Φακοί CARL ZEISS JENA

Πολλοί sonnar έπεσαν στα χέρια μας. Για να δείτε περί τίνος πρόκειται να μερικές φωτογραφίες.

Στην πρώτη βλέπουμε τους NIKON 70-300, CZJ 200 2.8 M42 και CZJ 180 2.8 του μεσίου φορμά (με παρασολέιγ). Στη δεύτερη βλεπετε τους δυο sonnar (ο δεύτερος χωρίς παρασολέιγ). Στην τρίτη και τέταρτη βλέπετε τη διαφορά. Ο μεσαίου φορμά μπορεί να είναι κοντός αλλά είναι χοντρός. Ο 200άρης έχει φίλτρο 77άρι, αλλά ο 180άρης έχει φίλτρο 86άρι.
 

Attachments

  • DCC_3259.JPG
    DCC_3259.JPG
    77.3 KB · Views: 32
  • DCC_3262.JPG
    DCC_3262.JPG
    69 KB · Views: 32
  • DCC_3263.JPG
    DCC_3263.JPG
    55.2 KB · Views: 26
  • DCC_3264.JPG
    DCC_3264.JPG
    60.3 KB · Views: 25
Δείτε τώρα τις μοντούρες. Ο φακός αριστερά είναι ο Μ42, δηλ. έχει στενή μοντούρα για 35άρη φιλμ και ΦΦ αισθητήρα, ενώ ο φακός αριστερά είναι από μεσαίο φορμά, δηλ. αντί για 35Χ24 χλστ. εδώ έχουμε 56Χ56 χλστ. Δείτε τη διαφορά στις φυσικές διαστάσεις της μοντούρας του φακού.
 

Attachments

  • DCC_3265.JPG
    DCC_3265.JPG
    67 KB · Views: 26
  • DCC_3266.JPG
    DCC_3266.JPG
    63.3 KB · Views: 23
Αν σκεφτείτε ότι πρέπει να δώσουμε τουλάχιστον 400 ευρώ για έναν αξιοπρεπή τηλεφακό ζουμ, με πολύ κλειστά διαφράγματα και ο οποίος θα έχει μετριότατα αποτελέσματα στα άκρα του κάδρου, τότε αυτοί οι τηλεφακοί ίσως για κάποιους λίγους αποτελούν μια καλή εναλλακτική λύση. Κι εγώ και ο Τάσος τους πήραμε 100-120 ευρώ.

Διότι είναι πραγματικά 200άρηδες, είναι πραγματικά 2.8 και έχουν ίδια απόδοση σε όλο το καρέ και σε όλα τα διαφράγματα. Βέβαια πρόκειται για κουρσούμια (σαν τις μεταλλικές μπίλιες σε σχέση με τις πλαστικές και τις γυάλινες) και εστιάζουν χειροκίνητα και πολύ αργά. Αλλά δίνουν καλά αποτελέσματα.
 
εστιάζουν χειροκίνητα και πολύ αργά

Ναι μεν, αλλά το δαχτυλίδι έχει πολύ μεγάλη βόλτα, επιτρέπει ακριβέστατη εστίαση (στο δικό μου δείγμα έχει και άριστη ρέουσα αίσθηση δίχως όμως χαλαρότητα), ειδικώς εάν έχουμε καλό βοήθημα εστίασης ή live view. Σε τρίποδο εννοείται.

Στο χέρι είναι δυνατή η φωτογράφηση μεν, αλλά δύσκολη η εστίαση, γιατί το αριστερό μας χέρι που κυρίως στηρίζει το όχι ευκαταφρόνητου βάρους σύνολο μηχανής-φακού (κάπου 2,5 κιλά) θα πρέπει ταυτόχρονα να γυρίζει και το δαχτυλίδι. Από εκεί και πέρα η φωτογράφηση στο χέρι δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη εάν έχουμε το χέρι που κρατάει τον φακό καλά κολημμένο στο σώμα μας.
 
Ο 200mm μεσαίου φορμά σε τι χιλιοστά αντιστοιχεί στο φορμά των 35mm; Στους APS-C αιθσητήρες δεν θα εχει παλι διαφορά;
 
Εάν εννοείς τι κάλυψη δίνει εάν φορεθεί σε φορμά 6χ6 σε αντίστοιχο φακού 35mm, η απάντηση είναι αυτή που σου έδωσε ο Έκτωρ. Διαφορετικά, τα mm είναι ίδια, δεν αλλάζει τίποτα. Φορεμένος στην 40D μου ο 180 (όχι 200, ο 200ρης Sonnar βγήκε μόνο για φιλμ 35mm) δίνει κάλυψη (x1.6) περίπου 290mm.
 
Last edited:
Έτσι είναι σητν αναλογία των φορμά. Όμως εδώ μιλούμε για 200άρη και 180άρη με τα μέτρα του 35μμ. Άρα είναι 125άρης στο μεσαίο φορμά και όχι σε αυτό που εννοούμε ως Full Frame.
 
Δηλαδή οι φωτό που ανέβασες και τραβήχτηκαν με τον 180/2.8 στην 40d "έδωσε" 135mm;
Προσπαθώ να βρω κι εκείνο το νήμα που είχες γράψει παλαιότερα για το πως υπολογίζουμε τις εστιακές αποστάσεις με βάση το μέγεθος του αισθητήρα.

Είναι αξιοσημείωτα τα αποτελέσματα και παρουσιάζει ενδιαφέρον η χρήση φακών αυτού του φορμά στους λιλιπούτειους αισθητήρες (απο θέμα φυσικού μεγέθους εννοώ) των ψηφιακών σωμάτων. Μήπως να ανοιγόταν ενα ξεχωριστό νήμα, ανάλογο με εκείνο των Μ42 φακών που ξεκίνησε παλαιότερα;
 
Μην μπερδεύεσα. Τα 180mm είναι 180mm. Εάν φορέσεις τον φακό σε μεσαίο φορμά θα σου δώσει κάλυψη (δηλαδή ίδιες μοίρες σε διαγώνιο) αντίστοιχη με εκείνη που δίνει ένας φακός 125mm σε φιλμ 36x24mm, εάν τον φορέσεις σε φιλμ 36x24 θα δώσει κάλυψη φακού 180mm, εάν τον φορέσεις σε Canon με αισθητήρα APS-C θα δώσει κάλυψη αντίστοιχη με εκείνη φακού 288mm σε φιλμ 36x24mm.

Για να καταλάβεις καλύτερα, στο μεσαίο φορμά οι "νορμάλ" φακοί (δηλαδή οι αντίστοιχοι 50ρηδες του φιλμ 36χ24mm) είναι φακοί 75-80-90mm (αναλόγως σε τι μηχανή και πλάτη φοριούνται, δηλαδή 6x4,5 6x6 ή 6x7 εκ.)
 
Μάλιστα. Υπάρχει όφελος στο tele δηλαδή, όπως με τους Μ42 των 35mm οταν φορεθούν στους APS-C.
 
Ναι. Οι ευρυγώνιοι του μεσαίου είναι άδικος κόπος να φορεθούν (υποθέτω δηλαδή, δεν δοκίμασα κανέναν) στις μηχανές μας. Για ποιο λόγο να φορέσω τον 50/4 Flektogon, με όλα τα μειονεκτήματα των ευρυγωνίων αντί για έναν ωραιότατο 50ρη 35mm?
 
Γιατι ομως ενας φακός που φτιάχτηκε να καλύπτει μια επιφάνεια 6x6 πχ 180mm, στους APS-C να γίνεται 288mm ενω στο μικρό φορμά (δηλαδή αυτο που αποκαλούμε Full Frame 36x24mm -ας πούμε στην 5d MkI ή II, ή την canon 300x που εχω τη φιλμάτη) που εχει μικρότερη επιφάνεια απο 6x6 να ειναι πάλι 180mm;
 
Re: Απάντηση: Φακοί CARL ZEISS JENA

Γιατι ομως ενας φακός που φτιάχτηκε να καλύπτει μια επιφάνεια 6x6 πχ 180mm, στους APS-C να γίνεται 288mm ενω στο μικρό φορμά (δηλαδή αυτο που αποκαλούμε Full Frame 36x24mm -ας πούμε στην 5d MkI ή II, ή την canon 300x που εχω τη φιλμάτη) που εχει μικρότερη επιφάνεια απο 6x6 να ειναι πάλι 180mm;

Ο φακός έχει πάντα το ίδιο εστιακό μήκος. Απλώς ανάλογα με τη μοντούρα και το φορμά υποπολλαπλιάζεται ή πολλαπλασιάζεται το εστιακό μήκος. Π.χ. έχουμε 4/3 X2,0, APSC 1,5-1,6, canon 1d X1,3 ff X1,0 645 και 6χ6 Χ0,7, 67 Χ0,6 κλπ.
 
παρακαλουνται οι μοντουροφορματολογοι ( Τασο ακους ?) να φτιαξουν εναν οδηγο-μπουσουλα για εμας που ζαλιζομαστε πια .
 
Ξεθαβω το θεμα διοτι πριν λιγο αγορασα προς 200 ευρω αυτον εδω το φακουδακο ....


Sonnar auto 2,8 / 200 MC Carl Zeiss Jena


θα τον δοκιμασω χωρις να χαλασω την μοντουρα του και αν δεν ταιριαξει (φωτογραφικα) στην 400D eos θα φαει ξανα πουλημα ...

σαν κατασκευη λεει πολυ !!!!!!
 
Βαγγέλη, αν σου αρέσει κράτα τον. Όμως να ξέρεις ότι το πραγματικό αστέρι είναι ο 180άρης CZJ sonnar του μεσαίου φορμά (μοντούρα PENTACON) κι όχι ο 200άρης του Μ42.
 
Απάντηση: Re: Φακοί CARL ZEISS JENA

Βαγγέλη, αν σου αρέσει κράτα τον. Όμως να ξέρεις ότι το πραγματικό αστέρι είναι ο 180άρης CZJ sonnar του μεσαίου φορμά (μοντούρα PENTACON) κι όχι ο 200άρης του Μ42.

ευχαριστω πολυ !

θα δω πως θα παει ..-bye-