Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Δυο ληψεις .. μια με nd filter 10 stop για την θαλασσα και μια δευτερη με bracket για τον ουρανο και το φως στο φαρο. Τα υπολοιπα τα εκανε το φωτοσοπ για την μιξη και τονικες ρυθμισεις


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Σε ευχαριστώ πολύ Τέο! Μου άρεσε πολύ κ η δική οπτική! Φίλτρο χρησιμοποίησα το μοναδικό 1000αρι που έχω :)
 
Περίεργα πράγματα παίζουν με το φώς. Εγώ με το ND2000 (11 stops) χρειάστηκα ~30" κι εσύ με το ND1000 (10-stops) χρειάστηκες ~120" :rip:
 
Περίεργα πράγματα παίζουν με το φώς. Εγώ με το ND2000 (11 stops) χρειάστηκα ~30" κι εσύ με το ND1000 (10-stops) χρειάστηκες ~120" :rip:

Δεν ακολουθησα καποιο κανονα ή μετρηση. Απλα τραβηξα στο 2λεπτο κ στο ιστογραμμα φαινοταν ολος ο ουρανος καμμενος.
 
προσωπικά μ'αρέσει πως αποδώσατε διαφορετικά το ίδιο θέμα....


Θοδωρή με βάση τα σχόλια σου σε αυτό το νήμα (και με την πολύτιμη κριτική σου) κατάλαβα πόσο δουλειά χρειάζεται...

πρώτη προσπάθεια με lightroom

35239782311_06b524314e_b.jpg
[/url]Notre Dame - Light Trail by Pavlos Maniatakis, on Flickr[/IMG]
 
προσωπικά μ'αρέσει πως αποδώσατε διαφορετικά το ίδιο θέμα....


Θοδωρή με βάση τα σχόλια σου σε αυτό το νήμα (και με την πολύτιμη κριτική σου) κατάλαβα πόσο δουλειά χρειάζεται...

πρώτη προσπάθεια με lightroom

35239782311_06b524314e_b.jpg
[/url]Notre Dame - Light Trail by Pavlos Maniatakis, on Flickr[/IMG]

Καλή αρχή λοιπόν και να πούμε δυο πράγματα για τη φωτογραφία.

Η ΜΕ είναι μία τεχνική που λειτουργεί σαν δίκοπο μαχαίρι πάνω στη φωτογραφία. Μπορεί να εξυψώσει ένα θέμα αλλά μπορεί και να το "ακυρώσει". Προσωπικά δεν είμαι υπέρ του να περιλαμβάνονται στοιχεία που δημιουργούν ghosting στο κάδρο, εκτός κι αν είναι πραγματικά αυτό το ζητούμενο (το έχω κάνει σε 2-3 θέματά μου με βάρκες). Θέλω να πω, στο κάδρο υπάρχουν άνθρωποι κλπ που λόγω της κίνησής τους δεν βοηθάνε στη σύνθεση. Αν ο χρόνος λήψης ήταν αρκετά μεγαλύτερος, ίσως να μην ήταν εμφανείς οι σκιές τους. Αλλά και πάλι, γενικά το κάτω αριστερό κομμάτι δεν θα το ήθελα στη φωτογραφία (αυτοκίνητα κλπ) γιατί δεν βοηθάει στην αισθητική του κάδρου.

Φυσικά, και το αντίθετο, να υπάρχουν σε φωτο ΜΕ ακίνητοι γλάροι, βάρκες και γενικά θέματα ακίνητα που κανονικά έπρεπε να κινούνται, το βρίσκω αρκετά λάθος. Το έχω κάνει μόνο σε μία φωτο μου προς το παρόν καθώς η βάρκα ήταν το κύριο θέμα αλλά θεωρώ πως εκεί το απαιτούσε η περίσταση και ήταν διπλή λήψη: https://www.flickr.com/photos/orasislabs/34048230270/in/dateposted/

Τα light trails είναι καλό στοιχείο σε τέτοιου είδους φωτο αλλά ίσως θα έπρεπε να είναι το κυρίαρχο κι όχι συμπληρωματικό. Επίσης η κορυφή του τρούλου δεν θα έπρεπε να κοπεί. Νομίζω μία διαφορετική γωνία λήψης, ένα άλλο σημείο να στήσεις τη μηχανή θα έδινε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Αν έχεις τη δυνατότητα δοκίμασε τη Notre Dame, είναι πολύ "δυνατό" θέμα.
 
Θα βαλω κολλητα κ την δικη μου εκδοχη για να φανει καλυτερα πως βοηθει για την αναδειξη του θεματος η σωστη γωνια που εχει επιλεξει ο Τεο :)

Untitled by Teo Bot, on Flickr
 
Αυτό ακριβώς που συζητούσαμε στο νήμα α/μ.
Το άλλο σημείο που αξίζει προσοχής είναι ο χρόνος έκθεσης που χρησιμοποίησε ο καθένας και ο τρόπος που έγραψαν τα σύννεφα στην κάθε φωτογραφία.
Κανονικά δε θα έπρεπε στη δεύτερη του Θοδωρή να 'εξαφανιστούν´τα σύννεφα περισσότερο, αφού είχε μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης;
 
Αυτό ακριβώς που συζητούσαμε στο νήμα α/μ.
Το άλλο σημείο που αξίζει προσοχής είναι ο χρόνος έκθεσης που χρησιμοποίησε ο καθένας και ο τρόπος που έγραψαν τα σύννεφα στην κάθε φωτογραφία.
Κανονικά δε θα έπρεπε στη δεύτερη του Θοδωρή να 'εξαφανιστούν´τα σύννεφα περισσότερο, αφού είχε μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης;

Παιζει ρολο κ ποσο κουνιουνται τα συννεφα :)
 
Εγώ πάντως βλέπω διαφορές στη συμπεριφορά των αισθητήρων. Δεν ξέρω αν είναι θέμα γενικά full frame vs crop η αν αφορά στις δύο συγκεκριμένες μηχανές αλλά θεωρώ ότι επειδή τότε που έγιναν οι λήψεις το φως ήταν λίγο-πολύ σταθερό, η αρχική φωτομέτρηση έδωσε το ίδιο αποτέλεσμα. Από εκεί και μετά, τα φίλτρα έδωσαν άλλη συμπεριφορά στον κάθε αισθητήρα. Φυσικά, η ταχύτητα κίνησης στα σύννεφα παίζει σημαντικό ρόλο αλλά δε νομίζω να είχαμε τόσο έντονες διαφορές στις δύο λήψεις.
 
Άρα φαίνεται να είναι θέμα αισθητήρα ή και φίλτρων κι όχι κίνησης συννέφων.
Εντυπωσιακή διαφορά θα έλεγα.
 
Ο σωστός χρόνος έκθεσης εξαρτάται από τις ρυθμίσεις στη μηχανή και τα στοπ του φίλτρου. Πρέπει να ξαναβγούμε με τον Τέο, να έχουμε την ίδια φωτομέτρηση χωρίς φίλτρο και να δούμε το αποτέλεσμα μετά.