευρωπαίους.
 
Δεν έχω αλλάξει και πολλά μηχανήματα, αλλά συνήθως προτιμούσα ευρωπαϊκές αναλογικές πηγές (Thorens, Lenco), γιαπωνέζικα ψηφιακά (Sony, Pioneer, Denon, Marantz), ευρωπαϊκά ενισχυτικά (Rotel, Densen) και φυσικά ευρωπαϊκά ηχεία (NAD, Triangle). Αλήθεια, ξέρει κανείς γιαπωνέζικη εταιρεία ηχείων;

εδιτ: τώρα βέβαια έχω κινέζικο ψηφιακό (ΟΡΡΟ) και είμαι μιά χαρά.
 
Last edited:
νομίζω ήταν γιαπωνέζικα με αγγλική σχεδίαση και νοοτροπία, τα παλιότερα τουλάχιστον μοντέλα
 
Δεν έχω αλλάξει και πολλά μηχανήματα, αλλά συνήθως προτιμούσα ευρωπαϊκές αναλογικές πηγές (Thorens, Lenco), γιαπωνέζικα ψηφιακά (Sony, Pioneer, Denon, Marantz), ευρωπαϊκά ενισχυτικά (Rotel, Densen) και φυσικά ευρωπαϊκά ηχεία (NAD, Triangle). Αλήθεια, ξέρει κανείς γιαπωνέζικη εταιρεία ηχείων;

Οι Ιάπωνες ήταν κορυφαίοι σε όλες τις "μηχανές ήχου" ακόμη και στα ηχεία! Το μειονέκτημα ήταν η υψηλή τους τιμή που όμως μπορούσε άνετα να δικαιολογηθεί από την απαράμιλη ποιότητα κατασκευής τους! Ποιός μπορεί να ξεχάσει την Technics ή την ΟΝΚΥΟ με τα μεγαθήρια ηχείων τους?

Technics SB-9500
1.000.000 γιέν το 1977!! (10.000 ευρώ)
Υψος ηχείου 1 μέτρο και 81 εκατοστά, Βάρος 190 Kg... το ένα!
http://www.audio-heritage.jp/TECHNICS/speaker/sb-9500.html

sb9500.jpg


ONKYO Scepter 5001
400.000 γιέν το 1986!! (4.000 ευρώ)
Ηχείο βάσης, ύψος 75,6 πόντοι και βάρος ...73,5 κιλά έκαστο!!
http://audio-database.com/ONKYO/speaker/scepter5001-e.html

scepter5001.jpg
 
Τα Rotel γιαπωνέζικα δεν είναι; Ή μου διαφεύγει κάτι;

Η Rotel ειναι Αγγλικη εταιρια που στη διαδρομη και ενεκα της παγκοσμιοποιησης κατασκευαζει πλεον οπουδηποτε εκτος απο Αγγλια. Ενα σετακι προ-τελικου που ειχα στα τελη των 90s ηταν made in taiwan αν δεν απατωμαι..
 
Η Rotel ειναι Αγγλικη εταιρια που στη διαδρομη και ενεκα της παγκοσμιοποιησης κατασκευαζει πλεον οπουδηποτε εκτος απο Αγγλια.

Όσο αναφορά τη Rotel, τυχαίνει να είμαι κάτοχος του 1080 εδω και πολλά χρόνια, όταν άκουσα τις καινούριες σειρές συνειδητοποίησα αυτό που λένε '' Ο παλιός είναι αλλιώς''. Απλός καμία σχέση, τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά. Αν αγόραζα πάλι Rotel σίγουρα θα έψαχνα για τις παλαιότερες σειρές. Τυχαίο ? Άλλαξε η ποιότητα από τότε που κατασκευάζει στην Κίνα ?
 
Οι Ιάπωνες ήταν κορυφαίοι σε όλες τις "μηχανές ήχου" ακόμη και στα ηχεία! Το μειονέκτημα ήταν η υψηλή τους τιμή που όμως μπορούσε άνετα να δικαιολογηθεί από την απαράμιλη ποιότητα κατασκευής τους! Ποιός μπορεί να ξεχάσει την Technics ή την ΟΝΚΥΟ με τα μεγαθήρια ηχείων τους?

Technics SB-9500
1.000.000 γιέν το 1977!! (10.000 ευρώ)
Υψος ηχείου 1 μέτρο και 81 εκατοστά, Βάρος 190 Kg... το ένα!
http://www.audio-heritage.jp/TECHNICS/speaker/sb-9500.html

sb9500.jpg


ONKYO Scepter 5001
400.000 γιέν το 1986!! (4.000 ευρώ)
Ηχείο βάσης, ύψος 75,6 πόντοι και βάρος ...73,5 κιλά έκαστο!!
http://audio-database.com/ONKYO/speaker/scepter5001-e.html

scepter5001.jpg
Καλο θα ηταν η ποιοτητα ηχου να ειναι συναρτηση του μεγεθους,ελα ομως που δεν ειναι ετσι απλα τα πραγματα.
 
Όσο αναφορά τη Rotel, τυχαίνει να είμαι κάτοχος του 1080 εδω και πολλά χρόνια, όταν άκουσα τις καινούριες σειρές συνειδητοποίησα αυτό που λένε '' Ο παλιός είναι αλλιώς''. Απλός καμία σχέση, τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά. Αν αγόραζα πάλι Rotel σίγουρα θα έψαχνα για τις παλαιότερες σειρές. Τυχαίο ? Άλλαξε η ποιότητα από τότε που κατασκευάζει στην Κίνα ?


Δεν αλλαξε η ποιοτητα λογω κατασκευης στην Κινα, δυστυχως φιλε μου πολλες εταιριες γνωστες επι σειρα ετων για το ηχοχρωμα τους, προσπαθωντας να αφουγκραστουν την εποχη και το πως θα κεντρισουν καταναλωτες, αλλαζουν τον ηχητικο τους χαρακτηρα. Κλασσικο και τεραστιο παραδειγμα οι Nad, αν ακουσεις Nad μοντελο πριν το 2000 και μετα, καταλαβαινεις οτι εκεινος ο χαρακτηριστικος μεστος ηχος των υψηλομεσαιων και μεσαιων και υψηλων της εταιριας που θυμιζε λαμπα εχει παει περιπατο, οι καινουριοι ειναι λιγο πιο τονισμενοι στα ακρα, ευτυχως δεν εχει χαθει η γλυκυτητα.
Οσον αφορα τα Rotel, μεχρι τα 00s ειχαν σε μεγαλο βαθμο το γρηγορο χαμηλο χωρις πολυ ογκο και μια λαμπροτητα στις υψηλες. Καποιοι λατρεψαν τον ηχο τους αλλα και και πολλοι κατεκριναν την εταιρια επειδη δεν πηγαινε στα νερα του Αγγλικου ηχου οπως οι ανταγωνιστες τοτε (nad, audiolab κλπ). Ο RA-03 που ακουσα μεταγενεστερα ειχε χασει αυτο το λαμπρο υψηλα, τα μεσαια λιγο πιο τονισμενα και χαμηλα ακριβως οπως παλια. Προσπαθησαν να τον φερουν προς το αγγλικο προτυπο.

Αλλο ενα κραυγαλεο παραδειγμα ειναι η Musical Fidelity. Ποσο διαφορετικα ακουγοντουσαν τα μηχανηματα της παλια..
 
Last edited:
Δηλαδή θες να πεις ότι ο ήχος των σύγχρονων μηχανημάτων έχει αλλάξει όχι λόγω κατασκευής (Κίνα, μείωση κόστους) αλλά λόγω ''τάσης''. Πως είναι στο ντύσιμο η τάση στη μόδα, έτσι και στον ήχο, για να γίνει πιο ''μοδάτος'' , να εξελιχτεί.
 
Ναι, απλα η εξελιξη ειναι ενα θεμα εντελως υποκειμενικο, σε καποιους αρεσει ο καινουριος χαρακτηρας μιας εταιριας, σε αλλους οχι.

. Οι Ευρωπαικες εταιριες κατασκευαζουν και υλοποιουν σε εργοστασια της Κινας, Taiwan κλπ. Τη μελετη, το σχεδιασμο και τα υλικα που θα χρησιμοποιηθουν την εχει κανει η Rotel, Nad, MF κλπ, και απλα η συναρμολογηση γινεται εκει. Κανενας Κινεζος σε αυτα τα εργοστασια δεν παιρνει πρωτοβουλια για σχεδιασμο, τοπολογια, τι τρανζιστορ, τροφοδοτικα κλπ θα χρησιμοποιηθουν. Αυτοι κοβουν, ραβουν, φασον, γραμμη παραγωγης. Η μειωση κοστους σε αυτα τα εργοστασια επιτυγχανεται με τα φτηνα εργατικα τα οποια ειναι σε επιπεδα μεσαιωνα, μιλαμε για μηνιατικα που ειναι οσο ενα μεροκαματο Ευρωπαιου. Τωρα εαν η εταιρια εχει αποφασισει να κανει οικονομια βαζοντας και φθηνοτερα υλικα, ειτε κατασκευασει στην Κινα, ειτε στην Κορεα, ειτε στην Αγγλια, ειτε στην Δανια, τα ιδια φτηνα υλικα θα χρησιμοποιησει οποτε ειναι ενα και το αυτο.

Απο την αλλη, καποιοι Κινεζικοι κολοσσοι οπως η IAG group που εχουν αγορασει εταιριες με παραδοση οπως Audiolab, Mission, Wharfedale, Castle.... εχουν προσλαβει δυτικους σχεδιαστες για να τους εμπιστευτουν το σχεδιασμο, οπως ο P. Corneau στα ηχεια και τελευταιο παραδειγμα ο Westlake που σχεδιασε το mdac.
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκά ή Γιαπωνέζικα

Συμφωνώ.....
Προς την ποιότητα και την τιμή (λόγω ποσοτήτων).
Τι γίνεται όμως ως προς τον ''χαρακτήρα'' ?

Ο "χαρακτηρας" ειναι πληρως ελεγχομενος και αν ζητηθει απο καποιες αγορες τα μηχανηματα μπορουν να εχουν οποιο χαρακτηρα ζητησει η συγκεκριμενη αγορα.Παντως οσο προχωραμε,οι "χαρακτηρες" συγκλινουν προς ενα σχεδον κοινα αποδεκτο σημειο,με μικροαλλαγες.
 
Προσωπικά ο ηχητικός χαρακτήρας αλλά και ο αισθητικός μου αρέσουν περισσότερο σε παλαιότερα μηχανήματα παρά στα σύγχρονα. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου παλιομοδίτη, αλλά να πω την αλήθεια αυτή η ψηφιακή, μέχρι το κόκκαλο, εποχή δεν μου αρέσει.
 
Τα mini monitos της fostex θα συναντήσετε παντού
Σε υπόγεια , ραδιοφωνικους σταθμους, πλάι σε workstations / pc κ.ο.κ.
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκά ή Γιαπωνέζικα

Και φυσικά μην ξεχνάμε τη θρυλική σειρά NS 1000 της Yamaha.