Φακοί Sony e-mount

Εμένα η παραπάνω φωτογραφία μου δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Πολύ μεγάλο βάθος πεδίου. Με έναν prime στο αντίστοιχο εστιακό, sel50 1.8 π.χ., θα ήταν 3-4 κάγκελα νετ και όλα τα υπόλοιπα φλου. Πολυεργαλεία οι ζουμ αλλά μέχρι εκεί. Στο τελέ άκρο, καλυτερεύουν τα πράγματα. Αναφέρομαι στο βάθος πεδίου, μην παρεξηγηθώ...
Εξαιρούνται οι μοναδικοί 1.8 ζουμ της sigma!
 
Δεν κατάλαβα τι εννοείς?
Έγραψες ότι είναι φωτεινός, και επειδή με f4 δεν θεωρειται φωτεινός, σου γράφω ότι στη λήψη βοήθησε η ηλιόλουστη μέρα, , για ημιφωτεινο δωμάτιο δεν κάνει με αυτό το διάφραγμα, ούτε για φωτό, ούτε για βίντεο, ειδικά άμα κυνηγάς παιδιά, θα βγούνε κουνημενες, εκτός αν τραβάς με φλας, για έξω μια χαρά είναι για τα λεφτά του, παρόλο που στο 105 παραμορφωνει
 
Re: Απάντηση: Φακοί e-mount

Εμένα η παραπάνω φωτογραφία μου δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Πολύ μεγάλο βάθος πεδίου. Με έναν prime στο αντίστοιχο εστιακό, sel50 1.8 π.χ., θα ήταν 3-4 κάγκελα νετ και όλα τα υπόλοιπα φλου. Πολυεργαλεία οι ζουμ αλλά μέχρι εκεί. Στο τελέ άκρο, καλυτερεύουν τα πράγματα. Αναφέρομαι στο βάθος πεδίου, μην παρεξηγηθώ...
Εξαιρούνται οι μοναδικοί 1.8 ζουμ της sigma!

Καλά εννοείται ότι παίρνεις ποιο ρηχό βάθος πεδίου με ένα φακό σαν αυτό που ανέφερες, απλά πολλές φορές το ζητούμενο δεν είναι πάντα το βάθος πεδίου τσιγαρόχαρτου, προσωπικά μου αρέσει το ρηχό βάθος πεδίου άλλα ως ένα σημείο, το θέμα είναι ότι ένας φακός σαν τον 18-105 είναι πολυεργαλείο και μπορεί να σου δώσει ένα αξιοπρεπές ρηχό βάθος πεδίου και γενικότερα κάτω από προϋποθέσεις μπορεί να είναι και ο μοναδικός φακός που θα έχει κάποιος στο σύστημα, τώρα όπως είπες αν θέλεις π.χ. στην συγκεκριμένη φώτο να είναι εστιασμένα 3-4 κάγκελα ε τότε σαφώς ένας prime είναι καλύτερη λύση.
 
Re: Απάντηση: Φακοί e-mount

Έγραψες ότι είναι φωτεινός, και επειδή με f4 δεν θεωρειται φωτεινός, σου γράφω ότι στη λήψη βοήθησε η ηλιόλουστη μέρα, , για ημιφωτεινο δωμάτιο δεν κάνει με αυτό το διάφραγμα, ούτε για φωτό, ούτε για βίντεο, ειδικά άμα κυνηγάς παιδιά, θα βγούνε κουνημενες, εκτός αν τραβάς με φλας, για έξω μια χαρά είναι για τα λεφτά του, παρόλο που στο 105 παραμορφωνει

Έγραψα ότι ναι είναι φωτεινός άλλα εννοείται φωτεινός για φακός ζουμ με τέτοιο εύρος, καθώς δεν υπάρχει κάπου αλλού φακός με τέτοιο εύρος, με f4 σε τέτοιο μέγεθος αισθητήρα. Τώρα φυσικά αν κοιτάς ξερά το F4 εννοείται ότι δεν είναι αρκετό, άλλα πάντα η φωτεινότητα του φακού κρίνεται και από το εστιακό εύρος, δεν νομίζω ότι περίμενε κανένας φακό με τέτοιο εύρος και να είναι π.χ. σταθερό f2.....αν θέλει κάποιος κάτι τέτοιο υπάρχουν ένα σωρό prime στο σύστημα με διαφράγματα f2 και ποιο φωτεινά ακόμη.
Κανένας φακός δεν κάνει για τα πάντα, με την ίδια λογική αν μου έδειχνε κάποιος φώτο από τον π.χ. sony 35mmf1,8 θα του έλεγα φωτεινός μεν άλλα πολύ στενό κάδρο, δεν κάνει ούτε για εσωτερικό σπιτιών, ούτε για ταξίδια, ούτε για Landscape κλπ. με λίγα λόγια ''άχρηστος''....βλέπεις ότι κάθε φακός κάνει συγκεκριμένες δουλειές, και ο 18-105 είναι ένας φακός που κάνει πολλά πράγματα, ε σαφώς δεν τα κάνει όλα αυτό έλειπε άλλωστε. Σε συνδυασμό αυτός ο φακός με έναν φωτεινό Prime π.χ. τον sony 35mmf1,8 που είπα προηγουμένως έχει κάποιος ένα σύστημα με μόλις 2 φακούς που μπορεί να τον καλύψει σε ένα μεγάλο εύρος αναγκών.
 
Re: Απάντηση: Φακοί e-mount

Μην ξεχναμε και το OIS που σου χαριζει 1-2 στοπ.

Και παραπάνω σου δίνει 2-3 stop άνετα, σε σταθερά θέματα το βράδυ και σε συνδυασμό με το καλό iso που έχουν σήμερα οι σύγχρονες μηχανές κάνεις μια χαρά δουλειά και με το f4, τώρα αν έχεις κινούμενο θέμα απλά βάζεις στην τσάντα τον 18-105 και κουμπώνεις ένα φωτεινό prime!!
 
Re: Απάντηση: Φακοί e-mount

Έγραψα ότι ναι είναι φωτεινός άλλα εννοείται φωτεινός για φακός ζουμ με τέτοιο εύρος, καθώς δεν υπάρχει κάπου αλλού φακός με τέτοιο εύρος, με f4 σε τέτοιο μέγεθος αισθητήρα. Τώρα φυσικά αν κοιτάς ξερά το F4 εννοείται ότι δεν είναι αρκετό, άλλα πάντα η φωτεινότητα του φακού κρίνεται και από το εστιακό εύρος, δεν νομίζω ότι περίμενε κανένας φακό με τέτοιο εύρος και να είναι π.χ. σταθερό f2.....αν θέλει κάποιος κάτι τέτοιο υπάρχουν ένα σωρό prime στο σύστημα με διαφράγματα f2 και ποιο φωτεινά ακόμη.
Κανένας φακός δεν κάνει για τα πάντα, με την ίδια λογική αν μου έδειχνε κάποιος φώτο από τον π.χ. sony 35mmf1,8 θα του έλεγα φωτεινός μεν άλλα πολύ στενό κάδρο, δεν κάνει ούτε για εσωτερικό σπιτιών, ούτε για ταξίδια, ούτε για Landscape κλπ. με λίγα λόγια ''άχρηστος''....βλέπεις ότι κάθε φακός κάνει συγκεκριμένες δουλειές, και ο 18-105 είναι ένας φακός που κάνει πολλά πράγματα, ε σαφώς δεν τα κάνει όλα αυτό έλειπε άλλωστε. Σε συνδυασμό αυτός ο φακός με έναν φωτεινό Prime π.χ. τον sony 35mmf1,8 που είπα προηγουμένως έχει κάποιος ένα σύστημα με μόλις 2 φακούς που μπορεί να τον καλύψει σε ένα μεγάλο εύρος αναγκών.

Στον γραπτό λόγο δεν εννοείται τίποτα και καλό θα ήταν να είμαστε σαφείς στα γραφόμενα μας γιατί αρκετός κόσμος μας διαβάζει και πιθανόν αν δεν ξέρει
να καταλήξει σε λάθος συμπεράσματα και εσφαλμένες αγορές.
Μην τα γυρνάς πάλι φίλε, έγραψες για φωτεινό φακό και το f4 δεν χαρακτηρίζει φωτεινό φακό ακόμη και 2 και 3 και 10 stop να σου δίνει η σταθεροποίηση.
Ο φακός είναι πολυεργαλείο και βολικός για βίντεο αλλά μέχρι να νυχτώσει ,μετά περιορίζει αρκετά το χρήστη.
Θα συμφωνήσω με Ιάσονα ότι σημασία στο bokeh έχει η γωνία λήψης σου και η απόσταση των αντικειμένων
και για αυτό στη φωτογραφία σου με τα κάγκελα δεν φαίνεται αυτό που πιθανόν ήθελες να μας δείξεις.
 
Μόνο με αυτόν και έναν μικρό prime φωτεινό βγάζεις άνετα ένα ταξίδι χωρίς να κουβαλάς τίποτα περιττό.
Εγώ ταξίδεψα στο Βέλγιο και μόνο με αυτόν και ένα μικρό τρίποδο.
 
In general – a fast lens is any lens with a maximum aperture of f/4 or more (ie f/2.8, f/1.8, f/1.4 etc).

https://digital-photography-school.com/what-is-a-fast-lens/

Ζουμ φακός 18-105 σταθερού διαφράγματος f/4 δεν θεωρείται "σκοτεινός"/αργός.
"Σκοτεινός"/αργός θα θεωρούνταν αν ήταν 3.5-5.6.

https://www.bhphotovideo.com/explora/photography/buying-guide/fast-zoom-lenses-dslr-cameras
Φοβερό το ίντερνετ τελικά, μπορείς να κάνεις το δικηγόρο για όποια πλευρά θες αρκεί να βρεις την κατάλληλη πληροφορία.
Τελικά το f4 είναι φωτεινό ή σκοτεινό γιατί ομολογώ ότι μπερδεύτηκα.
 
Απάντηση: Re: Φακοί e-mount

Τότε, οι σκοτεινοί φακοί ποιοι ειναι;

Μέσα στο σπίτι τραβάτε εσείς; Θέμα: παιδιά σε κίνηση;
 
Re: Απάντηση: Re: Φακοί e-mount

Τότε, οι σκοτεινοί φακοί ποιοι ειναι;

Για 18-105 πάντα μιλώντας:

"Σκοτεινός"/αργός θα θεωρούνταν αν ήταν 3.5-5.6.

Π.χ. στην Canon o 24-105 f/4 L είναι "φωτεινός"/γρήγορος και ο 24-105 f/3.5-5.6 "σκοτεινός"/αργός.
 
Δεν καταλαβαινόμαστε νομίζω, θα το ξαναγράψω πάλι. Το f4 είναι φωτεινό για έναν τέτοιο φακό με τόσο μεγάλο εύρος, κάτι που δεν υπάρχει αλλού στην αγορά για τέτοιου μεγέθους αισθητήρα. Κατανοητό?? πάμε παρακάτω σαν απόλυτη τιμή το f4 δεν είναι φωτεινό, ειδικά αν μιλάμε για prime φακό το f4 είναι και θεοσκότεινο. Με αυτά σαν κριτήριο τον 18-105f4 τον λες φωτεινό φακό ενώ π.χ. τον sigma 30mmf2,8 θα τον έλεγα ίσως και σκοτεινό (για αυτό που είναι ένας prime φακός).
Οκ τώρα το λύσαμε?? Να πάμε παρακάτω?
 
Το f/4 ακόμη και σε prime μπορεί να είναι "φωτεινό". Ανάλογα για ποιον prime μιλάμε.
Prime 400mm "φωτεινός" είναι αν είναι f/4.

Το f/4 από μόνο του δεν καθιστά έναν φακό "σκοτεινό"/αργό. Έχει να κάνει πάντα με το εστιακό μήκος και την κάλυψη αν πρόκειται για ζουμ φακό.

Ο 18-105 με σταθερό f/4 δεν μπορεί να θεωρηθεί "σκοτεινός"/αργός φακός.
 
Re: Απάντηση: Re: Φακοί e-mount

Τότε, οι σκοτεινοί φακοί ποιοι ειναι;

Μέσα στο σπίτι τραβάτε εσείς; Θέμα: παιδιά σε κίνηση;

Ενας φακός κρίνεται σκοτεινός ή φωτεινός και ανάλογα με το εστιακό του μήκος ή το εστιακό του εύρος.....με την ίδια λογική ο π.χ. Canon 400mmf4 είναι σκοτεινός φακός, ούτε για για παιδιά σε κίνηση κάνει, ούτε για νύχτα, ούτε για σπίτι με χαμηλό φωτισμό κλπ.....απορώ ποιος τον αγοράζει....δεν έπαιρνε καλύτερα έναν canon 50mmf1,8 στα 100 ευρώ....αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο κάθε φακός κάνει κάποια πράγματα καλά και κάποια όχι και ο χαρακτηρισμός φωτεινός ή όχι δεν κρίνεται από την απόλυτη τιμή του F άλλα κυρίως από το εύρος του και το εστιακό του μήκος...απλά πράγματα που τα μαθαίνει κάποιος αρχάριος που ξεκινάει την φωτογραφία.
 
Το f/4 ακόμη και σε prime μπορεί να είναι "φωτεινό". Ανάλογα για ποιον prime μιλάμε.
Prime 400mm "φωτεινός" είναι αν είναι f/4.

Το f/4 από μόνο του δεν καθιστά έναν φακό "σκοτεινό"/αργό. Έχει να κάνει πάντα με το εστιακό μήκος και την κάλυψη αν πρόκειται για ζουμ φακό.

Ο 18-105 με σταθερό f/4 δεν μπορεί να θεωρηθεί "σκοτεινός"/αργός φακός.

Με πρόλαβες TZO τα ίδια περίπου έγραψα!!χαχα
 
Δοκίμασα τον 18-105mm πάνω στην α9 δε περίμενα τέτοια απόδοση, ενώ τον είχα ψηλά στην α9 ανέβηκε ακόμη πιο πάνω απλά ζωγραφίζει.. οξύτητα γρήγορη εστίαση και πανέμορφα χρώματα.