Re: Απάντηση: Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?
Όταν τα πρότυπα δεν είναι σωστά ή έστω δεν μας αρέσει αυτό που βλέπουμε...μας δίνεται η δυνατότητα να παρέμβουμε και στην συγκεκριμένη στις lcd για παράδειγμα να αυξήσουμε το motion resolution,να μειωθεί το motion blur.Στις plasma πρακτικά δεν υπάρχει motion blur,αλλά υπάρχει judder.
Tην επόμενη φορά λοιπόν, που κάποιος θα πει ότι προτιμά το πεντάγωνο της Sharp, ας μην τον πάρουμε από τα μούτρα, γι' αυτόν, κάλλιστα, μπορεί το τρίγωνο του Rec709 να είναι λάθος. Να θυμηθώ επίσης να πω στον μανάβη μου ότι καλά κάνει που με κλέβει στο ζύγι, αφού κι αυτός φαίνεται θεωρεί πως το πρότυπο του κιλού είναι λάθος...
Tα πρότυπα δεν είναι σωστά ή λάθος... Τα πρότυπα, αποτελούν κάτι το συγκεκριμένα οριοθετημένο από ανθρώπους, ώστε να μπορούμε να έχουμε ένα κοινό σημείο αναφοράς σε διάφορες διαδικασίες. Tόσο απλά...
Σε κάθε περίπτωση,τα 24 καρέ δεν αρκούν για γρήγορα παναρίσματα...και θα αναφέρω ένα γεγονός...για να το καταλάβουμε...
Τις προάλλες είμουν στο ολυμπιακό στάδιο,στο HD van της abc.Η μετάδοση γινόταν σε 1080i50,και ρώτησα εγώ γιατί δεν γίνεται σε 1080p (εννοούσα και πάλι 50 hz αλλά κατάλαβαν 24...).Το αποτέλεσμα είναι ότι είδα δείγμα σε 1080p24...και απλώς ήταν τραγική η κίνηση.
Αν είναι να αυξήσουμε τα καρέ για να γεμίσουν οι ταινίες με απότομα πέρα-δώθε, εν είδει μπαντανόβουρτσας βαφέα, να μου λείπει το βύσσινο...
Σε κάθε περίπτωση, δεν ξέρω τί ακριβώς είδες και αν το είδες σωστά. Υλικό που γυρίστηκε με τη λογική των και σε 50 στιγμιότυπα κίνησης ανά δευτερόλεπτο, φυσικά και είναι λάθος να το δούμε στα 24...
Η κίνηση των 24 καρέ και η χρωματική παλέτα δεν έχουν την ίδια βαρύτητα, και αυτό είναι άμεσα εμφανές από τις συζητήσεις που γίνονται σχετικά με την κίνηση vs χρώμα (που είναι πρακτικά ανύπαρκτες) αλλά και από τα συστήματα βελτίωσης του προβλήματος που κάθε κατασκευαστής παρέχει.
Όταν και η πιο φτηνιάρικη τηλεόραση, που δεν έχει frame interpolation, έχει 10 modes με υπερκορεσμένο τρίγωνο και ίσως να έχει και ένα με σωστό, δεν θα έλεγα ότι το εντυπωσιακό χρώμα έχει μικρότερη βαρύτητα από την εντυπωσιακή κίνηση...
Στην περίπτωση του judder οι σκηνοθέτες/μοντέρ κ.λ.π. λίγα μπορούν να κάνουν. Με λίγα λόγια, δεν μπορούν να επέμβουν αν για κάποιο λόγο δεν τους αρέσει το αποτέλεσμα. Στους κόκκους, κιτρινίλες, εφέ κ.λ.π. δεν συντρέχει κανένα τέτοιο θέμα διότι είναι εκούσια η παρεμβολή του σκηνοθέτη για να φαίνεται ''κάπως'' η ταινία. Αν γίνουν στάνταρντ τα 60 καρέ στο σινεμά και γυριστεί η ταινία στα 24, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για σκηνοθετική επιλογή.
Μπορείς να είσαι σίγουρος, πως μετά από 90 περίπου χρόνια, υπάρχει αρκετή εμπειρία ως προς το πώς πρέπει να γίνεται η κινηματογράφηση με 24 καρέ το δευτερόλεπτο...
Όσον αφορά τη σκηνοθετική επιλογή, την τελευταία δεκαετία τουλάχιστον, στον χώρο της τηλεόρασης, υπάρχει η τεχνική δυνατότητα για γύρισμα στα 50 ή 60 καρέ, με εφάμιλλη ποιότητα εικόνας με τα 24. Παρόλαυτα, στις τηλεοπτικές σειρές που θεωρούνται ποιοτικές και στις τηλεταινίες, προτιμάται το γύρισμα με 24 ή 25 καρέ ανά δευτερόλεπτο και αυτό αποτελεί καθαρά θέμα αισθητικής επιλογής κι όχι κάποιου υποτιθέμενου τεχνικού περιορισμού...
Χμ... Μήπως είναι πιο εύκολο αντί να αλλάξει όλη η βιομηχανία τα standards της, να πάρεις εσύ έναν προβολέα που να παίζει σωστά τα 24p?
Κι εδώ ερχόμαστε στο ζουμί...
Όταν διαβάζω απόψεις για τα 24 καρέ, πως είναι σαν slide show ή δεν δειχνουν για κίνηση, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ, αν αυτοί που τις εκφράζουν, τα έχουν δει ποτέ σωστά και όχι με 3:2 pulldown ή άλλου είδους σπασίματα. Υλικό των 24 καρέ, όταν αναπαρίσταται σωστά, δεν πρέπει να έχει καμμία διαφορά στην αίσθηση της κίνησης με τις ταινίες που ήταν γραμμένες σε PAL-DVD, όταν αναπαρίστανται στα 50Hz χωρίς frame interpolation. Αν εσείς βλέπετε κάτι διαφορετικό, τότε λυπάμαι πολύ, αλλά δεν βλέπετε 24 καρέ...