Φωτογραφία δίχως επεμβάσεις

Apollwn

Banned
11 January 2014
5,280
Αθήνα
Τολμήστε ανεβάστε φωτογραφίες δίχως επεξεργασία.
Φωτογραφία μέσα απ την κάμερα και μόνο. Φωτογραφία δίχως επεμβάσεις.
 
Last edited by a moderator:
Αρκετές από αυτές που έχω ανεβάσει στο flickr είναι χωρίς καμία επεξεργασία.
Π.Χ.


Don't block the sun
by Chris Brn, on Flickr

Αν δεις στο exif σαν software αναφέρει το Digital Photo Professional που είναι ο μετατροπέας raw της canon.


ή αυτή για παράδειγμα:



nom nom nom [Explored 7th May, 2013]
by Chris Brn, on Flickr

Δεν ξέρω όμως ποια η χρησιμότητα του να μην υπάρχει καμιά επεξεργασία, άλλη από το να βλέπουμε τα όρια των μηχανών όταν έχει γίνει εντελώς σωστή έκθεση.
 
Nikon D5200 + Nikon D600

9z6aMHg.jpg


PlE5rG0.jpg


XT3lKW1.jpg


AjY5aZ5.jpg


UXWlY2B.jpg


O8KvEsK.jpg


bMSdbxH.jpg


JQeSJsV.jpg


kdBHsyW.jpg
 
Θα έλεγα ότι η αρχική λήψη ως φωτογραφία "χωρίς καμία επεξεργασία" δεν έχει και μεγάλο ενδιαφέρον.

Η αξία της επεξεργασίας φαίνεται στην σύγκριση από την πρώτη λήψη μέχρι την τελική εκδοχή που θέλει να δώσει ο καθένας στην εικόνα του. Και για αυτόν τον λόγο προτιμούμε το RAW Format .. ακριβώς γιατί θέλουμε όλη την καταγεγραμμένη πληροφορία της εικόνας καθώς και το μέγιστο περιθώριο διορθώσεων. Για τους πρωτο-εισερχόμενους στην ψηφιακή επεξεργασία εικόνας είναι πράγματι εντυπωσιακή η παράθεση εικόνων πριν και μετά την επεξεργασία, αλλά για ποιό λόγο θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον η παράθεση μόνο της αρχικής καταγραφής?

Το μυαλό μου δεν πήγε πρώτα στην σωστή έκθεση που ειπώθηκε πριν όσο στο γεγονός ότι συνήθως η μηχανή "κάνει λάθος" στην καταγραφή της ισορροπίας του λευκού (WB), στην προτεραιοποίηση διαφάγματος / ταχύτητα (Auto) και στην έκθεση φυσικά. Θέματα προέρχονται από τον φακό, όπως οι παραμορφώσεις, τα flares, χρωματικές αποκλίσεις κλπ.
Μαζί με το γεγονός ότι η εικόνα περιλαμβάνει και τα δικά μας λάθη, όπως η ευθυγράμιση, το λάθος κάδρο και άλλα, πιστεύω ότι η φωτογραφία προκύπτει μετά τις επεμβάσεις του φωτογράφου που είναι και αυτή ένα αξιόλογο, δημιουργικό και σημαντικό στάδιο ολοκλήρωσής της. Σε επίπεδο επεξεργασίας έχουμε δει από χοντράδες μέχρι εξαιρετικές αποδόσεις, πράγμα που άλλες φορές αναδεικνύει και άλλες φορές ακυρώνει την αισθητική και την ματιά του φωτογράφου.

Προσωπικά δίνω μεγάλη σημασία στις επεμβάσεις που κάνουμε από την καταγραφή για να φτάσουμε στην τελική εικόνα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Να και μια πρόσφατη δική μου ανάρτηση

DSC_5823_zpsmak0awr7.jpg
 
Last edited:
costas_, επεμβατικός είμαι και εγώ μα έχοντας μπουχτίσει απ´την υπερβολή και χάνοντας την ουσία στο να τραβάμε φωτογραφία άνοιξα την ενότητα αυτή, φυσικά υπάρχουν οι δεκάδες ενότητες που εστιάζουν στο θέμα της φωτογραφίας ... φύση, ζώα, αρχιτεκτονική κ.α. ...... όπου εκεί ανεβάζουμε επεξεργασμένες ή μη.
Το κέρδος μας θα είναι να μπορέσουμε να γίνουμε καλύτεροι στο χειρισμό των φωτογραφικών μας μηχανών με καλύτερα αποτελέσματα και με λιγότερη επεξεργασία.
 
Εγώ βλέπω αξία στην φωτογραφία χωρίς επεξεργασία. Για παράδειγμα στην φωτογραφία ακριβώς από πάνω. Είναι εντυπωσιακή, αλλά αμφισβητώ ότι το χρώμα του ουρανού θα το συναντήσει κανείς κάπου σε αυτόν το πλανήτη. Θεωρώ ότι είναι ένα εντελώς ψηφιακό κατασκεύασμα.

Από την άλλη, η όλη φωτογραφία είναι το παιχνίδι του περίεργου μπλέ με το περίεργο ασπρο-κίτρινο. Αν είχαμε τον πραγματικό ουρανό και το πραγματικό χρώμα της εκκλησίας, θα ήταν μάλλον αδιάφορη.
 
Ανεπεξέργαστη φωτογραφία όμως σημαίνει ότι για παράδειγμα το WB σου το επέλεξε ένας αλγόριθμος ανάμεσα σε 5-6 επιλογές?
Σημαίνει την αποτύπωση των ορίων στη δυναμική περιοχή?
Ή να μην σβήσεις ένα σκουπίδι στο προσκήνιο?
Αν βάλω ND φίλτρο (πραγματικό) μπορώ να την πω σε κάποιον που το έβαλε με ψηφιακό τρόπο (γιατί δεν έχει να αγοράσει τα πραγματικά)?

Ακόμη και ο Ansel Adams τις πείραζε τις φωτογραφίες του (το dodge and burn πήγαινε σύννεφο) .

Απλά τότε γινότανε στην εμφάνιση, τώρα στην ψηφιακή εμφάνιση.


Τα θέτω σαν συζήτηση...
 
costas_, επεμβατικός είμαι και εγώ μα έχοντας μπουχτίσει απ´την υπερβολή και χάνοντας την ουσία στο να τραβάμε φωτογραφία άνοιξα την ενότητα αυτή, φυσικά υπάρχουν οι δεκάδες ενότητες που εστιάζουν στο θέμα της φωτογραφίας ... φύση, ζώα, αρχιτεκτονική κ.α. ...... όπου εκεί ανεβάζουμε επεξεργασμένες ή μη.
Το κέρδος μας θα είναι να μπορέσουμε να γίνουμε καλύτεροι στο χειρισμό των φωτογραφικών μας μηχανών με καλύτερα αποτελέσματα και με λιγότερη επεξεργασία.

Συμφωνώ και θα τοποθετηθώ και εγώ πιο μετά με μεγαλύτερη ανάλυση.
 
Για εμένα το "πρόβλημα" ξεκινά όταν η φωτογραφία αρχίζει και ξεφεύγει από την πραγματικότητα. Μετά δεν την θεωρώ φωτογραφία, την θεωρώ "δημιούργημα".
Όχι ότι έχουν τίποτα κακό οι δημιουργίες (πολλές είναι εξαιρετικές, όπως π.χ. του costas_), αλλά δεν είναι αποτύπωση της πραγματικότητας όσο γίνεται (που στο μυαλό μου είναι η φωτογραφία).
 
Θα ήθελα να τονίσω ότι "εικονολάτρης", χειριστής φωτ. μηχανής & χειριστής Η/Υ είναι 3 ρόλοι ή καλύτερα 3 στάδια που τα πέρασα και εγώ έντονα. Φυσικά όπως και όλοι, όταν αγόρασα την νέα μου DSLR έγινα καταχραστής των δυνατοτήτων της, όταν εγκατέστησα το Photoshop έκανα καταχραστής στην ψηφιακή επεξεργασία και όταν έπιασα στα χέρια μου ένα Apple Mac έγινα καταχραστής της τεχνολογικής του υπεροχής. Περνούν όμως αυτά τα στάδια και νομίζω ότι σαν κατακάθι μένει κάτι καλλιτεχνικό, η αισθητική, η φωτογραφική ματιά, η φαντασία του φωτογράφου. Αυτά τα πράγματα τα αναγνωρίζω όταν κοιτώ πίσω τις παλιές μου φωτογραφίες πχ της δεκαετίας του '80 που δεν υπήρχαν οι "επεμβάσεις" που σχολιάζουμε και τα μέσα και οι δυνατότητες που έχουμε σήμερα. Και ήταν εκπληκτικές μπορώ να πω οι φωτογραφίες για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Ομως τα εργαλεία που είχα στα χέρια μου ως φωτογράφος τότε, μοιάζουν σήμερα ως τόξα και βέλη στην εποχή των υπερ-όπλων. Mου αρέσει το φωτόμετρο χειρός που διορθώνει ακόμα και σήμερα τα λάθη της DSLR. Τέλειο το ασήκωτο και βαρύ μου τρίποδο και αξεπέραστη η ποιότητα καταγραφής του film και του slide! Ξέρετε όμως πόσο κοστίζει σε χρόνο και χρήμα ένα καρέ σε slide ακόμα και σήμερα ? Μια φωτογραφία σε μεσαίο format ? Μια λάθος φωτογράφιση ?. Για αυτόν τον λόγο ήμασταν (και είμαστε ακόμη) φωτογράφοι του ενός κλικ !! Ετσι προκύπτει για εμένα το αξιόλογο αποτέλεσμα "χωρις επεμβάσεις" όταν υπάρχει πολύ καλή προετοιμασία.
 
Θα έλεγα ότι η αρχική λήψη ως φωτογραφία "χωρίς καμία επεξεργασία" δεν έχει και μεγάλο ενδιαφέρον.

Η αξία της επεξεργασίας φαίνεται στην σύγκριση από την πρώτη λήψη μέχρι την τελική εκδοχή που θέλει να δώσει ο καθένας στην εικόνα του. Και για αυτόν τον λόγο προτιμούμε το RAW Format .. ακριβώς γιατί θέλουμε όλη την καταγεγραμμένη πληροφορία της εικόνας καθώς και το μέγιστο περιθώριο διορθώσεων. Για τους πρωτο-εισερχόμενους στην ψηφιακή επεξεργασία εικόνας είναι πράγματι εντυπωσιακή η παράθεση εικόνων πριν και μετά την επεξεργασία, αλλά για ποιό λόγο θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον η παράθεση μόνο της αρχικής καταγραφής?

Το μυαλό μου δεν πήγε πρώτα στην σωστή έκθεση που ειπώθηκε πριν όσο στο γεγονός ότι συνήθως η μηχανή "κάνει λάθος" στην καταγραφή της ισορροπίας του λευκού (WB), στην προτεραιοποίηση διαφάγματος / ταχύτητα (Auto) και στην έκθεση φυσικά. Θέματα προέρχονται από τον φακό, όπως οι παραμορφώσεις, τα flares, χρωματικές αποκλίσεις κλπ.
Μαζί με το γεγονός ότι η εικόνα περιλαμβάνει και τα δικά μας λάθη, όπως η ευθυγράμιση, το λάθος κάδρο και άλλα, πιστεύω ότι η φωτογραφία προκύπτει μετά τις επεμβάσεις του φωτογράφου που είναι και αυτή ένα αξιόλογο, δημιουργικό και σημαντικό στάδιο ολοκλήρωσής της. Σε επίπεδο επεξεργασίας έχουμε δει από χοντράδες μέχρι εξαιρετικές αποδόσεις, πράγμα που άλλες φορές αναδεικνύει και άλλες φορές ακυρώνει την αισθητική και την ματιά του φωτογράφου.

Προσωπικά δίνω μεγάλη σημασία στις επεμβάσεις που κάνουμε από την καταγραφή για να φτάσουμε στην τελική εικόνα.


Συμφωνώ απόλυτα. Η φωτογραφία είναι το τελικό αποτέλεσμα και αυτό είναι το μόνο που θα πρέπει να αξιολογείται. Η συζήτηση για εκπαιδευτικούς λόγους (πώς το έκανες αυτό, γιατί κάδραρες έτσι κλπ) μπορεί να γίνει και πάνω σε τελικές, επεξεργασμένες φωτγραφίες.

Για εμένα το "πρόβλημα" ξεκινά όταν η φωτογραφία αρχίζει και ξεφεύγει από την πραγματικότητα. Μετά δεν την θεωρώ φωτογραφία, την θεωρώ "δημιούργημα".
Όχι ότι έχουν τίποτα κακό οι δημιουργίες (πολλές είναι εξαιρετικές, όπως π.χ. του costas_), αλλά δεν είναι αποτύπωση της πραγματικότητας όσο γίνεται (που στο μυαλό μου είναι η φωτογραφία).

Μα η φωτογραφία είναι δημιούργημα. Όλοι μπορούν να πάρουν μια μηχανή, να μάθουν σε ελάχιστο χρόνο να τη χειρίζονται άψογα και να τραβάνε ό,τι βλέπουν. Σιγά το πράγμα.
Ο Πλάτων Ριβέλλης εξηγεί πολύ ωραία στα βιβλία του το τι είναι η φωτογραφία. Δεν είναι πάντως η πιστή αποτύπωση της πραγματικότητας!
Για όσους δεν έχουν χρόνο για τα βιβλία, μπορούν να πάρουν μια ιδέα αν αναζητήσουν στο youtube τη συνέντευξή του στον Λάμπη Ταγματάρχη (αν μπορούν να τον αντέξουν για λίγο :slapface:).
 
sorry αλλα εχετε μπερδεψει την "φωτογραφια" με την εικονα
η "φωτογραφια" ειναι δημιουργια και η εικονα αποτυπωση:SFGSF8:
 
Εγω δεν ξερω επεξεργασια. Οποτε εβαλα μια φωτογραφια στο photoshop στο τελος πατουσα "κλεισιμο χωρις αποθηκευση". Ετσι την ειχα "πατησει" με την ηλεκτρικη κιθαρα και τα εφε. Πιο πολυ "επαιζα" μαζι τους παρα επαιζα κιθαρα. Το μονο που διορθωνω καμια φορα ειναι αν ειναι στραβο το καδρο ή το wb. Δεν μου αρεσουν τα υπερβολικα χρωματα , τα HDR, και καποιες που εχουν εξωπραγματικο sharpness. Νομιζω οτι η επεξεργασια ειναι μια τεχνη που πρεπει να ασχοληθεις οσο ασχολεισαι στο να τραβας φωτογραφια. Μην πω και παραπανω. Μπορει καποιος που ξερει ,μεσα απο ενα raw που εγω εχω για πεταμα, να βγαλει μα εικονα που εγω δεν την εβλεπα. Προσωπικα, θελω να πιανω με κλικ στην φωτογραφικη αυτο που μου αρεσει ,παρα με κλικ μετα στον υπολογιστη.
 
Θα ήθελα να τονίσω ότι "εικονολάτρης", χειριστής φωτ. μηχανής & χειριστής Η/Υ είναι 3 ρόλοι ή καλύτερα 3 στάδια που τα πέρασα και εγώ έντονα. Φυσικά όπως και όλοι, όταν αγόρασα την νέα μου DSLR έγινα καταχραστής των δυνατοτήτων της, όταν εγκατέστησα το Photoshop έκανα καταχραστής στην ψηφιακή επεξεργασία και όταν έπιασα στα χέρια μου ένα Apple Mac έγινα καταχραστής της τεχνολογικής του υπεροχής. Περνούν όμως αυτά τα στάδια και νομίζω ότι σαν κατακάθι μένει κάτι καλλιτεχνικό, η αισθητική, η φωτογραφική ματιά, η φαντασία του φωτογράφου. Αυτά τα πράγματα τα αναγνωρίζω όταν κοιτώ πίσω τις παλιές μου φωτογραφίες πχ της δεκαετίας του '80 που δεν υπήρχαν οι "επεμβάσεις" που σχολιάζουμε και τα μέσα και οι δυνατότητες που έχουμε σήμερα. Και ήταν εκπληκτικές μπορώ να πω οι φωτογραφίες για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Ομως τα εργαλεία που είχα στα χέρια μου ως φωτογράφος τότε, μοιάζουν σήμερα ως τόξα και βέλη στην εποχή των υπερ-όπλων. Mου αρέσει το φωτόμετρο χειρός που διορθώνει ακόμα και σήμερα τα λάθη της DSLR. Τέλειο το ασήκωτο και βαρύ μου τρίποδο και αξεπέραστη η ποιότητα καταγραφής του film και του slide! Ξέρετε όμως πόσο κοστίζει σε χρόνο και χρήμα ένα καρέ σε slide ακόμα και σήμερα ? Μια φωτογραφία σε μεσαίο format ? Μια λάθος φωτογράφιση ?. Για αυτόν τον λόγο ήμασταν (και είμαστε ακόμη) φωτογράφοι του ενός κλικ !! Ετσι προκύπτει για εμένα το αξιόλογο αποτέλεσμα "χωρις επεμβάσεις" όταν υπάρχει πολύ καλή προετοιμασία.

Συμδωνώ απόλυτα μαζί σου. Έχω μια συλλογή από slides και ασπρόμαυρα. Πραγματικά τότε κάθε κλικ ήταν μετρημένο και ακριβό.

Τώρα με την DSLR είναι πολλές οι δυνατότητες που σου δίνονται και όντως στην αρχή το παρακάνεις.

Όμως πέραν της αρεσκείας μου το τελευταίο 3μηνο που ασχολήθηκα με το HDR συμφωνώ κι εγώ πως πρέπει από την αρχή να 'βλέπουμε' την φωτογραφία και να την τραβάμε σωστά και καλά. Να είναι τεχνικά και καλλιτεχνικά άρτια. Πρέπει από την αρχή να είναι καλή μια φωτογραφία.
 
Μπα κάποια moth πρέπει να είναι.

Στα λοιπά, μια καλύτερη φωτογραφία κατά την λήψη δίνει καλύτερη τελική μετά από επεξεργασία.
Μέτρια λήψη δίνει μέτριες δυνατότητες για επεξεργασμένη.
Κακή λήψη = κακή και επεξεργασμένη.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Σαν τον σκώρο λεοπάρδαλη που μου ήρθε από την Λατινική Αμερική πάντως δεν είναι :D

B2uSqtx.jpg
 
To crop είναι επεξεργασία? Το ίσιωμα του ορίζοντα?

(θεωρητική η ερώτηση )
 
θαρρώ πως ναι, έτσι θα μάθουμε εμείς οι νέοι να βλέπουμε πρώτα το κάδρο και στη συνέχεια να αποτυπώνουμε.
 
Ισως γέρνει λίγο ο ορίζοντας, αλλα νομιζω δεν ενοχλει λόγω του κυματισμού.
Εξοπλισμός, nex 5n, vivitar 75-205/f3.8 στα 5.6 και περίπου τέρμα ζούμ.
 

Attachments

  • DSC09081-9.jpg
    DSC09081-9.jpg
    160.1 KB · Views: 121
Το crop είναι η διαδικασία αναπροσαρμογής των ορίων του κάδρου. Δηλαδή η αποκοπή ενός τμήματος της εικόνας είτε με προκαθορισμένες διαστάσεις είτε χειροκίνητα. Η ευθυγράμιση του ορίζοντα είναι άλλο αλλά γίνεται και crop για να είναι ευθυγραμισμένα και τα όρια της εικόνας αφού περιστρέφεται η εικόνα για να ισιώσει ο ορίζοντας.