Φωτογραφία υψηλού δυναμικού εύρους - HDR photography

attachment.php


Φάρος Αγ.Νικολάου....Τζιά..
 

Attachments

  • NICK1199-HDR.jpg
    NICK1199-HDR.jpg
    92.6 KB · Views: 243
Άμα κατέβεις κέντρο Αθήνας, αυτή είναι glamorous μπροστά σε άλλες... να δεις δώματα κομένα από σεισμούς, κεραίες, σκουπίδια... εικόνα της κοινωνίας μας δυστυχώς... από έξω κούκλα και μέσα πανούκλα!
 
Στο www.dpreview.com μπορείτε να δείτε το πρώτο κομμάτι από μια πεντάδα κειμένων εκπαιδευτικών για την τεχνική HDR του Uwe Steinmuller http://www.dpreview.com/news/1012/10122206HDRpart1.asp . O Uwe και η Betina Steinmuller είναι δυο Γερμανοί φωτογράφοι εγκατεστημένοι εδώ και πολλά χρόνια στο Λος Άντζελες.

Ασχολούνται με τη φωτογραφία τοπίου, αλλά τη βλέπουν ακριβώς με το αντίθετο μάτι από ότι τη βλέπω εγώ, γι αυτό και μέχρι τώρα δεν σας τους έχω συστήσει. Όμως ο Uwe έχει αρχίσει να ασχολείται με το HDR ήδη από το 2003 και μάλιστα προώθησε τη θέση του αυτή μέσα από το δικό του site www.digitaloutback.com το οποίο μετεξελίχθηκε www.outbackphoto.com. Διοργανώνει πολλά σεμινάρια για την τεχνική αυτή και μάλιστα πρέπει να λειτουργεί ως σύμβουλος σε αρκετά πακέτα που ασχολούνται με το HDR. Τραβά και με CANON και με ΝΙΚΟΝ αν αυτό σας λέει κάτι.

Πιστεύω ότι οι πιστοί του HDR έχουν να κερδίσουν από τα κείμενα, διότι γράφει ως Γερμανός, άρα είναι πολύ αναλυτικός, μεθοδικός και με πολλά παραδείγματα.
 
Να ρωτησω κατι παιδια.
Οι HDR εχουν καλυτερο αποτελεσμα οταν κανουμε 1 κλικ ή οταν κανουμε 3 και περισσοτερα(με διαφορα +-)?
 
michis,

Εξαρτάται απο το κάδρο και το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα

Πολλαπλές λήψεις RAW αν σε νοιάζει να αποδώσεις κυρίως μεγαλύτερη δυναμική περιοχή (αλλά και μειωμένο θόρυβο) απο τις δυνατότητες του αισθητήρα στις δεδομένες συνθήκες λήψης.

Πολλές φορές όμως εφαρμόζεται η τεχνική HDR σε κάδρα χωρίς μεγάλη δυναμική περιοχή, που καλύπτονται άνετα απο μία λήψη ειδικά με αισθητήρες τύπου K5, D7000.

κακώς διότι ...

Παιδεύεσαι με πολλά αρχεία

Θα πρέπει να μην υπάρχουν κινούμενα αντικείμενα. Και η στοίχηση να είναι απολυτα πετυχημένη. Ακόμη και μικρές αποκλίσεις χαλάνε την ευκρίνεια.

Εκτός αν χρησιμοποιήσεις >3 καδρα + Photoacute + superresolution + αποθήκευση σε DNG + tone mapping σε άλλη εφαρμογή της αρεσκείας σου.
http://www.photoacute.com/
 
michis,

Εξαρτάται απο το κάδρο και το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα

Πολλαπλές λήψεις RAW αν σε νοιάζει να αποδώσεις κυρίως μεγαλύτερη δυναμική περιοχή (αλλά και μειωμένο θόρυβο) απο τις δυνατότητες του αισθητήρα στις δεδομένες συνθήκες λήψης.

Πολλές φορές όμως εφαρμόζεται η τεχνική HDR σε κάδρα χωρίς μεγάλη δυναμική περιοχή, που καλύπτονται άνετα απο μία λήψη ειδικά με αισθητήρες τύπου K5, D7000.

κακώς διότι ...

Παιδεύεσαι με πολλά αρχεία

Θα πρέπει να μην υπάρχουν κινούμενα αντικείμενα. Και η στοίχηση να είναι απολυτα πετυχημένη. Ακόμη και μικρές αποκλίσεις χαλάνε την ευκρίνεια.

Εκτός αν χρησιμοποιήσεις >3 καδρα + Photoacute + superresolution + αποθήκευση σε DNG + tone mapping σε άλλη εφαρμογή της αρεσκείας σου.
http://www.photoacute.com/

Μαλιστα,σε ευχαριστω πολυ.Απ'οτι καταλαβα με 3 jpg φωτογραφιες,εννοειται σε ακινητο θεμα, μπορουμε να πετυχουμε το αποτελεσμα που θελουμε....

Αν ισχυει οτι οι raw υστερουν σε σχεση με τις jpg στην οξυτητα και στην τελικη αποτυπωση των χρωματων(μιλαμε παντα χωρις επεξεργασια) τοτε αυτο το επιβεβαιωνει....
 
Με 3 jpeg το αποτέλεσμα που θέλουμε ?? ... εξαρτάται απο το τί θέλουμε.

Σίγουρα είναι αρκετά (εως πολύ) καλύτερα τα RAW αλλά πολλές φορές και τα 3 jpeg μπορούν να κάνουν τη δουλειά. Προσοχή μόνο να μην έχεις κλιπαρισμένα μαυρα-λευκά σε πάνω απο μια απο τις τρείς φωτο.
Κοντραστ, saturation, sharpening καλύτερα να είναι στο μηδέν ή και στο μείον. Και καλύτερα σε AdobeRGB.

Οι raw δεν υστερούν στην οξύτητα αντιθετα σου δίνουν την επιλογή να βάλεις όσο sharpening θέλεις-σηκώνει και να "φέρεις" χρωματικά και τονικά τα κάδρα σου με μεγαλύτερη ευελιξία.
Χονδρικά κατα την γνώμη μου 1 RAW αξιξει οσο 2 jpeg για τέτοιες δουλειές.

*Raw χωρίς επεξεργασία δεν είναι εικόνα είναι data.

Υπάρχει η ευκολία να εφαρμόζεις έτοιμα profile στα RAW και δεν τα παιδεύεις με ρυθμίσεις εκ του μηδενός. Μετα έχεις την ευελιξία με τροποποιησεις να τα "φέρεις".

Αλλωστε και τα OutOfCamera jpeg απο InCamera μετατροπή RAW προέρχονται μονο που έχεις πολύ μικρό έλεγχο στις παραμέτρους και καταλήγεις με περίπου 1 στοπ μικρότερη δυναμική περιοχή και με συμπιεσμένο αρχείο και τα ενιοτε ανεπαρκή (για βαριά επεξεργασία tone mapping) 8bit/χρώμα.
 
εφοσων μπορεις να τραβηξεις σε raw , δεν καταλαβαινω τον λογο γιατ να πρεπει να παιδευσαι με jpg αρχεια.