Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Νομίζω πως όλοι συμφωνούμε πως οι κανόνες δεν είναι απαράβατοι. Στη συγκεκριμένη φώτο δεν υπήρχε περίπτωση να μετακινηθώ από το σημείο που την τράβηξα.
Βρισκόμουν στην άκρη μιας ετοιμόρροπης αυτοσχέδιας "αποβάθρας". Προσωπικά επιδίωξα να εφαρμόσω τον κανόνα των τρίτων ... εκείνη ήταν η ματιά μου. Δε σημαίνει πως ήταν και η σωστότερη όμως. Λυπάμαι που δημιουργήθηκε μια "μικροπαρεξήγηση" όμως, γιατί ο Ηλίας μίλησε για τον κανόνα των τρίτων. Από τα λεγόμενα του κατάλαβα πως επεσήμανε την άριστη εφαρμογή του κανόνα, δεν αναφέρθηκε σε τέλεια φωτογραφία.
Όπως και να χει ... ο καθένας μας έχει τη δική του φωτογραφική "ματιά". Εγώ πάντα είμαι ανοικτός σε εισηγήσεις. Δοκίμασα διάφορα κροπαρίσματα όσο γινόταν η συζήτηση και μπορώ να πω πως το καθένα είχε τη δική του χάρη, κάποιο υπερτερπούσε σε ένα σημείο, κάποιο κάπου αλλού.
 
εγω ειπα οτι ο κανονας των 3 ειναι για τα μπαζα???:shot:

πεσμας εσυ τοτε γιατι μια φωτογραφια πρεπει να κροπαριστη και μαλιστα ετσι ωστε να ειναι μεσα στον κανονα

θα γινει καλυτερη???

Εσύ είπες οτι "δεν σου λέει κατι" και εγω οτι δεν μπορω να κρίνω αν είναι για τα μπάζα .. που είναι το πρόβλημα ?.

Μια φωτο που έχει περιεχόμενο άχρηστο ή αναλογίες που δεν είναι του γούστου μας δεν πρεπει να κροπαριστεί ?. Τον κανόνα των 3 δεν τον υποστήριξα (ουτε το αντίθετο) .. εσυ παρανόησες και το έκανες θέμα με τα "τραβολογήματα" και συνεχίζεις παρα την διευκρίνηση.

Ευελπιστούσα οτι θα βλέπαμε μια εποικοδομιτικη αντιμετώπιση απο μέλη που το έχουν το καδράρισμα (ισως να βοηθούσε αν είχαμε και το αρχικό κάδρο) αλλά ...
 
Seascape_1_of_1.jpg
 
Γενικά καλή. Δες λίγο τον ορίζοντά σου. Το πάνω κομμάτι μου δείχνει λίγο σε σχέση με τη θάλασσα, σαν να με "αγχώνει" να το δω. Θα προτιμούσα ένα κάθετο κάδρο με τους πασάλλους να δίνουν κατεύθυνση. Αν δεν κάνω λάθος, τραβηγμένη στην Αγ. Μαρίνα Φθιώτιδας;
 
Γενικά καλή. Δες λίγο τον ορίζοντά σου. Το πάνω κομμάτι μου δείχνει λίγο σε σχέση με τη θάλασσα, σαν να με "αγχώνει" να το δω. Θα προτιμούσα ένα κάθετο κάδρο με τους πασάλλους να δίνουν κατεύθυνση. Αν δεν κάνω λάθος, τραβηγμένη στην Αγ. Μαρίνα Φθιώτιδας;

Σωστα ...ειναι δυσκολο κομματι για σωστο καδραρισμα και με τον 28-70 δεν ηταν οτι πιο ευκολο!! και εγω καθετα την ηθελα και με 'περισσοτερο' ουρανο αλλα δεν εβγαινε με τιποτα
κατι μου λεει Αγ. Μαρινα θα ξαναπαω καλοκαιρακι για ανατολη γιατι εχει αρκετα σημεια για long exposure ....
 
Σίγουρα θέλεις ευρυγώνιο εκεί. Είναι κι αυτή η ταβέρνα δίπλα... Έχει όμως ένα σημείο που ίσως βολεύει καλύτερα, στο ύψος της θάλασσας, στην άμμο, έχει οριακά χώρο για να στήσεις τρίποδο.
 
"afternoon shades". Αλιάκμονας, στον Παλαιό Πρόδρομο Ημαθίας. 40", NiSi ND2000.



afternoon shades by Teo Kefalopoulos - Fine Art Photography, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Στου Ιωσήφ τη φωτογραφία, νομίζω πως οι 2 μπροστινοί βράχοι δεσμεύουν το βλέμμα και το κάδρο. Ίσως μία άλλη θέση λήψης, πιο μπροστά από τους βράχους αυτούς, να έδινε πιο καλή παρουσία στον φάρο και καλύτερη ατμόσφαιρα με το νερό να γεμίζει περισσότερο το κάδρο. Είναι ωραίο μέρος για τέτοιες λήψεις :)
 
Ευχαριστώ Δημήτρη.
ΤΕΟ, ίσως να έχεις δίκαιο, όμως εμένα που φαινόταν πολύ κενό το κάδρο χωρίς τους βράχους.
Θα την ανεβάσω αργότερα και αυτή.
 
Εξαιρετικο το φραγμα του Αλιακμονα!

Ορίστε και η δεύτερη λήψη χωρίς τους βράχους στο προσκήνιο.


Νομιζω αυτη, αν κ πιο λιτη, μου αρεσει περισσοτερο! Ισως αν οι βραχοι ηταν μικροτερου μεγεθους;;
 
Όπως βλέπεις Ιωσήφ, less is more! Κατά τη γνώμη μου, σε τέτοιες λήψεις, αν το νερό δεν έχει κυριαρχικό ρόλο (όπως πχ σε καταρράκτες), τότε καλό είναι να κινηούμε σε πιο minimal λήψεις. Εκεί, ο "αρνητικός χώρος" κάνει μια χαρά τη δουλειά του...
*στη συγκεκριμένη, αν μπορούσες να πλησιάσεις ακόμη περισσότερο προς τη θάλασσα για να φύγει η άμμος/φύκια, ίσως έπαιρνες ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα.
 
Ωραία και συμμερική! Ίσως ήθελε λιγότερο contrast στο νερό για να φαίνεται καλύτερα η "κρεμώδης" υφή του (αν και τα 25" μάλλον ήταν λίγα). Θα είχε πολυ ήλιο ε;