Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Στη συγκεκριμένη δεν χρειάστηκε πρόσθετο βάρος. Εδώ όμως πρέπει να γίνει μία διευκρίνιση: το πρόσθετο βάρος δεν μπαίνει απλώς για να "βαρύνει" το σύστημα. Μπαίνει για να γίνει το κέντρο βάρους πιο έκκεντρο και για να κατέβει περισσότερο χαμηλά προς το έδαφος.
Στις φωτογραφίες ΜΕ, θεωρώ ότι περισσότερο παίζει ρόλο η απόσβεση των ταλαντώσεων, παρά το συνολικό βάρος. Άλλωστε, δύσκολα θα κινηθεί το τρίποδο αν το έχουμε τοποθετήσει σωστά σε σχέση με τον αέρα. Εδώ λοιπόν, σε τέτοιες λήψεις, επιδιώκουμε να έχουμε τον καλύτερο συνδυασμό διαθέσιμου ύψους και απόσβεσης ταλαντώσεων. Αυτό επιτυγχάνεται με το δυνατόν λιγότερα κομμάτια/πόδι και με το υλικό (καλύτερο το carbon).

*για να λέμε όμως τα πράγματα ως έχουν, αν κάποιος δεν ασχολείται με ΜΕ (αναφέρομαι σε λήψεις 2+ λεπτών), το μοναδικό πλεονέκτημα του carbon είναι το μειωμένο βάρος του.
 
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Δυνατή και αυτή αλλά μου άρεσε πολύ η γέφυρα που είδα στο Flickr.
 
45296272652_9d58a95252_b.jpg
[/url]_DSF3461 Portitsa by Miltos Kostoulas, on Flickr[/IMG]
 
χμμ, θα έλεγα ότι μάλλον σου ξέφυγε ο χρόνος έκθεσης. Ειδικά στο βάθος του ποταμιού η απώλεια πληροφορίας είναι εμφανής. Επίσης, η γνώμη μου είναι να διαλέξεις μία άλλη γωνία λήψης. Αν κρίνω από το (κατ' εμέ αδιάφορο-φορτωμένο) background, ίσως θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσεις μία πιο κατωφερή λήψη, με το κάτω μέρος του κάδρου να ξεκινά δεξιά από τον κορμό που είναι πάνω στα βότσαλα και το πάνω μέρος του να καταλήγει εκεί που το νερό συναντά τον κορμό. Μια γνώμη...
 
Ωραίο χρώμα και ευκρίνεια στη προβλήτα.

Ταπεινές προτάσεις, η αντανάκλαση - ίσκιος στο τελείωμα της προβλήτας μου αποστά την προσοχή. Για δοκίμασε πολύ - πολύ προσεκτικό brush αν έχεις τον χρόνο...

Δοκίμασε επίσης να κροπάρεις σε πιο τετράγωνο είτε με όλο το βουνό δεξιά μέσα είτε χωρίς καθόλου αυτό, κι ας μην είναι στο κέντρο η προβλήτα.

Για τα 3ποδα, πλην περιστασιακής ή συγκεκριμένης χρήσης σε πολύ δύσκολα προσβάσιμα σημεία, το ελαφρύ καταλήγει συχνά ποιό βαρύ και δύσχρηστο γιατί όλο και συχνότερα κουβαλάs sandbags. Το ίδιο και για τα lightstands (αν και λίγο άσχετο με το θέμα), στα μισά μου έχω μεταλικές βέργες στους κάτω σωλήνες.
 
Ωραίο χρώμα και ευκρίνεια στη προβλήτα.

Ταπεινές προτάσεις, η αντανάκλαση - ίσκιος στο τελείωμα της προβλήτας μου αποστά την προσοχή. Για δοκίμασε πολύ - πολύ προσεκτικό brush αν έχεις τον χρόνο...

Δοκίμασε επίσης να κροπάρεις σε πιο τετράγωνο είτε με όλο το βουνό δεξιά μέσα είτε χωρίς καθόλου αυτό, κι ας μην είναι στο κέντρο η προβλήτα.

Για τα 3ποδα, πλην περιστασιακής ή συγκεκριμένης χρήσης σε πολύ δύσκολα προσβάσιμα σημεία, το ελαφρύ καταλήγει συχνά ποιό βαρύ και δύσχρηστο γιατί όλο και συχνότερα κουβαλάs sandbags. Το ίδιο και για τα lightstands (αν και λίγο άσχετο με το θέμα), στα μισά μου έχω μεταλικές βέργες στους κάτω σωλήνες.

Έχεις δίκιο για το βουνό. Κι εμένα με ενοχλεί οπτικά αλλά δεν μπορούσα να το αποφύγω...
Τα τετράγωνα κάδρα δεν μου αρέσουν γι αυτό και το απέφυγα αλλά θα έδινε καλύτερο αποτέλεσμα. Η σκιά στο τελείωμα της προβλήτας κάτω χαμηλά μου άρεσε περισσότερο γιατί όταν την φώτισα μου τραβούσε περισσότερο την προσοχή και ήθελα το μάτι να πέφτει στην προβλήτα.

Τέλος για το βουνό, ίσως προσπαθήσω να το αφαιρέσω με Photoshop. Δεν νομίζω να με δυσκολέψει. Την καλύτερη δουλειά την κάνει το Spot Removal σε συνδυασμό με το Clone Stamp Tool για το φίνο τελείωμα της λεπτομέρειας.
 
"small mark in a vast sea"
Η τετράγωνη εκδοχή ενός προηγούμενου θέματος. Νομίζω αυτή η εκδοχή θα ταίριαζε καλύτερα ως εκτυπωμένο θέμα σε σχέση με την 3:2 εκδοχή. χμμ...

Τεό και οι δύο είναι φοβερές.

Η πρώτη όμως μου άρεσε περισσότερο. Είσαι δάσκαλος στο είδος.
 
χμμ, θα έλεγα ότι μάλλον σου ξέφυγε ο χρόνος έκθεσης. Ειδικά στο βάθος του ποταμιού η απώλεια πληροφορίας είναι εμφανής. Επίσης, η γνώμη μου είναι να διαλέξεις μία άλλη γωνία λήψης. Αν κρίνω από το (κατ' εμέ αδιάφορο-φορτωμένο) background, ίσως θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσεις μία πιο κατωφερή λήψη, με το κάτω μέρος του κάδρου να ξεκινά δεξιά από τον κορμό που είναι πάνω στα βότσαλα και το πάνω μέρος του να καταλήγει εκεί που το νερό συναντά τον κορμό. Μια γνώμη...
panos_adgr
Τεο και Μίλτο απλά μπράβο σας!!!



Σας ευχαριστώ για τα σχόλια σας.
Θα δοκιμάσω με crop ίσως, για νέα λήψη θα αργήσω να ξαναβρεθώ εκεί αλλά τις επισημάνσεις θα τις έχω κατά νου σε παρόμοια λήψη.
 
"vestal winds"
Η γέφυρα στα Σέρβια Κοζάνης. Λήψη υπό βροχή. Η ομίχλη και η βροχή είναι ο μόνος (φυσικός) τρόπος για να φύγει το "πληθωρικό" background. Εδώ μία τετράγωνη εκδοχή, με έμφαση στην κατασκευή.



vestal winds by Teo Kefalopoulos, on Flickr
 
Εδώ φίλε έχω τη γνώμη ότι το ναυάγιο έπρεπε να λείπει εντελώς από το κάδρο. Είναι αρκετά εκτός από τη ζώνη ενδιαφέροντος και του λείπει λεπτομέρεια. Δείχνει σαν άμορφη μάζα.
Αντίθετα, το σύνολο των βράχων έχουν αρκετό ενδιαφέρον, με ωραίες υφές και γενικά ωραίο toning. Αυτή είναι βέβαια δική μου άποψη...
 
Ευχαριστώ για τα σχόλια!
Έβγαλα και κάποιες χωρίς το ναυάγιο, αλλά αυτές με το ναυάγιο μου φάνηκαν πιο ενδιαφέρουσες.
ίσως να έπαιξε και ρόλο ότι πηγαίνοντας εκεί είχα στο μυαλό μου να φωτογραφίσω το ναυάγιο.