Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Re: Φτειάχνετε ηχεία είπατε;

δεν υπάρχει το λινκ, παίρνω 404.
 
Απάντηση: Φτειάχνετε ηχεία είπατε;

Παρομοίως.
 
Κι' εγώ το ίδιο μήνυμα πήρα την ώρα περίπου που ποστάρατε!
Τώρα, 2.00 την νύχτα το link δουλεύει πάλι κανονικά... Ρίξτε μια ματιά, αξίζει τον κόπο πιστέψτε με.
 
Ακολουθείστε τα... λινκς του λινκ. Και δώστε προσοχή στις εικόνες μία-μία γιατί αξίζει τον κόπο.

Εδώ ο θάλαμος δεν είναι απλώς οβάλ με μπας-ρηφλέξ, αλλά αναδιπλωμένη κλειστή γραμμή μεταφοράς φθίνουσας διατομής, 1/2 μήκους κύματος (βλέπε κοχλία Ναυτίλων)! Μέσα στις εναλλασσόμενες φέτες MDF/κοντρα πλακέ! Γι' αυτό και η μία τρύπα μικραίνει ενώ η άλλη μεγαλώνει, ενώ στην κούρμπα της TL ενώνονται.
Και το γούφερ "πλέει" χωρίς να είναι σφιχτά στερεωμένο στην μπάφλα, α-λα Linkwitz. Προσέξτε τα κουφά που έκανε για να το στηρίξει!!!
Συν τις τελικές πρόσθετες επικαλύψεις για τέλειο αισθητικό αποτέλεσμα.
Συν τα ενεργά-κροσόβερς.
Συν την παθητική έκδοση για όποιον την προτιμά.
Συν τα εξαιρετικά waterfalls.

Ο τύπος απλά έχει δώσει ρέστα!
 
Συγνωμη παρεξηγηση δεν εννοουσα στο ιδιο πραμα στο τυπο της καμπινας αλλά τον τροπο κατασκευης του σαντουιτσ
εχω μια καλη καντινα και παιρνω ιδιες
 
Χαρά στο κουράγιο και στους δυό σας πάντως, είστε καλύτεροι άντρες από εμένα!

Τώρα πια που το έχεις ζήσει για αρκετό χρόνο το ηχείο σου, δώσε και την άποψή σου στο αιώνιο ερώτημα: Να ακτινοβολεί το κουτί για την δημιουργία "ambience", ή να μην ακτινοβολεί;
Το δικό σου πρέπει είναι από τα ελάχιστα που δεν ακτινοβολούν καθόλου. Σου αρέσει; Θάθελες λίγο περισσότερο "αέρα" ίσως;
 
Η οβαλ κμπινα ειναι 37λιτρα με συντονισμο στα 55Hz (τι τσιμπισα λογο αρχικά ηταν 48Hz)

Εχω φτιαξει και νορμαλ διαστάσεων 117Χ26Χ23 εσωτερικά με συντονισμό 50Hz
Να σημειωσω οτι οι ενισχύσεις που εχει εσωτερικά ανηκουν σε κατηγορια τουλαχιστον 2000 ευρώ

Το προγραμμα με το Hemp δειχνει οτι η μεγαλη κατεβαίνει 15κύκλους παρακάτω...ελατε να ακουσετε

Βαζω να παιζουν μαζι LR και εχει γελιο
ενταξει δεν ειναι η μερα με τη νυχτα, αλλλλά

η μικρή εχει περισσότερη ατακα στο χαμηλό μακράν, οι δεκαπεντε κυκλοι δεν ακουγονται σα φυσική μουσική αλλά κατι αλλο
τα παντα στην οβαλ ειναι πιο συγκεκριμένα, δεν καταλαβαινω ακριβως τι εννοεις ''ambience''
μεγαλυτερο πεδιο σκληνης, ατμοσφαιρικότητα???

αν ακουμπησεις την οβαλ την ωρα που παιζει δυνατά ειναι σαν να ακουμπας ενα τοιχο κατι τελος παντων που δεν εχει τη παραμικρή δονηση, την ιδια ωρα η αλλη ειναι σαν παλμικό τριβείο, οπως ολες οσες εχω ακουμπησει ανεξαρτητων χρηματων.
 
H σχολή που θέλει τις καμπίνες να ακτινοβολούν ήχο, λέει οτι το ηχητικό πεδίο που δημιουργείται πίσω και πλάι από το ηχείο, ανακλάται στους τοίχους και αυξάνει την αίσθηση χώρου και βάθους της μουσικής σκηνής. Αυτό εννοούσα με το "ambience".
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

H σχολή που θέλει τις καμπίνες να ακτινοβολούν ήχο, λέει οτι το ηχητικό πεδίο που δημιουργείται πίσω και πλάι από το ηχείο, ανακλάται στους τοίχους και αυξάνει την αίσθηση χώρου και βάθους της μουσικής σκηνής. Αυτό εννοούσα με το "ambience".

Κατ' εμέ, αυτό είναι μία Hi-Endική π@π@ριά για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.
Την ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!
Οι δονήσεις της καμπίνας, σίγουρα, (παίρνω και όρκο...), δεν υπήρχαν στην ηχογράφηση. Και για αυτό πασχίζουμε όλοι, να ακούσουμε πιστά την ηχογράφηση που έχουμε στα χέρια μας.
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Κατ' εμέ, αυτό είναι μία Hi-Endική π@π@ριά για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.
Την ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!
Οι δονήσεις της καμπίνας, σίγουρα, (παίρνω και όρκο...), δεν υπήρχαν στην ηχογράφηση. Και για αυτό πασχίζουμε όλοι, να ακούσουμε πιστά την ηχογράφηση που έχουμε στα χέρια μας.

Σωστό.

Επίσης να προσθέσω την πολυδιαφημισμένη ευρεία διασπορά.
Βάζουμε τον χώρο σε πρωταρχικό ρόλο. Γιατί;
Αυτά ενδιαφέρουν μόνο τις εφαρμογές PA.
 
Παντως, παρατηρω τελευταια οτι μερικοι κατασκευαστες χρησημοποιουν κυματοδηγους στα τουιτερ για τον ελεγχο της διασπορας, τουλαχιστον στα μικρα μονιτορ, ATC, Genelec για να αναφερω ενα - δυο που μου ερχονται στο μυαλο.

Προφανως, για τα χαιεντοηχεια ισχυουν αλλα δεδομενα....
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Κατ' εμέ, αυτό είναι μία Hi-Endική π@π@ριά για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.
Την ήχο τον παράγουν τα μεγάφωνα. Period!
Οι δονήσεις της καμπίνας, σίγουρα, (παίρνω και όρκο...), δεν υπήρχαν στην ηχογράφηση. Και για αυτό πασχίζουμε όλοι, να ακούσουμε πιστά την ηχογράφηση που έχουμε στα χέρια μας.

Για αυτον ακριβως το λογο ρωτησα
Η ακτινοβολια της καμπινας πρεπει να ειναι ανυπαρκη
το οτι οι χαμηλες συχνότητες ειναι σφαιρική η μετάδοση τους ειναι ενα αλλο θεμα που εχει να κανει και με τις δυνατότητες του ηχειου και με τη τοποθετηση.
 
ΟΚ, ΟΚ, γνωστή η επιχειρηματολογία και των δύο πλευρών.

Στην πράξη όμως: Είσαι πολύτιμος! Έχεις το σπανιότατο προνόμοιο να διαθέτεις δύο παραπλήσια ηχεία, εκ των οποίων το ένα διαθέτει καμπίνα που (μάλον) δεν ακτινοβολεί καθόλου.

1) Το θεωρείς πιστότερο;
2) Δεν το θεωρείς πιστότερο, αλλά το προτιμάς παρ' όλα αυτά;
3) Δεν το προτιμάς;

Σημ: Τα παραπάνω μούλτιπλ τσόισες, με αποκλειστικό κριτήριο την ρεαλιστικότητα της εικόνας, αγνοώντας άλλα τυχόν προτερήματα ή ελαττώματα
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

...να προσθέσω την πολυδιαφημισμένη ευρεία διασπορά.
Βάζουμε τον χώρο σε πρωταρχικό ρόλο. Γιατί;...

Εδώ είναι λίγο διαφορετικό το πράγμα.
Κατά Linkwitz (και αρκετών άλλων, κυρίως διπολάκηδων), η όσο το δυνατόν ομοιόμορφη συχνοτικά διασπορά είναι σημαντική, όχι τόσο για τονισμό μιάς πιο εκτεταμένης και βαθειάς σκηνής, αλλά για... αμυντικούς λόγους: για να αποφευχθεί η καταστροφή της έκτασης και του βάθους.
Αυτό επειδή λένε, το αυτί αντιλαμβάνεται την ανομοιομορφία του εξ ανακλάσεως ήχου και αρνείται να εκλάβει το αποτέλεσμα ως ρεαλιστικό. Κατ' αυτούς αυτή είναι η κύρια αιτία της λεγόμενης "κουτίλας". Δεν μας ενοχλεί δηλαδή το ότι το κουτί ακτινοβολεί, αλλά το ότι ακτινοβολεί χρωματισμένα. Και δεν μας ενοχλεί τόσο ο χρωματισμός αυτός επειδή χρωματίζει και τον απ' ευθείας ήχο, αλλά επειδή κάνει τον εξ ανακλάσεως ήχο να φαίνεται σαν ξένο σώμα.

Να μην κάνω τον έξυπνο, για όλα τα παραπάνω δεν έχω πειραματισθεί τόσο ώστε να έχω κάπως θεμελιωμένη προσωπική άποψη, ούτε κάν έχω εμβαθύνει στο θεωρητικό μέρος πέραν των βασικών. Τα βρίσκω όμως εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Μην ξεχνάμε ότι ο Linkwitz "ήταν εκεί" (στην παραδοσιακή φιλοσοφία ηχείου) εδώ και πολλά χρόνια και όχι σε ρόλο κομπάρσου βέβαια, για να την παρατήσει αλλάζοντας εντελώς πλεύση - προς τα δίπολα Οrion κλπ κλπ
 
Re: Απάντηση: Φτιάχνετε ηχεία είπατε;

Σωστό.

Επίσης να προσθέσω την πολυδιαφημισμένη ευρεία διασπορά.
Βάζουμε τον χώρο σε πρωταρχικό ρόλο. Γιατί;
Αυτά ενδιαφέρουν μόνο τις εφαρμογές PA.

γιατι αν είχαμε εναν κιθαρίστα στο δωμάτιό μας δεν θα ακούγαμε σκέτη την κιθάρα, αλλά την διαμορφωμένη από τον χώρο μας ευρεία διασπορά της.

απλά ο χώρος θα πρέπει να δρα διακριτικά (εμπλουτίζοντας με λίγη αντήχηση χωρίς να αλλοιώνει με εντονη την πρώτη ανάκλαση)


σχετικά με την συμμετοχή της καμπίνας, αυτή πρέπει να ειναι ακαμπτη για να μην ακτινοβολεί η ίδια δευτερογενώς, από την άλλη όμως πρέπει να μην ειναι έντονα ανακλαστική (πχ μαρμαρο) γιατι η backwave ενεργεια τωρα επιστρέφει στον κωνο πιο εντονα απο τις εσωτερικές επιφανειες της καμπινας, με επισης αρνητικά αποτελέσματα στον ήχο. Ακαμψία ναι, αλλά όχι ακραία (δηλαδη χωρίς να αυξάνεται ενοχλητικά ο συντελεστής ανάκλασης στο εσωτερικό) γιατι η ζωή των μονωτικών γίνεται λιγο πιο δυσκολη και το πρόβλημα μετατίθεται.
 
Last edited: