Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ο σωστός χρόνος έκθεσης εξαρτάται από τις ρυθμίσεις στη μηχανή και τα στοπ του φίλτρου. Πρέπει να ξαναβγούμε με τον Τέο, να έχουμε την ίδια φωτομέτρηση χωρίς φίλτρο και να δούμε το αποτέλεσμα μετά.

Την επομενη φορα :) Ισως παιζει ρολο κ ο τροπος που κανει averaging η καθε μηχανη
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Τι φίλτρα (στους φακοϋς εννοώ) και τι επεξεργασία χρησιμοποιήθηκαν ? Παρόμοια ή τελείως διαφορετικά ?

Φυσικά καθε σώμα και φακός έχει ιδαίτερα χαρακτηριστικά αλλά δεν νομίζω ότι οι διαφορές στον ουρανό οφείλονται σε αυτό και ειδικά με τον διπλάσιο και βάλε χρόνο που εϊχε η δευτερη φωτό σε έκθεση.

Η γωνια του teobolt εκτός απο διαφορετική που δεν με χαλάει τόσο και είναι και λϊγο πιο ευρυγώνια, μάλιστα έχει συμπεριλάβει και τα βουνά πίσω που τραβούν το μάτι μου απο το θέμα και στην προσπάθεια του να αναδεϊξει τον ουρανό του δίνει λϊγο παραπάνω χώρο τοποθετώντας τον ορίζοντα λίγο χαμηλότερα δεξιά απο το κυρίως θέμα (ίσως και να φταίνε τα βουνά σε αυτό). Ο Τεο άψογος σε τεχνική και στήσιμο στο να αναδείξει το θέμα του (όπως πάντα).

Μου αρέσουν και οι δϋο και θα ήθελα να μάθω απο πού πραγματικά προέκυψαν οι διαφορές τους ειδικά στον ουρανό μιας και ήταν τόσο κοντά οι λήψεις χρονικά.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Η γωνια του teobolt.

χαχα ετσι με φωναζουν οι φιλοι επειδη παω για τρεξιμο :flipout: Δεν ειχα σκοπο να ανεβασω την φωτο μιας κ δεν με ικανοποιησε τοσο πολυ το καδρο, αλλα την εβαλα ακριβως για να φανουν οι διαφορες στην προσεγγιση :2thumb22sup:
 
Την επομενη φορα :) Ισως παιζει ρολο κ ο τροπος που κανει averaging η καθε μηχανη

Κάποιο ρόλο παίζει και το transmission του φακού, το πόσο γρήγορα ταξιδεύει το φως μέσα στα κρύσταλλα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ωχ σορυ αλλά αν σου αρέσει να το καθιερώσουμε :ADFADF1: παντως και η αλλη σου φωτό που βλεπω στο ασπρόμαυρο με ίδιο χρόνο έκθεσης 119' έτσι έγραψε ο ουρανός και εκεϊ
 
Ναι καλα θα ηταν να δοκιμασουμε ενα πανομοιοτυπο καδρο την ιδια στιγμη αλλα πρεπει να μας κανει την χαρη κ ο καιρος ;)
 
Κάποιο ρόλο παίζει και το transmission του φακού, το πόσο γρήγορα ταξιδεύει το φως μέσα στα κρύσταλλα.

Δεν ξέρω τι μπορεί να γίνεται με τους αισθητήρες, αλλά οι διαφορές στην ποσότητα του φωτός που περνάει τους δύο φακούς (και όχι πόσο γρήγορα) πρέπει να είναι εντελώς αμελητέα.

Αν οι κατασκευαστές ανακοινώνουν Τ-stops (που είναι το πραγματικό και όχι απλά το γεωμετρικό) , οι κάποιοι ανεξάρτητοι το έχουν μετρήσει θα έχει ενδιαφέρον να τα δούμε.
 
Ναι καλα θα ηταν να δοκιμασουμε ενα πανομοιοτυπο καδρο την ιδια στιγμη αλλα πρεπει να μας κανει την χαρη κ ο καιρος ;)
Μπορεί να γίνει και με καθαρό καιρό με ένα μεγάλο φίλτρο (πχ έχω το Formatt-Hitech Firecrest 13 που είναι για 13 stops).
 
Εγώ πάντως βλέπω διαφορές στη συμπεριφορά των αισθητήρων. Δεν ξέρω αν είναι θέμα γενικά full frame vs crop η αν αφορά στις δύο συγκεκριμένες μηχανές αλλά θεωρώ ότι επειδή τότε που έγιναν οι λήψεις το φως ήταν λίγο-πολύ σταθερό, η αρχική φωτομέτρηση έδωσε το ίδιο αποτέλεσμα. Από εκεί και μετά, τα φίλτρα έδωσαν άλλη συμπεριφορά στον κάθε αισθητήρα. Φυσικά, η ταχύτητα κίνησης στα σύννεφα παίζει σημαντικό ρόλο αλλά δε νομίζω να είχαμε τόσο έντονες διαφορές στις δύο λήψεις.

Είχατε ίδια φίλτρα ?? !! Διότι f16-50sec vs f11 120sec είναι πάνω απο 2 στοπ διαφορά .. οι διαφορές αισθητήρων αντε να δώσουν 1/3 - 1/2 στοπ διαφορές

Η μήπως δεν ειναι μονή λήψη του teobot (play memories ?)
 
Είχατε ίδια φίλτρα ?? !! Διότι f16-50sec vs f11 120sec είναι πάνω απο 2 στοπ διαφορά .. οι διαφορές αισθητήρων αντε να δώσουν 1/3 - 1/2 στοπ διαφορές

Η μήπως δεν ειναι μονή λήψη του teobot (play memories ?)

Όχι μονή λήψη έκανα Ηλία αλλά γιατί μιλάμε για διαφορά στοπ; Η απορία έχει να κάνει με το πως γράψανε τα σύννεφα. Ή όχι; εγώ αυτό κατάλαβα. Απο φιλτρο εγω ειχα ενα ND 1000
 
Όχι μόνη λήψη έκανα Ηλία αλλά γιατί μιλάμε για διαφορά στοπ; Η απορία έχει να κάνει με το πως γράψανε τα σύννεφα. Ή όχι; εγώ αυτό κατάλαβα

Ο Τεο έγραψε για διαφορά στη συνεργασία ND-αισθητήρων παρόλο που η αρχική φωτομέτρηση ήταν ίδια .. και δεν μου έκατσε καλά αυτή η υπόθεση με δεδομένα τα στοιχεία έκθεσης.

Eσυ έγραψες οτι "δεν κάνουν ίδιο averaging οι αιθητήρες". Ουτε αυτο μου κάθεται καλά .. εκτός και άν είναι πολλαπλές εκθέσεις, διότι μόνο τότε κάνουν averaging οι αισθητήρες.

Αρα κλίνω προς την μαντεψια οτι τα φίλτρα ήταν διαφορετικα ..

Επίσης η αγριάδα στα συννεφα μπορεί να προέκυψε απο την επεξεργασία (local contrast ?)

Πάντως είναι αρκετα διαφορετικά τα κάδρα ώστε να μορέσουμε να συγκρίνουμε απλά με τα στοιχεία έκθεσης .. τίποτα στον ουρανο δεν μοιάζει ..
 
Ο Τεο έγραψε για διαφορά στη συνεργασία ND-αισθητήρων παρόλο που η αρχική φωτομέτρηση ήταν ίδια .. και δεν μου έκατσε καλά αυτή η υπόθεση με δεδομένα τα στοιχεία έκθεσης.

Eσυ έγραψες οτι "δεν κάνουν ίδιο averaging οι αιθητήρες". Ουτε αυτο μου κάθεται καλά .. εκτός και άν είναι πολλαπλές εκθέσεις, διότι μόνο τότε κάνουν averaging οι αισθητήρες.

Αρα κλίνω προς την μαντεψια οτι τα φίλτρα ήταν διαφορετικα ..

Επίσης η αγριάδα στα συννεφα μπορεί να προέκυψε απο την επεξεργασία (local contrast ?)

Πάντως είναι αρκετα διαφορετικά τα κάδρα ώστε να μορέσουμε να συγκρίνουμε απλά με τα στοιχεία έκθεσης .. τίποτα στον ουρανο δεν μοιάζει ..

Αν ειναι θεμα φωτομετρησης τοτε δεν χρειαζεται να ψαχνουμε, οπως ειπα κ στην προηγουμενη μου βαρκα τραβηξα στα 119 χωρις να βασιζομαι σε καποια φωτομετρηση. Απλα μετρησα το 2λεπτο μου κ μου βγηκε με αρκετη υπερεκθεση (σχεδον ολος ο ουρανος καμενος στο ιστογραμμα) τον οποια κ επανεφερα στο LR. Για την αγριαδα ναι ισως να ευθυνεται η επεξεργασια :2thumb22sup:

Για το averaging ειχα την εντυπωση οτι γινεται real time κατα την διαρκεα της εκθεσης.
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Τι φίλτρα (στους φακοϋς εννοώ) και τι επεξεργασία χρησιμοποιήθηκαν ? Παρόμοια ή τελείως διαφορετικά ?

τα ίδια ρώτησα και εγώ αρχικά αλλά δεν πήρα απάντηση οπότε υπέθεσα ότι έχουν κάνει παρόμοια επεξεργασία και είχαν φορεμένα ίδια ακριβώς φίλτρα.

Υποέκθεση βλέπω και στις δύο του teobot και σίγουρα αυξημένο κοντραστ, η επεξεργασία του Anon εϊναι πάντα πολύ πιο ήπια.
 
Re: Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

τα ίδια ρώτησα και εγώ αλλά δεν πήρα απάντηση οπότε υπέθεσα ότι έχουν κάνει παρόμοια επεξεργασία και είχαν φορεμένα ίδια ακριβώς φίλτρα.

Ιδια φιλτρα (σαν μαρκα-προιον) δεν ειχαμε αλλα νομιζω οτι κ οι 2 ειχαμε 10stop ND
 
Αν ειναι θεμα φωτομετρησης τοτε δεν χρειαζεται να ψαχνουμε, οπως ειπα κ στην προηγουμενη μου βαρκα τραβηξα στα 119 χωρις να βασιζομαι σε καποια φωτομετρηση. Απλα μετρησα το 2λεπτο μου κ μου βγηκε με αρκετη υπερεκθεση (σχεδον ολος ο ουρανος καμενος στο ιστογραμμα) τον οποια κ επανεφερα στο LR. Για την αγριαδα ναι ισως να ευθυνεται η επεξεργασια :2thumb22sup:

Για το averaging ειχα την εντυπωση οτι γινεται real time κατα την διαρκεα της εκθεσης.

Αρα έγινε πολύ διαφορετική επεξεργασία ;) ειδικά αυτη η "επαναφορά των καμένων"

Για το averaging ... χμμ .. ναι .. αν το τεντώσεις οποιαδήποτε έκθεση είναι άθροιση πολλών μικρότερων εκθέσεων (με μηδεν νεκρά διαστήματα) όμως αυτό γίνεται σε επίπεδο φωτονίων .. δεν κάνει τίποτα άλλο ο αισθητήρας απο το να μετράει φωτόνια .. αρα δεν μπορεί να υπάρχει διαφορά απο αισθητήρα σε αισθητήρα παρα μόνο στο πόσο ευαίσθητος είναι στα φωτόνια .. και οι διαφορές αυτές είναι στα επίπεδα του 1/3 - 1/2 στοπ.
 
Στην προηγούμενη φωτο χρησιμοποίησα ένα τετράγωνο φίλτρο 11 στοπ της NiSi. Θα είχε πάντως ενδιαφέρον να δούμε πως "γράφουν με το ίδιο φίλτρο δύο αισθητήρες διαφορετικού μεγέθους. Είναι εύκολο να το ψάξουμε με τον Θοδωρή.



evening venue by Teo Kefalopoulos - Art Photography, on Flickr
 
προσπάθησα να ανεβάσω μια φωτογραφία αλλά μόνο το link κατάφερα....δεν μπορώ και να σβήσω το post .....νέος βλέπετε στο AVclub :smash:
...καλώς σας βρήκα :music-smiley-004: