Απάντηση: Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο
Tυχερακια
Κατα τα αλλα συμφωνω μαζι σου (και με Ραφα) περι ανυπαρξιας λογοτεχνικου στοιχειου στον Γκονταρ, αν και διαφωνω στην τελευταια προταση. Δεν πιστευω πως εσπαγε οποιους κανονες εσπαγε για συγκεκριμενο λογο. Τους εσπαγε απλα για να τους σπασει. Κατ'εμε (και αλλους) δεν υπηρχε κανενα "βαθος" σε αυτο. Οι εξηγησεις που δινονται κατοπιν εορτης μου θυμιζουν αυτα τα περισπουδαστα "τι ηθελε να πει ο ποιητης στον ταδε στιχο", που ενιοτε δεν εχουν ουδεμια σχεση με αυτο που ηθελε να πει ο ποιητης.
Στο παραδειγμα που φερνεις, με το να κοψει τον ηχο και να μας δειξει τα στοματα να ανοιγοκλεινουν κανει απλα αυτο που κανει παντα. Σου δειχνει οτι εισαι θεατης και αυτο ειναι μια ταινια. Ειναι αλλος ενας απο τους τροπους που χρησιμοποιει για να σε αποστασιοποιησει και να σπασει το suspension of disbelief. Αυτο αποκομιζει ο θεατης οταν βλεπει το διαλογο να συνεχιζεται αλλα δεν ξερει τι λεγεται πια. Αν ηθελε να δειξει την ελλειψη επικοινωνιας υπηρχαν αλλοι κινηματογραφικοι τροποι να τη δειξει. Ενας πολυ απλοικος θα ηταν να μας δωσει υποκειμενικο του ενος να βλεπει τον αλλο να ανοιγοκλεινει το στομα του και να ακουμε ταυτοχρονα τις σκεψεις του φορεα του υποκειμενικου. Αυτος ειναι ενας απο τους απειρους τροπους με τους οποιους θα μπορουσε ενας κινηματογραφιστης να δειξει αυτο που λες. Αρα αυτο που κανει ο Γκονταρ ειναι κατι αλλο και απλα του δινεις μεγαλυτερο credit απο οσο του αναλογει.
Και δεν εισαι ο μονος...
how from here, morning morning?
σίγουρα δεν ειμαι ειδικός για να σου απαντήσω. αν θέλεις σοβαρές απαντήσεις ισως βρεις προς criterion forum, mubi.
εχω να δω Γκοντάρ πάνω απο 8 χρόνια..
...
Tυχερακια
Κατα τα αλλα συμφωνω μαζι σου (και με Ραφα) περι ανυπαρξιας λογοτεχνικου στοιχειου στον Γκονταρ, αν και διαφωνω στην τελευταια προταση. Δεν πιστευω πως εσπαγε οποιους κανονες εσπαγε για συγκεκριμενο λογο. Τους εσπαγε απλα για να τους σπασει. Κατ'εμε (και αλλους) δεν υπηρχε κανενα "βαθος" σε αυτο. Οι εξηγησεις που δινονται κατοπιν εορτης μου θυμιζουν αυτα τα περισπουδαστα "τι ηθελε να πει ο ποιητης στον ταδε στιχο", που ενιοτε δεν εχουν ουδεμια σχεση με αυτο που ηθελε να πει ο ποιητης.
Στο παραδειγμα που φερνεις, με το να κοψει τον ηχο και να μας δειξει τα στοματα να ανοιγοκλεινουν κανει απλα αυτο που κανει παντα. Σου δειχνει οτι εισαι θεατης και αυτο ειναι μια ταινια. Ειναι αλλος ενας απο τους τροπους που χρησιμοποιει για να σε αποστασιοποιησει και να σπασει το suspension of disbelief. Αυτο αποκομιζει ο θεατης οταν βλεπει το διαλογο να συνεχιζεται αλλα δεν ξερει τι λεγεται πια. Αν ηθελε να δειξει την ελλειψη επικοινωνιας υπηρχαν αλλοι κινηματογραφικοι τροποι να τη δειξει. Ενας πολυ απλοικος θα ηταν να μας δωσει υποκειμενικο του ενος να βλεπει τον αλλο να ανοιγοκλεινει το στομα του και να ακουμε ταυτοχρονα τις σκεψεις του φορεα του υποκειμενικου. Αυτος ειναι ενας απο τους απειρους τροπους με τους οποιους θα μπορουσε ενας κινηματογραφιστης να δειξει αυτο που λες. Αρα αυτο που κανει ο Γκονταρ ειναι κατι αλλο και απλα του δινεις μεγαλυτερο credit απο οσο του αναλογει.
Και δεν εισαι ο μονος...
