Giant Killers!!!!

Είπες ΠΟΛΥΥΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ.

Είχε ένας αδελφικός φίλος έναν. Κάποτε (προ 4αετίας) τον φέραμε σπίτι μου και τον ακούσαμε με Proac θυμάμαι και ένα καλώδιο KCAG της Kimber . Με το που έπεσαν 2-3 tracks και θυμάμαι το ένα ήταν από το Bright S.of Life του Pat Methany και ένα Soundtrack μιας ταινίας του Almodovar πολύ καλά ηχογραφημένο πάθαμε σόκ. Βέβαια , τα ηχεία του έπεσαν βαριά στον λαιμό και clippare σε αρκετά CD με φωνές μόλις βάζαμε λίγο ένταση, αλλά και με Full Range ο ενισχυτής κάνει θαύματα.

bright size life:grandpa:
 
Κυριε Θεμη για τι τιμη μιλαμε οταν αναφερομαστε στην παθητικη εκδοση?[/quote]

Κάπου ποιό κάτω από 8 τα βάσης και 8,5 τα tower.
Υπάρχουν και ευκαιρίες. Ρωτήστε με.
(...και τι θα γίνει με αυτό το "κύριε"?)
 
Πριν από μερικές ημέρες δοκίμασα άλλο ένα Giant Killer!
Το αγόρασα κατά τύχη, ή μάλλον με προτροπή μερικών βινυλιάδων εδώ μέσα, παλιών και πρόσφατων.
Phono Stage: Cambridge Audio Azur 640!
Δεν ξέρω τι θα κάνει όταν θα στρώσει, πάντως με τα 140 ευρώ που κοστίζει σε βάζει σε σκέψεις αν αξίζει να δώσεις 400 - 500 ευρώ για άλλο phono stage...
Αξιοπρεπέστατο, τώρα είναι στα χέρια δύο άλλων συμφορουμιτών για να μου πουν την ιδέα τους. :BDGBGDB55:
Μετά από αυτό πας σε βαρβάτο phono stage και μόνο... Αναβαθμίσεις σε phono stage του χιλιάρικου μάλλον θα φανούν χαμένα λεφτά μιας και οι διαφορές ναι μεν υπάρχουν αλλά δεν αξίζουν 10 φορές πάνω τα λεφτά που έδωσες...
 
Είπες ΠΟΛΥΥΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ.

Πώς στο καλό α.ξεθάψατε τον Sun Audio 2Α3 , β. Μετά από ένα διάστημα αναμονής και συναρμολόγισης του Kit, διαπιστώνει κανείς ότι αυτός ο ενισχυτής μένει -ακόμη και με λίγες νότες- αξέχαστος στην μνήμη ώς τον πιο ρεαλιστικό και γήινο ενισχυτή . Σίγουρα Giant Killer. Φανταστείτε να πάρει κανείς τα μονομπλόκ της SunAudio...

Απλα ειμαστε οι αντιπροσωποι πλεον της εταιριας στην Ελλαδα (και των Tamura). Ξεθαψαμε λοιπον το.....τσεκουρι του πολεμου για τα καλα!:flipout:
 
Τωρα οσον αφορα το θεμα της οδηγησης ο ενισχυτης ειναι απλα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ για την ονομαστικη του ισχυ!

Θα πω μονο οτι για το 90% της μουσικης (πλην heavy metal και μεγαλων φορτωμενων συμφωνικων) ειναι ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΟΣ για το Kharma reference 3.2F των 89db!

Ακομα ΔΕΝ μπορω να το πιστεψω. Φανταζομαι οτι για ολους σας φανταζει ουτοπια αλλα ειναι πραγματικοτητα.

Κι οσον αφορα το χαμηλο του? Σεισμικο!! (μεσα σε αυτα τα ορια που εθεσα παραπανω)
 
Πριν από μερικές ημέρες δοκίμασα άλλο ένα Giant Killer!
Το αγόρασα κατά τύχη, ή μάλλον με προτροπή μερικών βινυλιάδων εδώ μέσα, παλιών και πρόσφατων.
Phono Stage: Cambridge Audio Azur 640!
Δεν ξέρω τι θα κάνει όταν θα στρώσει, πάντως με τα 140 ευρώ που κοστίζει σε βάζει σε σκέψεις αν αξίζει να δώσεις 400 - 500 ευρώ για άλλο phono stage...
Αξιοπρεπέστατο, τώρα είναι στα χέρια δύο άλλων συμφορουμιτών για να μου πουν την ιδέα τους. :BDGBGDB55:
Μετά από αυτό πας σε βαρβάτο phono stage και μόνο... Αναβαθμίσεις σε phono stage του χιλιάρικου μάλλον θα φανούν χαμένα λεφτά μιας και οι διαφορές ναι μεν υπάρχουν αλλά δεν αξίζουν 10 φορές πάνω τα λεφτά που έδωσες...
Οντως υπεροχο το cambridge φιλε. Στα χρηματα του αποτελει best buy!
 
ποια ειναι η κατηγορια τιμης του Sun Audio 2Α3 (ή η τιμη του ακομη καλυτερα) κε Θεοφιλακο;

Βασιλης
 
Γιώργο θα ήταν καλύτερα,να ανοίξετε ένα άλλο νέο θέμα και να παρουσιάσεις την νέα αντιπροσώπευση και το συγκεκριμένο μηχάνημα.
 
Re: Απάντηση: Giant Killers!!!!

Γιώργο θα ήταν καλύτερα,να ανοίξετε ένα άλλο νέο θέμα και να παρουσιάσεις την νέα αντιπροσώπευση και το συγκεκριμένο μηχάνημα.

Συμφωνώ. Και να κανονιστεί το ακούσουμε κιόλας βεβαίως βεβαίως... -bye-
Δεν είναι καλό να θάβονται τέτοιες ειδήσεις σε ένα νήμα που μπορεί να μην διαβαστεί!
 
Πριν από μερικές ημέρες δοκίμασα άλλο ένα Giant Killer!
Το αγόρασα κατά τύχη, ή μάλλον με προτροπή μερικών βινυλιάδων εδώ μέσα, παλιών και πρόσφατων.
Phono Stage: Cambridge Audio Azur 640!
Δεν ξέρω τι θα κάνει όταν θα στρώσει, πάντως με τα 140 ευρώ που κοστίζει σε βάζει σε σκέψεις αν αξίζει να δώσεις 400 - 500 ευρώ για άλλο phono stage...
Αξιοπρεπέστατο, τώρα είναι στα χέρια δύο άλλων συμφορουμιτών για να μου πουν την ιδέα τους. :BDGBGDB55:
Μετά από αυτό πας σε βαρβάτο phono stage και μόνο... Αναβαθμίσεις σε phono stage του χιλιάρικου μάλλον θα φανούν χαμένα λεφτά μιας και οι διαφορές ναι μεν υπάρχουν αλλά δεν αξίζουν 10 φορές πάνω τα λεφτά που έδωσες...

Μιχάλη, δοκίμασε κανένα ASR Mini Basis και μετά πες μου...:ears:

Μόλις έρθω, θα κουβαλήσω και το... τρυγόνι (trigon), να τα κάνουμε μια μίνι σύγκριση...
 
Να προσθέσω και τα Audio Spectrum Aeolos.

Μιλάμε για ΤΑ giant killers !!

Προσωπική εκτίμηση πάντα ... μήν βαράτε !
 
E-MU PM5 Precision Monitor Speakers
EMU410big.jpg


Γενικά:
Εδώ και τρία χρόνια ένα ζευγάρι near field monitors με συντροφεύουν, συνδεμένα στον καθημερινής χρήσης επιτραπέζιο υπολογιστή του γραφείου μου (desktop workstation), όπου εκτελώ τις περισσότερες από τις καθημερινές εργασίες, μουσικές και μη. Μίξεις, επεξεργασίες ήχου, κλπ. διάφορες ακροάσεις εκτελούνται ως επί το πλείστον σ' αυτό το set-up καθημερινής χρήσης. Το PM5 είναι ενεργό ηχείο δύο δρόμων με μιά μονάδα woofer κώνου 5 ιντσών από υαλονήματα και μιά μονάδα tweeter 1 ίντσας μαλακού θόλου νεοδυμίου. Οδηγούνται από δύο ενισχυτές τάξης A στην είσοδο/MOSFET στην έξοδο των 40W RMS στα 4 ohms έκαστος με ενεργό crossover με συχνότητα διαχωρισμού τα 2,5 kHz. Η απόκριση συχνότητας κατά τον κατασκευαστή είναι 67Hz to 20kHz (±2.5dB), η μέγιστη ηχητική στάθμη Μaximum SPL (short term) γιά ένα ηχείο =100dB SPL @ 1m και για το ζεύγος =103dB SPL @ 1m. Περιγραφή και λεπτομέρειες σύμφωνα με τον κατασκευαστή θα βρείτε εδώ: http://www.emu.com/products/product.asp?category=526&subcategory=527&product=14280&nav=features

Κριτικές σχετικές με τα ηχεία θα βρείτε επίσης εδώ: http://ixbtlabs.com/articles2/proaudio/emu-pm5.html

και εδώ: http://www.cakewalknet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=233&Itemid=2

Το ζευγάρι ηχείων της EMU δεν είναι το μόνο set ηχείων που διαθέτω, ούτε το ακριβότερο, ούτε το απολύτως κορυφαίο. Όμως με τον καιρό έχει κερδίσει μιά θέση ανάμεσα στις συσκευές που εκτιμώ ιδιαίτερα και θεωρώ giant killers!

Περιγραφή
Τα near field monitors είναι κατ' αρχήν ηχεία που θα μπορούσαμε να τα ονομάσουμε ειδικής αποστολής. Ηχεία με μεγάλη ακρίβεια και ευρεία διασπορά χρησιμοποιούνται ως monitors για ακρόαση από κοντινή απόσταση, ώστε να μεγιστοποιείται η αναλογία μεταξύ του κατ' ευθείαν ήχου (direct sound) προς τον εξ ανακλάσεως προερχόμενο. Κατ' αυτό τον τρόπο ο ηχολήπτης που κάνει μία μίξη π.χ. μπορεί να λάβει τις πιό σωστές αποφάσεις χωρίς να επηρρεάζεται από τις εκάστοτε επιδράσεις του χώρου. Καλά όλ' αυτά, αλλά τι σχέση έχουν με ηχεία που αποσκοπούν στην ακρόαση και όχι στην παργωγή μουσικής; Και τι γυρεύουν σ' ένα forum που αφορά τη μουσική απόλαυση και το σωστό ήχο και όχι την παραγωγή; Πριν ξεσηκωθείτε κι' αρχίσετε να διαμαρτύρεστε, οφείλω κάποιες εξηγήσεις.

Η μακρόχρονη συμβίωση μου με ενεργά επαγγελματικά monitors μ' έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα, ότι -υπό προϋποθέσεις- μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν για την ακρόαση μουσικής, ως Hi-Fi ή Hi-End ηχεία. Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός, ότι μεταξύ επαγγελματικών και αντίστοιχης ποιότητας Hi-Fi/End καταναλωτικών (consumer) προϊόντων οι τιμές έχουν μιά σχέση 1:3, έως 1:5 ή και περισσότερο, τότε σίγουρα ανάμεσα στα "επαγγελματικά" μπορούμε να βρούμε πολλούς και αληθινούς Giant Killers!

Ισχύει και το αντίστροφο: Ηχεία Hi-Fi επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως monitors για τις εργασίες ενός ηχολήπτη, όπως μπορούμε να δούμε εδώ: http://www.soundonsound.com/sos/Jun02/articles/monitors.asp?print=yes
Όμως, όπως είπαμε, τα κοστολόγια ευνοούν τα επαγγελματικά, γι' αυτό και η περίπτωση αυτή είναι μάλλον σπάνια.

Τα E-MU PM5 Precision Monitors δείχνουν τις αρετές τους από την πρώτη στιγμή. Με απόκριση συχνότητας πρακτικά επίπεδη από τα 80-90 Hz και πάνω είναι εξαιρετικά αναλυτικά, ταχύτατα, ισορροπημένα και παράλληλα μουσικώτατα, με ευρεία και εκτεταμένη σε πλάτος και βάθος στερεοφωνική εικόνα. Το χαμηλό τους είναι σφιχτό, ταχύ και ακριβές μέχρι το σημείο που λόγω μεγέθους φθάνει το ηχείο, χωρίς θόλωμα ή κρέμασμα. Δεν κουράζουν σε μακρόχρονες ακροάσεις και αυτό είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα τους. Εκπληρώνουν με άνεση και τους δύο ρόλους, του επαγγελματικού εργαλείου (για μίξεις, επεξεργασίες κλπ.) και του αναπαραγωγέα κατάλληλου για κριτικές μουσικές ακροάσεις (critical listening). Τα έχω εφοδιάσει με καλώδια ρεύματος Kimber PK14. Ωφελούνται κάπως, αλλά όχι δραματικά, όχι στο βαθμό που βελτιώνεται ένας τελικός ενισχυτής για παράδειγμα. Θα έπρεπε να τα έχω στήσει σε αντικραδασμικές βάσεις, όμως για λόγους πρακτικούς τα άφησα εκατέρωθεν επάνω στο γραφείο μου χωρίς να με ενοχλεί κάτι. Έχουν επίσης τη δυνατότητα ρύθμισης στάθμης υψηλών και χαμηλών και ευαισθησίας εισόδου, ώστε να προσαρμοσθούν στο χώρο τοποθέτησης. Και τέλος διαθέτουν εισόδους που τα καθιστούν ικανά να συνδεθούν με όλους τους δυνατούς τρόπους.
-Μέσω ισορροπημένων (Balanced) συνδέσεων με βύσματα τύπου XLR ή Jack TRS
-Μέσω μη ισορροπημένων (Unbalanced) συνδέσεων με βύσματα τύπου RCA.
Ένας διακόπτης στο πίσω μέρος του ηχείου ορίζει ποιό είδος συνδέσεων χρησιμοποιούμε (Balanced ή Unbalanced).

Γιατί Giant Killers?
Η ηχητική ποιότητα των ηχείων είναι ο πρώτος λόγος. Μουσικότητα, αναλυτικότητα, ταχύτητα και ακρίβεια τα τοποθετούν στην πρώτη κατηγορία, πλάϊ σε πολλούς "μεγάλους αδελφούς" και "εξαδέλφους"!

Τιμή: Περίπου 200-250 Ευρώ το κομμάτι (400-500 Ευρώ το ζεύγος). Κι' αν ψάξει κανείς, ίσως τα βρεί και πιό κάτω. Ηχητικά παίζουν στην κατηγορία τριπλάσιας έως και πενταπλάσιας αξίας (προσωπική μου εκτίμηση).

Συνδέσεις-Ευελιξία: Μπορούν να συνδεθούν με οτιδήποτε και να συμμετάσχουν σε κάθε πιθανό set-up.
α) Με επαγγελματική κάρτα ήχου ή DAC μέσω των ισορροπημένων συνδέσεων XLR ή Jack TRS για τη δημιουργία ενός μικρού ποιοτικού συστήματος με ελάχιστο κόστος. (Τα έχω συνδεμένα με την E-MU 0404 USB. Εξαιρετική monitor απόδοση, με κόστος περίπου στα 600 Ευρώ!)

β) Με προενισχυτή μέσω των μη ισορροπημένων συνδέσεων τύπου RCA για ένα μικρό ποιοτικό σύστημα σε μικρό χώρο. Εναλλακτικά, ελλείψει προενισχυτή θα μπορούσαμε να πάρουμε 2 pre-out (L,R) από τον παλιό μας AV ενισχυτή που μας έχει μείνει σε αχρησία μετά από τις καταιγιστικές εξελίξεις στον τομέα του οικιακού κινηματογράφου. Και να φτιάξουμε με ελάχιστο κόστος ένα ποιοτικό μουσικό σύστημα για το γραφείο ή το υπνοδωμάτιο για παράδειγμα. Κι' αφού τα ηχεία είναι ενεργά δεν πονοκεφαλιάζουμε για ενισχυτές, ταιριάσματα (matching κλπ, κλπ)...

γ) Με Sub-Woofer, κατά προτίμηση το "δικό τους" βλ. http://www.emu.com/products/product.asp?category=569&subcategory=570&product=15165 με το οποίο είναι φτιαγμένα για να συνεργάζονται. (Τιμή Sub-Woofer κάπου κοντά στα 400 Ευρώ). Έτσι δημιουργείται ένα μεγάλο ολοκληρωμένο 2.1 σύστημα συνολικού κόστους γύρω στα 800 Ευρώ, που παίζει ηχητικά σε κατηγορία τιμής 3-5 φορές πιό πάνω! Εδώ τα ηχεία συνδέονται μέσω του Sub. Αυτό με τη σειρά του συνδέεται με όλους τους δυνατούς τρόπους που προαναφέρθηκαν (επαγγελματική κάρτα ήχου, DAC, μέσω XLR ή Jack TRS, προενισχυτή μέσω συνδέσεων RCA, με AV ενισχυτή κλπ.) Υπ' όψιν ότι με τη χρήση Sub το σύστημα θα φθάνει κοντά στα 113 db, SPL.

δ) Με AV ενισχυτή ή προενισχυτή-επεξεργαστή Surround για τη δημιουργία ενός πολύ υψηλής ποιότητας πολυκάναλου συστήματος που θα είναι κατάλληλο για την αναπαραγωγή μουσικής όμως και όχι μόνο κινηματογραφικών ταινιών. Στην περίπτωση αυτή θα τροφοδοτήσουμε το Sub-Woofer και τα ενεργά ηχεία μας από τις εξόδους Sub και pre-out του AV ενισχυτή μας και δεν θα χρησιμοποιήσουμε τις εξόδους ηχείων των ενισχυτικών τμημάτων του. Εδώ το κόστος για ένα 6.1 σύστημα θα φθάσει κάπου 1600 Ευρώ. Θα έχουμε όμως φτιάξει σύστημα που θα παίζει αντίστοιχα με συμβατικό πολλών-πολλών χιλιάδων ευρώ. Επιπλέον θα είναι οικονομικά και εύκολα επεκτάσιμο (7.1, 7.2, 10.2 κλπ) διότι θα στηρίζεται σε ενεργά ηχεία μόνο και όχι σε επιπλέον τελικούς ενισχυτές!

Πιστεύω λοιπόν ότι η οικογένεια των ενεργών ηχείων της E-MU έχει όλα τα προσόντα που απαιτούνται για να λάβουν το χαρακτηρισμό του "Φονέως Γιγάντων" (Giant Killer). Επιτέλους όλοι δικαιούνται ν' απολαμβάνουν την αγαπημένη τους μουσική με την καλύτερη δυνατή ποιότητα, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν τα μαλλιά της κεφαλής τους ή να βουτηχτούν στα χρέη. Oι φονείς γιγάντων υποδεικνύουν ένα ακόμα δρόμο. Και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης ο δρόμος αυτός γίνεται ακόμα πιό σημαντικός.

Υ.Γ. Γράφοντας το παρόν post επισκέφθηκα τις σελίδες της E-MU και του Νακα (Επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα). Έχω την εντύπωση (δεν το έχω επαληθεύσει) ότι η μητρική εταιρεία έχει πλέον διακόψει την παραγωγή των Precision Monitors. Αν είναι έτσι, τό γεγονός είναι λυπηρό. Σπάνια βρίσκει κανείς προϊόντα τέτοιας ποιότητας σε τόσο προσιτή τιμή. Εν πάση περιπτώσει τα συνιστώ ανεπιφύλακτα σ' όποιον τα βρεί και θέλει να τα δοκιμάσει...

Καλή Νύχτα!
 
Τόσο εμπεριστατωμένο άρθρο σε ένα νήμα που απλώς αναφέρουμε value for money μηχανήματα, δεν περίμενα!

Sonus Naturalis, πραγματικά σ' ευχαριστούμε!
 
Τόσο εμπεριστατωμένο άρθρο σε ένα νήμα που απλώς αναφέρουμε value for money μηχανήματα, δεν περίμενα!

Sonus Naturalis, πραγματικά σ' ευχαριστούμε!

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.
Πάντως φίλε Guybrush ο σκοπός μου δεν ήταν να γράψω άρθρο για μιά συσκευή, ούτε να γράψω κριτική για κάποιο μηχάνημα. Εκείνο που πραγματικά επιθυμούσα, ήταν να δείξω ένα άλλο δρόμο.

Υφίσταται εδραιωμένη η πεποίθηση, ότι το Hi-End είναι ακριβό σπόρ. Ότι η ηχητική ποιότητα ενός μηχανήματος είναι, τρόπον τινά, συνάρτηση της τιμής του. Ή γενική αποδοχή της αντίληψης αυτής από τη μεριά των καταναλωτών οδηγεί τις κατασκευάστριες εταιρείες και μαζί μ' αυτές όλη την αλυσσίδα διανομής σε εξωφρενικές κοστολογήσεις των προϊόντων τους. Που δεν δικαιολογούνται από το κόστος υλικών, εργατικών, έρευνας, αποσβέσεων, λογικού κέρδους κλπ.

Έ, λοιπόν Όχι! Υπάρχουν τρόποι να αποκτήσουμε και ν' απολαμβάνουμε αληθινό Hi-End σε τιμές εντελώς προσιτές. Αρκεί να μην έχουμε προκαταλήψεις και να είμαστε έτοιμοι να δοκιμάσουμε, τουλάχιστον ν' ακούσουμε και λύσεις πρωτότυπες, μη συμβατικές, διαφορετικές, έξω από τα καθιερωμένα. Αυτές προσπάθησα να υποδείξω.

Θα χαιρόμουν ιδιαίτερα, αν βρεθούν κι' άλλοι, που θα έχουν την περιέργεια να δοκιμάσουν. Δεν είναι η συγκεκριμένη συσκευή (τα εν λόγω ηχεία) που έχει σημασία, αλλά το σύνολο των λύσεων που αυτά αντιπροσωπεύουν.

Και κάτι ακόμα: Βρισκόμαστε, δυστυχώς, ως χώρα σε συνθήκες κρίσης. Μπορούμε άραγε, να πάψουμε ν' ακούμε μουσική, να ονειρευόμαστε, να λαχταράμε, να κουβεντιάζουμε και από καιρού εις καιρόν να αγοράζουμε;

Ας ειμαστε τουλάχιστον προσεκτικώτεροι!
Και, γιατί όχι, σοφώτεροι...
 
Κι εγώ κάπως έτσι ξεκίνησα... με ενεργά μόνιτορς...
Χαίρομαι που το μαθαίνω!:smile:

Τότε, ασφαλώς καταλαβαίνεις. Και λάβε υπ' όψιν, ότι τα ενεργά μόνιτορς με χρήση sub-woofer μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία πολύ υψηλής ποιότητας στστήματος. Αυτό το έχω επαληθεύσει.

Επίσης αν χρησιμοποιηθούν σε πολυκάναλη διάταξη μπορούν να συμμετέχουν στη δημιουργία υπερυψηλής ποιότητας πολυκάναλου συστήματος για ακρόαση μουσικής και όχι απλά κινηματογραφικών ταινιών. Αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο και κυριολεκτικά ασύμφορο να επιτευχθεί στην ίδια αντίστοιχη ποότητα με συμβατικά μέσα (τελικούς ενισχυτές, συμβατικά ηχεία). Είναι ένας άλλος δρόμος που χρειάζεται να τον εξερευνήσουμε.

Σημείωση: Δεν είναι όλα τα ενεργά μόνιτορς κατάλληλα γι' αυτές τις χρήσεις. Όσα είναι όμως, τότε πολλές φορές είναι Super Value for Money!

Σας χαιρετώ...-bye-
 
Όντως, αν και θεωρώ μεγάλο μπελά προσωπικά το να ασχοληθώ με πολυκάναλη ακρόαση μουσικής. Πάντως οτιδήποτε σε ενεργό συμφέρει κυρίως επειδή λύνει το ζήτημα της οδήγησης.

Εγώ τα προτείνω κατά βάση σε φίλους που θέλουν ν' ακούν καλά τη μουσική τους, αλλά δεν έχουν και την ψώρα της αναβάθμισης.