

costas_, επεμβατικός είμαι και εγώ μα έχοντας μπουχτίσει απ´την υπερβολή και χάνοντας την ουσία στο να τραβάμε φωτογραφία άνοιξα την ενότητα αυτή, φυσικά υπάρχουν οι δεκάδες ενότητες που εστιάζουν στο θέμα της φωτογραφίας ... φύση, ζώα, αρχιτεκτονική κ.α. ...... όπου εκεί ανεβάζουμε επεξεργασμένες ή μη.
Το κέρδος μας θα είναι να μπορέσουμε να γίνουμε καλύτεροι στο χειρισμό των φωτογραφικών μας μηχανών με καλύτερα αποτελέσματα και με λιγότερη επεξεργασία.
Θα έλεγα ότι η αρχική λήψη ως φωτογραφία "χωρίς καμία επεξεργασία" δεν έχει και μεγάλο ενδιαφέρον.
Η αξία της επεξεργασίας φαίνεται στην σύγκριση από την πρώτη λήψη μέχρι την τελική εκδοχή που θέλει να δώσει ο καθένας στην εικόνα του. Και για αυτόν τον λόγο προτιμούμε το RAW Format .. ακριβώς γιατί θέλουμε όλη την καταγεγραμμένη πληροφορία της εικόνας καθώς και το μέγιστο περιθώριο διορθώσεων. Για τους πρωτο-εισερχόμενους στην ψηφιακή επεξεργασία εικόνας είναι πράγματι εντυπωσιακή η παράθεση εικόνων πριν και μετά την επεξεργασία, αλλά για ποιό λόγο θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον η παράθεση μόνο της αρχικής καταγραφής?
Το μυαλό μου δεν πήγε πρώτα στην σωστή έκθεση που ειπώθηκε πριν όσο στο γεγονός ότι συνήθως η μηχανή "κάνει λάθος" στην καταγραφή της ισορροπίας του λευκού (WB), στην προτεραιοποίηση διαφάγματος / ταχύτητα (Auto) και στην έκθεση φυσικά. Θέματα προέρχονται από τον φακό, όπως οι παραμορφώσεις, τα flares, χρωματικές αποκλίσεις κλπ.
Μαζί με το γεγονός ότι η εικόνα περιλαμβάνει και τα δικά μας λάθη, όπως η ευθυγράμιση, το λάθος κάδρο και άλλα, πιστεύω ότι η φωτογραφία προκύπτει μετά τις επεμβάσεις του φωτογράφου που είναι και αυτή ένα αξιόλογο, δημιουργικό και σημαντικό στάδιο ολοκλήρωσής της. Σε επίπεδο επεξεργασίας έχουμε δει από χοντράδες μέχρι εξαιρετικές αποδόσεις, πράγμα που άλλες φορές αναδεικνύει και άλλες φορές ακυρώνει την αισθητική και την ματιά του φωτογράφου.
Προσωπικά δίνω μεγάλη σημασία στις επεμβάσεις που κάνουμε από την καταγραφή για να φτάσουμε στην τελική εικόνα.
Για εμένα το "πρόβλημα" ξεκινά όταν η φωτογραφία αρχίζει και ξεφεύγει από την πραγματικότητα. Μετά δεν την θεωρώ φωτογραφία, την θεωρώ "δημιούργημα".
Όχι ότι έχουν τίποτα κακό οι δημιουργίες (πολλές είναι εξαιρετικές, όπως π.χ. του costas_), αλλά δεν είναι αποτύπωση της πραγματικότητας όσο γίνεται (που στο μυαλό μου είναι η φωτογραφία).
Θα ήθελα να τονίσω ότι "εικονολάτρης", χειριστής φωτ. μηχανής & χειριστής Η/Υ είναι 3 ρόλοι ή καλύτερα 3 στάδια που τα πέρασα και εγώ έντονα. Φυσικά όπως και όλοι, όταν αγόρασα την νέα μου DSLR έγινα καταχραστής των δυνατοτήτων της, όταν εγκατέστησα το Photoshop έκανα καταχραστής στην ψηφιακή επεξεργασία και όταν έπιασα στα χέρια μου ένα Apple Mac έγινα καταχραστής της τεχνολογικής του υπεροχής. Περνούν όμως αυτά τα στάδια και νομίζω ότι σαν κατακάθι μένει κάτι καλλιτεχνικό, η αισθητική, η φωτογραφική ματιά, η φαντασία του φωτογράφου. Αυτά τα πράγματα τα αναγνωρίζω όταν κοιτώ πίσω τις παλιές μου φωτογραφίες πχ της δεκαετίας του '80 που δεν υπήρχαν οι "επεμβάσεις" που σχολιάζουμε και τα μέσα και οι δυνατότητες που έχουμε σήμερα. Και ήταν εκπληκτικές μπορώ να πω οι φωτογραφίες για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Ομως τα εργαλεία που είχα στα χέρια μου ως φωτογράφος τότε, μοιάζουν σήμερα ως τόξα και βέλη στην εποχή των υπερ-όπλων. Mου αρέσει το φωτόμετρο χειρός που διορθώνει ακόμα και σήμερα τα λάθη της DSLR. Τέλειο το ασήκωτο και βαρύ μου τρίποδο και αξεπέραστη η ποιότητα καταγραφής του film και του slide! Ξέρετε όμως πόσο κοστίζει σε χρόνο και χρήμα ένα καρέ σε slide ακόμα και σήμερα ? Μια φωτογραφία σε μεσαίο format ? Μια λάθος φωτογράφιση ?. Για αυτόν τον λόγο ήμασταν (και είμαστε ακόμη) φωτογράφοι του ενός κλικ !! Ετσι προκύπτει για εμένα το αξιόλογο αποτέλεσμα "χωρις επεμβάσεις" όταν υπάρχει πολύ καλή προετοιμασία.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.