Φακοί Fujinon X-mount

Σίγουρα οι κατασκευαστές κατασκευάζουν τους νέους φακούς με ορίζοντα που εκτείνεται σε βάθος χρόνου προνοώντας για πιο εξελιγμένες μηχανές. O 90άρης δείχνει ότι μπορεί να αναδείξει αισθητήρα πολύ μεγαλύτερης ανάλυσης.

Το νέο firmware δεν καταλαβαίνω πού βοηθάει όμως αν δεν μπορείς να τραβήξεις με ταχύτητα κάτω από 1/100 έχοντας το υποχρεωτικό ταβάνι των 6400iso για raw. Αν υπήρχε σταθεροποίηση θα μπορούσε να μειωθεί η ταχύτητα.
 
Έχει ένας φίλος μου xm1+ xc 16-50 και σκέφτεται να μεταβεί σε xf-18-55 . Θα δει ικανοποιητική διαφορά (φωτογράφιση πορτραίτων);
 
Ή διάφορα οπτικά είναι ελάχιστη στο ίδιο εστιακό μήκος και διάφραγμα.
Αυτά που θα κερδίσει και αξίζουν στον 18αρη είναι το φωτεινότερο διάφραγμα και η ευκολία του δαχτυλιδιού για το διάφραγμα και το κουμπί για τη σταθεροποίηση.
Το ότι είναι πλαστικός ο 16-50 δεν είναι πρόβλημα.
Εγώ πάντως έκανα αναβάθμιση στον 18-55 και δεν το μετάνιωσα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι με τον 16-50 δεν εβγαζα ωραίες φωτογραφίες.
 
δεν ξέρω αν ενδιαφέρει και το λίγο περισσότερο κάτω άκρο, δηλαδή εστιακό μήκος 24 αντί για 27 (σε αναλογία FF)
 
https://www.eisa.eu/awards/photography/43/european-compact-system-zoom-lens-2015-2016.html#award

UVUvZ5.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=b94ErucEOd0
 
Γι αυτό ανέβηκε η τιμή του 150 ευρώ στο fotomundus; Έχουμε κανα νέο για το τι πρόκειται να βγάλουν το νέο έτος εκτός από τον 35 f2,120mm macro και ίσως 33mm f1.0;έχει ξεμείνει λίγο το lens roadmap
 
Έχει δουλέψει κάποιος τον 14/2.8 ή/και τον Σάμυ 12/2 να μου πει εντυπώσεις; O 10-24 δεν με έχει πείσει και ψάχνω για κάτι σε σταθερό
 
Ευχαριστώ φίλε μου αλλά με ενδιαφέρουν βιωματικές εντυπώσεις από κάποιον που τους έχει δουλέψει ο ίδιος
 
Νικο, εγω εδωσα τον 14mm οχι γιατι δεν μου αρεσε (ισα-ισα) αλλα ο 10-24mm ειναι απιθανος φακος για το ευρος, την ποιοτητα φωτογραφιας και κατασκευης
ισως ο 14 να ειναι λιγο πιο οξυς στα ακρα και πιο βολικος σε αρχιτεκτονικη, αν και ο 10-24 δεν εχει σχεδον καθολου παραμορφωση σε ολο το ευρος,
φυσικα δεν αναφερομαι στο OIS , γιατι σε αυτα τα mm ειναι σχεδον αχρηστο
το υπερ του 14αρι ειναι η χειροκινητη εστιαση:grinning-smiley-043


σου παραθετω και την αποψη του Rockwell
αν και υπαρχη η περιπτωση να βγαλεις σπυρια:flipout:

"The Fuji XF 10-24mm f/4 OIS ASPH is the best-made APS-C ultrawide lens of any brand, and arguably the best optical performer, too. It's also the only APS-C ultrawide with image stabilization."
 
ΟΚ ευχαριστώ πολύ!
Και όντως βγάζω σπυριά με τον εν λόγω "κύριο" που μπάζει από παντού...
Θα δοκιμάσω τον 10-24 ενός φίλου, περιμένω να μου δώσουν κι έναν Samyang 12/2 για δοκιμή, αν έχει κάποιος και τον 14/2.8 θα ήταν καλή ευκαιρία να τους κάνουμε μια "συγκριτική" παρουσίαση
 
Ok ,μερικές βιωματικές εντυπώσεις για τους fuji xf φακούς για τυχόν ενδιαφερόμενους .

XF 10-24 F4: Όπως έχει αναφερθεί ο καλύτερος για τοπία ,long exposure και έπειτα για αρχιτεκτονική .Την στιγμή που βγήκε ήταν ο καλύτερος από ποιότητας κατασκευής σε σχέση με τους τότε υπάρχοντες ,γι αυτό και η ακριβή τιμή του .Μόνο αυτό δικαιολογεί την τιμή του ,κανονικά έπρεπε να είχε retail τουλάχιστον 35% off. Αν είσαι από του ψείρες που κάνει zoom στις φωτογραφίες και ψάχνει για ατέλειες ,δε θα εντυπωσιαστείς από τον συγκεκριμένο φακό (έχει καλύτερους η fuji εδώ) ,ο 14mm F2.8 υποθέτω θα είναι και πρέπει να είναι ανώτερος (διάβασε παρακάτω τη γράφει η fujifilm) και εννοείται ο 16mm F1.4 δύο κλάσεις παραπάνω. Δηλαδή η οξύτητα στα άκρα δεν είναι ικανοποιητική ,επίσης όταν zoomαρεις στη φωτογραφία είναι ο μόνος φακός που δείχνει ότι τα 16mp είναι λίγα.Στα συν το firmaware update που βελτιώνει το OIS.

XF 18-55 F2.8-4: O all around kit φακός. Αν είσαι ερασιτέχνης, enthousiast κλπ αρκεί να μείνεις με αυτόν μόνο ,σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι φακοί και κυρίως οι νέοι έχουν φτιαχθεί με γνώμονα τους επαγγελματίες. Είναι καλός σε όλα και λίγο χειρότερος από τον ακριβό 16-55 F2.8 WR .Στα 55mm μάλιστα σε F2.8 σε σύγκριση με τον 56άρη σε F2.8 οι διαφορές φαίνονται μόνο στο μάτι του έμπειρου φωτογράφου ή σε 100% crop και βάλε .Στα σύν το compact μέγεθος , το μικρό βάρος ,η τιμή ως kit,το OIS και το γρήγορο AF.

XF 16-55 F2.8 WR : The beast .Επαγγελματικός , για γαμοβαφτίσεις και τα σχετικά .Μου έκανε εντύπωση το AF είναι πιο γρήγορο από τον 50-140 .Σε σχέση με τον 18-55 σε ίδιες ρυθμίσεις οι φωτογραφίες βγαίνουν ελάχιστα πιο σκοτεινές ,αλλά με μεγαλύτερη λεπτομέρεια .Παίρνεις το κάτι παραπάνω σε ανάλυση ,οξύτητα και σε βάθος πεδίου. Η έλλειψη OIS δεν είναι ορατή αν τραβάς μέρα και σε μικρά εστιακά μήκη ,αλλά δεν ενδείκνυται χωρίς τρίποδο για εσωτερικούς σκοτεινούς χώρους ή βράδυ έξω.Η ροδέλα του F νομίζω-περιέργως- είναι καλύτερη από του 50-140 ,όχι πως του 50-140 δεν είναι καλή ,super θα έλεγα ,απλά του 16-55 είναι τέλεια κατά τη γνώμη μου . Στα πολυ συν η ποιότητα της φωτογραφίας και κατασκευής(weather reistance ,nano gi coating) που πιάνει ταβάνι στο συγκεκριμένο φακό καθώς και στον 50-140 που έχουν κατασκευαστεί παρόμοια.Πλέον η fuji δίνει ένα τόνο πολυτέλειας στους νέους φακούς.

ΧF 56mm F1.2R : Επαγγελματικός φακός από τους καλύτερους Fuji για πορτραιτα head & shoulders.Πλέον με το firmware update στην x-t1 βελτιώθηκε αρκετά ,όχι πως πριν δεν έλαμπε.Είναι ό,τι καλύτερο σε βάθος πεδίου και ποιότητα φωτογραφίας μετά από τους ελάχιστα ανώτερους XF 56mm 1.2R APD και XF 90mm F2 WR LM και γενικά στους top primes των mirroless . Στα μείον ,σε κλειστούς χώρους με χαμηλό φωτισμό ανιχνεύει λίγο ,λιγότερο πριν το firmware update .

XF 50-140 F 2.8 WR : Το mothership. Είναι ο φακός που θα τον προτιμήσω και για πορτραίτα ακόμα και από τους καλύτερους primes 56 και 90,παρόλο που θα χάσω σε βάθος πεδίου ,γιατί σου δίνει μεγάλη αίσθηση αυτοπεποίθησης ότι σε οποιεσδήποτε συνθήκες δεν πρόκειται να χάσεις φωτογραφία . Το bokeh το βρίσκω ωραίο/ικανοποιητικό σε αντίθεση με τους περισσότερους φωτογράφους που προτιμούν 56 & 90 .Στα συν το καλύτερο OIS της σειράς των XF ,κατασκευή και ποιότητας φωτογραφίας (πολλά κοινά με το 16-55). Κάτι αρνητικό δε βρίσκω εκτός από το βάρος/μέγεθος του (κοντά στο 1kg) και ότι αναγκαστικά χρειάζεσαι το extra grip.

XF 90mm F2 WR LM : Bokeh monster . Μία σκάλα ανώτερος από τον αντίστοιχο 56άρη σε ποιότητα φωτογραφίας και βάθος πεδίου.Ακόμα οξύτερος!Ίσως στο βάθος πεδίου ίσως η apd version να είναι μία στάλα καλύτερη (αλλά αυτό το τελευταίο είναι από reviews που διάβασα στο internet) .Τα λόγια είναι περιττά γι αυτον το φακό,έχω πάθει πλάκα ,γρήγορο AF ,πιο αθόρυβος από τον 56 ,σε ποιότητα κατασκευής αν εξαιρεσουμε το WR ,θυμίζει πολύ τον 56.



Και κάτι τελευταίο για τον XF 14 F2.8
Από το το Fuji X -World :

One lens one story, XF14mmF2.8 R

XF14mmF2.8 R is the widest prime lens in the lineup. There are other lenses like the XF10-24mm that covers the same focus range, but the XF14mm never fails to draw attention of the photographers.

In fact, the lens is one of the best selling ultra wide angle prime lens not only for the X mount, but all other mount included.

The reason is the sharp image quality that the lens delivers. The lens is praised as said "There isn't any distortion. XF14mm proves it was wrong to assume that the distortion was unavoidable for the ultra wide angle lens"

The XF14mm was successful in eliminating distortion with only the aid of optical design. There is no electronic correction applied. "No electronic correction" leaves surprisingly large impact on the image quality.

Why? The image quality of high frequency range is sacrificed with the electronic correction. And the because of that, the sharpness gets lost. We tried to avoid this with the XF14mm.

Let's take a look at the lens construction. You will see that the lens is placed even very near to the sensor surface. You will also notice that large diameter lenses are placed behind the diaphragm.

If you follow the light beam, you will find that the it hits perpendicular to the the sensor surface. You will not find any part of light beam that shows a steep curve. The lens is built so that the light source is kept at its optimum quality.

You will not find such design for the DSLRs. There is the mirror box placed in front of the sensor, so it is physically impossible to place the lens in the position. And not all mirrorless cameras can do what the XF14mm does. The mount design has to be wide enough to allow such large diameter lens.

XF14mm is the lens that shows the potential of X-mount both in terms of image quality and lens design.
 
Last edited:
Ok ,μερικές βιωματικές εντυπώσεις για τους fuji xf φακούς για τυχόν ενδιαφερόμενους .


XF 16-55 F2.8 WR : The beast .Επαγγελματικός , για γαμοβαφτίσεις και τα σχετικά .Μου έκανε εντύπωση το AF είναι πιο γρήγορο από τον 50-140 .Σε σχέση με τον 18-55 σε ίδιες ρυθμίσεις οι φωτογραφίες βγαίνουν ελάχιστα πιο σκοτεινές ,αλλά με μεγαλύτερη λεπτομέρεια .Παίρνεις το κάτι παραπάνω σε ανάλυση ,οξύτητα και σε βάθος πεδίου. Η έλλειψη OIS δεν είναι ορατή αν τραβάς μέρα και σε μικρά εστιακά μήκη ,αλλά δεν ενδείκνυται χωρίς τρίποδο για εσωτερικούς σκοτεινούς χώρους ή βράδυ έξω.Η ροδέλα του F νομίζω-περιέργως- είναι καλύτερη από του 50-140 ,όχι πως του 50-140 δεν είναι καλή ,super θα έλεγα ,απλά του 16-55 είναι τέλεια κατά τη γνώμη μου . Στα πολυ συν η ποιότητα της φωτογραφίας και κατασκευής(weather reistance ,nano gi coating) που πιάνει ταβάνι στο συγκεκριμένο φακό καθώς και στον 50-140 που έχουν κατασκευαστεί παρόμοια.Πλέον η fuji δίνει ένα τόνο πολυτέλειας στους νέους φακούς.

.

Αρχικά ένα ευχαριστώ για την περιγραφή σου. Όσον αφορά τον XF 16-55, πιστεύεις υπερβολή την κατοχή του για καθημερινή χρήση, ταξίδια και συναυλίες. Αν πάω σε χτ1 τον σκεφτόμουν σαν δεύτερο σώμα σε συνδυασμό με την Pentax k5 + Pentax 50-135.
 
Νομίζω ναι, λόγω διαφοράς τιμής με τον 18-55.Βεβαια αν βγει x-t2 με περισσότερα mp και in built stabilization, τότε οι 16-55 και 50-140 είναι must. Είναι λίγη ως μηχανή για τους συγκεκριμενους φακούς η x-t1.Καθαρα επαγγελματικοι.
 
Αρχικά ένα ευχαριστώ για την περιγραφή σου. Όσον αφορά τον XF 16-55, πιστεύεις υπερβολή την κατοχή του για καθημερινή χρήση, ταξίδια και συναυλίες. Αν πάω σε χτ1 τον σκεφτόμουν σαν δεύτερο σώμα σε συνδυασμό με την Pentax k5 + Pentax 50-135.

H x-t1 με τον 16-55 θα σε πάει πίσω γύρω στα 2100 και χωρίς σταθεροποίηση, επιπλέον ο 16-55 είναι βαρύς φακός και δεν ξέρω πόσο καλό balance θα κάνει χωρίς grip. Πιό λογική λύση μου φαντάζει μια e-m1 με 5 axis και touch screen με τον 12-40 εάν θες οπωσδήποτε να αλλάξεις brand.
Εγώ στη θέση σου πάντως θα σκεφτόμουν σοβαρά την Pentax K3II + τον 16-85 WR στα 1500 .
 
Βασικά δεν είναι τόσο η διάθεση για αλλαγή brand όσο η διάθεση για την απόκτηση της xt1. Αν αλλάξω τελικά θα είναι μόνο για την xt1.
Οι λόγοι. Το έτοιμο jpeg καθώς δεν έχω χρόνο και γνώσεις για να ασχοληθώ αυτή την περίοδο με επεξεργασία , το μικρότερο μέγεθος (όντως λίγο αντιφατικό αυτό με τον φακό που κοιτάω αλλά σκεφτόμουν αρχικά χρήση με τους takumar ) και ο κυριότερος μάλλον το ότι νιώθω ότι στην παρούσα φάση είναι η μηχανή που θα με ωθήσει να φωτογραφίζω περισσότερο. Κάτι παρόμοιο που ένιωσα με την ricoh με αποτέλεσμα να έχω καιρό να βγάλω φωτογραφία με τους Sigma μου και τον Pentax 12-24. Για μεγαλύτερο εστιακό πάλι νιώθω καλυμμένος με τον 50-135 είτε με την k5 είτε ακόμη περισσότερο την ημέρα με την k10 d και iso 100 εξου και κοιτάω τον 16-55.
Λίγο υπερβολή όντως καθώς την έχω δει από κοντά μόνο για λίγο στη photovision και η μόνη άλλη επαφή με FUJI ήταν η μηχανή του Παναγιώτη στο Αγίου Όρος.
Όταν ξανακατεβώ Αθήνα θα ψάξω να βρω μαγαζί για να την ξαναδώ επειδή όντως τα χρήματα είναι αρκετά. Λογικά θα προχωρήσω σε αλλαγή μόνο αν δώσω κάποιο από τον εξοπλισμό μου.
Ίσως να προχωρούσα σε αγορά μόνο σώματος αλλά μόνο σε τιμές Purnima και σε συνδυασμό με τους takumar αρχικά. Τα χρήματα σε τιμή Ελλάδας δύσκολο να έδινα τέτοια εποχή ή να έβαζα δόσεις.
Ευχαριστώ και συγνώμη για το off topic
 
Σας ευχαριστώ όλους για τις τοποθετήσεις σας, ειδικά τον "skywriter" για το χρόνο που διέθεσε και την άποψη που απλόχερα μοίρασε. Είμαι νέος στο σύστημα, αν εξαιρέσεις μια Χ100s που κράτησα δύο χρόνια και με την οποία έβγαλα μοναδικές -στα μάτια μου- φωτογραφίες. Όμως ήταν αργή (η επίσημη δικαιολογία) και από την άλλη κολλητός και πολύ ψαγμένος φίλος με σύστημα Fuji με έπεισε να πάρω μια Χ-Ε2, αρχικά με τον απίστευτο -πάντα στα μάτια μου- 18-55/2.8-4 και "στη συνέχεια βλέπουμε". Συνειδητά επέλεξα τους 35/1.4 και 60/2.4 Macro, αφού εστιακά, χρηστικά και "διαφραγματικά" καλύπτουν τις ανάγκες μου. Με τον 18-55 καρφωμένο στη μηχανή στο 70% των περιπτώσεων, έχω συνειδητοποιήσει ότι αυτός ο φακός είναι μακράν ο καλύτερος "κιτ" που έχω χρησιμοποιήσει. Εντάξει, στα 18mm δείχνει αδυναμία στα άκρα και βλέπω παραμορφώσεις και βινιετάρισμα όταν τραβάω RAW, αλλά τη Fuji την επέλεξα για να βγάζω jpeg και εκεί οι διορθώσεις γίνονται αυτόματα και δεν βγάζω τα μάτια μου στο LR. Τις επαγγελματικές μου ανάγκες τις καλύπτω με άλλο σύστημα και δεν σκοπέυω να επενδύσω περαιτέρω στη Fuji. Μου λείπει ένας ευρυγώνιος και συγκεκριμένα (με υπολογισμένο το κροπ Χ 1,5) κάποιος με εστιακό μήκος 18-22mm, οπότε μόνες λύσεις είναι οι 10-24, 14/2.8 και Samyang 12/2. Από τα λεγόμενά σας και από δείγματα που έχω δει, όποιον και να πάρω μια χαρά θα είναι. Και αν δεν βρω κάποιον Fujinon μτχ σε ανεκτή τιμή, τότε με βλέπω καρφί για τον Σάμυ.
 
Χαίρομαι πραγματικά τη συζήτηση σας γιατί γίνεται από άτομα που ξέρουν τι θέλουν φωτογραφικά και εστιάζουν στη φωτογραφία.
Πραγματικά η fuji έχει κάτι το μοναδικό που αν το ζήσεις δύσκολα το αποχωρίζεσαι.
Σήμερα τηλεφώνησα σε ένα γνωστό φωτογραφικό κατάστημα των Αθηνών για να ρωτήσω για μια D3200 που θέλει να πάρει μια φίλη στην κόρη της.
Εμβαθύνοντας τη συζήτηση με τον ιδιοκτήτη του είπα ότι είχα την Χ-Μ1 και σκέφτομαι για την Χ-Τ10 και του είπα με δισταγμό ότι είμαι από τους λίγους
στην Ελλάδα που προτιμούν τη Fuji, τότε μου απάντησε: "Γιατί όχι είναι εξαιρετικές μηχανές και τα Saab τα αυτοκίνητα δεν τα έχουν πολλοί αυτό δεν σημαίνει ότι
δεν είναι πολύ καλά αυτοκίνητα".
Μου είπε επίσης ότι έχει για πώληση μια μεταχειρισμένη X-Pro 1 σε άριστη κατάσταση στα 500 ευρώ!
Εγώ πάντως ανάμεσα στην Χ-Τ1 και στην Χ-Τ10 έχω καταλήξει στη δεύτερη λόγω τιμής αλλά και εργονομίας.