Gaming headphones

+1
Μικροδιαφορές που χρειάζεται να καταβάλεις πολύ προσπάθεια για να τις καταλάβεις δεν δικαιολογούν την αλλαγή της πηγής.
 
Διαφωνώ. Και ως προς την καμπύλη Harman και την αποδοχή της, και ως προς το θέμα διαφοράς στην πηγή και το μέρα νύχτα αλλάζω φως. Δεν ξέρω φυσικά αν όντως ισχύει αφού το σήμα έχει "ισοσταθμιστει" με κομπρεσαρισματα από σαράντα πέντε προγράμματα, και με δεδομένο ότι δε γίνεται να παίζεις με asio drives της κάρτας αφού εκεί δεν παίρνει ισοσταθμισης. Τοτε οντως μπορει το σημα να καταληξει να επηρεαζεται τοσο απο την επεξεργασια που να ειναι ιδιο. Για την καμπυλη harman, αν θελετε να ακουτε v-shaped, ας ακουτε vshaped. Μη λεμε οτι ειναι neutral γιατί και γιατί και γιατί... Και να ισχύει και το ίδιο για ψείρες, για κλειστού αλλά και ανοιχτού τύπου ακουστικά...
 
Harman curve=Sennheiser HD600 με σωστό sub-bass. Sonarworks curve=HD650 με σωστό sub-bass. Κάθε άλλο παρά V-shape ήχος. Οι μετρήσεις των dummy heads χρειάζονται ειδική ερμηνεία(προηγείται compensation). Δεν πρέπει να συγκρίνονται απευθείας με μετρήσεις ηχείων.
Ορίστε τα HD650 χωρίς compensation πάνω σε dummy head(κάθε dummy head διαφέρει). Με το τεράστιο peak στα 3Khz:
https://www.stereophile.com/content/between-ears-art-and-science-measuring-headphones-page-4
808head.Fig11.jpg


Το APO είναι ποιοτικό ψηφιακό EQ που κάνει απλά μια ισοστάθμιση και έχει καθιερωθεί πλέον στην audiophile κοινότητα. Δεν παρεμβαίνει σε αναλογικό στάδιο για να υποβαθμίσει την ποιότητα, όπως τα αναλογικά EQ παλιότερα. Αν πάντως θεωρείται παράγοντας απώλειας πιστότητας, για τη σύγκριση μεταξύ DAC και μητρικής που είπαμε πιο πάνω, τότε μπορεί εύκολα να απενεργοποιηθεί . Το foobar υποστηρίζει ASIO/wasapi που παρακάμπτουν τα πάντα από DSP.

υ.γ. Επειδή τα In-ear παρακάμπτουν τελείως το εξωτερικό αυτί η Harman έχει διαφορετικό στόχο για αυτά.
 
Αυτο τι ειναι;

Είναι compensated μέτρηση. Νομίζω ότι κάπου μέσα στο σάιτ τους δείχνουν και τις uncompensated μετρήσεις.
εδιτ: Σε κάθε μέτρηση από κάτω φαίνεται αχνά και η uncompensated.

Στην παρακάτω σελία βλέπουμε μετρήσεις του rtings για τα Bose SoundSport Free. Αριστερά(raw) με το καρούμπαλο στα 3Khz και δεξιά μετά από διόρθωση(compensated).
https://www.rtings.com/headphones/tests/sound-quality/raw-frequency-response

υ.γ.: Το ίδιο συμβαίνει και στους ανθρώπους. Το αυτί ακούει ένα τεράστιο peak στα 3Khz, αλλά ο εγκέφαλος το διορθώνει και νομίζουμε ότι ακούμε φλατ.

Με τα ηχεία το peak δημιουργείται από τις αλλοιώσεις του ήχου από το κεφάλι και το αυτί. Με τα ακουστικά το peak ΠΡΕΠΕΙ να δημιουργηθεί τεχνητά γιατί στέκονται πολύ κοντά στην είσοδο του αυτιού παρακάμπτοντας το κεφάλι και μεγάλο μέρος του πτερυγίου. Αλλιώς δεν θα ακούγονται σωστά όταν ο εγκέφαλος κάνει τη διόρθωσή του.
 
Δηλαδή πιο θεωρείται το ακουστικό που είναι πιο κοντά στην καμπύλη Harman σε στοκ μορφή και χωρίς EQ?
 
Χμμμ Ναι. Το δείχνει στο ίδιο γράφημα σα γκρι σκιά.
Μάλλον έχω συνηθίσει να βλέπω το compensated γράφημα. Ποιο ει αι το αντίστοιχο για inear?
 
Δηλαδή πιο θεωρείται το ακουστικό που είναι πιο κοντά στην καμπύλη Harman σε στοκ μορφή και χωρίς EQ?

Τα HD600 μετά από ενίσχυση στο μπάσο.
 
Το Rtings θεωρεί πως το HD800s είναι το πιο σωστό τονικά ακουστικό (με μια μικρή υπερβολή στα 5-10Khz)
ενώ ο solderdude μας λέει ότι τονικά τα καλύτερο είναι το 660s με μια μικρή υστέρηση στο sub bass και καλύτερο
από το HD600 που είναι πιο mid forward και λίγο πιο bright.

Προφανώς η καμπύλη Harman δεν είναι η πιο σωστή τονικά αλλά η πιο ευχάριστη για την πλειονότητα των ακροατών.
 
Το Rtings θεωρεί πως το HD800s είναι το πιο σωστό τονικά ακουστικό (με μια μικρή υπερβολή στα 5-10Khz)
ενώ ο solderdude μας λέει ότι τονικά τα καλύτερο είναι το 660s με μια μικρή υστέρηση στο sub bass και καλύτερο
από το HD600 που είναι πιο mid forward και λίγο πιο bright.

Προφανώς η καμπύλη Harman δεν είναι η πιο σωστή τονικά αλλά η πιο ευχάριστη για την πλειονότητα των ακροατών.

Τα HD600 πλησιάζουν το στόχο και δεν είναι τα μόνα(π.χ. κάποια Focal είναι επίσης κοντά). Ο στόχος κάνει διορθώσεις και στα HD600. Απλά τα HD600 είναι στο 91% του στόχου.

https://www.dropbox.com/sh/654wxtmhlq0dhqa/AAAKT-RIbEKpsl-JW7mOnu_9a?dl=0
https://www.dropbox.com/sh/654wxtmh...nu_9a?dl=0&preview=Sennheiser+HD600+(PLA).pdf

Ο στόχος εξασφαλίζει σχετικά άνετο, φυσικό και ευκρινή ήχο για τους περισσότερους. Δεν είναι η απόλυτη αλήθεια. Ούτε του rtings. Δεν υπάρχει αυστηρή προτυποίηση στον ήχο όπως με τα RGB πρότυπα στην εικόνα. Το έχει αναφέρει και η harman. Δύο καλιμπραρισμένες τοπ οθόνες δείχνουν 99,9% το ίδιο χρώμα. Κάθε mastering studio όμως έχει το δικό του ήχο, λίγο πολύ, με κάποια κοινά στοιχεία. Αυτά τα κοινά στοιχεία πάει να πιάσει η harman.

υ.γ.: Σχετικά με τα in-ear έχει βγάλει μεταξύ άλλων και τις παρακάτω διορθώσεις. Κάποια μελέτη της Harman είχε γίνει και για αυτά, αν θυμάμαι καλά, αλλά δεν ξέρω που να την αναζητήσω τώρα: https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq/tree/master/results/oratory1990/harman_in-ear_2017-1
 
:a0210:

Ο Oratory πάντως μετά από πολύ ψάξιμο επέλεξε τα 800S αν και όπως ομολογεί τα ισοσταθμίζει λίγο.
 
Λοιπόν παρέλαβα και τα δύο. Πρώτες εντυπώσεις θετικότατες.

Ο ενισχυτής κάνει την δουλειά του εξαιρετικά και δίνει αυτό το extra που δεν έδινε η μητρική. Θέλει gain βέβαια για τα γούστα μου. Χωρίς gain θέλει να πάω τον ρότορα στις 2 έως τέρμα στις 5 για να πιάσει καλές εντάσεις αλλιώς είναι απλώς λίγο καλύτερος από την μητρική (σε θέμα έντασης πάντα). Με το gain ο ρότορας στις 12 είναι ήδη πολύ καλός και μετά δίνει και ένταση άνω των ορίων που θέλω και αντέχω. Δεν ξέρω αν το gain είναι καλό ή όχι να χρησιμοποιείται, περιμένω την γνώμη σας.

Τα DT 770 pro με συνδυασμό DAC μητρικής/JDS Atom μου άρεσαν αρκετά περισσότερο από τα Mobius. Πλησιάζουν τον ήχο των Sundara αρκετά και στα αυτιά μου τουλάχιστον, η μόνη εμφανής διαφορά είναι ο πιο σφιχτός ήχος των closed back DT σε σχέση με την άπλα των Sundara. Σαφώς πιο άνετα από τα Mobius, θα έλεγα το ίδιο άνετα με τα Sundara (είναι ελάχιστα πιο σφιχτά στα αυτιά αλλά πιο ελαφριά). Τα Sundara δε με τον amp είναι άπιαστα, κυριολεκτικά μουσική στα αυτιά μου (pun intended). Μακάρι να μπορούσα να τα κρατήσω αλλά σε σχέση με τα Mobius νομίζω έκανα την αμέσως καλύτερη και οικονομικότερη επιλογή με τα Beyer.

Τώρα σχετικά με τα EQ που συζητάτε. Μέσω από το HeSuVi υπάρχουν όλα αυτά τα preset έτοιμα για χρήση ανάλογα με τα ακουστικά. Και χρησιμοποίησα το preset του oratory1990 για τα DT 770 pro new earpads. Να πω ότι μου άρεσε; Θα πω ψέματα, τουναντίον. Χωρίς κανένα EQ ένιωθα τα ακουστικά ζωντανά ενώ το EQ (όπως και τα άλλα EQ για τα εν λόγω ακουστικά) το έπνιγαν σε σημείο που δεν άκουγα πράγματα που αλλιώς τα άκουγα κανονικά και καθαρά. Τώρα όλα αυτά σε περιβάλλον 7.1 για games. Θα ήθελα να βγάλω το preset από το HeSuVi και να το έχω στο EQ APO για να μπορέσω να το ακούσω και σε κανονικό stereo mode με Tidal αλλά δεν ξέρω πως και οι οδηγίες online περισσότερο με μπερδεύουν... Στο APO έχω μόνο ότι φαίνεται στην συνημμένη φωτό.
HrdjHYt


https://ibb.co/HrdjHYt
HrdjHYt


Εν κατακλείδι, με 300 νομίζω ο συνδυασμός Atom-Beyer ήταν ο καλύτερο για τα λεφτά του. Ναι, με τα Mobius τα παίρνεις όλα σε ένα φορητό πακέτο και έχεις και ασύρματο lossless bluetooth αλλά με τίμημα παντελής έλλειψη άνεσης, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκαναν αυτό. Από την άλλη Sundara με Atom είναι ότι καλύτερο αλλά πάμε πλέον στα 450-500 . Όσον αφορά το DAC ότι και να πω θα είναι ψέμα. Εγώ τα ακούω όλα καθαρά, καθαρότερα από πριν και μου αρέσει πολύ. Τώρα αν οι μετρήσεις λένε άλλα και με ένα εξωτερικό DAC των εξτρά 100 τα ακούω όλα καλύτερα δεν ξέρω, θα προσπαθήσω να το δοκιμάσω κάπως μελλοντικά.
 
Συγχαρητήρια για την επιλογή και καλές ακροάσεις.
Το gain είναι για να ρυθμίζεις σωστά την ένταση ανάλογα με την ευαισθησία του ακουστικού.
Το βάζεις όπου σου αρέσει.

Υ.Γ - Οι μετρήσεις ειδικά αν δεν είναι εις βάθος δεν λένε σχεδόν τίποτα για αυτό που ακούς τελικά.
Ο μόνος μάρτυρας είναι τα αυτιά σου.
 
Ευχαριστώ, να'σαι καλά! Οπότε gain το ενεργοποιώ αφοβα αναλόγως τις ανάγκες χωρίς να φοβάμαι για μείωση ποιότητας ήχου, τέλεια. Ειδικά στα παιχνίδια χρειάζεται, το Hellblade χωρίς gain δεν ακούγεται, είναι σαν να μην έχω ενισχυτή...

Το EQ με έκανε τρελή εντύπωση. Περίμενα αλλαγές, ίσως και βελτιωσεις από τον out of the box ήχο αλλά αυτό ήταν εμφανέστατα χειρότερο σε κάθε gaming περίπτωση που δοκίμασα και με διαφορετικά surround εφε.
 
Το EQ πάντα συμπιέζει τον ήχο και ανεβάζει την παραμόρφωση.
Πρέπει να γίνεται σωστά , με μέτρο , το ακουστικό να ανταποκρίνεται σε EQ και ο ενισχυτής να έχει Headroom.
 
Κάτι δεν κατάλαβα τότε καλά. Νόμιζα πως με το EQ διορθωνονται αδυναμίες των ακουστικών όχι να χειροτερευουν αισθητά τον ήχο. Γιατί κυριολεκτικά στο hesuvi που με ενδιαφέρει δεν υπάρχει λόγος να βάλω κάποιο EQ στα Beyer ούτε κατά διάνοια.
 
Καλά κατάλαβες , το EQ διορθώνει -κάποιες- αδυναμίες , όσο πιο καλό
το ακουστικό τόσο πιο καλά ανταποκρίνεται και όπως σε όλα τα πράγματα
στην ζωή υπάρχει το ανάλογο ''κόστος''....
 
Κατανοητό. Στην παρούσα φάση οπως προειπες θα εμπιστευτώ τα αυτιά μου και θα το αφήσω χωρίς EQ για να απολαύσω όπως μου άρεσε το νέο μου ηχητικό combo! Ακόμα δεν πιστεύω πως κάνουν 120 αυτά τα ακουστικά...
 
Εννοείται , το ακουστικό είναι καινούργιο , άκουσε το να συνηθίσεις τον ήχο του
να αποφασίσεις τι σου αρέσει και τι όχι , μπορεί να σου αρέσει σε στοκ μορφή.
Ο ήχος είναι τελείως υποκειμενική υπόθεση και οι καμπύλες κλπ δεν λένε τίποτα
απλά είναι στατιστική και προφανώς δεν ισχύει για όλους το ίδιο.
 
azriel,

Κατ' αρχάς βεβαιώσου ότι τρέχεις μόνο ένα EQ και όχι πολλά μαζί. Γιατί από τη μεταξύ μας συζήτηση είδα ότι έχεις άκομα κάποια προβλήματα.

Το EQ κόβει τα υπερβολικά πρίμα των DT770 pro που τα κάνουν να φαίνονται πιο καθαρά απ' ότι πραγματικά είναι. Καθόλου τυχαία πολλά ακουστικά του εμπορίου έχουν υπερενισχυμένα πρίμα. Στην αρχή τα πολλά πρίμα αρέσουν και ακούγονται κρυστάλλινα, αλλά μετά κουράζουν, ενοχλούν και ακούγονται ψεύτικα. Θα το καταλάβεις στην πορεία. Μακροπρόθεσμα βγαίνουν οι ενοχλήσεις. Επίσης το EQ διορθώνει το μπάσο των 770 που έχει την τάση να μπουμάρει λίγο και να ακούγεται σαν bass reflex σωλήνας.

Το EQ δεν παραμορφώνει στο ελάχιστο τον ήχο αν χρησιμοποιείται με το σωστό αρνητικό gain στο preamp του APO. Επειδή κόβει υπερβολικά πρίμα μπορεί να δώσει την εντύπωση ότι ο ήχος συμπιέστηκε στα δυναμικά του. Δεν υπάρχει πραγματική συμπίεση. Τα πολλά πρίμα κάνουν τον ήχο να ακούγεται πιο δυναμικός στους ανθρώπους. Είναι απλά μια εντύπωση και όχι η πραγματικότητα.

Από κει και πέρα είναι θέμα γούστου και χρήσης. Π.χ. στα games τα πρίμα δεν ενοχλούν τόσο όσο στη μουσική. Εκεί δίνουν και πλεονέκτημα κάποιες φορές.